Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 22 van de 24 [ 582 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 19, 20, 21, 22, 23, 24  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Winderen gel bit

 
Profiel   

Een upje in dit topic

Is er iemand met ervaring met de dubbel gebroken versie? heb nu een trust flexisoft medium tongboog, loopt ze ontspannen op maar neemt niet altijd fijn de stelling aan( de ene dag gaat beter dan de andere) paardje heeft een metaal allergie dus ben voornamelijk gevonden aan kunststof bitjes .
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-23 18:18 



 
Profiel   

Yes! Die heb ik bij mijn Arabier erin hangen! Ik vind hem super fijn. Ik heb een tijd met een rubber bit gereden, die flexibiliteit vond ie niks. Op de proef de dubbel gebroken gekocht en hij pakt hem perfect aan, is zelfs niet sterk en super fijn licht te corrigeren

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-23 09:15 



 
Profiel   

Klinkt veel belovend! Heb hem besteld om te testen dus benieuwd :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-23 09:15 



 
Profiel   

Is de dubbelgebroken ergens te testen dan? Kan het nergens meer vinden, LA equistyle heeft 'm (nog) niet, zo te zien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-23 22:17 



 
Profiel   

Je kan hem bij Hidez testen even hun een mailtje sturen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-23 22:21 



 
Profiel   

Ooh dat wist ik niet! Dank voor de tip :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-23 22:24 



 
Profiel   

Ik heb vandaag de super flexi bustrens geprobeerd bij mijn pony, alleen even ingedaan om te kijken of de maat goed is.
Hij bleef er maar op kauwen, leek wel of hij dacht dat het iets eetbaars was :7

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-04-23 11:03 



 
Profiel   

Mocht iemand interesse hebben in een dubbel gebroken stang white edition 125 mm dan kan je mij een berichtje sturen! Helaas een maatje te klein. Alleen gepast en mag weg voor €55 :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-04-23 20:28 



 
Profiel   

Organa schreef
Mocht iemand interesse hebben in een dubbel gebroken stang white edition 125 mm dan kan je mij een berichtje sturen! Helaas een maatje te klein. Alleen gepast en mag weg voor €55 :)


Is dat zonder de zijkanten dan? Ik heb wellicht wel interesse!

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-04-23 22:11 



 
Profiel   

Igniss schreef
Organa schreef
Mocht iemand interesse hebben in een dubbel gebroken stang white edition 125 mm dan kan je mij een berichtje sturen! Helaas een maatje te klein. Alleen gepast en mag weg voor €55 :)


Is dat zonder de zijkanten dan? Ik heb wellicht wel interesse!


Ja, is inderdaad zonder de zijkanten!

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-04-23 08:22 



 
Profiel   

Wat vinden jullie?
Vanochtend nogmaals de super flexi bustrens geprobeerd, vorige x bleef hij maar overmatig kauwen op het bit.
Vandaag was dit niet het geval, ik heb alleen het idee dat dit bitje wat aan de kleine kant is ?
Ik heb dezelfde maat als bij mijn andere bitten ( 11.5 )alleen deze lijkt wel erg dicht tegen de mondhoeken aan te liggen.

[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-04-23 11:46 



 
Profiel   

Oeps, die zou ik zelfs 2 maten groter willen. Hij zit echt met z’n huidplooien op het metalen stuk. Ik vond de bitten ook smal vallen.

Ik heb het idee dat mijn paard veel meer speeksel aanmaakt dan met ieder ander bit. Merken jullie dat ook?

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-04-23 11:58 



 
Profiel   

billy3105 schreef
Oeps, die zou ik zelfs 2 maten groter willen. Hij zit echt met z’n huidplooien op het metalen stuk. Ik vond de bitten ook smal vallen.

Ik heb het idee dat mijn paard veel meer speeksel aanmaakt dan met ieder ander bit. Merken jullie dat ook?


Gelukkig is dit nog het test bit, en kan ik hem gemakkelijk weer omruilen voor een andere maat, ze adviseerden mij bij Hidez om dezelfde maat te nemen als gebruikelijk, vallen toch een stuk krapper inderdaad!
Ik zag bij mijn pony met mijn andere bit nooit een schuimrandje of iets, vandaag zag ik na het rijden wel een heel klein wit randje bij zijn lippen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-04-23 12:03 



 
Profiel   

Myrkvi - ik zou hem ook zeker 1 of 2 maten groter doen. Die van mij is wel haar normale maat maar valt niet zo krap als die van jou

[ img ]
[ img ]

Heeft iemand hier trouwens nog losse zijstukken die die wil verkopen? Ik zoek de knevelstukken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-04-23 16:53 



 
Profiel   

Zouden jullie nog een keer mee willen kijken mbt de maat van het bit ?
Ik had de 11.5 die veel te klein bleek te zijn.
Op onderstaande foto's heeft hij maat 13.5 in, maat 12.5 was nu niet beschikbaar als testbit, dus de 13.5 maar gelijk geprobeerd.
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Dit is alleen de dubbel gebroken versie, met D ringen ipv de super flexi bustrens

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-04-23 13:23 



 
Profiel   

Lijkt toch prima? Zo zit mijn D-trens winderen ook ongeveer. Misschien is ie een fractie te groot, maar ik denk geen hele maat.

[ img ]

[ img ]

Hoe bevalt het bit verder?

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-04-23 17:10 



 
Profiel   

Maat 13 zou precies goed zijn maar die bestaat helaas niet :Y) dus dan liever iets te ruim dan te krap.
We zijn nu nog in de test-fase, had de super flexi ongebroken bustrens, en kreeg vandaag de dubbel gebroken D trens, op het dubbel gebroken mondstuk liep ie net iets beter, schuimde ook iets, bij de ongebroken niet.
Weet nu alleen niet welke eindstukken ik zal nemen, de bus of de D..
Reed voorheen altijd met een soft contact dubbel gebroken bustrens

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-04-23 18:06 



 
Profiel   

Ik ga de dubbelgebroken ook testen en ik ga voor een bustrens.
Met de D-trens krijg ik mijn Micklem hoofdstel niet op de juiste hoogte en heb nu een Presteq en denk dat het daar ook lastig mee wordt, omdat de bakstukken verbonden zijn met de neusriem.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-04-23 19:27 



 
Profiel   

Waar halen jullie de testbitten vandaan?

Ik zou ook graag de dubbel gebroken bustrens willen testen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-04-23 22:43 



 
Profiel   

Ik vind een te groot bit iig niet handig. Op het oog zat die van mij krap, maar met rijden precies goed. Door de teugeldruk zag het weer heel anders. Een maat groter was echt gaan schuiven door der mond.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-04-23 08:52 



 
Profiel   

felicity schreef
Waar halen jullie de testbitten vandaan?

Ik zou ook graag de dubbel gebroken bustrens willen testen.


Je kan bij Hidez.nl testen, hele vriendelijke mensen

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-04-23 11:50 



 
Profiel   

Bij Hidez inderdaad!
Heel behulpzaam en alle tijd om te testen.
Wanneer kiezen jullie voor een bustrens en wanneer voor een D?
Is de werking echt zo verschillend of minimaal?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-04-23 11:56 



 
Profiel   

Myrkvi schreef
Bij Hidez inderdaad!
Heel behulpzaam en alle tijd om te testen.
Wanneer kiezen jullie voor een bustrens en wanneer voor een D?
Is de werking echt zo verschillend of minimaal?


Zoals ik het altijd begrepen heb geeft de D trens iets meer druk achter de oren en werkt hij hierdoor iets meer in. Ik reed altijd op een D trens en ben met het winderen bit nu overgegaan op een bustrens. Ik merk zelf niet heel veel verschil moet ik zeggen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-04-23 12:06 



 
Profiel   

Ik wil de dubbel gebroken bustrens bestellen.
Ik rij nu met de super flexi kneveltrens in maat 12.5

Maar door dit topic twijfel ik over de maat. Volgens mij is 12.5 prima voor die van mij.

Wat vinden jullie?

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-04-23 12:07 



 
Profiel   

felicity schreef
Ik wil de dubbel gebroken bustrens bestellen.
Ik rij nu met de super flexi kneveltrens in maat 12.5

Maar door dit topic twijfel ik over de maat. Volgens mij is 12.5 prima voor die van mij.

Wat vinden jullie?

[ [url=m/J2bkwY.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/LyJXxm.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik heb ook besloten om de dubbel gebroken te bestellen, twijfel nog tussen bus of D trens.
Heb je ook een foto van de voorkant zodat we kunnen zien hoeveel ruimte er over is?

Bij mij zit ie zo met de 13.5
12.5 zou denk ik voor mijn pony te krap zijn

[ img ]

[ img ]
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-04-23 19:01 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 22 van de 24 [ 582 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 19, 20, 21, 22, 23, 24  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen