Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 203 van de 206 [ 5132 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 200, 201, 202, 203, 204, 205, 206  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Wie heeft er een Custom zadel?

 
Profiel   

Higoma145 schreef
Marus schreef
Ik kom even binnenvallen.
Is er iemand van jullie die rijdt met custom op friese paarden?
Zoja, welk type.
Enig idee of er een zadelpasser in het noorden is met tweedehands?


Ik rij mijn Friezen ermee…
Eigenlijk hebben al mijn Friezen altijd lekker gelopen onder custom en nog steeds uiteraard! Al ben ik tegenwoordig ook dan van Aviar!
Maar dat is natuurlijk onderdeel van custom! Ik rij er daar 1 mee en dat is echt super!


Rijd je ze met de flight?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-23 18:55 



 
Profiel   

Volgens mij worden er wel meer Friezen gereden met een Custom. Volgens mij worden de hengsten van Ted Kop Jansen ook met custom zadels gereden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-23 20:52 



 
Profiel   

Marus schreef
Rijd je ze met de flight?


Nee ik heb een advantage gehad, die was ook top, en nu al een paar jaar een Wolfgang matrix, op meerdere paarden, en ik heb nu een aviar sparrow op 1 paard

De flight heb ik gepast op een aantal, maar dat was echt prut op allemaal

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-23 23:01 



 
Profiel   

Op mijn custom zadel staat boom maat 26.
Welke normale boom maat is dit?

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-04-23 18:10 



 
Profiel   

Hallo allemaal,

Hoelang was de levertijd bij jullie Custom zadel?
Ik heb 31 maart een mooie icon flight laten aanmeten! Ben benieuwd hoelang ik moet wachten :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-04-23 12:44 



 
Profiel   

Ik heb vandaag ook een custom flight laten aanmeten en er werd gezegd 10-16 weken.

Kreeg van mijn zadelpasser niet echt een heel duidelijk antwoord. Maar klopt het dat de zit van buffel, soort nubuck/suède is en de rest buffel glad leer?

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-23 21:18 



 
Profiel   

Connaisseur schreef
Ik heb vandaag ook een custom flight laten aanmeten en er werd gezegd 10-16 weken.

Kreeg van mijn zadelpasser niet echt een heel duidelijk antwoord. Maar klopt het dat de zit van buffel, soort nubuck/suède is en de rest buffel glad leer?


Best slecht dat je dit niet weet (niet van jou, maar dat je zaddlpasser je blijkbaar niet goed geïnformeerd heeft)... Hebben ze wel de opties met je besproken?

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-05-23 07:21 



 
Profiel   

Connaisseur schreef
Ik heb vandaag ook een custom flight laten aanmeten en er werd gezegd 10-16 weken.

Kreeg van mijn zadelpasser niet echt een heel duidelijk antwoord. Maar klopt het dat de zit van buffel, soort nubuck/suède is en de rest buffel glad leer?


Ik ben heel erg benieuwd! Kan niet wachten tot dat mijn zadel er is :)
Het klopt inderdaad dat de zit een soort van suède is. Ik vind het persoonlijk wel fijn, je zit wat steviger haha!

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-05-23 09:28 



 
Profiel   

Sky_As schreef
Connaisseur schreef
Ik heb vandaag ook een custom flight laten aanmeten en er werd gezegd 10-16 weken.

Kreeg van mijn zadelpasser niet echt een heel duidelijk antwoord. Maar klopt het dat de zit van buffel, soort nubuck/suède is en de rest buffel glad leer?


Best slecht dat je dit niet weet (niet van jou, maar dat je zaddlpasser je blijkbaar niet goed geïnformeerd heeft)... Hebben ze wel de opties met je besproken?


Ik heb per app nog om verduidelijking gevraagd maar krijg het niet duidelijk.. zal er maar op vertrouwen dat ik krijg zoals gevraagd haha.

Wist ook niet dat buffel nu duurder is, las ik hier pas. Ging eigenlijk voor Aviar maar toch voor custom gekozen. Ik zei nog nou dat scheelt me dan flink. Zadelpasser gaf aan, ja zo'n 1000. Maar de aviar zit op 4800 en deze custom 4200, dus dat is maar 600. Denk dus omdat hij er al 400 voor dat buffel bijgeteld had.

Ik vind dat ook fijn Moushy en vind het het geld ook waard. Zeker omdat ik nu toch goedkoper uit was tov de Aviar. Maar had het wel netjes gevonden als dat vooraf vermeld was. Het ging allemaal nogal nonchalant zeg maar :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-05-23 16:17 



 
Profiel   

Ik wilde eerst ook voor een Aviar gaan, maar omdat die bij ongeveer 4000 euro beginnen dacht ik hmmm dat is wel erg duur.. (ik rijd puur recreatief haha) maar uiteindelijk toch Custom laten komen en het zadel samen gesteld en nu ben ik ook 4325 euro kwijt voor het zadel met wat extra opties zoals een lak randje etc :o
Het is helaas allemaal flink duurder geworden en zo ook het buffelleer. Ergens is het wel logische als alles duurder word, dan kunnen hun natuurlijk ook niet achter blijven haha!
Ik ben benieuwd naar je zadel en wanneer je hem gaat ontvangen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-05-23 16:52 



 
Profiel   

Ik lees dit toch echt met verbazing.. Vierduizend euro voor een zadel wat totaal niet aanpasbaar is?
Ja, in een pers, maar degene die zich daarover ingelezen hebben, snappen dat ze dat juist NIET moeten doen.

Wat is het met dit merk?

Wat, naast een hele simpele houten boom met ijzeren kopijzer, of thermoplastische boom, en synthetische vulling qua demping, maakt dit zo geweldig?

Ik ga er nu even vanuit dat deze dingen het belangrijkste zijn voor de aanschaf. Glitter/krokodillen en gehandicapten-wrongen daar gelaten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-05-23 20:05 



 
Profiel   

Nielojram schreef
Ik lees dit toch echt met verbazing.. Vierduizend euro voor een zadel wat totaal niet aanpasbaar is?
Ja, in een pers, maar degene die zich daarover ingelezen hebben, snappen dat ze dat juist NIET moeten doen.

Wat is het met dit merk?

Wat, naast een hele simpele houten boom met ijzeren kopijzer, of thermoplastische boom, en synthetische vulling qua demping, maakt dit zo geweldig?

Ik ga er nu even vanuit dat deze dingen het belangrijkste zijn voor de aanschaf. Glitter/krokodillen en gehandicapten-wrongen daar gelaten.


De fijne pasvorm voor paard en ruiter maken het geweldig. Maar ook het maatwerk en dat ze altijd aanpasbaar zijn! Ieder zijn eigen smaak en keuze in merk denk ik toch?

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-05-23 20:09 



 
Profiel   

Wat is er dan zo aanpasbaar?

Jouw laatste zin is precies waar marketeers op doelen :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-05-23 20:10 



 
Profiel   

Nielojram schreef
Wat is er dan zo aanpasbaar?

Jouw laatste zin is precies waar marketeers op doelen :')



Het is toch prima dat jij niet fan bent van Custom en er geen wilt aanschaffen? Ik vind het mijn geld waard, de zadels zijn volledig aan te passen van de boom tot aan de kussens die gevuld worden! Maar als je ook nog gaat spotten met gehandicapten-wrongen zegt weer meer over jou dan over mij he? Snap ook niet waarom je überhaupt reageert? Fijne avond nog!

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-05-23 20:16 



 
Profiel   

Nielojram schreef
Ik lees dit toch echt met verbazing.. Vierduizend euro voor een zadel wat totaal niet aanpasbaar is?
Ja, in een pers, maar degene die zich daarover ingelezen hebben, snappen dat ze dat juist NIET moeten doen.

Wat is het met dit merk?

Wat, naast een hele simpele houten boom met ijzeren kopijzer, of thermoplastische boom, en synthetische vulling qua demping, maakt dit zo geweldig?

Ik ga er nu even vanuit dat deze dingen het belangrijkste zijn voor de aanschaf. Glitter/krokodillen en gehandicapten-wrongen daar gelaten.


Maar dat is toch bij vrijwel alle (boom)zadels zo dat het niet echt enorm aanpasbaar is? Ik ken veel mensen die Custom geweldig vinden zitten en als dat zadel goed op de rug van hun paard ligt, dan snap ik dat het een geweldig zadel is. Iedereen heeft zo wel een voorkeur voor een merk natuurlijk en nu zit je in een Custom forum :Y)

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-05-23 20:31 



 
Profiel   

Tja, waarom rijden sommige mensen graag in Mercedes of BMW, en niet in fiat panda? Dat is toch hetzelfde?

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-05-23 21:25 



 
Profiel   

De meeste BMW liefhebbers rijden wel liever in een Fiat Panda dan in een Mercedes :')

Liever een ster in mn voorruit, dan op mn grill :Y)

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-05-23 21:36 



 
Profiel   

Nielojram schreef
Ik lees dit toch echt met verbazing.. Vierduizend euro voor een zadel wat totaal niet aanpasbaar is?
Ja, in een pers, maar degene die zich daarover ingelezen hebben, snappen dat ze dat juist NIET moeten doen.

Wat is het met dit merk?

Wat, naast een hele simpele houten boom met ijzeren kopijzer, of thermoplastische boom, en synthetische vulling qua demping, maakt dit zo geweldig?

Ik ga er nu even vanuit dat deze dingen het belangrijkste zijn voor de aanschaf. Glitter/krokodillen en gehandicapten-wrongen daar gelaten.


Ik kan dus helemaal niet zitten in een Custom en heb nu een Aviar (1.0, demomodel) gekocht. Daarin wordt ik minder in een houding gezet, waardoor ik geen last krijg van mijn rug.

Voor zover bij mij bekend zijn de Aviar zadels een soort bouwpakketjes en daardoor heel goed aanpasbaar. De kussens zitten erop middels een klik systeem en daardoor makkelijk te vervangen. Ook heeft het zadel een nieuw ontworpen boom die echt heel anders is van vorm dan een traditionele boom en is het een heel lichtgewicht zadel.

Het was bij mij vooral een voordeel dat ik het zadel uitgebreid kon testen voordat ik het kocht. Mijn paard kan na een paar keer rijden namelijk een heel ander gevoel geven dan de eerste keer, dus uitgebreid testen was voor mij een must.

Dus voordat je oordeelt moet je jezelf misschien eerst wat meer inlezen, dan hoef je ook niet te vragen wat er 'bijzonder' is aan deze zadels.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-05-23 21:42 



 
Profiel   

Ik vind 4.000 of meer ook ontzettend veel geld, maar Custom is zeker niet het enige merk wat zo'n hoge prijs rekent. Zijn er echt véél meer die dat rekenen, zowel spring-als dressuurzadelmerken. Allen met zo hun eigen kenmerken en services. Blijkbaar is dat wat het kost, in samenhang met vraag en aanbod.

Beetje jammer dat je dit merk zo vaak negatief benoemd. Leven en laten leven zou ik zeggen....

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-05-23 22:54 



 
Profiel   

Nielojram schreef
Wat is er dan zo aanpasbaar?


Heb je het over de beperkte aanpasbaarheid van Aviar of Custom? Aviar is beperkter aanpasbaar omdat de kussens van foam zijn en je daar niks meer aan kan veranderen. Je laat het passend maken of je huidige paard en kan mee groeien maar voor een nieuw (heel ander) paard moeilijk aan te passen.

Nou heb ik een vrij jong paard die nog zeker de levensduur van het zadel mee zou moeten kunnen dus dat vond ik verder niet zo relevant. Veel vrijheid en close contact wel. Uiteindelijk blijk ik beter/fijner in een custom te passen dan Aviar, dus daarvoor gegaan. Zo zie je maar dat ieder lijf ook niet bij alle merken past.

Heb ook op een Frank Baines gezeten, vond ik vrij vergelijkbaar voelen. Maar omdat mijn voorkeur naar Aviar ging iemand van Custom laten komen.

Denk dat voor alle merken en modellen er voors en tegens te verzinnen zijn. Is maar net waar je paard en jezelf je fijn bij voelen. Dan is het toch prima?

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-05-23 14:12 



 
Profiel   

Connaisseur schreef
Nielojram schreef
Wat is er dan zo aanpasbaar?


Heb je het over de beperkte aanpasbaarheid van Aviar of Custom? Aviar is beperkter aanpasbaar omdat de kussens van foam zijn en je daar niks meer aan kan veranderen. Je laat het passend maken of je huidige paard en kan mee groeien maar voor een nieuw (heel ander) paard moeilijk aan te passen.

Nou heb ik een vrij jong paard die nog zeker de levensduur van het zadel mee zou moeten kunnen dus dat vond ik verder niet zo relevant. Veel vrijheid en close contact wel. Uiteindelijk blijk ik beter/fijner in een custom te passen dan Aviar, dus daarvoor gegaan. Zo zie je maar dat ieder lijf ook niet bij alle merken past.

Heb ook op een Frank Baines gezeten, vond ik vrij vergelijkbaar voelen. Maar omdat mijn voorkeur naar Aviar ging iemand van Custom laten komen.

Denk dat voor alle merken en modellen er voors en tegens te verzinnen zijn. Is maar net waar je paard en jezelf je fijn bij voelen. Dan is het toch prima?


Wat je over Aviar zegt is niet helemaal waar. Je kan volledig andere kussens op laten zetten door het klik systeem.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-05-23 16:22 



 
Profiel   

Dat klopt maar mijn zadelpasser zei dit letterlijk. Er kunnen andere kussens onder maar het is niet zo simpel als het klinkt kennelijk

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-05-23 21:33 



 
Profiel   

Connaisseur schreef
Dat klopt maar mijn zadelpasser zei dit letterlijk. Er kunnen andere kussens onder maar het is niet zo simpel als het klinkt kennelijk


Mijn zadelmaker gaf aan dat het bijstellen van de kussens heel eenvoudig was.

Ligt er denk maar net aan welke ze je willen verkopen _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-05-23 21:38 



 
Profiel   

Haha ja dat zal het zijn

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-05-23 18:52 



 
Profiel   

Moushy1996 schreef
Nielojram schreef
Wat is er dan zo aanpasbaar?

Jouw laatste zin is precies waar marketeers op doelen :')



Het is toch prima dat jij niet fan bent van Custom en er geen wilt aanschaffen? Ik vind het mijn geld waard, de zadels zijn volledig aan te passen van de boom tot aan de kussens die gevuld worden! Maar als je ook nog gaat spotten met gehandicapten-wrongen zegt weer meer over jou dan over mij he? Snap ook niet waarom je überhaupt reageert? Fijne avond nog!


Ach niet teveel aandacht besteden aan zo'n opmerkingen. Ik heb de indruk dat Nielojram graag klaagt over dingen. Zo ook over mijn zadel (geen custom maar wel met "gehandicapten blokken", wat ik trouwens een misselijk makende opmerking vind)
Maar als ik meer uitleg vraag, krijg je dit niet.

Heeft custom of aviar nog geen tree clixs systeem?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-05-23 22:31 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 203 van de 206 [ 5132 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 200, 201, 202, 203, 204, 205, 206  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen