Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 13 van de 19 [ 454 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 ... 19  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Ervaringen met Deuber zadels?

 
Profiel   

miereneter schreef
Die past heel mooi bij je haf!


Dankje, vind ik ook. <3 nog steeds superblij mee, hij past mijn paard maar mij ook zo fijn. En nooit meer rugpijn gehad na het rijden sinds ik dit zadel heb.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-04-23 18:53 



 
Profiel   

Ben ik weer hoor! Morgen komt hipica om de zadels te passen ik word hoe langer hoe meer verliefd op de jerez en de zadels met soortgelijke zittingen. Zijn hier mensen met zo´n zadel? Helaas heeft patricia die niet als testzadel dus ze neemt wel de ibero verano voor me mee om te proberen maar die ziet er best anders uit.

Hebben jullie in jullie zadels al eens bokken uitgezeten? Mijn paard durft dat soms wel eens te doen wanneer ze vindt dat ik iets fout doe. Op dit moment heb ik een dressuurzadel dus ik ben een beetje ongerust door het feit dat er eigenlijk geen wrongen aan zitten.

Zijn hier dus ervaringen mee?

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-05-23 08:12 



 
Profiel   

Spannend! Veel plezier morgen! De Jerez zou ook mijn eerste keuze zijn als ik een zadel moest kopen. Prachtig zadel. Ik heb zelf de wrongen nooit gemist maar ik rijd al jaren zonder wrongen. De Startrekk Espaniola ben ik mee begonnen, daarna de Deuber Renaissance en rijd nu de Ronda. Door de voor en achter galerij zit je comfortabel in een soort kuipje zonder te dwingen. Ik krijg zelf snel rug en knie klachten van een dwingende zit en wrongen. Mijn paard bokt nooit maar zou het prima kunnen uit zitten. En de Jerez heeft een wrong achter je been nog? Jammer dat je deze niet kan testen, het lijkt me toch ook weer een heel ander zitgevoel geven.

Wij hebben afgelopen weekend heerlijke ritten gemaakt in het Drents Friese Wold. Zalea erover, heerlijk!

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-05-23 11:06 



 
Profiel   

Phrono schreef
Spannend! Veel plezier morgen! De Jerez zou ook mijn eerste keuze zijn als ik een zadel moest kopen. Prachtig zadel. Ik heb zelf de wrongen nooit gemist maar ik rijd al jaren zonder wrongen. De Startrekk Espaniola ben ik mee begonnen, daarna de Deuber Renaissance en rijd nu de Ronda. Door de voor en achter galerij zit je comfortabel in een soort kuipje zonder te dwingen. Ik krijg zelf snel rug en knie klachten van een dwingende zit en wrongen. Mijn paard bokt nooit maar zou het prima kunnen uit zitten. En de Jerez heeft een wrong achter je been nog? Jammer dat je deze niet kan testen, het lijkt me toch ook weer heel anders zitten inderdaad!

Wij hebben afgelopen weekend heerlijke ritten gemaakt in het Drents Friese Wold. Zalea erover, heerlijk!

[ [url=m/GrMDXA.jpg]Afbeelding[/url] ]

De jerez heeft inderdaad achter je bovenbeen een kussen/wrong. Ik heb zelf ook dat ik knieproblemen krijg, voornamelijk na buitenritten wanneer ik graag korter zit omdat mevrouw op buitenrit wel eens vrolijk wil doen haha. Dus misschien dat de Jerez wel een goed idee is daarvoor. Alleen jammer dat ze niet op wedstrijden zijn toegestaan. Maar mijn merrie wordt nu 20, officiële wedstrijden komen er vast toch niet meer en op oefenwedstrijd maakt het niet altijd veel uit, ik mocht toen ook bitloos rijden ook al is dat hier verboden. En eventueel komt er een 2dehands wintec voor wedstrijden als ik het echt nog wil doen...
Het is echt heel moeilijk om te kiezen! De jerez is heel mooi maar ben bang dat het er raar gaat uitzien op een niet barok paard -O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-05-23 11:13 



 
Profiel   

Sowieso zijn dijwrongen véél handiger dan kniewrongen, om bokken uit te zitten. Voor mij toch, ik heb korte benen. Heb bij mijn Deuber (El Campo) de kniewrongen er onlangs afgehaald, zitten mij in de weg en ik zit enorm stabiel in dit zadel. Niet hetzelfde als een Jerez natuurlijk, maar heb al een bok en een steiger moeiteloos uitgezeten.

Dat het moeilijk is om te kiezen, is herkenbaar. Deuber heeft echt hele mooie zadels. Maar een Spaans zadel kan echt helemaal prima op een niet-barok paard hoor, een mooi zadel is een mooi zadel. Ik heb ook heel lang getwijfeld over die Spaanse en/of Portugese modellen. Enkel niet gedaan omdat ik ook graag een sprongetje maak, en dan is de El Campo handiger.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-05-23 20:31 



 
Profiel   

miereneter schreef
Sowieso zijn dijwrongen véél handiger dan kniewrongen, om bokken uit te zitten. Voor mij toch, ik heb korte benen. Heb bij mijn Deuber (El Campo) de kniewrongen er onlangs afgehaald, zitten mij in de weg en ik zit enorm stabiel in dit zadel. Niet hetzelfde als een Jerez natuurlijk, maar heb al een bok en een steiger moeiteloos uitgezeten.

Dat het moeilijk is om te kiezen, is herkenbaar. Deuber heeft echt hele mooie zadels. Maar een Spaans zadel kan echt helemaal prima op een niet-barok paard hoor, een mooi zadel is een mooi zadel. Ik heb ook heel lang getwijfeld over die Spaanse en/of Portugese modellen. Enkel niet gedaan omdat ik ook graag een sprongetje maak, en dan is de El Campo handiger.

Dankje voor je reactie weer! Ja het is echt stom dat hipica geen jerez of vergelijkbaars heeft om te testen. Ze brengt wel de ibero verano mee, dus ik kan wel al een voelen hoe het is om zonder kniewrongen te rijden.
Het is zo ontiegelijk moeilijk allemaal, het gaat ook echt om een smak geld.
De el campo staat samen met de amarant op nummer 1. Alleen krijg ik nu met mijn dressuurzadel op buitenritten meteen last van mijn knieën. En ik ben bang dat dat met de el campo ook zo zal zijn. Het stomme is dat ik er is ne bak nooit last van heb dus het is moeilijk te testen. Misschien dat ik toch maar voor de amarant of jerez ga. Ook al heb ik een niet zo barok paard, dik is ze wel ;p, ik vind hem wel heel mooi!
Desnoods gebruik ik mijn oude zadel dan wel voor wedstrijden (we doen dat misschien 3 keer in het jaar dus is het wel zonde om daar echt rekening mee te gaan houden.
En daarbij staat er in ons reglement dat een dressuurzadel gewenst is, niet verplicht ;p

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-05-23 21:38 



 
Profiel   

Vandaag is Patricia met haar zadels langsgeweest!
Mijn paard heeft blijkbaar een dure rug want wintec zou er sowieso niet op passen, deuber is net goed voor haar rug.
De el campo kwam eerst, ik vond de wrongen echt niet aangenaam, de zitting was wel echt heerlijk zacht. Maar dus die was het niet helemaal, ik vond het ook echt een giga zadel op mijn paard ofzo, en dat vond ik echt niet mooi.
Dan de ibero verano, moest even wennen aan de bredere zit maar wat een zadel! Ik zou er zo 3 uur mee gaan buiten rijden!
Daarna de impuls, paardlief liep er het beste mee maar ik zat voor geen meter (kreeg een beetje een stoelzit) dus maar weer de verano genomen om te zien of ze misschien nu beter zou lopen omdat ze al wat meer gereden was en dat was ook zo maar nog net niet zoals met de impuls. Natuurlijk kan dat ook komen omdat ik zelf nog wat aan het zoeken was met de bredere twist, hoe dat ging werken enzo.
De verano was ook het enige zadel waarbij ik het gevoel had dat als ze zou schrikken ofzo dat ik echt nog goed mee kan zitten.
Dus conclusie van de dag, ik ga heel veel geld kwijt zijn binnenkort. Maar denk toch dat ik voor de Jerez ga.

Patricia zei ook dat ik sowieso 2 weken mag proberen en dat ze hem anders wel terug wil nemen zolang hij niet in gilkleuren is haha.

Ook adviseerde ze me om toch voor een S2 te gaan, ook al ben ik best dun. Omdat ik blijkbaar een erg lang bovenbeen heb.
Arm paardje vond het echt enorm spannend allemaal, het was ook de eerste keer dat er iemand vreemd aan haar kwam, zeker voor zadels enzo, maar gelukkig kon dat wel een beetje afvloeien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-05-23 14:54 



 
Profiel   

Interessant is dat hé, hoe een zadel voelt als je er mee proefrijdt. Je kunt het nooit van tevoren bedenken. Leuk dat je een keuze hebt kunnen maken. En al helemaal dat je mag uitproberen, dat is een mooi aanbod. Lange bovenbenen hebben inderdaad vaak een maat groter nodig.

Moet je lang wachten op het zadel? Dat vond ik echt heel moeilijk, keek er zo naar uit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-23 17:57 



 
Profiel   

miereneter schreef
Interessant is dat hé, hoe een zadel voelt als je er mee proefrijdt. Je kunt het nooit van tevoren bedenken. Leuk dat je een keuze hebt kunnen maken. En al helemaal dat je mag uitproberen, dat is een mooi aanbod. Lange bovenbenen hebben inderdaad vaak een maat groter nodig.

Moet je lang wachten op het zadel? Dat vond ik echt heel moeilijk, keek er zo naar uit.

Uiteindelijk is het de cadiz geworden omdat ik de jerez zonder SKL deel nogal kaal vond, en het standaard SKL deel is hetzelfde als op verano maar dat zat net niet lekker bij mijn knie. hij is uiteindelijk aspen black geworden voor de zitting, wrong en SKL en dan havana als accent kleur in gladleer.

Ik vond het heel gek inderdaad want ik vond de el campo echt prachtig maar veel te groot op mijn paard en die kniewrongen duwden enorm tegen mijn knieën en daarbij had ik echt het gevoel dat er vroeg of laat problemen van gingen komen met mijn knieen en dat is net wat ik met mijn volgende zadel wou vermijden, zeker aangezien het zo duur is.

Die 2 weken komen echt heel goed uit inderdaad! normaal doet ze dat we sowieso omdat je natuurlijk op een kwartiertje niet kan voelen hoe iets op lange termijn zit. Maar als je hem helemaal niet kon testen is ze er nog wat soepeler mee dus dat is echt erg fijn. ik denk dat ik anders misschien wel had gewacht tot ik hem 2dehands ergens kon vinden.

Ze schatte dat het toch wel 3 maanden zou duren, maar ik vind dat niet heel erg want dan kan ik nog sparen :+ deze zomer zal ik maar een tweede job erbij nemen om het te bekostigen. :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-23 18:12 



 
Profiel   

Met de Cadiz heb je in elk geval een niet-alledaags zadel, leuk! Bij mij zat de El Campo juist direct goed. Maar zoals gezegd heb ik de kniewrong er ondertussen ook afgehaald.

De prijs is inderdaad niet grappig, maar de kwaliteit is wel echt heel mooi. Ik heb met paard afgesproken dat we met dit zadel zijn hele carrière zullen moeten doen :Y) .Tweedehands was ideaal geweest, maar ik kon bijna geen El Campo's in de kleinste maat vinden, zelfs niet in Duitsland. In ieder geval geen spijt van de koop. Hoop dat jij even blij gaat zijn met de jouwe.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-23 20:24 



 
Profiel   

miereneter schreef
Met de Cadiz heb je in elk geval een niet-alledaags zadel, leuk! Bij mij zat de El Campo juist direct goed. Maar zoals gezegd heb ik de kniewrong er ondertussen ook afgehaald.

De prijs is inderdaad niet grappig, maar de kwaliteit is wel echt heel mooi. Ik heb met paard afgesproken dat we met dit zadel zijn hele carrière zullen moeten doen :Y) .Tweedehands was ideaal geweest, maar ik kon bijna geen El Campo's in de kleinste maat vinden, zelfs niet in Duitsland. In ieder geval geen spijt van de koop. Hoop dat jij even blij gaat zijn met de jouwe.

Hier ook dezelfde afspraak met paardlief, en met die dat erna komt zal het van hetzelfde zijn haha. Deze wil ik echt nog lang gaan gebruiken!
Ik hoop ook echt dat het echt ons zadel is! Alledaags is hij zeker al niet, dat hield me eerst nog tegen maar langs de andere kant, ik betaal nu tenminste niet heel veel geld aan het 13e in een dozijn dressuurzadel. En als mevrouw wat ouder wordt is het ook echt super comfy denk ik om buitenritjes mee te gaan doen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-23 21:00 



 
Profiel   

Hoe bevalt model “ ronda”?

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-05-23 13:04 



 
Profiel   

Goed, mijn ervaringen zijn wel in dit topic te lezen. Ik heb mijn Ronda bijna 2,5 jaar. Super zadel voor korte paarden en kleine ruiters. Het is echt een compact zadel met kortere zweetbladen. Voor mij 1,63 perfect.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-05-23 13:09 



 
Profiel   

Wat Phrono zegt, geldt ook voor de El Campo. Heb wel de shorty. Paard heeft ultrakorte rug en ik ben 1.60 met korte benen. Ik vind de Spaanse modellen zoals de Ronda ook echt prachtig. Als ik niet wilde springen, had ik voor zo'n model gekozen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-05-23 15:57 



 
Profiel   

[ img ]

Vanmorgen <3

Er staat een hele mooie Ronda op marktplaats al een tijdje, met bruin suède, praktisch nieuw.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-23 12:49 



 
Profiel   

Ik denk dat ik, als mijn cadiz tegenvalt ook voor een ronda model zou gaan! Je moet er wel mee rekening houden dat het zadel een barok twist heeft en dus breder zit dan bijvoorbeeld de el campo. Daar merkte ik zelf wel dat dat erg wennen was in het begin. Ik heb de ronda niet kunnen testen maar wel de ibero verano en die lijkt er een beetje op, alleen is de galerij vooraan nog een stuk hoger en hoekiger wat voor mij een minpuntje was.
EDIT: Ik ben erg dun met best lange benen (mijn paar is groter dan ik en lijkt best klein onder mij) dus ik heb een s2 zadel van maat moeten nemen. Als je dus lange benen hebt best een grotere zitmaat bestellen maar als je bij hipica past dan zal zij jou daar zeker mee willen helpen! En je kan dan nog steeds een 2dehands zadel kopen, dat vindt ze geen probleem.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-23 13:06 



 
Profiel   

Phrono schreef
[ [url=m/GRN6Xu.jpg]Afbeelding[/url] ]

Vanmorgen <3

Er staat een hele mooie Ronda op marktplaats al een tijdje, met bruin suède, praktisch nieuw.


Daar had ik interesse in. Maar durf t toch niet zo goed aan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-23 13:10 



 
Profiel   

Ik heb eens gelezen in een bericht van een duitse dealer van Deuber dat de S1 maar voor heel weinig mensen geschikt is. Dat is echt voor hele kleine, smalle dames.

Het is idd een gok maar denk dat veel paarden wel weg komen met een Deuber zolang ze geen hele afwijkende bouw hebben. De verstelbare boom die het hele zadel breder/smaller is gewoon top. Maar je moet er zelf ook fijn in kunnen zitten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-23 13:16 



 
Profiel   

Phrono schreef
Ik heb eens gelezen in een bericht van een duitse dealer van Deuber dat de S1 maar voor heel weinig mensen geschikt is. Dat is echt voor hele kleine, smalle dames.

Het is idd een gok maar denk dat veel paarden wel weg komen met een Deuber zolang ze geen hele afwijkende bouw hebben. De verstelbare boom die het hele zadel breder/smaller is gewoon top. Maar je moet er zelf ook fijn in kunnen zitten.

Kan wel kloppen wat je zegt. Ik ben zelf maar 43kg dus dacht dat het wel zou passen maar dan zou mijn knie los voorbij het zweetblad komen en dat is natuurlijk niet te bedoeling. Maar ondanks dat de zitting dus groter is had ik wel nog steeds het gevoel dat ik netjes in een kommetje zat. Ik had niet het gevoel dat ik erg los zat als ze zou beslissen van opeens een 180 te doen.

Mijn merrie heeft bijvoorbeeld een erg hoge schoft en een best grote curve in de rug. Hiervoor zijn de zadels echt ideaal. Voor mijn portemonnee wou ik ook nog een wintec proberen maar aangezien die veel rechter zijn was dat onmogelijk passend te krijgen. En het traploos verstellen is echt geweldig, je kan zo ook nooit net tussen 2 boommaten in zitten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-23 14:37 



 
Profiel   

Ik zag ook nog de jeanne d'arc, erg druk zadel maar misschien met minder contrasterende stiksels ook wel een kanshebber moest mijn cadiz tegenvallen. Hierbij staat ook dat die een smallere twist heeft en zo ziet het er idd wel uit op foto maar heeft iemand dat verschil al eens gezien?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-23 16:15 



 
Profiel   

Phrono schreef
Ik heb eens gelezen in een bericht van een duitse dealer van Deuber dat de S1 maar voor heel weinig mensen geschikt is. Dat is echt voor hele kleine, smalle dames.

Het is idd een gok maar denk dat veel paarden wel weg komen met een Deuber zolang ze geen hele afwijkende bouw hebben. De verstelbare boom die het hele zadel breder/smaller is gewoon top. Maar je moet er zelf ook fijn in kunnen zitten.


Dat hangt er een beetje vanaf. Je moet vooral niet teveel billen hebben. Ik heb een S1, aangepast door Hipica, en dat gaat. De lepel is nogal hoog en dat maakt dat je in vergelijking tot een plat zadel inderdaad iets minder ruimte hebt (net zoals in moderne diepe dressuurzadels). Heb een normaal postuur en maat 36, maar wel korte benen. Weeg iets meer dan Waidida, maar als ik het zo lees, heb ik véél kortere benen. En een eerder schrale derrière. Bij normale zadels pas ik in een 16,5", ter vergelijking. Moet er nu wel opletten dat mijn kont niet veel dikker mag worden :Y) .

Waidida schreef
Ik zag ook nog de jeanne d'arc, erg druk zadel maar misschien met minder contrasterende stiksels ook wel een kanshebber moest mijn cadiz tegenvallen. Hierbij staat ook dat die een smallere twist heeft en zo ziet het er idd wel uit op foto maar heeft iemand dat verschil al eens gezien?

Die is ook heel mooi <3.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-23 16:56 



 
Profiel   

miereneter schreef
Dat hangt er een beetje vanaf. Je moet vooral niet teveel billen hebben. Ik heb een S1, aangepast door Hipica, en dat gaat. De lepel is nogal hoog en dat maakt dat je in vergelijking tot een plat zadel inderdaad iets minder ruimte hebt (net zoals in moderne diepe dressuurzadels). Heb een normaal postuur en maat 36, maar wel korte benen. Weeg iets meer dan Waidida, maar als ik het zo lees, heb ik véél kortere benen. En een eerder schrale derrière. Bij normale zadels pas ik in een 16,5", ter vergelijking. Moet er nu wel opletten dat mijn kont niet veel dikker mag worden :Y) .

Ja daar heb je gelijk in hoor, met mijn broekmaat 34 had het qua zitting wel gelukt, alleen zouden de bladen dan wel te kort geweest zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-23 17:02 



 
Profiel   

Hoi allemaal!
Ik ben nog steeds in blijde verwachting van mijn Cadiz zadel, maar ik krijg ook hoe langer hoe meer schrik dat hij te breed zal zijn voor mijn heupen. Het vervelende is dat een breed zadel beter is voor mijn knieën en een smal zadel beter voor mijn heupen maar dan weer niet goed voor de knietjes. En zo blijft de mallemolen maar gaan. Zijn er hier mensen met een zadel met barok twist hier ervaringen mee hebben? Alternatief zou dan toch de impuls zijn, daar liep mijn paard van in het begin al goed op en dan met tooling erop. Doordat deze geen kniewrongen heeft zou het wel kunnen dat mijn knieën er minder last van zullen ondervinden. Ik merkte vandaag al dat ik met mijn eigen zadel last kreeg van mijn heup doordat mijn zadel al best breed ligt aangezien mijn merrie ook gewoon erg breed gebouwd is.
Ik mag sowieso 2 weken testen en ga dat dan ook zeer uitvoerig doen maar de twijfel begint hoe langer hoe meer toe te slaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-06-23 17:20 



 
Profiel   

Met het voorbehoud dat ik niets mankeer aan mijn heupen: ik vind de El Campo niet breed zitten. Niet te vergelijken met bijvoorbeeld een Barefootzadel, daarop zit ik voor mijn gevoel echt wijdbeens. Ik zit met het zadel smaller dan met mijn barebackpad. Maar blijft moeilijk om in te schatten hoe dat voor jou is.

De Impuls heeft wel kniewrong, toch? In ieder geval super dat je kunt testen, gewoon rustig uitproberen. Deze zadels zijn te duur om een onbruikbare in huis te halen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-06-23 18:26 



 
Profiel   

Ik vind de El campo ook niet breed zitten. Het heeft een vrij smalle twist en omsluit je hele bekken naar mijn idee. Ik zit ook breder op mijn bbp.
Het feit dat je geen kniewrongen hebt op jouw zadel gaat je knieën zeker ontlasten, en wellicht je heupen ook. Goed de lengte van je beugels testen.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-06-23 20:27 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 13 van de 19 [ 454 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 ... 19  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen