Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 102 van de 161 [ 4010 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105 ... 161  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Toch maar een andere singel??

 
Profiel   

annahiltlady schreef
Hoi iedereen! Ik heb de laatste tijd af en toe al eens door dit topic gelezen, maar ik ben benieuwd of er hier misschien nog mensen ons tips kunnen geven.

Pony in kwestie is te rond, heeft een enorme buik. Overigens zijn we hier mee bezig, dus ik hoef hier verder geen ongevraagde kritiek of tips over ;) Juiste training is hier een deel van, maar dan wel graag met gepast materiaal, vandaar mijn vraag.

Ze heeft al een fijn aangemeten zadeltje. GFS monarch cob zadel. Past haar goed en ligt stevig. Echter is de zoektocht naar een gepaste singel nog bezig. Ook zonder haar dikke buik zal dat nog steeds belangrijk zijn want haar singelgroeve ligt sowieso ver naar voren. Haar huidige singel duwt aan haar elleboog en daar wil ik graag vanaf.

Wie heeft er tips voor een fijne veelzijdigheidssingels die geschikt is voor dit type pony. En beschikbaar in een maatje 110/115, dat blijkt vaak ook nog een struikelblok te zijn.

PS; Op de foto met het zadel moest het zadel wel nodig aangepast worden (opvullen en ander kopijzer erin), dit is intussen gebeurd. Foto is dus eerder om een beeld te geven van de huidige singel.

[ [url=m/YQesae.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/Z67MRN.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ook hier hetzelfde als DP hierboven, je singel is te kort. Een Veelzijdigheids/spring singel hoor je op de bovenste 3 gaatjes van de singelstoten aan te singelen en zo te zien zit je redelijk onderaan. Dus meet even op aan beide zijden hoeveel cm het is tot het 2e gaatje van boven, daarmee heb je 1 gaatje speling.

De reden dat je bovenaan de gespen moet willen hebben is omdat de druk van de gespen dan hoger op de lange rugspier komt in plaats van de rand, de boom van je zadel zal daarbij ook een deel van de druk opvangen. Als je gespen lager liggen, richting de rand van de latissimus dan kan dit voor ongemak zorgen en kan het zelfs zorgen dat je paard de lange rugspier minder goed kan aanspannen.

Hier zie je hoe de latissimus loopt:

[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-03-23 21:18 



 
Profiel   

De singel zit niet onderaan de stoten maar maar juist op het 3e gat van boven.
Singel is 140 lang. Veel merken hebben ook niet langer.

Het leer is heel dik dus de knik is echt de vorm. Niet dat het zo trekt. (weet niet of je dat bedoelde)

Het rare is had de prolite hiervoor. En daar is mij dat nooit opgevallen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-03-23 21:27 



 
Profiel   

DuoPenotti schreef
De singel zit niet onderaan de stoten maar maar juist op het 3e gat van boven.
Singel is 140 lang. Veel merken hebben ook niet langer.

Het leer is heel dik dus de knik is echt de vorm. Niet dat het zo trekt. (weet niet of je dat bedoelde)

Het rare is had de prolite hiervoor. En daar is mij dat nooit opgevallen.


De foto is niet scherp, dus het leek op het elastiek. Kun je eens betere foto’s maken van beide zijden?
Ook aangesingeld waar de gespen zitten en als je nog een standfoto’s hebt gaan we de latissimus proberen te vinden, kijken waar de singel het meest ideaal zal zitten. Als ik zo naar die buik kijk, zou ik echt voor een crescent singel gaan. Maar nieuwe scherpe foto’s kunnen ander inzicht geven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-23 00:04 



 
Profiel   

Dank je.
Ja ga ik doen. :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-23 06:16 



 
Profiel   

Ik heb vandaag even wat foto’s gemaakt. Wat vinden jullie van de singel bij m’n paard? Welk model zou het beste passen bij haar? Nu heb ik een rechte van Danny Kroetch. Hij is 75cm.

[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-23 13:38 



 
Profiel   

Zeker weten een rechte :j wat rijd jij trouwens ontzettend fijn, echt hele fijne foto's om naar te kijken <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-23 13:40 



 
Profiel   

Deze van de foto staat van borstbeen af waardoor je punt druk krijgt.
Denk met een rechte buik zoals dit paard een rechte singel t prettigste is

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-23 15:10 



 
Profiel   

Avalanche schreef
Zeker weten een rechte :j wat rijd jij trouwens ontzettend fijn, echt hele fijne foto's om naar te kijken <3


Dank je wel <3

De singel lijkt op de foto wel iets gebogen.. ik dacht dat hij recht was.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-23 17:30 



 
Profiel   

Zinzi_jewel schreef
Deze van de foto staat van borstbeen af waardoor je punt druk krijgt.
Denk met een rechte buik zoals dit paard een rechte singel t prettigste is


Bedoel je dan aan de achterkant van de singel? Ik merk dat er aan de achterkant van de singel onder haar buik wel iets ruimte lijkt te zitten. Of dat jij wat losser zit aan de achterkant. Zeg maar.

En bedoel je dan een hele rechte? Of wel anatomisch?

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-23 17:32 



 
Profiel   

Ik zou een rechte nemen met een wat breder midden deel en smaller achter de ellebogen.

Bijvoorbeeld deze:

https://www.divoza.com/nl/paard/zadels/ ... suursingel

Nu ook nog 21% korting bij Divoza

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-23 19:08 



 
Profiel   

Ik zie t juist aan de voorkant richting de voorbenen
Zou voor een rechter model gaan
Anatomisch is mooi
Maar recht ook !
Al eens naar de Edix singel gekeken?;

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-23 21:29 



 
Profiel   

De Edix of de Barefoot idd.

De mijne (hier geprobeerd met bont)
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 07:31 



 
Profiel   

Ik ga die rossner super soft bestellen. Is de lengte van mijn huidige singel wel goed? Ik laat weten hoe ze de nieuwe singel vindt.


Die laatste op de foto van jou ziet er ook mooi uit. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 11:49 



 
Profiel   

Als je echt op safe wil spelen zou ik 5 cm langer gaan :j

Ja die van mij is heel fijn. Zelfde vorm, maar met gel erin dus heel zacht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 11:54 



 
Profiel   

Daphara schreef
Ik zou voor de Edix gaan in recht model en dan 10-15 cm langer, dus meet de huidige singel even op van uiteinde gesp naar uiteinde gesp.
De Edix is super zacht, heeft 3 lagen dik elastiek tussen de 3 onderdelen van de singel en is wat breder dan deze, waardoor je net iets meer draagvlak krijgt, zonder dat je inlevert op ruimte achter de ellebogen.

https://www.edixsaddles.com/product/edi ... age-girth/

Qua prijs is het ruim minder dan de helft van de singel die je nu gebruikt.


Deze is helaas nu niet leverbaar in 80cm :(
Heb nu een singel van 70cm, dus 75cm is alsnog krap. Ze bieden nu de crescent variant aan, ik weet dat die is als de singel bijv. naar voren schuift maar dat is bij mij niet aan de orde
Zag wel een Passier die heel erg op de "gewone" anatomic variant van Edix lijkt maar die was bij Hypostore ook voorlopig niet leverbaar :/

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 15:47 



 
Profiel   

Enzo_Ollie schreef
Daphara schreef
Ik zou voor de Edix gaan in recht model en dan 10-15 cm langer, dus meet de huidige singel even op van uiteinde gesp naar uiteinde gesp.
De Edix is super zacht, heeft 3 lagen dik elastiek tussen de 3 onderdelen van de singel en is wat breder dan deze, waardoor je net iets meer draagvlak krijgt, zonder dat je inlevert op ruimte achter de ellebogen.

https://www.edixsaddles.com/product/edi ... age-girth/

Qua prijs is het ruim minder dan de helft van de singel die je nu gebruikt.


Deze is helaas nu niet leverbaar in 80cm :(
Heb nu een singel van 70cm, dus 75cm is alsnog krap. Ze bieden nu de crescent variant aan, ik weet dat die is als de singel bijv. naar voren schuift maar dat is bij mij niet aan de orde
Zag wel een Passier die heel erg op de "gewone" anatomic variant van Edix lijkt maar die was bij Hypostore ook voorlopig niet leverbaar :/


10 dagen levertijd:
https://www.boomlooszadelbecidor.nl/edi ... quantity=1

Geen levertijd genoemd:
https://www.freehorsepasservice.nl/prod ... t-dressuur

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 15:58 



 
Profiel   

Daphara schreef
Enzo_Ollie schreef

Deze is helaas nu niet leverbaar in 80cm :(
Heb nu een singel van 70cm, dus 75cm is alsnog krap. Ze bieden nu de crescent variant aan, ik weet dat die is als de singel bijv. naar voren schuift maar dat is bij mij niet aan de orde
Zag wel een Passier die heel erg op de "gewone" anatomic variant van Edix lijkt maar die was bij Hypostore ook voorlopig niet leverbaar :/


10 dagen levertijd:
https://www.boomlooszadelbecidor.nl/edi ... quantity=1

Geen levertijd genoemd:
https://www.freehorsepasservice.nl/prod ... t-dressuur


Het is maandag zullen we maar zeggen....... :x

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 16:01 



 
Profiel   

Kramer heeft ook een hele fijne in dat model.
Superzacht leer.
En in maat 80

Edit;

https://www.kramer.nl/Paard/Zadels-toeb ... maansingel

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 09:43 



 
Profiel   

Ik heb 'm bij Freehorsepasservice bestelt! Had gevraagd of die op voorraad was en had binnen 5 minuten antwoord dat ze 'm nog had liggen :)
Ook al aangemeld bij DHL en ze zou 'm vandaag versturen dus hopelijk kan ik het morgen uitproberen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 10:47 



 
Profiel   

Nibbit schreef
Kramer heeft ook een hele fijne in dat model.
Superzacht leer.
En in maat 80

Edit;

https://www.kramer.nl/Paard/Zadels-toeb ... maansingel


Met Elastiek moet je echt uitkijken. Via hart monitor is bekeken wat het effect is van elastieken singels en de resultaten zijn best schokkend. Met elastiek is de hartslag beduidend hoger dan zonder elastiek, dat komt omdat het meer moeite kost om het middenrif te bewegen (adem te halen) voor het paard.

Vergelijk het met een elastieken band om je borst net onder je oksels en ga daar eens mee hardlopen, namate je vermoeid raakt, wordt het steeds lastiger je voor ribbenkast om uit te zetten tegen de druk van elastiek in.

Voor dressuursingels geld een geadviseerd maximum van 5 cm elastiek aan elke kant en dan tenminste 3 lagen dik, zodat je het niet kunt rekken met je eigen trekkracht.

Bij springen(VZ singels) is het anders, daar komt kortdurend tijdens de sprong meer kracht op de singel, dus het elastiek mag langer zijn, maar let op dat het nog steeds 3 lagen dik is en dat je niet te strak aansingelt.

Ik zal het onderzoek eens boven water halen en delen hier als ik het weer gevonden heb.

De Edix singel die Enzo_Ollie besteld heeft heb ik zelf ook, dat elastiek is 5cm breed, 5 cm lang en 3 lagen dik, het geeft flexibiliteit in beweging, maar rekt niet, daarom zou die singel altijd mijn voorkeur hebben t.o.v. de singel in de link hierboven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 11:04 



 
Profiel   

Die van Kramer is niet elastisch. Heeft wel elastiek maar dat is voor de sier en zit op het leer gestikt ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 11:26 



 
Profiel   

De singel in mijn link is niet elastisch ;)

Daphara schreef
Nibbit schreef
Kramer heeft ook een hele fijne in dat model.
Superzacht leer.
En in maat 80

Edit;

https://www.kramer.nl/Paard/Zadels-toeb ... maansingel


Met Elastiek moet je echt uitkijken. Via hart monitor is bekeken wat het effect is van elastieken singels en de resultaten zijn best schokkend. Met elastiek is de hartslag beduidend hoger dan zonder elastiek, dat komt omdat het meer moeite kost om het middenrif te bewegen (adem te halen) voor het paard.

Vergelijk het met een elastieken band om je borst net onder je oksels en ga daar eens mee hardlopen, namate je vermoeid raakt, wordt het steeds lastiger je voor ribbenkast om uit te zetten tegen de druk van elastiek in.

Voor dressuursingels geld een geadviseerd maximum van 5 cm elastiek aan elke kant en dan tenminste 3 lagen dik, zodat je het niet kunt rekken met je eigen trekkracht.

Bij springen(VZ singels) is het anders, daar komt kortdurend tijdens de sprong meer kracht op de singel, dus het elastiek mag langer zijn, maar let op dat het nog steeds 3 lagen dik is en dat je niet te strak aansingelt.

Ik zal het onderzoek eens boven water halen en delen hier als ik het weer gevonden heb.

De Edix singel die Enzo_Ollie besteld heeft heb ik zelf ook, dat elastiek is 5cm breed, 5 cm lang en 3 lagen dik, het geeft flexibiliteit in beweging, maar rekt niet, daarom zou die singel altijd mijn voorkeur hebben t.o.v. de singel in de link hierboven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 13:28 



 
Profiel   

Hoi, mag ik nog een keer jullie advies. Ik wil een edix singel voor mijn verjaardag vragen. Hieronder een foto van zadel met singel na het rijden. Huidige singel is anatomisch en 75 cm lang. Aan beide kanten heb ik nog 3 gaatjes over, iets meer dan 2.5 cm tussen de gaatjes.

Hoe lang zouden jullie de singel adviseren? En zou de edix Crescent of de anatomische meer geschikt voor haar zijn? Wil mijn ouders ook weer niet 2 singels laten bestellen om de best passende uit te kiezen


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 14:24 



 
Profiel   

Met deze vorm zou ik niet voor een crescent gaan. Anatomisch is prima denk ik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 16:51 



 
Profiel   

Ik heb vandaag de nieuwe singel uitgeprobeerd.
[ img ]

Hij is 85cm lang. De 80cm was er niet, maar dit lijkt ook goed. Toch?
Hij sluit mooi gelijk aan, aan de voorkant en achterkant. Dus een rechte lijkt inderdaad de goede pasvorm voor haar. <3

Heerlijk gereden, maar even kijken hoe het komende tijd gaat.

[ img ]
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-23 14:05 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 102 van de 161 [ 4010 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105 ... 161  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen