Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 233 van de 284 [ 7086 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 230, 231, 232, 233, 234, 235, 236 ... 284  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Anatomische hoofdstellen deel 2

 
Profiel   

darkadia schreef
Doppers schreef
Ik lees hier al een tijdje mee in mijn zoektocht naar een nieuw hoofdstel. Inmiddels de Waldhausen Sensation S line aangeschaft maar ik heb echt twijfels hoe deze zit. Willen jullie eens meekijken?

Ik had hem eerst zo:
[ [url=m/tghalI.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/sehFDT.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/kEVovY.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ze liep er fijn op, alleen met stappen wel veel aan het schudden met haar hoofd. Ik vond de neusriem wel erg laag en bit wellicht ook, alleen neusriem zat bovenaan al op het hoogste gaatje. Daarom nog geprobeerd om bovenaan bij het kopstuk het nog iets strakker te zetten zodat de neusriem en het bit wat hoger komt. Dan ziet het er zo uit:


[ [url=m/BR5LNs.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/HfCoqp.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/yY2SeA.jpg]Afbeelding[/url] ]

Alleen is dan wel het effect van het open kopstuk weg, zie hieronder.
[ [url=m/rkVQao.jpg]Afbeelding[/url] ]


Pfoeh lastig zeg… :(


Vind hem ook wat ruim ogen, maar of een maatje kleiner beter zou zitten betwijfel ik…


Ja die twijfel heb ik ook inderdaad. Als ik de productfoto bekijk vind ik de neusriem overigens ook best laag zitten.


[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-23 22:43 



 
Profiel   

Zijn er ook mensen in het topic die een anatomisch sidepull hoofdstel kunnen aanraden?
Of moet ik dan in een ander topic zijn?

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-23 00:15 



 
Profiel   

lies schreef
Zijn er ook mensen in het topic die een anatomisch sidepull hoofdstel kunnen aanraden?
Of moet ik dan in een ander topic zijn?



Ik heb er destijds 1 gekocht maar mijn paard vond het niks. Die wilde liever de oude rechte. Inmiddels rij ik bijna alleen nog met bit. Mijn paard geeft aan echt niet blij te worden van elke vorm van druk op de neus, hoe klein ook.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-23 04:49 



 
Profiel   

Ik heb de anatomical vision space eindelijk ontvangen! Gisteren gepast en ik vind hem er best net op liggen niet?
[ img ]
Ik heb maar 1 foto kunnen scoren want mevrouw was het stilstaan wel een beetje zat :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-23 08:26 



 
Profiel   

pluisje88 schreef
lies schreef
Zijn er ook mensen in het topic die een anatomisch sidepull hoofdstel kunnen aanraden?
Of moet ik dan in een ander topic zijn?



Ik heb er destijds 1 gekocht maar mijn paard vond het niks. Die wilde liever de oude rechte. Inmiddels rij ik bijna alleen nog met bit. Mijn paard geeft aan echt niet blij te worden van elke vorm van druk op de neus, hoe klein ook.


Welke had je gekocht?
Heb nu 2 keer bitloos gereden met mijn nep micklem en ik heb juist het idee dat mijn paard beter ontspant. Ze heeft de neiging om heel boos op het bit te kauwen als ze het moeilijk vindt. De tandarts gaf vorig jaar aan dat ze haar kiezen kapot kauwt. Ik dacht dat ik de oplossing gevonden had met een Fager bitje, maar ook daar doet ze het toch nog wel af en toe op, vandaar dat ik op zoek ben naar een alternatief. De nep micklem is er niet voor gemaakt helaas.

Waidida schreef
Ik heb de anatomical vision space eindelijk ontvangen! Gisteren gepast en ik vind hem er best net op liggen niet?
[ [url=m/nh3eY6.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik heb maar 1 foto kunnen scoren want mevrouw was het stilstaan wel een beetje zat :')


Eerlijk gezegd geen idee of het goed ligt, lijkt me wel, maar het staat 'm in ieder geval wel goed :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-23 09:21 



 
Profiel   

lies schreef
lies schreef
Zijn er ook mensen in het topic die een anatomisch sidepull hoofdstel kunnen aanraden?
Of moet ik dan in een ander topic zijn?



Welke had je gekocht?
Heb nu 2 keer bitloos gereden met mijn nep micklem en ik heb juist het idee dat mijn paard beter ontspant. Ze heeft de neiging om heel boos op het bit te kauwen als ze het moeilijk vindt. De tandarts gaf vorig jaar aan dat ze haar kiezen kapot kauwt. Ik dacht dat ik de oplossing gevonden had met een Fager bitje, maar ook daar doet ze het toch nog wel af en toe op, vandaar dat ik op zoek ben naar een alternatief. De nep micklem is er niet voor gemaakt helaas.

Je zou de nalanta kunnen proberen, die kan je als sidepull gebruiken en ook een klein beetje hefboom op zetten moest het paard dat fijn vinden, ik heb er een tijdje mee gereden maar was voor mijn paard toch niet de oplossing, ik wil de mijne wel verkopen aan je voor een lage prijs? zo kan je meteen kijken of het iets voor jou is, je mag me altijd een pbtje sturen!

lies schreef
Waidida schreef
Ik heb de anatomical vision space eindelijk ontvangen! Gisteren gepast en ik vind hem er best net op liggen niet?
[ [url=m/nh3eY6.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik heb maar 1 foto kunnen scoren want mevrouw was het stilstaan wel een beetje zat :')


Eerlijk gezegd geen idee of het goed ligt, lijkt me wel, maar het staat 'm in ieder geval wel goed :o

Dankje! Ik was aangenaam verrast want ik dacht dat het er echt erg bruut en zwaar zou lijken maar dat valt reuze mee!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-23 09:38 



 
Profiel   

Ik had de anatomische van hooks/fairfield was wel een mooi hoofdstel.

Hier wel met een extra kinriem
Eronder en extra ringetje omdat ik het srawbrig system wilde uitproberen.

De nalanta klinkt spannend maar dat is gewoon een wiel hackamore. Daar mag je niet mee starten overigens mocht je dat ooit van plan zijn.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-23 10:47 



 
Profiel   

pluisje88 schreef
Ik had de anatomische van hooks/fairfield was wel een mooi hoofdstel.

Hier wel met een extra kinriem
Eronder en extra ringetje omdat ik het srawbrig system wilde uitproberen.

De nalanta klinkt spannend maar dat is gewoon een wiel hackamore. Daar mag je niet mee starten overigens mocht je dat ooit van plan zijn.

[ [url=m/1VrJL4.jpg]Afbeelding[/url] ]

Nee klopt, je mag er niet mee starten, had er even niet bij nagedacht omdat Je in België sowieso niet bitloos mag starten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-23 10:52 



 
Profiel   

lies schreef
Zijn er ook mensen in het topic die een anatomisch sidepull hoofdstel kunnen aanraden?
Of moet ik dan in een ander topic zijn?





Als je paard op de nepmicklem wel goed reageert zou ik kijken naar een sidepull. Als je verschillende systemen wil proberen, kan je evt ook een bitloze passervice laten komen (ik ben er zelf vorig jaar juli 1 gestart ivm veel vraag) en lis van vliet komt door het hele land heen met haar passervice. Dan lijkt er ook meteen iemand met je mee naar de pasvorm. :)

Er is een bitloos kletstopic waar men vast ook met je mee wil denken en je diverse hoofdstellen kan zien :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-23 12:07 



 
Profiel   

Doppers schreef
Ik lees hier al een tijdje mee in mijn zoektocht naar een nieuw hoofdstel. Inmiddels de Waldhausen Sensation S line aangeschaft maar ik heb echt twijfels hoe deze zit. Willen jullie eens meekijken?


Ze liep er fijn op, alleen met stappen wel veel aan het schudden met haar hoofd. Ik vond de neusriem wel erg laag en bit wellicht ook, alleen neusriem zat bovenaan al op het hoogste gaatje. Daarom nog geprobeerd om bovenaan bij het kopstuk het nog iets strakker te zetten zodat de neusriem en het bit wat hoger komt. Dan ziet het er zo uit:



Alleen is dan wel het effect van het open kopstuk weg, zie hieronder.
[ [url=m/rkVQao.jpg]Afbeelding[/url] ]


Pfoeh lastig zeg… :(

Dit kun je wel passend maken.

Kopstuk weer zoals het hoort, gaatje in de neusriem erbij maken, en dan zit hij volgens mij mooi. Dan kun je het bit eventueel nog een gaatje lager hangen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-23 12:07 



 
Profiel   

Thanks voor het meedenken. De Nalanta is mooi, maar idd niet toegestaan.
Misschien is het wel iets voor buitenritten :) Ik kom erop terug.

Ik heb het bitloos topic gevonden, zal het vanavond eens doorlezen. Dank nogmaals :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-23 12:11 



 
Profiel   

Doppers, vergeet niet dat wanneer je een "open" kopstuk hebt, de druk van het kopstuk ergens heen moet. De hoeveelheid druk op het hoofdstel blijft hetzelfde, maar wordt nu verspreid over een kleiner oppervlak, dus meer druk op de stukken naast het open deel. De vraag is of je paard daar blij van wordt (of dat ze misschien daardoor met haar hoofd schudde).

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-23 12:15 



 
Profiel   

Dankje Avalanche! Had er nog niet aan gedacht dat ik inderdaad een gaatje bij kon maken.

Iriscope, zou het dan nog uitmaken als ik hem op het kortste gaatje heb? Dan zitten de stukken eigenlijk tegen elkaar aan en is hij minder “open”. Het schudden was overigens alleen met losstappen aan losse teugel. Teugels op maat in alle drie de gangen geen geschud en liep ze juist fijner.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-23 16:41 



 
Profiel   

Waidida schreef
Ik heb de anatomical vision space eindelijk ontvangen! Gisteren gepast en ik vind hem er best net op liggen niet?
[ [url=m/nh3eY6.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik heb maar 1 foto kunnen scoren want mevrouw was het stilstaan wel een beetje zat :')


Deze lijkt wel netjes te zitten. Heb je er ook al mee gereden? Merkte je verschil?

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-23 16:43 



 
Profiel   

Soms moet een paard gewoon wennen aan het gevoel, het is niet perse slechter of beter, maar gewoon wat je paard prettig vindt. Kan goed zijn dat ze eraan gewend is en dat het nu ok is.
Dat ze nu tegen elkaar aan zitten verdeeld de druk weer zoals een "normaal" kopstuk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-23 16:44 



 
Profiel   

Doppers schreef
Waidida schreef
Ik heb de anatomical vision space eindelijk ontvangen! Gisteren gepast en ik vind hem er best net op liggen niet?
[ [url=m/nh3eY6.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik heb maar 1 foto kunnen scoren want mevrouw was het stilstaan wel een beetje zat :')


Deze lijkt wel netjes te zitten. Heb je er ook al mee gereden? Merkte je verschil?

Nog niet mee kunnen rijden vermits ik echt nog steeds zo ziek als een hond ben. Ik verwacht niet super veel verschil te merken omdat ze voordien de styx had welke ook 1 bakstuk heeft maar deze is natuurlijk nog veel anatomischer. Ook hangt er nu een nieuw bit aan omdat mevrouw de sweet iron maar niks bleek te vinden, dus ik hoop in elk geval dat ze beter zal lopen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-23 16:57 



 
Profiel   

Iriscope schreef
Soms moet een paard gewoon wennen aan het gevoel, het is niet perse slechter of beter, maar gewoon wat je paard prettig vindt. Kan goed zijn dat ze eraan gewend is en dat het nu ok is.
Dat ze nu tegen elkaar aan zitten verdeeld de druk weer zoals een "normaal" kopstuk.


Ja denk dat het ook wel wennen is. Ga even de opties met open (met extra neusriem gaatje) en dicht kopstuk proberen. Moet toch wat vaker rijden ermee om te testen wat ze nu echt fijn vindt.

@Waidida, wat vervelend. Beterschap! Hopelijk kan je snel gaan testen of hij goed bevalt, ook in combinatie met je nieuwe bit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-23 17:36 



 
Profiel   

Doppers schreef
Dankje Avalanche! Had er nog niet aan gedacht dat ik inderdaad een gaatje bij kon maken.

Iriscope, zou het dan nog uitmaken als ik hem op het kortste gaatje heb? Dan zitten de stukken eigenlijk tegen elkaar aan en is hij minder “open”. Het schudden was overigens alleen met losstappen aan losse teugel. Teugels op maat in alle drie de gangen geen geschud en liep ze juist fijner.

Ik zou dat niet doen. Dan ben je het effect van dat mooie open kopstuk kwijt. Vandaar dat ik je ook aanraadde om er een gaatje bij te maken voor de neusriem.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-23 18:36 



 
Profiel   

Avalanche schreef
Doppers schreef
Dankje Avalanche! Had er nog niet aan gedacht dat ik inderdaad een gaatje bij kon maken.

Iriscope, zou het dan nog uitmaken als ik hem op het kortste gaatje heb? Dan zitten de stukken eigenlijk tegen elkaar aan en is hij minder “open”. Het schudden was overigens alleen met losstappen aan losse teugel. Teugels op maat in alle drie de gangen geen geschud en liep ze juist fijner.

Ik zou dat niet doen. Dan ben je het effect van dat mooie open kopstuk kwijt. Vandaar dat ik je ook aanraadde om er een gaatje bij te maken voor de neusriem.


Ja die optie ga ik sowieso eerste proberen! Dankje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-23 21:16 



 
Profiel   

Ik kom even binnenvallen. Ben benieuwd naar ervaringen!

bit&bridle fitter is hier vandaag langsgeweest en één van mijn merries heeft een nieuw hoofdstel ‘nodig’.

Twee hoofdstellen gehad waar ze fijn op liep, en die goed passen. De BR longridge en de Schockemohle Beta. De schockemohle liep ze toch nét dat tikkeltje fijner mee, maar het prijsverschil is niet net een klein beetje :+

Ik wil vooral jullie ervaring horen met beide hoofdstellen, qua kwaliteit, geld waard, leer etc.. En foto’s van bruine versies van dezen hoofdstellen zijn ook welkom, aangezien beide pashoofdstellen zwart waren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-23 23:02 



 
Profiel   

Als ik even diep graaf heb ik misschien wel foto’s van de bruine beta. Qua kwaliteit en prijs is schockemohle absoluut z’n geld waard. Het leer is echt soepel en zacht dus in mijn ogen het geld waard maar dat is voor iedereen persoonlijk

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-23 08:14 



 
Profiel   

Schockemoehle is heel duur maar ook echt echt heel goed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-23 08:47 



 
Profiel   

Is de Waldhausen S Line Sensation geen optie annahiltlady? Deze is qua prijs wat vriendelijker maar lijkt verder hetzelfde idee te zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-23 08:57 



 
Profiel   

Dit is de Claridge House Mora van Kramer op mijn jonkie (mt full). Had qua neus en keelriem omvang maatje kleiner gekund, de rest niet.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-23 17:21 



 
Profiel   

Hmmm, misschien ook wel hoor. Ik had zelf de neusriem wat omhoog gedaan. Sowieso 1 gaatje, misschien wel 2. Hij lijkt verder wel heel mooi om het hoofd te zitten.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-23 17:27 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 233 van de 284 [ 7086 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 230, 231, 232, 233, 234, 235, 236 ... 284  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen