Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 11 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Het perfecte hoofdstel mini Shetlander

 
Profiel   

Hoi allemaal,
Ik ben opzoek naar een extra hoofdstel in maat mini Shetlander. Ik heb nu de Tess van aponydesign, maar ben er niet helemaal tevreden over. Neusriem is net iets te laag op de neus (kan er niets meer bij prikken), keelriem aan de grote kant, te dichtbij de ogen en te strak bij de oren.
Wie heeft er een goede tip. Ik zoek het liefste iets anatomisch en mijn budget is Max 300€
Wie oh wie heeft de tip?!

Kortom: mini mini / mini maat. Ontzettend lastig. Soms een veulen halster…
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 23:36 



 
Profiel   

Ik heb gewoon om mee te mennen een heel simpel hoofdstelletjes van premiere, die zijn echter niet anatomisch. Maar ze passen zowel om mijn mini met brede shetneus als om mijn slankere versie prima. Alleen de keelriem was inderdaad te lang, dus die heb ik laten inkorten. En er zat een sperriem, riempje daarvan moet ik ooit nog eens eraf snijden. Voor de hele smalle neus heb ik overigens een gaatje op zijn allerkortst bij moeten prikken, die had zo ongeveer 3 vingers tussen zijn neus en neusriem zitten anders. Maar verder een fijn goed verstelbaar hoofdstelletje. Misschien kan de neusriem ook nog iets hoger bij mijn smalle als ik de foto zo zie, hij hangt een beetje aan de lage kant.
Breed shettenhoofd. Sorry voor zijn bedenkelijke hoofd, hij was aan het nadenken, het was zijn eerste keer op 'vreemd' terrein in een bak vol met vreemde objecten.
[ img ]

Meneer met het smalle neusje:
[ img ]

Oh ik heb m ff opgezocht en kennelijk is ie achter de oren wel anatomisch gevormd: https://www.dekroo.nl/products/premiere ... o-shetland

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 00:50 



 
Profiel   

Hoi, bedankt voor je reactie. Ik heb deze echter al gehad en vind deze ook niet perfect zitten. Moeilijk…

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 11:52 



 
Profiel   

Ja anders zou je moeten kijken naar mensen die hoofdstellen echt op maat maken, want alle andere wat ik tegen kom als ik zoek is nog een segment goedkoper. Heel misschien dat ideal met gewone bakstukken ook een optie is? Daar heb ik zelf echter geen ervaring mee, maar van deze website zijn ze altijd bereid om goed met je mee te denken. https://www.demenner.nl/product/hoofdst ... ogkleppen/

En ik vind van dezen het leer wel heel fijn, lekker zacht, meestal zijn menhoofdstellen meteen zoveel leer om die kleine hoofdjes. Alleen als ik ze ga vervangen, dan ga ik voor de zwarte uitvoering of die van ideal, want dat witte randje is echt een nachtmerrie om goed schoon te houden als je een boscrosser hebt die vol in elke plas duikt. _O-
Er is van zilco ook een hoofdstel om mee te mennen, maar dat is helaas kunststof en ik heb toch liever leer om hun hoofdjes.


Laatst bijgewerkt door Jorex op 21-03-23 12:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 12:06 



 
Profiel   

Ik volg mee....

Gebruik zelf momenteel als hoofdstel de kaptoom van MHS leather -> maat mini mini.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 12:15 



 
Profiel   

Oeh, ik vind die hunter van aponydesign wel echt tof, jammer dat er geen maattabel bij staat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 12:26 



 
Profiel   

Je kunt ook overwegen een hoofdstel op maat te laten maken. Voor 300 euro zijn daar echt wel opties voor en dan weet je zeker dat het past en dat je het mooi vind.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 12:48 



 
Profiel   

Sas_Mon schreef
Je kunt ook overwegen een hoofdstel op maat te laten maken. Voor 300 euro zijn daar echt wel opties voor en dan weet je zeker dat het past en dat je het mooi vind.

Waar kan je deze laten maken?

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 13:27 



 
Profiel   

DObert kan je helemaal op maat laten maken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 14:24 



 
Profiel   

Spenk schreef
DObert kan je helemaal op maat laten maken.

Waar kan ik die vinden?

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 23:09 



 
Profiel   

Even googelen en je vind veel hits.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-23 07:27 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 11 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen