Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 31 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Hoe krijg ik mijn borstels nou écht goed schoon?

 
Profiel   

Iets waar ik me eigenlijk sinds mijn pennytijd niet meer mee bezig heb gehouden :')

Mijn Magic brushes krijg ik heel goed schoon door ze uit te kloppen/met de manen borstel erdoorheen te gaan, maar mijn "gewone" zachte en harde borstel beginnen langzaamaan écht vreselijk vettig te worden.

Hebben jullie een gouden tip om ze weer als nieuw te krijgen? :D "vroeger" gebruikte ik een sopje maar dat heeft nooit veel gedaan..
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-23 18:59 



 
Profiel   

ik zet ze een nacht in een emmer heet water met iets als dettol, of chloor.
volgende dag even goed er door met een borstel en dan is het weer schoon

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-23 19:02 



 
Profiel   

In een kussensloop in de wasmachine stoppen, eventueel handdoeken erbij tegen het gebonk.
Zo doe ik ze altijd schoonmaken

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-23 19:05 



 
Profiel   

Warm water en biotex werkt bij mij heel goed. Even nachtje laten staan en daarna uitspoelen. Alles weer haar en vetvrij!

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-23 19:23 



 
Profiel   

Zoveel mogelijk haar-vrij en dan in de vaatwasser.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-23 19:23 



 
Profiel   

Gewoon in de wasmachine, een paar handdoeken erbij tegen het kabaal. Zo goed als nieuw.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-23 19:56 



 
Profiel   

Heet/warm water er soda dames, werkt het beste. Ook prima gootsteenontstopper bijv. En als je een ontsteking hebt, in een badje soda. Daarvoor is biotex ook goed trouwens.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-23 20:01 



 
Profiel   

Ik ben lui koop om het jaar nieuw setje.. ik krijg ze nooit zo schoon/haar vrij zoals ik zou willen

Daarnaast heb ik vele borstels maar gebruik eigenlijk alleen m’n magic brush zachte en harde

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-23 20:55 



 
Profiel   

Ik krijg de magic brush ook nooit echt helemaal schoon en neig er ook naar een nieuw setje te halen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-23 21:15 



 
Profiel   

Nee dat zou ik vreselijk zonde van het geld en het klimaat vinden om maar steeds nieuwe borstels te kopen :') dan liever niet helemaal schone borstels.

Dank voor alle tips, nu nog kijken welke ik ga proberen :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-23 06:37 



 
Profiel   

JudithGigi schreef
Nee dat zou ik vreselijk zonde van het geld en het klimaat vinden om maar steeds nieuwe borstels te kopen :') dan liever niet helemaal schone borstels.

Dank voor alle tips, nu nog kijken welke ik ga proberen :D


Ik gooi m’n oude niet weg. Geef ze dan weg of setje in m’n trailer dan heb ik altijd borstels.

En elk jaar is miss overdreven miss om de 2 jaar.

Ik gebruik ook gewoon zelfde set voor 2 paarden

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-23 06:59 



 
Profiel   

Om de 2 jaar vind ik alsnog extreem zonde. Gedeelte van mijn borstels zijn al 15 jaar oud oid, maar allemaal echt al meerdere jaren oud. Soms komt er een extra borstel bij als die handig is, maar het standaard setje is echt al oud. Ze gaan pas weg als ze versleten zijn. Regelmatig even een bad geven en laten drogen en de haren haal ik eruit met een harde borstel die ik niet op paard gebruik, maar alleen om haren uit borstels te halen. Dat doe ik vaker als het wassen.

Ik gooi ze gewoon in een emmer met biitex, dettol of zoiets. Eerst flink haarvrij maken, in de emmer laten weken en dan nog even flink inwerken, uitspoelen en laten drogen.


Laatst bijgewerkt door MyWishMax op 02-04-23 07:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-23 07:03 



 
Profiel   

Nielojram schreef
Zoveel mogelijk haar-vrij en dan in de vaatwasser.


:r

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-23 07:03 



 
Profiel   

Gooi je alle borstels weg of alleen die magic brush?

Ik heb 25 jaar geleden eens gewone borstels uit de prullenbak gevist.
Mede pension klant die er op uit gekeken was.
Ik gebruik ze nu nog.

Hier gaan ze ook de wasmachine in.
Heb ook paarden handdoeken en daarmee samen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-23 07:04 



 
Profiel   

Ik? Ik krijg net name die magic brush niet echt schoon omdat de “ viezigheid” met name tussen die harde haartjes zit, die ook trouwens best wat afbreken enzo.
Gewone zachte of harde borstels doe ik ook weleens in een sopje maar gebruik ze bijna nooit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-23 07:53 



 
Profiel   

Magic brushes krijg ik juist weer heel simpel schoon. Ik klop ze uit tegen de muur en borstel ze uit met mijn manen borstel en dan zijn ze weer helemaal prima :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-23 07:54 



 
Profiel   

Zelf niet geprobeerd maar in de dreft zou ook moeten werken aangezien er veel huidvet in de borstels gaat zitten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-23 07:59 



 
Profiel   

DuoPenotti schreef
Gooi je alle borstels weg of alleen die magic brush?

Ik heb 25 jaar geleden eens gewone borstels uit de prullenbak gevist.
Mede pension klant die er op uit gekeken was.
Ik gebruik ze nu nog.

Hier gaan ze ook de wasmachine in.
Heb ook paarden handdoeken en daarmee samen.


M’n anders borstels die ik weinig gebruik gooi ik niet weg. En zoals ik al zei ik gooi ze niet weg, maar geef ze weg of bewaar ze voor nood.

Of geef ze weg aan stichtingen voor paarden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-23 08:06 



 
Profiel   

Ammoniak is een prima ontvetter en lost ook haar op.
Maw: goed te gebruiken om kunststof borstels en borstels met kunststof 'haren' te ontvetten, maar uiteraard niet gebruiken op echt haren borstels - dan is het middel erger dan de kwaal.

Oude borstels met kunststof haren zijn trouwens ook goud waard om op verschillende hoogtes aan stalmuren of palen te bevestigen als 'schuurplaats'. Zeker nu in de verhaartijd zie ik mijn paarden soms minutenlang zichzelf borstelen met die dingen.
En ja, daar moet ik dan ook af en toe de haren uitharken, dat gaat goed met een manenkam.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-23 08:18 



 
Profiel   

Nielojram schreef
Zoveel mogelijk haar-vrij en dan in de vaatwasser.


PSvanLot schreef
:r

?

Jij stopt alles schoon in je vaatwasser/wasmachine?
Dat is niet het concept, he 8-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-23 17:45 



 
Profiel   

Nee, maar dingen met haren zouden er bij mij ook niet in gaan.
En daarna lekker mijn bestek :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-23 17:46 



 
Profiel   

DuoPenotti schreef
Nee, maar dingen met haren zouden er bij mij ook niet in gaan.
En daarna lekker mijn bestek :D

Ik zeg toch 'haarvrij' :D
Borstels in de wasmachine werkte bij mij ook altijd goed overigens.
Laatst mijn anti-klitten borstel ( voor mijn eigen haar :o ) in de vaatwasser gedaan. Als nieuw.
Uiteraard onthaard, maar die kleine pluisjes haalde ik er niet uit.

Enfin, paardenborstels in de wasmachine punt ;-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-23 17:51 



 
Profiel   

Er zijn mensen die hun wc borstel in de vaatwasser wassen dus ik kijk nergens meer van op. :')

Ik maak twee keer per jaar de borstels goed schoon in een sopje en heet water, dan met de ene borstel de andere borstel haarvrij maken en de poetskist weer in.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-23 17:55 



 
Profiel   

doen jullie dat ook met borstels die van echt haar zijn dan? Want die hebben vaak een houten handvat, en die houden niet perse van emmers met water, of een wasmachine. Heb ik een keer gedaan, was het hout gespleten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-23 17:58 



 
Profiel   

Ja hoor, ik laat ze geen uren weken, geen probleem om een keertje nat te worden. Haren naar beneden als je ze te drogen legt.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-23 17:59 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 31 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen