Het perfecte hoofdstel mini Shetlander

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xDaninex
Berichten: 277
Geregistreerd: 08-03-15
Woonplaats: Nederland

Het perfecte hoofdstel mini Shetlander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-23 00:36

Hoi allemaal,
Ik ben opzoek naar een extra hoofdstel in maat mini Shetlander. Ik heb nu de Tess van aponydesign, maar ben er niet helemaal tevreden over. Neusriem is net iets te laag op de neus (kan er niets meer bij prikken), keelriem aan de grote kant, te dichtbij de ogen en te strak bij de oren.
Wie heeft er een goede tip. Ik zoek het liefste iets anatomisch en mijn budget is Max 300€
Wie oh wie heeft de tip?!

Kortom: mini mini / mini maat. Ontzettend lastig. Soms een veulen halster…

Jorex

Berichten: 9942
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-23 01:50

Ik heb gewoon om mee te mennen een heel simpel hoofdstelletjes van premiere, die zijn echter niet anatomisch. Maar ze passen zowel om mijn mini met brede shetneus als om mijn slankere versie prima. Alleen de keelriem was inderdaad te lang, dus die heb ik laten inkorten. En er zat een sperriem, riempje daarvan moet ik ooit nog eens eraf snijden. Voor de hele smalle neus heb ik overigens een gaatje op zijn allerkortst bij moeten prikken, die had zo ongeveer 3 vingers tussen zijn neus en neusriem zitten anders. Maar verder een fijn goed verstelbaar hoofdstelletje. Misschien kan de neusriem ook nog iets hoger bij mijn smalle als ik de foto zo zie, hij hangt een beetje aan de lage kant.
Breed shettenhoofd. Sorry voor zijn bedenkelijke hoofd, hij was aan het nadenken, het was zijn eerste keer op 'vreemd' terrein in een bak vol met vreemde objecten.
Afbeelding

Meneer met het smalle neusje:
Afbeelding

Oh ik heb m ff opgezocht en kennelijk is ie achter de oren wel anatomisch gevormd: https://www.dekroo.nl/products/premiere ... o-shetland

xDaninex
Berichten: 277
Geregistreerd: 08-03-15
Woonplaats: Nederland

Re: Het perfecte hoofdstel mini Shetlander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-23 12:52

Hoi, bedankt voor je reactie. Ik heb deze echter al gehad en vind deze ook niet perfect zitten. Moeilijk…

Jorex

Berichten: 9942
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-23 13:06

Ja anders zou je moeten kijken naar mensen die hoofdstellen echt op maat maken, want alle andere wat ik tegen kom als ik zoek is nog een segment goedkoper. Heel misschien dat ideal met gewone bakstukken ook een optie is? Daar heb ik zelf echter geen ervaring mee, maar van deze website zijn ze altijd bereid om goed met je mee te denken. https://www.demenner.nl/product/hoofdst ... ogkleppen/

En ik vind van dezen het leer wel heel fijn, lekker zacht, meestal zijn menhoofdstellen meteen zoveel leer om die kleine hoofdjes. Alleen als ik ze ga vervangen, dan ga ik voor de zwarte uitvoering of die van ideal, want dat witte randje is echt een nachtmerrie om goed schoon te houden als je een boscrosser hebt die vol in elke plas duikt. _O-
Er is van zilco ook een hoofdstel om mee te mennen, maar dat is helaas kunststof en ik heb toch liever leer om hun hoofdjes.
Laatst bijgewerkt door Jorex op 21-03-23 13:17, in het totaal 1 keer bewerkt

LucyCS
Berichten: 6
Geregistreerd: 07-09-17
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-23 13:15

Ik volg mee....

Gebruik zelf momenteel als hoofdstel de kaptoom van MHS leather -> maat mini mini.

Jorex

Berichten: 9942
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: Het perfecte hoofdstel mini Shetlander

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-23 13:26

Oeh, ik vind die hunter van aponydesign wel echt tof, jammer dat er geen maattabel bij staat.

Sas_Mon

Berichten: 1637
Geregistreerd: 06-04-07
Woonplaats: Ede

Re: Het perfecte hoofdstel mini Shetlander

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-23 13:48

Je kunt ook overwegen een hoofdstel op maat te laten maken. Voor 300 euro zijn daar echt wel opties voor en dan weet je zeker dat het past en dat je het mooi vind.

xDaninex
Berichten: 277
Geregistreerd: 08-03-15
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-23 14:27

Sas_Mon schreef:
Je kunt ook overwegen een hoofdstel op maat te laten maken. Voor 300 euro zijn daar echt wel opties voor en dan weet je zeker dat het past en dat je het mooi vind.

Waar kan je deze laten maken?

Spenk
Berichten: 21771
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Het perfecte hoofdstel mini Shetlander

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-23 15:24

DObert kan je helemaal op maat laten maken.

xDaninex
Berichten: 277
Geregistreerd: 08-03-15
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-23 00:09

Spenk schreef:
DObert kan je helemaal op maat laten maken.

Waar kan ik die vinden?

Spenk
Berichten: 21771
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Het perfecte hoofdstel mini Shetlander

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-23 08:27

Even googelen en je vind veel hits.