Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 351 van de 367 [ 9167 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 348, 349, 350, 351, 352, 353, 354 ... 367  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

 
Profiel   

Muze schreef
Zijn hier ook mensen die de vogue van Heather Moffett hebben of kennen?
Ik vind dat ook wel een apart zadel; maar daar zit niets in dat echt zorgt voor ruggengraat vrijheid volgens mij??

Ik heb hem gehad en vond bet eigenlijk best wel een fijn zadel. Zitten wel een soort kussentjes onder maar die zijn niet opzichzelf voldoende vind ik. Deed er wel een pad onder. Ik vond we een vrij groot/massief zadel. Ik had geen problemen met de beugelophanging, vind juist wel fijn. Ook op mijn hidalgo heb ik ze verder naar achter laten plaatsen.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-03-23 03:58 



 
Profiel   

Muze schreef
Ja ik lees idd dat die bewust verder naar achteren zit.
Maar of dat fijn is, is natuurlijk wel persoonlijk.

Gisteren een ghost van stalgenootje op m’n jonkie gelegd. Op zich lag dat nog best oké, alleen ligt het zo bovenop de rug. Ook de kussens kunnen wijder toch?
Mocht iemand via privé beelden willen zien kan dat, misschien is ghost tzt nog wel geschikt
( we rijden nog niet)


De kussens kunnen wijder en smaller. Hou er rekening mee dat het zadel niet gevoegd is naar jou en je paard. In het begin lijkt het meer een torentje, omdat het flexibel is en moet voegen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-03-23 07:59 



 
Profiel   

Deze was gevormd naar de rug van haar paard bedoel je?

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-03-23 10:13 



 
Profiel   

En zijn er eigenlijk Ghost passers/ mensen die helpen met fine tuning in Gelderland/ rand Overijssel?

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-03-23 12:15 



 
Profiel   

Muze schreef
En zijn er eigenlijk Ghost passers/ mensen die helpen met fine tuning in Gelderland/ rand Overijssel?


Ik kom uit de richting van Zwolle en kan daar eventueel mee helpen.

De beugelophanging is inderdaad heel persoonlijk. Zelf denk ik dat het voor mensen met langere benen fij kan zijn als hij verder naar achteren zit. Zelf ben ik klein en met mijn bouw is het dus geen succes.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-03-23 19:35 



 
Profiel   

Muze schreef
Deze was gevormd naar de rug van haar paard bedoel je?


Zadels vormen zich naar het paard ja

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-03-23 10:01 



 
Profiel   

Ik zag net ook een ghost Trentino en een tango op een Engelse site, zijn die nog heel nieuw en/ of hier niet bekend?

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-03-23 11:46 



 
Profiel   

Die staan op de site en collega dealers hebben de Trentino als testzadel.
De Tango is van origine een cavallin barebackpad en is een keer als zadel besteld.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-23 10:51 



 
Profiel   

Weet iemand dit misschien. Ik heb recent een ghost zadel overgenomen met westernknop. Ik vroeg me af, aangezien er een soort schroef onder zit, of die knop er ook af kan? En wat hou je dan over, gewoon een gatje? Kan je daar dan een concho op zetten.

Weet nog niet of ik dat wil doen hoor, maar vooral nieuwsgierig

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-23 20:26 



 
Profiel   

Een barebackpad vraag:
De brockamp pad, deze heeft geen inlages maar is wel stevig/ dik.
Voor alleen stappen op een goed bespierde ( ronde) pony ( over tijdje pas, wil m ermee inrijden).. is dan een normaal dekje eronder voorlopig voldoende?
Heb wel een pad met inlages liggen maar vind t dan toch wel een enorm dik pakket worden denk ik..

Edit: inrijden als in : wennen aan ruiter, eerste keren erop zitten, zeg maar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-23 10:27 



 
Profiel   

Of zou een halfpad bv een optie zijn? Is minder dik..
Maar of dat met dat klittenband plakt aan een brockamp pad?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-23 11:34 



 
Profiel   

Ik rijd met de brockamp met halfpad van grandeur. Dat zit prima en blijft goed liggen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-23 17:37 



 
Profiel   

Ah goed te weten.
En dan direct op de rug, of heb je bv eerst een normaal dekje en dan de halfpad en dan de brockamp?
Het zit nog comfortabel en past goed?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-23 17:59 



 
Profiel   

Ik doe er geen dekje meer tussen, dat vind ik teveel gestapel. Het zit heerlijk, je merkt niks van dat het een 'torentje' is ofzo. Ik singel niet eens heel strak aan en het blijft allemaal perfect liggen.

Edit: eerst de halfpad, daarop direct de brockamp

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-23 10:37 



 
Profiel   

Oké dat klinkt dan wel als iets voor mij, was bang dat r misschien zou gaan schuiven. Ook omdat er geen antislip op de halfpad zit

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-23 15:52 



 
Profiel   

Muze schreef
Oké dat klinkt dan wel als iets voor mij, was bang dat r misschien zou gaan schuiven. Ook omdat er geen antislip op de halfpad zit


Ik heb een grandeur halfpad te koop, dus heb je een privéberichtje gedaan :).

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-23 21:47 



 
Profiel   

Muze schreef
Een barebackpad vraag:
De brockamp pad, deze heeft geen inlages maar is wel stevig/ dik.
Voor alleen stappen op een goed bespierde ( ronde) pony ( over tijdje pas, wil m ermee inrijden).. is dan een normaal dekje eronder voorlopig voldoende?
Heb wel een pad met inlages liggen maar vind t dan toch wel een enorm dik pakket worden denk ik..

Edit: inrijden als in : wennen aan ruiter, eerste keren erop zitten, zeg maar.


Ik heb de bk pad zelf een hele poos gebruikt met een normaal dekje maar toch uiteindelijk gekozen voor de bijpassende pad van bk zelf. Mijn paard loopt er nu niet beter/slechter onder dan eerst dus is vooral voor mijn eigen gevoel.

Qua pakket vind ik het zelf echt reuze meevallen! Nog steeds heel veel gevoel met het paard.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-23 17:51 



 
Profiel   

Heb er vanmiddag even voor de vorm een burioni pad onder gelegd, maar vind t toch een heel pakket worden.
Maar dat is ook een erg dik dekje ( wel mooi ding overigens.)

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-23 19:15 



 
Profiel   

Muze schreef
Heb er vanmiddag even voor de vorm een burioni pad onder gelegd, maar vind t toch een heel pakket worden.
Maar dat is ook een erg dik dekje ( wel mooi ding overigens.)

Heb je onder die burioni nog een halfpad gelegd? Want dat hoeft met burioni niet,want die heeft ingebouwde inlages. Ik rijd met mijn barefoot ook met een halfpad en dan een gewoon dekje er over en gaat prima. Maar onder mijn ghost die ik had,ging het wel aan het schuiven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-23 23:08 



 
Profiel   

Neehoor, alleen een burioni pad onder de brockamp.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-23 23:37 



 
Profiel   

Heb al gezocht in het forum, maar kan het niet vinden: weet iemand hoe breed de Edix dressuur is vooraan in het kanaal? Is voor een paard met extreem brede schoft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-04-23 16:21 



 
Profiel   

Mag ik vragen welke maat singels jullie bij de FreeMax western hebben?
In mijn dressuursingel had ik 65cm en deze mocht wel wat ruimer.

Welke maat zou ik moeten nemen.
Ik heb net te horen gekregen dat er een FreeMax binnen is bij de zadelpasser en ze komen donderdag al passen. Nu zoek ik nog een singel :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-04-23 17:21 



 
Profiel   

Zijn er hier mensen die met een christ barebackpad rijden en wat nu de kwaliteit daarvan is?
Ik heb inmiddels een aantal verschillende barebackpads gehad waaronder een engelpad een aantal jaar geleden maar dat was het net niet.
Nu red ik me prima met mijn fra pad maar ik wil beter eigenlijk.
Ik twijfel nu om een christ aan te schaffen bijvoorbeeld de iberica of misschien toch voor een ghost barebackpad maar ghost lag toen niet goed op mijn merrie dus daar heb ik helaas een beetje een (misschien niet terechte ) afkeer voor.

Het is voor een enorm brede merens waar bijvoorbeeld de fra markus pad echt mega lang op is .
Daar rij ik nu mee maar is het net niet zeg maar

Er ligt nu een mooi boomloos westernzadel op maar dat zit zo mega breed dat ik met barebackpad er zelf fijner op zit en fijner kan rijden eigenlijk vandaar dat ik wil investeren in een echt goede pad .

En word de iberica niet ook te lang?
Want ik had eerst de fra dardo en dat paste veel makkelijker op de meeste paarden.


De pony zelf
[ img ]

Welke pad ik nu heb



[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-04-23 18:41 



 
Profiel   

Ik vond zelf de Grandeur veeel beter dan de christ voor als je intensiever wil rijden. Zelf meest fan van de barefoot ride on physio support. Heb heel wat verschillende barebackpads geprobeerd in de loop der jaren. Maar is ook maar net wat bij jullie past. Ik vind het onderhoud van wol een minpunt en het is ‘gladder’ dus met een wiebeliger paard gaf dat een glijend gevoel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-04-23 18:49 



 
Profiel   

De Barefoot physio idd. Of evt daar de nature versie met wol van..
Of de brockamp. Heerlijke pads.

Edit: wol kan iets glijden maar met een pad met wrongen is dat ( vind ik) niet echt een ding.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-04-23 19:11 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 351 van de 367 [ 9167 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 348, 349, 350, 351, 352, 353, 354 ... 367  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen