Boomloos voor warmbloed met hoge schoft?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
tengeltje11
Berichten: 7134
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Boomloos voor warmbloed met hoge schoft?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-23 19:07

Altijd kleine, ronde paarden gereden met een boomloos zadel. Zit zalig, kan je de hele dag in blijven zitten zonder pijn.

Alleen nu een warmbloed merrie gekocht…. Mijn 2 barefoots zie ik daar niet op passen…. Momenteel staat ze ook te mager en totaal ongespierd, dus nu een zadel op maat is ook zinloos, maar liefst blijf ik wel boomloos rijden, als dat mogelijk is.

Dus bij deze de vraag, zijn hier mensen die een warmbloed met hoge schoft rijden met een goed passend boomloos zadel? Of is het een utopie om daar naar op zoek te gaan?

(Paard zal vooral wandelingen maken en nu en dan wat basis dressuur)

Mizora

Berichten: 18090
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-23 19:21

Ik ben uiteindelijk uitgekomen op de barefoot bbp met daaronder een Cheyenne pad met hd-inlages en moosegummy inlages. Ik kon op die van mijn noch een boomzadel noch een boomloos zadel langer dan 3 maanden passend houden. En dat meldde hij altijd zeer duidelijk. De bbp + pad heeft hij nooit op geprotesteerd en bleef zijn rug ook stabiel mee.

Bij aanschaf: toen was hij ook flink te mager en zeer ongespierd.
Afbeelding

Marie111
Berichten: 4666
Geregistreerd: 15-07-10

Re: Boomloos voor warmbloed met hoge schoft?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-23 19:23

Ja hoor. Wij hadden die zoektocht ook met ons vorige paard en uiteindelijk bij de Heather Moffet Vogue uitgekomen.

lotje5lotje
Berichten: 707
Geregistreerd: 29-05-06

Re: Boomloos voor warmbloed met hoge schoft?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-23 19:37

Ghost is volgens mij heel geschikt voor een hoge schoft!

Duhelo

Berichten: 28526
Geregistreerd: 29-05-03

Re: Boomloos voor warmbloed met hoge schoft?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-23 16:05

wij hebben een hidalgo venice. de nieuwere modellen hebben hele fijne vorm in de (lederen) boom, die ook op paarden met hogere schoft prima liggen.
Wel uiteraard een goede pad eronder.
Dit zadel gebruik ik zowel op een uberbreed trekpaard, als op een smallere bwp met hoge schoft.

Daphneeeej

Berichten: 2999
Geregistreerd: 03-09-11
Woonplaats: Almere

Re: Boomloos voor warmbloed met hoge schoft?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-23 16:52

Hier op mijn paard met hoge schoft altijd met hidalgo gereden dat gaat met gemak.

Tassszaza

Berichten: 25
Geregistreerd: 10-06-20
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 19:50

Hoi hallo, is dit nog steeds een vraag? Ik rij mijn kwpn met hoge schoft en rug een Ghost Italy. Ligt prima, paard loopt er fijn onder. Met goede pad eronder natuurlijk.
Ook Edix Signor barebackpad met pad eronder werkt super. Als je niet veel doet is dat wellicht ook een optie, kunnen beugels aan.