Winderen gel bit

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lies

Berichten: 9631
Geregistreerd: 09-11-01

Re: Winderen gel bit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 21:13

Aha! Ik snap 't :)

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Re: Winderen gel bit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 10:11

Ik heb de superflexi en de flexi. De flexi is ze niet fijn op dus die wil ik verkopen en dan misschien de dubbelgebroken erbij kopen. Die lijkt me ook erg fijn :)

lies

Berichten: 9631
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 10:16

Goldie schreef:
Ik heb de superflexi en de flexi. De flexi is ze niet fijn op dus die wil ik verkopen en dan misschien de dubbelgebroken erbij kopen. Die lijkt me ook erg fijn :)


wat merk je voor verschil in de flexi en de superflexi?

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Re: Winderen gel bit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 15:18

Ze accepteert de superflexi beter, als ik met de flexi een ophouding maak reageert ze vrij heftig om er vervolgens alsnog doorheen te drammen := Met de flexi laat ze veel makkelijker los :)

Igniss

Berichten: 1003
Geregistreerd: 27-09-15
Woonplaats: Het mooie limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-23 13:24

Ik heb voor mijn merrie de superflexi en daar reageert ze prima op. Ik ben haar nu aan het doorrijden en ze lijkt het prettig te vinden.

Het ligt wel niet zo handig in combinatie met een micklem bij mijn merrie. Dus ik heb een ander hoofdstel besteld.
Afbeelding

billy3105
Ik hou van poffertjes!
Berichten: 2434
Geregistreerd: 07-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-23 23:32

Ik heb nu ook de bustrens zij stukken besteld. Ben benieuwd hoe makkelijk dat wisselen gaat!

Hier nog steeds de dubbel gebroken versie naar volle tevredenheid :D

Keizerinnnn

Berichten: 1218
Geregistreerd: 09-09-15

Re: Winderen gel bit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-23 14:43

Heb het hele topic doorgespit en ben benieuwd hoe mijn sensibele merrie dit bit ervaart. Is erg sterk, dendert graag door mijn dubbelgebroken pelhambit heen. De stang pelham van instructrice ging goed maar was te dik dus die wilde ze op een gegeven moment niet meer in. Vooral met springen en bosrijden dendert ze door alles heen.

Heb de myler knevel level 2 met hefboom die doet niks.
Voor dressuur myler level 1 gehad en nu de sprenger ultra sensogan daar doet ze het met dressuur op. Dus zoek echt iets voor springen.

Iemand eventueel iets in kast liggen waar die niks mee doet of tips.
Zit te kijken naar de stang met tongboog maat 12.5
En dan de pelham middellang, RNF springstang of springstang.

Zie vooral ervaringen met de flexi en superflexi en bustrens dus vandaar toch nog mijn vraag.
Of waar ik kan testen in gelderland :o

Igniss

Berichten: 1003
Geregistreerd: 27-09-15
Woonplaats: Het mooie limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-23 15:22

Keizerinnnn schreef:
Heb het hele topic doorgespit en ben benieuwd hoe mijn sensibele merrie dit bit ervaart. Is erg sterk, dendert graag door mijn dubbelgebroken pelhambit heen. De stang pelham van instructrice ging goed maar was te dik dus die wilde ze op een gegeven moment niet meer in. Vooral met springen en bosrijden dendert ze door alles heen.

Heb de myler knevel level 2 met hefboom die doet niks.
Voor dressuur myler level 1 gehad en nu de sprenger ultra sensogan daar doet ze het met dressuur op. Dus zoek echt iets voor springen.

Iemand eventueel iets in kast liggen waar die niks mee doet of tips.
Zit te kijken naar de stang met tongboog maat 12.5
En dan de pelham middellang, RNF springstang of springstang.

Zie vooral ervaringen met de flexi en superflexi en bustrens dus vandaar toch nog mijn vraag.
Of waar ik kan testen in gelderland :o


Als je ze een berichtje stuurt kunnen ze je adviseren en kan je vast testen. Ik twijfelde toen ook en ben heel fijn te woord gestaan door iemand via de mail of chat (weet even niet meer wat) daar vroeg ik toen of ik kon testen en dat was wel mogenlijk.

Dus ik zou even contact opnemen. Ze sturen je dan een bit via de post gezien ze niet in Nederland zitten.

Keizerinnnn

Berichten: 1218
Geregistreerd: 09-09-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-23 15:38

Igniss schreef:
Keizerinnnn schreef:
Heb het hele topic doorgespit en ben benieuwd hoe mijn sensibele merrie dit bit ervaart. Is erg sterk, dendert graag door mijn dubbelgebroken pelhambit heen. De stang pelham van instructrice ging goed maar was te dik dus die wilde ze op een gegeven moment niet meer in. Vooral met springen en bosrijden dendert ze door alles heen.

Heb de myler knevel level 2 met hefboom die doet niks.
Voor dressuur myler level 1 gehad en nu de sprenger ultra sensogan daar doet ze het met dressuur op. Dus zoek echt iets voor springen.

Iemand eventueel iets in kast liggen waar die niks mee doet of tips.
Zit te kijken naar de stang met tongboog maat 12.5
En dan de pelham middellang, RNF springstang of springstang.

Zie vooral ervaringen met de flexi en superflexi en bustrens dus vandaar toch nog mijn vraag.
Of waar ik kan testen in gelderland :o


Als je ze een berichtje stuurt kunnen ze je adviseren en kan je vast testen. Ik twijfelde toen ook en ben heel fijn te woord gestaan door iemand via de mail of chat (weet even niet meer wat) daar vroeg ik toen of ik kon testen en dat was wel mogenlijk.

Dus ik zou even contact opnemen. Ze sturen je dan een bit via de post gezien ze niet in Nederland zitten.


Oh super ga ik dat deze week eens doen. Moet wel week zijn dat ik ook naar bos kan om te testen haha.

Keizerinnnn

Berichten: 1218
Geregistreerd: 09-09-15

Re: Winderen gel bit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-23 23:12

Heb via marktplaats gevonden wat ik zocht voor een leuke prijs. Een d trens met stang met tongboog en via iemand anders de middellange pelham. Dus ben benieuwd hoe ze het vind!

billy3105
Ik hou van poffertjes!
Berichten: 2434
Geregistreerd: 07-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-23 01:24

Pfoe ik heb gister voor het eerst de ringen gewisseld. Van Baucher naar bustrens, om te kijken of het ook een geschikt dressuur bit is. Waar paardlief overigens wel mee een was. Maar men wat een geprul om ze los te krijgen. Er kwam ook echt veel vuil rond te zitten in 1,5 maand gebruik. Ik zou bijna adviseren om ze 1 keer per maand los te halen en schoon te maken voor je ze never nooit niet meer van elkaar krijgt :+

Organa

Berichten: 172
Geregistreerd: 29-01-19

Re: Winderen gel bit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-23 09:09

Ik haak even aan! Ik wil graag een stangetje kopen omdat mijn paard moeite heeft met het bit aannemen. Na wat googelen kwam ik er op uit dat de meeste paarden voorkeur geven aan zo’n soort bit. Ik lees over de trust kunststof bitten dat ze vaak kapot worden gebeten en daardoor scherp worden dus nu was mijn oog op winderen gevallen.
Als ik de website moet geloven dan zou ik denk ik een super flexi moeten nemen want Eros loopt een groot deel van de tijd van het bit af. Hij kan echter ook best wel in je hand gaan hangen tijdens het springen of een buitenrit, is een super flexi dan wel handig? En klopt het dus inderdaad dat je met een super flexi niet op wedstrijd zou mogen? Wat is dan de beste optie?
Heel veel vragen haha, maar hopelijk kan iemand mij helpen!

Keizerinnnn

Berichten: 1218
Geregistreerd: 09-09-15

Re: Winderen gel bit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-23 09:48

Ik heb mijn stang met tongboog, d-ringen en pelhamstukjes ontvangen. Ga er morgen mee dressuren en zaterdag met de pelham springen.

billy3105
Ik hou van poffertjes!
Berichten: 2434
Geregistreerd: 07-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-23 10:13

Organa schreef:
Ik haak even aan! Ik wil graag een stangetje kopen omdat mijn paard moeite heeft met het bit aannemen. Na wat googelen kwam ik er op uit dat de meeste paarden voorkeur geven aan zo’n soort bit. Ik lees over de trust kunststof bitten dat ze vaak kapot worden gebeten en daardoor scherp worden dus nu was mijn oog op winderen gevallen.
Als ik de website moet geloven dan zou ik denk ik een super flexi moeten nemen want Eros loopt een groot deel van de tijd van het bit af. Hij kan echter ook best wel in je hand gaan hangen tijdens het springen of een buitenrit, is een super flexi dan wel handig? En klopt het dus inderdaad dat je met een super flexi niet op wedstrijd zou mogen? Wat is dan de beste optie?
Heel veel vragen haha, maar hopelijk kan iemand mij helpen!


Mijn ruin nam het bit ook slecht aan, kroop er snel achter. ik rij hem op de dubbel gebroken uitvoering. Geen gehang en hele stille aanleuning. Heb eigenlijk niet gekeken of ie in de dressuur ring is toegestaan

Organa

Berichten: 172
Geregistreerd: 29-01-19

Re: Winderen gel bit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 19:50

Ik heb ondertussen na het advies van billy3105 en de ruitersportwinkel hidez de dubbel gebroken versie uitgeprobeerd. Heel fijn dat dit bij Hidez kon! Ik ben er super blij mee en heb hem dan ook aangeschaft :)

Keizerinnnn

Berichten: 1218
Geregistreerd: 09-09-15

Re: Winderen gel bit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 21:18

Mijn paard nu 3x gereden op de d trens met tongboog en ze loopt er echt fijn op. Veel stiller in de mond en fijne aanleuning.

Igniss

Berichten: 1003
Geregistreerd: 27-09-15
Woonplaats: Het mooie limburg

Re: Winderen gel bit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 21:45

Ik heb nu de super flexi en ben er heel tevreden over, maar ik zou ook eens andere willen proberen. Wat raden jullie aan voor een jonge merrie? Ik lees goede dingen over de dubbelgebroken.

Revali

Berichten: 1204
Geregistreerd: 22-12-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-23 10:00

Igniss schreef:
Ik heb nu de super flexi en ben er heel tevreden over, maar ik zou ook eens andere willen proberen. Wat raden jullie aan voor een jonge merrie? Ik lees goede dingen over de dubbelgebroken.


Als de winderen fijn werkt vind ik fager bits ook fijn werken. Ik rijd bv ook met deze versie...soort dubbel gebroken/en recht in 1. Zit speling in de 'gebroken' delen,maar heel subtiel
Krijg je een rustiger verbinding mee is mijn ervaring

Afbeelding

lies

Berichten: 9631
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-23 10:21

Ja, mee eens! Heb nu de Carl baby fulmer van Fager en ze loopt hier toch stukken beter op, dan op de flexi van Winderen.

Zinzi_jewel

Berichten: 8824
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-23 14:46

Eerder al winderen gehad voor onze E pony .
Nu heb ik een paard wat met metalen bit echt niet wil
Momenteel rijdt ik met poppichini baby pelham maar daarmee kan ze haar mond niet goed sluitend houden en begint ze na even ook te pullen en haar mond alle kanten op te doen.

Nu overweeg ik een bit met tongboog ,
Is de winderen met tong boog erg stug ?
M'n poppichini is super flex nl
Wil wel vriendelijk bit voor de mond

Edit zie net dat het rvs kern heeft dus niet buigzaam .

Keizerinnnn

Berichten: 1218
Geregistreerd: 09-09-15

Re: Winderen gel bit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 10:04

De winderen met tongboog is hard idd en niet flexibel.

Zinzi_jewel

Berichten: 8824
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Re: Winderen gel bit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 10:28

Dan gaat de zoektocht verder !

Lobke1998

Berichten: 300
Geregistreerd: 09-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 20:34

Zinzi_jewel schreef:
Dan gaat de zoektocht verder !


Mocht je op zoek zijn naar een 'flexibel' bit met tongboog dan zou je eens naar de nieuwe Limo bitten kunnen kijken:
https://www.la-equistyle.nl/webshop/paa ... gboog.html

Deze gebruik ik op dit moment ook voor mijn pony en deze past mooi in zijn mond, is in het midden ook wat platter en dunner.

Zinzi_jewel

Berichten: 8824
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Re: Winderen gel bit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 22:10

Dankjewel
Ga me eens verdiepen !
Op t 1e oog kijkt het me wat.

Lobke1998

Berichten: 300
Geregistreerd: 09-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 22:25

Zinzi_jewel schreef:
Dankjewel
Ga me eens verdiepen !
Op t 1e oog kijkt het me wat.


Mocht je een filmpje willen van hoe buigbaar het bit is mag je me altijd een berichtje sturen!

Via de link is het ook mogelijk om dat bit te testen in maat 12,5 cm.