Toch maar een andere singel??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-23 23:33

voyou schreef:
Ik heb vandaag de nieuwe singel uitgeprobeerd.
[ [url=m/6KDyXn.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hij is 85cm lang. De 80cm was er niet, maar dit lijkt ook goed. Toch?
Hij sluit mooi gelijk aan, aan de voorkant en achterkant. Dus een rechte lijkt inderdaad de goede pasvorm voor haar. <3

Heerlijk gereden, maar even kijken hoe het komende tijd gaat.

[ [url=m/L5gRAW.jpg]Afbeelding[/url] ]


Fijn dat je goed gereden hebt!
De latissimus spier lijkt hier te beginnen, dus de lengte is absoluut prima!
Afbeelding

billy3105
Ik hou van poffertjes!
Berichten: 2417
Geregistreerd: 07-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-23 10:27

Afbeelding

Ik weet niet of ik volledig tevreden ben over de ligging van deze singel Icm zijn nieuwe zadel Hij heeft nu een 65 aan, en ik denk dat dit de juiste lengte is voor hem.
Normaal rijd hij met een BR maan vorm singel, deze is maar 55, en ik krijg deze 65 al met moeite tijdens het opzadelen aan iedere kant op 1.
Maar of hij nu beter is met een anatomische weet ik ook niet. Uiteindelijk wil ik 4 dezelfde singels bestellen. Hierdoor heb ik iedere ronde van de wedstrijd een zand loze singel. Dus om nu bijvoorbeeld een stubben aan te schaffen van 165 vind ik nogal wat. Of zeggen jullie dit ligt prima?

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-23 11:22

billy3105 schreef:
[ [url=m/TbgSUn.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik weet niet of ik volledig tevreden ben over de ligging van deze singel Icm zijn nieuwe zadel Hij heeft nu een 65 aan, en ik denk dat dit de juiste lengte is voor hem.
Normaal rijd hij met een BR maan vorm singel, deze is maar 55, en ik krijg deze 65 al met moeite tijdens het opzadelen aan iedere kant op 1.
Maar of hij nu beter is met een anatomische weet ik ook niet. Uiteindelijk wil ik 4 dezelfde singels bestellen. Hierdoor heb ik iedere ronde van de wedstrijd een zand loze singel. Dus om nu bijvoorbeeld een stubben aan te schaffen van 165 vind ik nogal wat. Of zeggen jullie dit ligt prima?

Je paard moet absoluut geen rechte, maar een crescent singel hebben en bij voorkeur één die flink rond is met veel elleboogvrijheid, want deze singel kan niet anders dan zeer onprettig zijn.

Bij drukmetingen is gebleken dat in de beweging de meeste druk op een goed passende singel achter de ellebogen komt, daarom is elleboogvrijheid ook zo belangrijk.

Dit is een drukmeting met een rechte singel die ruim een handbreedte achter de elleboog ligt.
Afbeelding
<- = voorkant paard
-> = achterkant paard
^ = rechter kant van de singel wanneer het rechter voorbeen naar achteren komt.

Zoals je kunt zien was de druk hoger dan gemeten kon worden. Dan kun je ongeveer inschatten hoe ongemakkelijk het is voor een paard als een singel zo dicht in de oksel ligt.

De lengte mag zelf nog een maatje groter, dus als deze 65 cm is, dan zou ik voor 70 cm gaan.
Laatst postte iemand een crescent singel van Kramer die elastiek leek, maar het niet was, die zou mogelijk nog wel eens een goede match kunnen zijn.

https://www.kramer.nl/Paard/Zadels-toeb ... maansingel

Anders toch de Edix crescent

billy3105
Ik hou van poffertjes!
Berichten: 2417
Geregistreerd: 07-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-23 11:52

Afbeelding

Niet de meest ideale foto, maar hier is het pas zadel met de 55cm BR singel maan, te kort dat klopt. Maar hier zag ik ook niet extreem veel elleboog vrijheid.
Ik (en paard) ben geen fan van (harde) leren singels, zeker met de afstanden die we rijden komen daar altijd plekken van, ik ben aangewezen op fleece of neoprene. Een hoesje erover is vaak niet voldoende gezien die vaak alleen de kant pakken die tegen het paard liggen en niet om de singel (en het harde randje) heen liggen

Ik vind dat bijna 100 euro uitgeven voor iets wat het mogelijk niet word best grof

Celebi
Berichten: 3654
Geregistreerd: 04-11-20

Re: Toch maar een andere singel??

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-23 12:41

Probeer anders de Kerbl singel:

https://www.agradi.nl/kerbl-korte-singel-zwart-65cm.htm

En dan inderdaad zo lang als mogelijk. Mee eens dat die 65 al te kort is. Dus minstens 70/75cm. Het voordeel van deze singel ten opzichte van je eigen 65cm singel is dat de gespen op het einde van de singel zitten, waardoor je niet zo snel in de knoei komt met je zadel/dekje maar wel de gespen op de optimale hoogte kan krijgen. Deze singel is tevens van neopreen en super zacht en comfortabel. Ik heb er zelf nog een los bontje omheen voor het extra zachte laagje.

Dat die BR singel weinig vrijheid bij de elleboog geeft kan goed kloppen. Die singels zijn gigantisch breed en liggen daardoor vaak nog in de oksel. Plus die singel is veel te kort dus de uitsparing komt ook niet op de juiste plek waardoor je daar dus ook niets aan extra ruimte van krijgt. :)

Nibbit

Berichten: 10413
Geregistreerd: 03-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-23 12:55

billy3105 schreef:
[ [url=m/0IMXoa.jpg]Afbeelding[/url] ]

Niet de meest ideale foto, maar hier is het pas zadel met de 55cm BR singel maan, te kort dat klopt. Maar hier zag ik ook niet extreem veel elleboog vrijheid.
Ik (en paard) ben geen fan van (harde) leren singels, zeker met de afstanden die we rijden komen daar altijd plekken van, ik ben aangewezen op fleece of neoprene. Een hoesje erover is vaak niet voldoende gezien die vaak alleen de kant pakken die tegen het paard liggen en niet om de singel (en het harde randje) heen liggen

Ik vind dat bijna 100 euro uitgeven voor iets wat het mogelijk niet word best grof


Die van kramer is echt super super zacht. En ook soepel.
Niet eerder zo'n fijne singel gehad!

billy3105
Ik hou van poffertjes!
Berichten: 2417
Geregistreerd: 07-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-23 13:27

Nibbit schreef:
billy3105 schreef:
[ [url=m/0IMXoa.jpg]Afbeelding[/url] ]

Niet de meest ideale foto, maar hier is het pas zadel met de 55cm BR singel maan, te kort dat klopt. Maar hier zag ik ook niet extreem veel elleboog vrijheid.
Ik (en paard) ben geen fan van (harde) leren singels, zeker met de afstanden die we rijden komen daar altijd plekken van, ik ben aangewezen op fleece of neoprene. Een hoesje erover is vaak niet voldoende gezien die vaak alleen de kant pakken die tegen het paard liggen en niet om de singel (en het harde randje) heen liggen

Ik vind dat bijna 100 euro uitgeven voor iets wat het mogelijk niet word best grof


Die van kramer is echt super super zacht. En ook soepel.
Niet eerder zo'n fijne singel gehad!

Oh nibbit ik geloof zeker dat die zacht is, maar feit blijft dat er een leren stiksel aan de zijkant zit, en die geeft juist net de irritatie :')

Ik heb het idee dat ik ergens die Kerbl heb liggen. Ik ga is opzoek

https://www.kramer.nl/Paard/Zadels-toeb ... wol-Circle

Ik heb deze een tijd aan mijn wintec gehad, ik zal eens een foto zoeken, hier vond ik de elleboog vrijheid nou ook niet zo


Edit gevonden

Afbeelding



Zou het dus bij dit paard überhaupt mogelijk zijn om elleboog vrijheid te krijgen?

Celebi
Berichten: 3654
Geregistreerd: 04-11-20

Re: Toch maar een andere singel??

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-23 13:46

Ik vraag me af of die voor het mooie niet ook net te kort is en dus de uitsparingen niet op de juiste plek heeft. Je ziet inderdaad aan het ingedeukte wol dat er veel beweging is van het been tegen de singel. Nou is een beetje niet erg, daar zit er immers wol voor tussen, maar in dit geval heb je inderdaad weinig ruimte over. Weet je trouwens zeker dat het dezelfde singel is als de link? De stiksels op het uiteinde zien er heel anders uit dan de foto van Kramer. Kan natuurlijk in de tussentijd veranderd zijn.

billy3105
Ik hou van poffertjes!
Berichten: 2417
Geregistreerd: 07-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-23 13:49

Celebi schreef:
Ik vraag me af of die voor het mooie niet ook net te kort is en dus de uitsparingen niet op de juiste plek heeft. Je ziet inderdaad aan het ingedeukte wol dat er veel beweging is van het been tegen de singel. Nou is een beetje niet erg, daar zit er immers wol voor tussen, maar in dit geval heb je inderdaad weinig ruimte over. Weet je trouwens zeker dat het dezelfde singel is als de link? De stiksels op het uiteinde zien er heel anders uit dan de foto van Kramer. Kan natuurlijk in de tussentijd veranderd zijn.


Jep! Ik kocht hem toen ie net op de website bij kramer kwam. Er zijn wel met deze singel 200 wedstrijd km gereden en een boel trainingen, langer kon ik hem niet kopen, ik zat al op het laatste gaatje van de singelstoten :')

Ik weet het lang leven de Arabieren met hun bolle buiken als ze net in training komen

Nibbit

Berichten: 10413
Geregistreerd: 03-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-23 13:53

@billy, waar zit een stiksel?

Het is echt de beste singel en zachtste die ik ooit in mn handen heb gehad :D

billy3105
Ik hou van poffertjes!
Berichten: 2417
Geregistreerd: 07-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-23 14:13

Nibbit schreef:
@billy, waar zit een stiksel?

Het is echt de beste singel en zachtste die ik ooit in mn handen heb gehad :D



Afbeelding

Zo’n beetje de hele rand :')
Ik geloof best dat die eerste rand (waar overigens al een vouw zit op de foto) zacht is, maar toch komt ie dan iets stevigs tegen, het probleem zit hem niet in tegen het geen wat het paard raakt, maar net die randjes eromheen die te stevig zijn

Spenk
Berichten: 21775
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Toch maar een andere singel??

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-23 14:16

Ik gok ok dat nibbit haar eigen dressuur? Ritjes vergelijkt met jouw endurance. En dat kan je niet vergelijken. Een uurtje of misschien eens 2 met een super zachte leren singel is niet vergelijkbaar met urenlang endurance rijden door zand modder etc.

MyWishMax

Berichten: 25321
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-23 14:39

Dat gedoe met die randjes heb ik dus ook bij mijn paard hoor. Wel maar op 1 plek waar ze ooit een wond heeft gehad door iets anders. Maar ik heb dus wel bontje eromheen en die dekken juist die randjes bij mij wel af. Bont loopt echt een stuk door aan de kant van de singel niet tegen het paard.

Ik kies alsnog voor de zachtste singel die ik kon vinden en daaromheen nog een bontje. Daarom heb ik de rossner terug gebracht en de andere gehouden icm lemieux bontje. Nu was die singel goedkoop, de bontje niet en ik heb er 2 om regelmatig te wisselen en wassen. :+

De goedkopere bontjes zaten idd niet op goede plek of waren dun.

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-23 15:19

billy3105 schreef:
Nibbit schreef:
@billy, waar zit een stiksel?

Het is echt de beste singel en zachtste die ik ooit in mn handen heb gehad :D



[ [url=m/dPOhUl.png]Afbeelding[/url] ]

Zo’n beetje de hele rand :')
Ik geloof best dat die eerste rand (waar overigens al een vouw zit op de foto) zacht is, maar toch komt ie dan iets stevigs tegen, het probleem zit hem niet in tegen het geen wat het paard raakt, maar net die randjes eromheen die te stevig zijn


Maar dit is toch het kip en het ei verhaal? Heeft jouw paard last van de stiksels gehad, of heeft je paard last gehad van een singel die veel te kort was, dat de gespen precies lagen waar je geen druk moet willen toevoegen en waar de meeste druk op de singel in de beweging zit?

De 55 cm crescent singel lag qua vorm al beter (als in de gespen horizontaal, dus geen ongelijke druk voor en achter), maar die is echt veel te kort.

Ik denk dat heel veel problemen bij je paard voorkomen kunnen worden met een crescent singel die ruimte vrij laat bij de ellebogen. Wondjes en irritatie zijn gewoon een direct teken dat de pasvorm van de singel die je gebruikt niet goed is. Een bontje voorkomt misschien de wondjes, maar lost de werkelijke oorzaak van de slechte pasvorm en te weinig ruimte achter de ellebogen niet op.

Nibbit

Berichten: 10413
Geregistreerd: 03-06-05

Re: Toch maar een andere singel??

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-23 15:28

Maar dat stiksel komt niet in de buurt van je paard zn been, elleboog als het hoog genoeg zit.
En ook dat bovenstuk is boterzacht. Het zijn geen harde 'platen' leer.

Maar ik stop hier met mijn betoog :))
Hopelijk kun je snel vinden wat je zoekt

billy3105
Ik hou van poffertjes!
Berichten: 2417
Geregistreerd: 07-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-23 15:48

Daphara schreef:
billy3105 schreef:



[ [url=m/dPOhUl.png]Afbeelding[/url] ]

Zo’n beetje de hele rand :')
Ik geloof best dat die eerste rand (waar overigens al een vouw zit op de foto) zacht is, maar toch komt ie dan iets stevigs tegen, het probleem zit hem niet in tegen het geen wat het paard raakt, maar net die randjes eromheen die te stevig zijn


Maar dit is toch het kip en het ei verhaal? Heeft jouw paard last van de stiksels gehad, of heeft je paard last gehad van een singel die veel te kort was, dat de gespen precies lagen waar je geen druk moet willen toevoegen en waar de meeste druk op de singel in de beweging zit?

De 55 cm crescent singel lag qua vorm al beter (als in de gespen horizontaal, dus geen ongelijke druk voor en achter), maar die is echt veel te kort.

Ik denk dat heel veel problemen bij je paard voorkomen kunnen worden met een crescent singel die ruimte vrij laat bij de ellebogen. Wondjes en irritatie zijn gewoon een direct teken dat de pasvorm van de singel die je gebruikt niet goed is. Een bontje voorkomt misschien de wondjes, maar lost de werkelijke oorzaak van de slechte pasvorm en te weinig ruimte achter de ellebogen niet op.



Wondjes komen imo door slecht passend tuig idd, zadel of singel of beide. Ik zoek dus ook zeker een goed passende crescent singel. De foto waar de 55 op staat, is inderdaad te kort, maar bij het passen van het zadel had ik niks anders liggen. Dat hij te kort is klopt.

Als foto, hier eentje van ‘21 met de beterefende crescent singel


Afbeelding

Hier was ie nog niet aangesingelden kwamen we tegen de rand van het dekje aan. In het blauw heb ik zijn plekken aangegeven , die komen niet echt in de buurt van de stoten }:0 als je ook verder kijkt op z’n buik, zie je ook een donker grijs stuk van mijn been. Ik heb geen onrustig been, maar gewoon een absurd gevoelig paard :Y)

Ik zoek eigenlijk dus de BR singel, maar dan nog meer elleboog vrijheid en als het kan fleece en geen wol maar die lijken al helemaal niet te bestaan :+

Celebi
Berichten: 3654
Geregistreerd: 04-11-20

Re: Toch maar een andere singel??

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-23 15:57

Ook deze singel heeft heel veel flap over boven de gespen. Zoek echt een smalle singel met de gespen op het einde, dan kun je de singel op lengte nemen dat ie net niet je dekje/zadel raakt in bovenstaand voorbeeld.

Het hoeft dus zeker niet diezelfde te zijn als de Kerbl, maar ik zou die wel als uitgangspunt nemen omdat die soepel en smal is. Eventueel dus met een fleece bontje er omheen als je paard daar goed op loopt. Eigenlijk moet je bij de gespen dus kijken of er boven en naast de gespen zo min mogelijk stof zit. Dan zijn ze het smalste wat je kunt vinden.

Die singel van Kramer is op de ellebogen echt extreem smal trouwens, dus ondanks het leer of de stiknaad zou ik die niet meteen wegstrepen. Je hebt best kans dat die de meeste vrijheid in de oksel kan bieden en waar de huid dus ook nooit de stiknaad zal raken.

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-23 16:20

billy3105 schreef:
Daphara schreef:
Maar dit is toch het kip en het ei verhaal? Heeft jouw paard last van de stiksels gehad, of heeft je paard last gehad van een singel die veel te kort was, dat de gespen precies lagen waar je geen druk moet willen toevoegen en waar de meeste druk op de singel in de beweging zit?

De 55 cm crescent singel lag qua vorm al beter (als in de gespen horizontaal, dus geen ongelijke druk voor en achter), maar die is echt veel te kort.

Ik denk dat heel veel problemen bij je paard voorkomen kunnen worden met een crescent singel die ruimte vrij laat bij de ellebogen. Wondjes en irritatie zijn gewoon een direct teken dat de pasvorm van de singel die je gebruikt niet goed is. Een bontje voorkomt misschien de wondjes, maar lost de werkelijke oorzaak van de slechte pasvorm en te weinig ruimte achter de ellebogen niet op.



Wondjes komen imo door slecht passend tuig idd, zadel of singel of beide. Ik zoek dus ook zeker een goed passende crescent singel. De foto waar de 55 op staat, is inderdaad te kort, maar bij het passen van het zadel had ik niks anders liggen. Dat hij te kort is klopt.

Als foto, hier eentje van ‘21 met de beterefende crescent singel


[ [url=m/HQPWX6.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hier was ie nog niet aangesingelden kwamen we tegen de rand van het dekje aan. In het blauw heb ik zijn plekken aangegeven , die komen niet echt in de buurt van de stoten }:0 als je ook verder kijkt op z’n buik, zie je ook een donker grijs stuk van mijn been. Ik heb geen onrustig been, maar gewoon een absurd gevoelig paard :Y)

Ik zoek eigenlijk dus de BR singel, maar dan nog meer elleboog vrijheid en als het kan fleece en geen wol maar die lijken al helemaal niet te bestaan :+


Dat je tegen de rand van het dekje aan komt zegt niets, de gespen horen op deze foto ten minste te zitten waar het dekje begint.
Dus de singel is te kort en te breed achter de ellebogen, doordat de gespen ook nog eens veel te laag zitten krijg je nog meer druk op een punt waar de druk al hoger is in de beweging (ook bij een lange sprin/vz singel). De huid kan nergens heen (want veel druk en geen ruimte) en dus krijg je wondjes, ondanks bont, ondanks fleece enz. Door een singel te nemen die ten eerste lang genoeg is en daarnaast breder op de borst en bij de gespen, maar smal daartussen in, geef je ruimte aan het bewegingsmechanisme van de elleboog en zal je heel veel van de problematiek die je hebt met wondjes kunnen voorkomen.

Bielsje

Berichten: 1391
Geregistreerd: 17-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-23 17:54

billy3105 schreef:
Wondjes komen imo door slecht passend tuig idd, zadel of singel of beide. Ik zoek dus ook zeker een goed passende crescent singel. De foto waar de 55 op staat, is inderdaad te kort, maar bij het passen van het zadel had ik niks anders liggen. Dat hij te kort is klopt.

Als foto, hier eentje van ‘21 met de beterefende crescent singel


[ [url=m/HQPWX6.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hier was ie nog niet aangesingelden kwamen we tegen de rand van het dekje aan. In het blauw heb ik zijn plekken aangegeven , die komen niet echt in de buurt van de stoten }:0 als je ook verder kijkt op z’n buik, zie je ook een donker grijs stuk van mijn been. Ik heb geen onrustig been, maar gewoon een absurd gevoelig paard :Y)

Ik zoek eigenlijk dus de BR singel, maar dan nog meer elleboog vrijheid en als het kan fleece en geen wol maar die lijken al helemaal niet te bestaan :+


Ah, die wondjes ken ik :'). Ik moet zeggen dat ik die bij de Edix crescent niet krijg ook al is het leer. De rand van die singel is ook mooier, dikker of iets. Toen ik die van mij met een andere singel kapot had gereden, heb ik een lemieux bontje om de Edix gedaan voor de zekerheid en we konden weer! Niet om je leer aan te praten hoor, maar mocht je dat een keer willen proberen dan denk ik dat de Edix wel de beste keuze is, die is zachter dan de Kramer weet ik want ik heb ze beide liggen |o

Zinzi_jewel

Berichten: 8808
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Re: Toch maar een andere singel??

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-23 10:56

Als je paard prima ruimte heeft bij een rechte singel, zou je dan toch de Edix willen en kunnen gebruiken.
Vindt elastische erin zo prettig !
Voor paard ook wat wel vreemde blikken kan geven bij t aansingelen, hoewel dat enorm veranderd is al

Enzo_Ollie

Berichten: 779
Geregistreerd: 24-09-20
Woonplaats: Drenthe

Re: Toch maar een andere singel??

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-23 11:21

Ik heb nu een paar keer met mijn Edix singel gereden en ben heel tevreden! Leer voelt ook heel goed. Voor mijn gevoel wel iets aan de lange kant maar als ik de foto's hier bekijk + uitleg is dat niet zo. Heb alleen geen foto ervan, zal ik van de week even maken.

Celebi
Berichten: 3654
Geregistreerd: 04-11-20

Re: Toch maar een andere singel??

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-23 11:53

Hoe vinden jullie eigenlijk de vorm van de Edix Crescent? Ik heb het idee vanaf foto's dat de ronding niet heel groot is, in ieder geval niet zo groot als andere alternatieven, en dat deze singel dus minder geschikt zijn voor hele ronde paarden en meer voor licht geronde paarden. Klopt dat? Of valt dat wel mee?

Bielsje

Berichten: 1391
Geregistreerd: 17-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-23 14:06

Celebi schreef:
Hoe vinden jullie eigenlijk de vorm van de Edix Crescent? Ik heb het idee vanaf foto's dat de ronding niet heel groot is, in ieder geval niet zo groot als andere alternatieven, en dat deze singel dus minder geschikt zijn voor hele ronde paarden en meer voor licht geronde paarden. Klopt dat? Of valt dat wel mee?


Valt enorm mee. Die van mij heeft nu iets minder een hangbuik en de crescent lijkt nu al ietsjes minder te gaan zitten...

Ik ga zo een andere singel testen die al heel lang op mijn lijstje stond. Zoooo spannend :')

lies

Berichten: 9627
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-23 14:10

Ik denk ook dat het meevalt. Mijn behoorlijk ronde merrie kan 'm prima hebben.

Welke ga je testen Bielsje?

Bielsje

Berichten: 1391
Geregistreerd: 17-09-09

Re: Toch maar een andere singel??

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-23 16:42

Ik heb de Total Saddle Fit StretchTec singel geprobeerd :j

Niet echt fatsoenlijk aan te komen en duur, vandaar al heel lang op de lijst. Maar goed, de Edix crescent begon nu wat minder te worden qua ligging dus ik vond dat ik wel weer wat anatomisch mocht testen _O-

De Stubben Equisoft liep mijn paard heel fijn mee maar kreeg er wonden van en dit is een beetje hetzelfde systeem maar dan zonder die rare riemen op het einde :Y)

Singel lag aan het einde exact hetzelfde als aan het begin, gespen perfect recht en ik kon ineens lekker voorwaarts gassen *\%/*. We houden hem er dus even in, nu met leer maar voor de zekerheid heb ik er ook een neopreen en een bont liner bij gedaan. Je moet wat met die invoerkosten van tegenwoordig :roll: