Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 151 van de 154 [ 3835 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 148, 149, 150, 151, 152, 153, 154  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

 
Profiel   

18" is maat 2, dus als je maat 0 (16 inch? zie je weinig) of maat 1 (17 inch zie je wel veel) moet hebben rainieri, is dat te groot. Ik heb maat 2 zadels (gehad) en die zijn ook echt aan de lange kant.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-23 09:49 



 
Profiel   

bulck schreef
Ik heb nog een ouder model liggen 18" semi curved, dg pannels. Hier en daar wel gebruikssporen, maar nog goed bruikbaar. wat zou daar nog de prijs voor kunnen zijn? Ik dacht eerder aan een bedrag rond 1.000EUR


Semi curved is dan dus nog de oude, eerste zitting van de wow zadels ( was toch een resin tree ?) ? Of is er een nieuwe zitting die semi curved heet ? En die is er dan toch nog niet zo heel lang, paar jaar misschien ?

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-23 09:51 



 
Profiel   

Raineri schreef
Heb je een foto? Hoe oud is hij precies?


stuur ff pb, dan geef ik whatsapp (gaat even sneller)
is dacht ik van 2012-2013, dus wel een ouder model dus. size 2 is idd 18" qua zitmaat en er liggen ook gelijke pannels onder

Heb ook nog een maat 1 dxwg, zonder tab, zwart van 2017. Is nog in zeer goede staat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-23 09:52 



 
Profiel   

Maris schreef
bulck schreef
Ik heb nog een ouder model liggen 18" semi curved, dg pannels. Hier en daar wel gebruikssporen, maar nog goed bruikbaar. wat zou daar nog de prijs voor kunnen zijn? Ik dacht eerder aan een bedrag rond 1.000EUR


Semi curved is dan dus nog de oude, eerste zitting van de wow zadels ( was toch een resin tree ?) ? Of is er een nieuwe zitting die semi curved heet ? En die is er dan toch nog niet zo heel lang, paar jaar misschien ?


klopt. Ja ik noem het semi curved, omdat ze toen zeiden dat ze enkel nog flat en curved gingen doen en dit zat er tussen

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-23 09:53 



 
Profiel   

Eef_Bam schreef
18" is maat 2, dus als je maat 0 (16 inch? zie je weinig) of maat 1 (17 inch zie je wel veel) moet hebben rainieri, is dat te groot. Ik heb maat 2 zadels (gehad) en die zijn ook echt aan de lange kant.


Correct! Maat 2 is echt te ruim. Momenteel rijd ik in maat 1 en met lange rechte flappen lukt dat. Ik val echt precies tussen de 2 maten in met mijn bovenbeen lengte (=16.5 inch) vandaar. Ik denk dat ik wel in een maat 1 zal komen want maat 0 heb ik welgeteld 2 keer gezien :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-23 09:55 



 
Profiel   

Een maat 1 zitting valt ook heel anders bij een extra diepe zitting tov een vlakke zitting.


Is de huidige semi curved dan hetzelfde als de oude resin tree Bulck ?

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-23 10:07 



 
Profiel   

Maris schreef
bulck schreef
Ik heb nog een ouder model liggen 18" semi curved, dg pannels. Hier en daar wel gebruikssporen, maar nog goed bruikbaar. wat zou daar nog de prijs voor kunnen zijn? Ik dacht eerder aan een bedrag rond 1.000EUR


Semi curved is dan dus nog de oude, eerste zitting van de wow zadels ( was toch een resin tree ?) ? Of is er een nieuwe zitting die semi curved heet ? En die is er dan toch nog niet zo heel lang, paar jaar misschien ?


Er is tegenwoordig ook weer een semi curved. Die heb ik in mijn splinternieuwe zadel die misschien ook te koop komt. Helaas paard in moeten laten slapen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-23 10:08 



 
Profiel   

Wat verdrietig !

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-23 10:09 



 
Profiel   

dit is nog een resin tree; want oud model. Weet niet of er nu echt een semi curved is, hopelijk wel,(want ging voor meer typen van paarden)

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-23 10:47 



 
Profiel   

Mijn maat 2 curved met springflappen staat te koop via de fitter Mariska van Oest, ouder type

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-23 11:46 



 
Profiel   

bulck schreef
dit is nog een resin tree; want oud model. Weet niet of er nu echt een semi curved is, hopelijk wel,(want ging voor meer typen van paarden)


Ja ik heb een oude en een nieuwe semi curved, de laatste een paar jaar terug helemaal nieuw bij Wow besteld en die is wel echt verschillend van de curved qua model.

Voor een goed uitziend ouder model denk ik dat je prima rond de 1000,- kunt vragen. Zakken kan altijd nog mocht je ‘m niet kwijt raken.

Ik heb voor wie het toevallig zoekt en een bruine zitting maat 2 te koop, flat, past hier niet meer helaas. Evt ook zwarte kussens maat 2.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-23 12:25 



 
Profiel   

Zou ook graag n wow kopen voor onze New forest. Maar n nieuwe gaat 'm niet worden :Y)

Twijfel of ik eens n passessie ga laten doen en hopen, dat ik n zadel / onderdelen ga vinden ... of gewoon iemand met n bus verschillende merken laat komen en daar wat uit ga zoeken. Misschien wel zo makkelijk :')

Vind, dat er op mp best n paar leuke zadels te koop staan..

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-23 21:02 



 
Profiel   

Raineri schreef
Eef_Bam schreef
18" is maat 2, dus als je maat 0 (16 inch? zie je weinig) of maat 1 (17 inch zie je wel veel) moet hebben rainieri, is dat te groot. Ik heb maat 2 zadels (gehad) en die zijn ook echt aan de lange kant.


Correct! Maat 2 is echt te ruim. Momenteel rijd ik in maat 1 en met lange rechte flappen lukt dat. Ik val echt precies tussen de 2 maten in met mijn bovenbeen lengte (=16.5 inch) vandaar. Ik denk dat ik wel in een maat 1 zal komen want maat 0 heb ik welgeteld 2 keer gezien :')
.

Ik heb nog een maat 0 zitting en een maat 1 , beide curved en extra deep. Heb ook nog de kussens maat 0 ( zal Ff moeten kijken welke dat precies zijn maar iig extended forward en dacht dwg)en flappen giant high fixed ( dacht dat ze zo heten, je ziet deze best vaak )
Ik hoef er niet vanaf maar t gaat nog een jaar duren voordat ik t jonge paard ga beleren en weet nog helemaal niet wat ze nodig heeft. ( en met een beetje geluk past de wow van m’n huidige paard)
Je mag t van mij vrijblijvend passen als je zover bent. Woon in t midden van t land.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-23 07:08 



 
Profiel   

Nouvel schreef
bruine kussens met stich en tab in maat 1.

Iris Smalbeek heeft deze kussens te koop.
https://los-paard.nl/wow-onderdelen/
Halverwege de pagina :-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-23 19:19 



 
Profiel   

Thanx!
Ik ga even kijken!

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-23 19:44 



 
Profiel   

Ik heb voor mijn paard al lange tijd een Wow, altijd heel tevreden over geweest.
Omdat ik ze toch wat aan de prijs vond voor mijn pony besloten niet voor een Wow te gaan. Na diverse zadels gehad te hebben en overal ongemak en een chagrijnige pony van, toch weer bij Wow uitgekomen.
Met het proefrijden al direct duidelijk; ze zweefde weg! Als je dat gevoeld hebt wil je ook eigenlijk niet meer terug naar iets anders.
Ik heb een oude goedkope Wow op de kop getikt en daar een nieuwe zitting bij besteld (deze was niet te vinden in de juiste maat tweedehands).
Dit is mijn derde paard die ik onder een Wow heb lopen, denk dat ik niet snel meer iets anders ga proberen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-23 11:57 



 
Profiel   

Hebben jullie wel eens gehoord van het feit dat een paard een andere boom kan hebben in beweging vs stilstaand? Mijn jonge paard is gemeten op een flat maar na goed naar haar bewegingen te hebben gekeken zijn we tot de conclusie gekomen dat ze best wel eens een semi curved zou zijn.
Ik ben me er van bewust dat een jong paard nog wel eens kan wisselen. Maar de afgelopen maanden is m’n zoektocht van links naar rechts gegaan omdat de ene fitter zegt: ga voor een flat en de ander: doe maar een semi curved :')

Belangrijk detail: longeren met zadel moet nog gebeuren. Ze is slechts gemeten in stilstand. stalgenoten hebben een wow dus ik ga die eens passen als ze wat meer gewend is aan het zadel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-23 00:03 



 
Profiel   

Raineri schreef
Hebben jullie wel eens gehoord van het feit dat een paard een andere boom kan hebben in beweging vs stilstaand? Mijn jonge paard is gemeten op een flat maar na goed naar haar bewegingen te hebben gekeken zijn we tot de conclusie gekomen dat ze best wel eens een semi curved zou zijn.
Ik ben me er van bewust dat een jong paard nog wel eens kan wisselen. Maar de afgelopen maanden is m’n zoektocht van links naar rechts gegaan omdat de ene fitter zegt: ga voor een flat en de ander: doe maar een semi curved :')

Belangrijk detail: longeren met zadel moet nog gebeuren. Ze is slechts gemeten in stilstand. stalgenoten hebben een wow dus ik ga die eens passen als ze wat meer gewend is aan het zadel.


ja dat kan, daarom moet je ook altijd in beweging kijken.
Onze arabo fries heeft een tijd een flat gehad terwijl hij in stand een curved zou moeten hebben. Met rijden paste een curved echter echt niet.
Inmiddels een aantal jaar verder past de flat hem niet meer en zijn we nu toch naar een curved overgestapt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-23 06:50 



 
Profiel   

De meeste paarden hebben volgens mij eerder een semi curved ( die van jou kan natuurlijk net wat anders nodig hebben :+ ) Lastig, dit. Zou denken, dat je kijkt wat je paard in beweging nodig heeft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-23 06:51 



 
Profiel   

Raineri schreef
Hebben jullie wel eens gehoord van het feit dat een paard een andere boom kan hebben in beweging vs stilstaand? Mijn jonge paard is gemeten op een flat maar na goed naar haar bewegingen te hebben gekeken zijn we tot de conclusie gekomen dat ze best wel eens een semi curved zou zijn.
Ik ben me er van bewust dat een jong paard nog wel eens kan wisselen. Maar de afgelopen maanden is m’n zoektocht van links naar rechts gegaan omdat de ene fitter zegt: ga voor een flat en de ander: doe maar een semi curved :')

Belangrijk detail: longeren met zadel moet nog gebeuren. Ze is slechts gemeten in stilstand. stalgenoten hebben een wow dus ik ga die eens passen als ze wat meer gewend is aan het zadel.


Ja, alleen maar logisch want je paard gebruikt z'n lichaam anders als dat hij stilstaat , altijd in beweging bekijken en wat bij wow ook het verschil maakt denk ik dat er meer beweging kan zijn door de lucht compartimenten en dat dat dus ook veranderd met persoon erop

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-23 08:55 



 
Profiel   

Nouvel schreef
ja dat kan, daarom moet je ook altijd in beweging kijken.
Onze arabo fries heeft een tijd een flat gehad terwijl hij in stand een curved zou moeten hebben. Met rijden paste een curved echter echt niet.
Inmiddels een aantal jaar verder past de flat hem niet meer en zijn we nu toch naar een curved overgestapt.


Bij mijn paard precies hetzelfde. Zadel zo op het zicht voor zijn rug gemaakt ( curved ), maar hij wilde er niet mee lopen. Stap met tegenzin, draf helemaal niet. Daarna zadel met veel rechtere boom en hij stapte vrolijk weg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-23 10:01 



 
Profiel   

Raineri schreef
Hebben jullie wel eens gehoord van het feit dat een paard een andere boom kan hebben in beweging vs stilstaand? Mijn jonge paard is gemeten op een flat maar na goed naar haar bewegingen te hebben gekeken zijn we tot de conclusie gekomen dat ze best wel eens een semi curved zou zijn.
Ik ben me er van bewust dat een jong paard nog wel eens kan wisselen. Maar de afgelopen maanden is m’n zoektocht van links naar rechts gegaan omdat de ene fitter zegt: ga voor een flat en de ander: doe maar een semi curved :')

Belangrijk detail: longeren met zadel moet nog gebeuren. Ze is slechts gemeten in stilstand. stalgenoten hebben een wow dus ik ga die eens passen als ze wat meer gewend is aan het zadel.


Eigenlijk is flat quasi nooit van toepassing op de meeste rijpaarden. Semi curved en curved wel. Dus geheel onlogisch is het verhaal niet

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-23 10:54 



 
Profiel   

Wat grappig! Het is eigenlijk erg logisch, maar ik heb hier nog niet bij stilgestaan. Beetje naïef ook wel. Kan me ook wel voorstellen dat ze over een tijd wel tegen de flat aan zit als haar rug gebruik verbeterd.

Bedankt voor jullie antwoorden :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-23 13:00 



 
Profiel   

Semi curved is dan misschien wel heel fijn ?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-23 13:41 



 
Profiel   

Raineri schreef
Wat grappig! Het is eigenlijk erg logisch, maar ik heb hier nog niet bij stilgestaan. Beetje naïef ook wel. Kan me ook wel voorstellen dat ze over een tijd wel tegen de flat aan zit als haar rug gebruik verbeterd.

Bedankt voor jullie antwoorden :D


Ik denk niet dat je paard platter gaat worden van correct trainen. Als het ruggebruik goed is gaat je paard in beweging niet alleen zijn rug maar ook zijn schoft meer optillen als hij op de achterhand loopt, dus zal hij eerder meer curved dan platter worden, lijkt mij.

Voor de liefhebber: ik heb nog DDXWG kussens zonder tab met stitchline over in maat 2.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-23 13:51 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 151 van de 154 [ 3835 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 148, 149, 150, 151, 152, 153, 154  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen