Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 17 van de 20 [ 492 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Historisch / fantasy tuig en kleding voor ruiter en paard

 
Profiel   

Is het je uiteindelijk nog gelukt Laurits? :D

Ik heb een chamfron besteld :wow: Een metalen, via Etsy. Hoop dat ik hem redelijk snel heb, super benieuwd!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-03-23 17:29 



 
Profiel   

Omg, super gaaf!

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-03-23 17:37 



 
Profiel   

Gaaf berber, erg benieuwd
Ik heb een aantal van jullie gevolgd op insta
Leuk om te zien wat jullie allemaal doen en hebben aan tuig erg mooi.

Ik heb een hoofdstel besteld wat wordt gemaakt net als touwhalsters ben erg benieuwd hoe het uiteindelijk wordt.
Het is een apart model dus hopelijk kan ik jullie binnenkort iets moois showen.

Erg gaaf die foto van je hengstje laurits ben benieuwd naar meer foto’s

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-03-23 18:41 



 
Profiel   

Mariett schreef
Is het je uiteindelijk nog gelukt Laurits? :D

Ik heb een chamfron besteld :wow: Een metalen, via Etsy. Hoop dat ik hem redelijk snel heb, super benieuwd!

Jaa inmiddels wel super leuk hoofdstel gevonden en een vriend die een hobbysmid is wou altijd al heel graag een metalen harnas maken voor een paard. Nu wil hij waarschijnlijk mijn hengstje gebruiken als model.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-03-23 19:01 



 
Profiel   

Ooh klinkt leuk! Wat voor hoofdstel fabske?
Dat klinkt ook interessant Laurits! Misschien dat het ook wel minder materiaal/werk is voor hem als het op zo'n pony'tje gaat? Moet je wel echt een foto delen hier hoor, een pony in metalen harnas lijkt me héél gaaf.

Via Etsy is het een beetje typisch gegaan hier met de chamfron, ik bestelde bij hem (eerste keer dat iemand bij hem had besteld op Etsy ook nog, dus best spannend) en hij was meteen begonnen, alleen de betaling kwam niet aan. 'Not paid' zei Etsy ook, was heel typisch. Hij stuurde ook een bericht met dat het niet aangekomen was en of ik de bevestiging door wilde sturen, kon hij het gelijk naar me opsturen omdat hij het wel vertrouwde verder.
Nou ja, bleek dus dat hij een oud PayPal account erop had staan? Dus ik kon het wel naar z'n andere overmaken en deze annuleren. Ik wilde het wel graag via Etsy doen vanwege de aankoopbescherming, dus hij vertelt het me als hij z'n goede account heeft gekoppeld, dan kan ik de bestelling opnieuw doen. Zou gisteren zijn, maar nog niks gehoord.

Nou ja, ik ben op het moment geen geld verloren in ieder geval. Typisch is het wel :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-03-23 14:39 



 
Profiel   

Ow dat is balen zeg berber.
Je kan ook kiezen voor Klarna betaling dan wordt het naar hem overgemaakt als jij het binnen hebt.
Ik had wel wat fijne Etsy adresjes gevonden ook.

Het hoofdstel wordt bij horsebeads gemaakt
Om aan de bosal te maken komen zilveren ornamenten op.
Zodra het klaar is zal ik het showen

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-03-23 18:24 



 
Profiel   

Jaa zeker zal ik een foto delen! Hij moet kijken wanneer hij er mee kan beginnen.

Gezien het een kleine smalle frutsel is het inderdaad een stuk minder materiaal kosten haha.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-03-23 22:38 



 
Profiel   

Istas schreef
Mariett schreef
Is het je uiteindelijk nog gelukt Laurits? :D

Ik heb een chamfron besteld :wow: Een metalen, via Etsy. Hoop dat ik hem redelijk snel heb, super benieuwd!

Jaa inmiddels wel super leuk hoofdstel gevonden en een vriend die een hobbysmid is wou altijd al heel graag een metalen harnas maken voor een paard. Nu wil hij waarschijnlijk mijn hengstje gebruiken als model.


Dat is cool zeg. Ben benieuwd

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-03-23 22:45 



 
Profiel   

Mariett schreef
Ooh klinkt leuk! Wat voor hoofdstel fabske?
Dat klinkt ook interessant Laurits! Misschien dat het ook wel minder materiaal/werk is voor hem als het op zo'n pony'tje gaat? Moet je wel echt een foto delen hier hoor, een pony in metalen harnas lijkt me héél gaaf.

Via Etsy is het een beetje typisch gegaan hier met de chamfron, ik bestelde bij hem (eerste keer dat iemand bij hem had besteld op Etsy ook nog, dus best spannend) en hij was meteen begonnen, alleen de betaling kwam niet aan. 'Not paid' zei Etsy ook, was heel typisch. Hij stuurde ook een bericht met dat het niet aangekomen was en of ik de bevestiging door wilde sturen, kon hij het gelijk naar me opsturen omdat hij het wel vertrouwde verder.
Nou ja, bleek dus dat hij een oud PayPal account erop had staan? Dus ik kon het wel naar z'n andere overmaken en deze annuleren. Ik wilde het wel graag via Etsy doen vanwege de aankoopbescherming, dus hij vertelt het me als hij z'n goede account heeft gekoppeld, dan kan ik de bestelling opnieuw doen. Zou gisteren zijn, maar nog niks gehoord.

Nou ja, ik ben op het moment geen geld verloren in ieder geval. Typisch is het wel :+

Das wel heel erg irritant zeg, hopelijk komt het allemaal goed en heb je straks alsnog die chamfron

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-03-23 23:00 



 
Profiel   

Al mijn Etsy bestellingen zijn verzonden.
Wat haar clips en spelden besteld medieval Viking achtig.
Gave oorbellen en een heel gaaf schouderbontje
Heel benieuwd hoe het samen gaat staan.

Ik ben voor een portfolio shoot gevraagd in mei in de Viking stijl dus dacht ach doe eens iets nieuws haha.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-03-23 13:56 



 
Profiel   

Super cool! Ben heel benieuwd. Je bedoelt een beetje de fantasy warrior-stijl toch?

Mijn Etsy dingen gaan niet zo lekker, chamfron is klaar maar is niet hetzelfde als op de foto :z Dus ik wil hem niet. Hele verhoudingen zijn anders en veel minder mooi. Dan maar weer op zoek :(

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-03-23 14:30 



 
Profiel   

Ah boe, dat is balen!

@fabske, ben benieuwd

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-03-23 15:24 



 
Profiel   

Mariett schreef
Super cool! Ben heel benieuwd. Je bedoelt een beetje de fantasy warrior-stijl toch?

Mijn Etsy dingen gaan niet zo lekker, chamfron is klaar maar is niet hetzelfde als op de foto :z Dus ik wil hem niet. Hele verhoudingen zijn anders en veel minder mooi. Dan maar weer op zoek :(


Bedoel je met fantasy warrior stijl mij?
Dan ja dat kun je ook zo noemen hahaha.

En wat balen zeg dat hij helemaal anders is als verwacht en snap dat je het dan niet wilt hebben.
Had je hem al wel binnen gekregen of alleen een foto?

Hopelijk vind je een andere die wel naar wens is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-03-23 07:10 



 
Profiel   

Jammer dat het niet doorgegaan is met de chamfron maar eerlijk gezegd, via Etsy en zo snel tijd om eraan te werken, vraag ik me af of je iets degelijks met goede pasvorm had gekregen. :o

Metalen chamfron luistert best nauw dus je moet normaal gesproken een gips cast van het hoofd aanleveren, of hele secure metingen (en aanpassingen dan nog zelf na levering kunnen doen). Goede harnassmeden hebben vrijwel altijd een (lange) wachtlijst.

Dus wellicht een geluk bij een ongeluk. :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-03-23 08:36 



 
Profiel   

Ik was niet op zoek naar een perfecte pasvorm :) Die zijn ook ver buiten mijn budget. Vooral iets voor aan de muur en iets wat voor een korte shoot op haar gezicht zou kunnen.
Deze zou niet eens mooi aan de muur staan :+

Nee ik had hem nog niet binnen hoor! Had gewoon gevraagd of ik een foto mocht voor hij hem doorstuurde, en zijn PayPal deed het toch nog niet dus mijn betaling was toch nog niet gelukt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-03-23 08:43 



 
Profiel   

He dat is balen zeg.. Maar geluk bij pech dus dat de betaling niet gelukt was. Ik was minstens zo benieuwd als jij natuurlijk

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-03-23 10:21 



 
Profiel   

Ik heb op het moment echt flink keuze stress, via een paardenwedstrijd heb ik een bepaald bedrag gewonnen + verjaardag geld.

En daarvan zou ik ontzettend graag een stuk "show/fantasy" tuig willen voor fotoshoots & demonstraties. Maar ik zit enorm in dubio wat omdat ik het maar 1x kan uitgeven .

Bij mij verdwijnen deze bedragen altijd in de paddock, kapotte trailers & auto's en dergelijke . Dus nu het een x kan wil ik het graag ook meteen goed en niet half doen := .

Ik probeer al de hele ochtend foto's te uploaden, van de sets die ik heb en de paarden maar de bokt upload werkt bij mij vandaag niet ofzo.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-03-23 11:53 



 
Profiel   

Oh tof, moet je het ergens specifiek uitgeven of niet?

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-03-23 11:59 



 
Profiel   

Mariett schreef
Oh tof, moet je het ergens specifiek uitgeven of niet?


Nee hoor, vrije keuze alleen doordat ik het met de paarden heb gewonnen wil ik het ook graag zelf aan zoiets uitgeven :D.

Ik zat zelf gisteren te kijken op de Franse site die hier een pagina terug is geplaatst, die borst en "bil" tuigen zien er zo ontzettend gaaf uit!

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-03-23 12:02 



 
Profiel   

Op Pinterest staan voorbeelden van Chamfroms en ook patronen. Misschien een idee om bijv. in leer te maken?
[ img ]

of deze ?


[ img ]

Ik heb ook wel 's zitten denken of je niet wat kunt met zo'n tapsvormige blikken tuinemmer/bloempot van de Action en dan met een blikschaar op juiste maat knippen. Je krijgt dan alleen scherpe randen en moet daar weer een oplossing voor zien te vinden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-23 14:37 



 
Profiel   

Wat komen hier weer coole dingen voorbij!

wat balen Mariett dat hij niet is zoals je wou :/ gelukkig dan dat die betaling niet gelukt was!

Superbenieuwd naar de foto's van de shoot fabske!


Ik heb een tijd geleden een shoot gedaan op het strand, normaal ging ik echt helemaal verkleed zijn als elf, maar helaas door tijdsgebrek niet gelukt om de oren nog om te doen .. uiteindelijk was het ook zo winderig en na een klein halfuur ook aan het stortregenen, waardoor we niet aan close-ups zijn toe gekomen.
Andere keer nog eens dan!


[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-04-23 07:48 



 
Profiel   

Ach ja, zit niks anders op! Ik had hem ook specifiek op etsy besteld zodat ik relatief makkelijk m’n geld terug kon krijgen als hij niet goed bleek te zijn. Ik heb nu besloten om eindelijk iets te gaan doen met de worbla die al sinds 2016 onder m’n bed ligt :+
Ik denk dat ik eerst de chamfron van karton ga maken, die ga aanpassen en als die qua vorm goed is ga ik hem in worbla maken. Ben benieuwd hoe dat gaat, hou jullie op de hoogte!

Cool Jenara! Prachtig zo dat jullie zo mooi bij het strand passen, maar alsnog zo afsteken tegen de achtergrond door de duin. Heel tof.

Marietje heeft een nieuwe broek :D
[ img ]
Ik ga er binnenkort natuurlijk even betere foto’s van maken, wil er nog wat hardware op doen. Maar ben er heel tevreden mee zo, vind hem mooi geworden! Ik heb hem gemaakt van stukken restleer wat de maker van het hoofdstel over had. Is dus uit precies dezelfde lap, en echt práchtig spul. Zin om er foto’s van te maken als de versiering erop zit :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-23 15:01 



 
Profiel   

Mariett schreef
Ach ja, zit niks anders op! Ik had hem ook specifiek op etsy besteld zodat ik relatief makkelijk m’n geld terug kon krijgen als hij niet goed bleek te zijn. Ik heb nu besloten om eindelijk iets te gaan doen met de worbla die al sinds 2016 onder m’n bed ligt :+
Ik denk dat ik eerst de chamfron van karton ga maken, die ga aanpassen en als die qua vorm goed is ga ik hem in worbla maken. Ben benieuwd hoe dat gaat, hou jullie op de hoogte!

Cool Jenara! Prachtig zo dat jullie zo mooi bij het strand passen, maar alsnog zo afsteken tegen de achtergrond door de duin. Heel tof.

Marietje heeft een nieuwe broek :D
[ [url=m/xgfqhH.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik ga er binnenkort natuurlijk even betere foto’s van maken, wil er nog wat hardware op doen. Maar ben er heel tevreden mee zo, vind hem mooi geworden! Ik heb hem gemaakt van stukken restleer wat de maker van het hoofdstel over had. Is dus uit precies dezelfde lap, en echt práchtig spul. Zin om er foto’s van te maken als de versiering erop zit :D


Ik ben echt wel een fan van al jou mooie paardenspullen. Welk merk zadel heb jij? Alvast opties aan het inventariseren voor wanneer ik ook eindelijk tot de gelukkigen met een eigen paard behoor. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-23 22:35 



 
Profiel   

Wat een prachtige optomingen hebben jullie. Ik heb zelf niet de ambitie om te verkleden maar vind het wel heel leuk om foto's te kijken. Ook ben ik sinds kort wat met leer bewerken bezig en haal hier ook leuke inspiratie uit het topic wat ik misschien eens kan proberen te maken. In de toekomst zou ik graag zelf eens een mooi hoofdstel maken voor mijn ijslanders.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-04-23 06:51 



 
Profiel   

Dankjewel Axel! Het is een Barefoot Sevilla, die worden helaas niet meer gemaakt, haha. Ik heb de mijne van de Duitse ebay (Ebay kleinanzeigen)! Ik kan geen Duits, dus had geluk dat ik iemand trof die wel Engels kon en het wel naar Nederland wilde sturen. Maar qua barokke/bijzondere zadels heb je daar veel sneller geluk dan op Marktplaats :)

Super leuk Wendy! Ben benieuwd wat je voor je paardje gaat maken :)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-04-23 07:53 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 17 van de 20 [ 492 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen