Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 114 van de 161 [ 4010 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117 ... 161  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Toch maar een andere singel??

 
Profiel   

Ik ga komende week de Stubben equi-soft singel uitproberen. Vandaag de eerste keer mee gereden, ging niet heel fijn maar of dat door de spierpijn van de buitenrit afgelopen zondag komt, de te dikke buik omdat ze een flinke nieuwe strook gras hebben gekregen of de singel...dat is even afwachten tot ik er een paar keer mee heb gereden.

Het valt mij wel op dat er een flinke rol huid boven het contact-deel komt. Er was nog iemand met deze singel in dit topic toch? Heb jij hier ook 'last' van.

Foto voor (nog niet aangesingeld):
[ img ]
Na:

[ img ]
[ img ]
[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-23 18:41 



 
Profiel   

marley93 schreef
Ik lees al een tijd lang mee, en kom nu toch zelf weer met een vraag. Ik heb voor mijn jonkie een singel nodig. Op basis van zijn bouw en de overzichtfoto's uit dit topic neig ik zelf naar een anatomische of misschien een simpele rechte. Het gaat voor nu vooral om een singel voor de longeersingel (singeltje wat ik er nu aan heb is veel te kort).

Dit is een zijaanzicht van zijn romp. Hij is wel vrij smal trouwens.
[ [url=m/V90wek.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat denken jullie?


Heb je ook een foto van je paard opgezadeld?

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-23 18:52 



 
Profiel   

Daphara schreef
marley93 schreef
Ik lees al een tijd lang mee, en kom nu toch zelf weer met een vraag. Ik heb voor mijn jonkie een singel nodig. Op basis van zijn bouw en de overzichtfoto's uit dit topic neig ik zelf naar een anatomische of misschien een simpele rechte. Het gaat voor nu vooral om een singel voor de longeersingel (singeltje wat ik er nu aan heb is veel te kort).

Dit is een zijaanzicht van zijn romp. Hij is wel vrij smal trouwens.
[ [url=m/V90wek.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat denken jullie?


Heb je ook een foto van je paard opgezadeld?


Nee, ik heb geen zadel voor hem, we rijden nog niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-23 19:31 



 
Profiel   

M_Vainqueur schreef
Het valt mij wel op dat er een flinke rol huid boven het contact-deel komt. Er was nog iemand met deze singel in dit topic toch? Heb jij hier ook 'last' van.

Nee, ik niet, maar ik heb een bontje eronder :) kan je ook nog proberen.

Zoals hij na het rijden zit, zit hij wel mooi. Overigens was het bij mij een dikke hit, paard wil niks meer anders.

Jouw singelstoten lopen ook anders dan de mijne, die van mij zitten verder uit elkaar en ik heb geen point billets. Ik zou de achterste singelstoot nog wat naar achteren verplaatsen bij jouw zadel, ik denk dat hij dan goed zit.

Zo zit hij bij mij:

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-23 21:00 



 
Profiel   

Avalanche schreef
M_Vainqueur schreef
Het valt mij wel op dat er een flinke rol huid boven het contact-deel komt. Er was nog iemand met deze singel in dit topic toch? Heb jij hier ook 'last' van.

Nee, ik niet, maar ik heb een bontje eronder :) kan je ook nog proberen.

Zoals hij na het rijden zit, zit hij wel mooi. Overigens was het bij mij een dikke hit, paard wil niks meer anders.

Jouw singelstoten lopen ook anders dan de mijne, die van mij zitten verder uit elkaar en ik heb geen point billets. Ik zou de achterste singelstoot nog wat naar achteren verplaatsen bij jouw zadel, ik denk dat hij dan goed zit.

Zo zit hij bij mij:

[ [url=m/JSS1dB.jpg]Afbeelding[/url] ]



Aah, bij jouw zadel zitten de singelstoten sowieso heel anders. Het lijkt nu ook op mijn foto's dat de achterste singelstoot wat ver naar voren zit/gaat. Echter heb ik daar weinig invloed op gezien de V verbinding, hij zal toch naar de plek gaan met de minste weerstand.

Ik ga morgen even kijken of ik daar nog wat invloed op heb, en sowieso kijken of ze het een tweede keer meer aangenaam vindt. Het is sowieso een gevoelige tante die graag haar mening uit, dus morgen kan maar zo anders uitpakken!

Als ik de singel daadwerkelijk aanschaf zal ik ook voor het bontje gaan, helaas alleen de neopreen versie bij de testsingel gekregen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-23 15:54 



 
Profiel   

Ja bontje vind ik sowieso fijner :)

Ik zou zelf idd naar de singelstoten kijken, en kijken wat je merrie er dan van vindt :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-23 16:04 



 
Profiel   

Hoi allemaal, ik heb de rambo micklem comfort singel besteld voor mijn paard, nu heb ik alleen echt geen idee wat nou de voorkant is.. voel mij een beetje dom maar wil graag wel de singel op de juiste manier omdoen straks. Ik hoor graag van jullie!
Hier een foto van de singel:




[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-05-23 22:07 



 
Profiel   

Volgens mij de onderkant van de foto is de kant van de voorbenen. Kan je vaak ook aan het lusje zien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-05-23 22:11 



 
Profiel   

Ik denk ook dat de onderkant va de foto aan de voorbenen moet :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-23 07:58 



 
Profiel   

Spoiler:
Wat op de foto aan de onderkant zit, moet inderdaad richting de voorbenen van je paard wijzen.

Ik heb een nieuw zadel, en bij dat nieuwe zadel ligt mijn ProLite singel niet mooi. Kan ook door de grasbuik komen :+
Anyway, nieuwe singel dus. Ik neig zelf een beetje naar een Crescent / zelfde vorm als de prolite, zit ik dan een beetje in de goede richting?

Ik heb geen foto zonder zadel gemaakt vandaag, maar dit is nog wel vrij recent:


[ img ]

Vandaag, met zadel:

[ img ]


[ img ]


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-23 17:06 



 
Profiel   

Hoi! Ik kom hier nog eens om hulp vragen. :D De vorige keer heb ik via dit topic een heel fijne singel gevonden voor mijn veelzijdigheidszadel!

Nu wil ik graag een barebackpad (fra dardo) aanschaffen en natuurlijk onmiddellijk daarbij een dressuursingel. Ik kwam erachter dat mijn vzh singel ook in hetzelfde model voor dressuur bestaat, ideaal. Enkel nog twijfels over de maat.

Mijn beide merries zijn ongeveer 1.40-142. De ene heeft maatje 105 vzh singel en de andere 115, en ze zouden beiden ook passen in de tussenweg, 110cm. Naar welke maat dressuursingel zou ik moeten kijken?

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-23 17:58 



 
Profiel   

prugelpiet schreef
Spoiler:
Wat op de foto aan de onderkant zit, moet inderdaad richting de voorbenen van je paard wijzen.

Ik heb een nieuw zadel, en bij dat nieuwe zadel ligt mijn ProLite singel niet mooi. Kan ook door de grasbuik komen :+
Anyway, nieuwe singel dus. Ik neig zelf een beetje naar een Crescent / zelfde vorm als de prolite, zit ik dan een beetje in de goede richting?

Ik heb geen foto zonder zadel gemaakt vandaag, maar dit is nog wel vrij recent:


[ [url=m/y5jaO0.jpg]Afbeelding[/url] ]

Vandaag, met zadel:

[ [url=m/oF7GSC.jpg]Afbeelding[/url] ]


[ [url=m/dJIWmb.jpg]Afbeelding[/url] ]


[ [url=m/DcVXV8.jpg]Afbeelding[/url] ]


Je hebt geen crescent nodig hoor, ik zou dan eerder voor anatomisch recht of asymmetrisch gaan.
Maar dan wel 15 cm langer tussen de gespen dan wat je nu hebt, deze is echt te kort.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-23 22:14 



 
Profiel   

annahiltlady schreef
Hoi! Ik kom hier nog eens om hulp vragen. :D De vorige keer heb ik via dit topic een heel fijne singel gevonden voor mijn veelzijdigheidszadel!

Nu wil ik graag een barebackpad (fra dardo) aanschaffen en natuurlijk onmiddellijk daarbij een dressuursingel. Ik kwam erachter dat mijn vzh singel ook in hetzelfde model voor dressuur bestaat, ideaal. Enkel nog twijfels over de maat.

Mijn beide merries zijn ongeveer 1.40-142. De ene heeft maatje 105 vzh singel en de andere 115, en ze zouden beiden ook passen in de tussenweg, 110cm. Naar welke maat dressuursingel zou ik moeten kijken?



Pfff… niet te zeggen zo, kun je niet een dressuur maansingel van iemand lenen? Dan kun je het beter inschatten, maar als ik die flinke buik zie, denk ik minstens 70 cm.

Mijn ruin heeft namelijk een 145 cm spring singel en een 90 cm dressuursingel, dus die verhouding als gok gebruikt met wat je nodig hebt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-23 22:18 



 
Profiel   

annahiltlady schreef
Hoi! Ik kom hier nog eens om hulp vragen. :D De vorige keer heb ik via dit topic een heel fijne singel gevonden voor mijn veelzijdigheidszadel!

Nu wil ik graag een barebackpad (fra dardo) aanschaffen en natuurlijk onmiddellijk daarbij een dressuursingel. Ik kwam erachter dat mijn vzh singel ook in hetzelfde model voor dressuur bestaat, ideaal. Enkel nog twijfels over de maat.

Mijn beide merries zijn ongeveer 1.40-142. De ene heeft maatje 105 vzh singel en de andere 115, en ze zouden beiden ook passen in de tussenweg, 110cm. Naar welke maat dressuursingel zou ik moeten kijken?


Hou er wel rekening mee dat de fra dardo hele lange singelstoten heeft! Ik kan mijn singel van mijn dressuurzadel niet aan de fra dardo doen. Die is veeel te lang.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-23 07:17 



 
Profiel   

Je hoeft niet perse de hele lengte van de singelstoot te gebruiken he ;) zolang je gespen niet op de rand van de borstspier eindigen is het ok :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-23 07:40 



 
Profiel   

Daphara schreef
Je hebt geen crescent nodig hoor, ik zou dan eerder voor anatomisch recht of asymmetrisch gaan.
Maar dan wel 15 cm langer tussen de gespen dan wat je nu hebt, deze is echt te kort.


Klopt hoor. Ze is een beetje uit haar singel gegroeid over de tijd. Dankje voor je tips, ik ga eens opzoek naar een fijne :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-23 08:07 



 
Profiel   

Sinds ik een nieuw zadel heb lijkt mijn huidige singel niet zo lekker meer te liggen en het zadel naar voren te trekken waardoor het zadel dan ook niet meer zo lekker ligt. Het is een 2fithorses type 3 singel (https://www.2fithorses.com/portfolio-item/singels/)

Ik twijfel heel erg welk type paard & dus welke singel ik nodig heb, zouden jullie met mij mee willen kijken? & misschien hebben jullie goede ervaringen met naar voren trekkende zadels en de perfecte singel hiervoor :D

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-23 08:35 



 
Profiel   

Ik zou bij dit paard voor een rechte singel gaan, of zelfs een crescent. Dit model weet ik niet wat ik hiervan moet vinden, er lijkt puntdruk aan de buikkant te komen, en dat is voor je paard heel pijnlijk. Ik kan het niet heel goed zien, er zit een singelstoot voor aan de borst kant.

Verder wat off topic, maar ik ben geen fan van dit type zadel. Imo word je veel te ver achterin gezet, waardoor je zadel teveel druk op achter geeft.

[ img ]

En even de reden waarom. Idealiter wil je de COG (center of gravity, zwaartepunt) verder naar achteren hebben, waardoor je de ruiter op dat punt neerzet. In dit type zadels zit de ruiter vaak een stuk achter het zwaartepunt. Maar ik kan me voorstellen dat dat ook resulteert in een singel die naar voren wordt getrokken.

Een en ander heeft wel met jouw bouw ook te maken, als jij heel slank bent, kun je hier waarschijnlijk prima in zitten. Ik bedoel, alles wat ik zie hier zijn 2 foto's met 1 waar het paard op rust staat, dus heel veel kan ik er niet mee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-23 09:34 



 
Profiel   

Dankjewel voor je uitgebreide reactie!

Ik snap wat je bedoeld, dit zie ik inderdaad ook aan mijn singel, die drukpunten die je omschrijft.
Ik kan straks de singel van mn stalgenootje gebruiken, de anatomica model IV (crescent). Zal dan even betere foto’s maken van zowel die als mijn huidige singel, dit was het beste wat momenteel in mn foto’s te vinden was :+

Daarnaast wat je zegt over het zadel snap ik wat je zegt, alleen ben ik een ruiter die heel makkelijk juist dr zwaartepunt naar voren legt & in dit zadel zit ik juist netter, daarnaast ben ik geen sateprikker maar wel slank.

Al met al: vanmiddag zal ik betere foto’s plaatsen & zou super fijn zijn als je/jullie hier mee mee willen kijken :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-23 10:22 



 
Profiel   

Ik ben heel benieuwd wat de anatomica doet voor je idd :) probeer de foto's zo te maken dat alles goed te zien is :) en ik ben eigenlijk nog erg benieuwd naar een plaatje met jou erop. Het kan best zijn dat dit voor jou een passend zadel is.

Ik ben niet persé anti blocks, maar het moet wel bij je passen en je niet achterin het zadel zetten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-23 11:10 



 
Profiel   

Ik was dus wel héél erg anti blocks, maar helaas heb je bijna niks meer zonder & dit was het enige zadel met waar ik wel in kan zitten :+
Maar zal even kijken of het lukt een foto te maken, kan anders wel even een screenshot uit een filmpje maken :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-23 11:29 



 
Profiel   

Als het maar scherp is. Vaak vind ik stills erg onduidelijk :) en eens, imo een slechte ontwikkeling.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-23 11:31 



 
Profiel   

Avalanche schreef
Ik ben heel benieuwd wat de anatomica doet voor je idd :) probeer de foto's zo te maken dat alles goed te zien is :) en ik ben eigenlijk nog erg benieuwd naar een plaatje met jou erop. Het kan best zijn dat dit voor jou een passend zadel is.

Ik ben niet persé anti blocks, maar het moet wel bij je passen en je niet achterin het zadel zetten.

Als je een goede zadelmaker hebt dan kijkt die óók naar wat voor jou past.

Ik heb een nieuw zadel in bestelling, ook met block :+ ik reed proef op een zadel met langere blocks en ik vond het nog best prima zitten ook , maar mijn zadelmaker zei meteen nee dit past niet voor jou want hier gaat het vaak mis. Mensen komen met de knie tegen het block en drukken dan achter in het zadel.

Je knie moet onder het block zodat het block je nergens heen drukt. Neem daar bij dat mensen ook steeds meer de neiging krijgen om een te klein zadel te nemen waarbij ze helemaal achter in de lepen gedrukt worden.

Het heeft in elk geval doen besluiten dat ik een zadel krijg die een halve inch grote is dan ik had en kleine blocken voor mijn kleine pootjes :Y) maar voor sommige mensen zal het er inderdaad uitzien dat mijn blocks halverwege het zweetblad al ophouden. Maar dat hoort zo wil ik mijn been vrij kunnen bewegen in het zadel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-23 12:08 



 
Profiel   

Klinkt goed Spenk :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-23 12:25 



 
Profiel   

In de theorie zou het perfect zijn. Het is te hopen als die er is dat het nog steeds zo is :))

Dus ik ben benieuwd! Als ik hem heb zal ik wel eens een foto plaatsen. Want ik hoop/denk dat mijn singelprobleem dan ook wel over is.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-23 12:27 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 114 van de 161 [ 4010 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117 ... 161  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen