Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 115 van de 161 [ 4010 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118 ... 161  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Toch maar een andere singel??

 
Profiel   

Ik heb toevallig op meerdere zadels gezeten en gereden met blocks de afgelopen dagen. Ondanks dat mijn knie bij sommige inderdaad netjes onder de block uitkwam, kan ik er niks mee. Gelukkig had de zadelmaker genoeg keuze en heb ik uiteindelijk een splinternieuw zadel met normale wrongen onder het zweetbad :D
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-23 12:32 



 
Profiel   

Ja ze zijn er zeker nog wel!

Alleen ik heb een paard ook met een hele moeilijke rug dus de keuze is sowieso al zeer beperkt :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-23 12:34 



 
Profiel   

En mensen vergissen zich soms enorm. Dan vinden ze optie a enorm en b vele malen beter, want minder. Als je die 2 wrongen vergelijkt zijn ze even groot of b zelfs groter, maar dan onder het zweetblad ipv erop. :+

Helaas worden zadels ook verkeerd aangemeten. Dat is niks nieuws en ligt niet aan het zadel type, gebeurde vroeger ook al. Zowel op paard als ruiter, maar beide zijn even belangrijk en regelmatig wordt dat ook vergeten door mensen zelf.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-23 12:53 



 
Profiel   

Herkenbaar idd. Ik vind sommige zadels met wrong onder het zweetblad nog vervelender want die komen echt onder je bovenbeen, en ik wil niets onder mijn bovenbeen :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-23 13:42 



 
Profiel   

Precies dat! Die zadels met wrong eronder waarbij het “minder” leek waren vreselijk!
Ik heb even foto’s gemaakt waarbij paard vierkant stond, hele photoshoot maar zo zie je dat mn huidige singel hem wel echt naar voren trekt:

Zonder singel:
[ img ]

Met eigen singel (65cm):
[ img ]

Met de anatomica singel van stalgenootje (deze is 60cm, is te klein voor de mijne), maar ligt nu mooi vrij ipv in een plooi.
[ img ]


Sorry voor de overbelichting, kwam ik thuis pas achter!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-23 15:02 



 
Profiel   

Wel meer zichtbaar :) Ik vind de anatomica echt wel beter, al zou ik eigenlijk als ik die eerste foto zie, gewoon voor een rechte singel gaan. Je singelstoten gaan mooi naar de juiste plek, en je eigen singel trekt ze naar voren en trekt je zadel achterover. De anatomica doet dat al minder, maar nog wel iets. Ik denk dat je met een rechte goed zit. En iets van 75 cm nemen. Heb je weleens aan een koordsingel gedacht?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-23 17:41 



 
Profiel   

Anne as, waarom een point billet dan (singelstoot aan het kopijzer)?

Je singel is in ieder geval te kort, ik zou richting 75 cm gaan, waar op de laatste foto het leer van de singel ophoudt, daar moeten de gespen liggen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-23 18:23 



 
Profiel   

@avalanche, een rechte neopreen heb ik gehad voor hem maar dat lag helemaal slecht dus durf daar niet zo snel voor te kiezen

@daphara geen idee, volgensmij valt mn zadel zo? Of is dat aanpasbaar?

Ik ga idd een langere nemen, maar dit was even om het model te passen van mn stalgenootje :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-23 22:43 



 
Profiel   

Als ik dit zie zou ik juist zeker voor een Crescent singel gaan. Lijkt een mooie vorm. Je ziet hij de middelste foto de gespen helemaal draaien en bij de laatste is dat niet. De ronding in de singel lijkt daar dus wel wat voor te doen. Zeker nog een tikkeltje langer dan die laatste. Ik denk ook ongeveer 75cm!

Maar je zadel ligt dus altijd zo een tikkeltje achterover? Want dat zou het schuiven volledig verklaren. Je zadel zou iets te smal kunnen zijn van voor waardoor je zadel nu iets over de schoft glijdt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-23 06:35 



 
Profiel   

Iemand mogelijk een tip voor mij?
Ik zoek een singel ( zowel spring 1.35 alsook dressuur 65 cm) die de ellebogen compleet vrij houdt.
Onze merrie, beetje bloedpaard( bwp) heeft ontzettend gevoelig huidje
Beetje schuren en ze heeft meteen een wondje

Misschien hebben jullie tips?

Ik heb zelf de schockemohle pallas gezien, maar €230 voor 1 singel is niet wat ….

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-23 06:41 



 
Profiel   

Annenas, zie dat je ook in Brabant woont, mijn merrie is geblesseerd dus rijd nu even niet. Mocht je een paar singels willen testen? Heb een edix cresent, een anatomische horka en een rechte br liggen. De horka en edix zijn 80cm br weet ik zo even niet

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-23 08:31 



 
Profiel   

Dankzij dit topic een fijne niet schuivende singel gevonden! Dank jullie wel voor het delen.

Het is een edix crescent geworden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-23 09:35 



 
Profiel   

watnou1 schreef
Iemand mogelijk een tip voor mij?
Ik zoek een singel ( zowel spring 1.35 alsook dressuur 65 cm) die de ellebogen compleet vrij houdt.
Onze merrie, beetje bloedpaard( bwp) heeft ontzettend gevoelig huidje
Beetje schuren en ze heeft meteen een wondje

Misschien hebben jullie tips?

Ik heb zelf de schockemohle pallas gezien, maar €230 voor 1 singel is niet wat ….



De Blu Wave misschien een optie

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-23 10:57 



 
Profiel   

Celebi schreef
Als ik dit zie zou ik juist zeker voor een Crescent singel gaan. Lijkt een mooie vorm. Je ziet hij de middelste foto de gespen helemaal draaien en bij de laatste is dat niet. De ronding in de singel lijkt daar dus wel wat voor te doen. Zeker nog een tikkeltje langer dan die laatste. Ik denk ook ongeveer 75cm!

Maar je zadel ligt dus altijd zo een tikkeltje achterover? Want dat zou het schuiven volledig verklaren. Je zadel zou iets te smal kunnen zijn van voor waardoor je zadel nu iets over de schoft glijdt.



Ik heb hem nav jouw opmerking vandaag even kaal op zn rug gelegd maar denk dat het een momentopname was, hij lag vandaag namelijk niet achterover gekanteld. Heb vandaag gereden met die anatomica singel van mn stalgenootje die dus wel te klein is, na aansingelen had ik nog zo’n 5cm aan beide kanten over tot het dekje dus heb de 65cm gehaald bij drunens ruiterhuis, die ga ik morgen even testen :)
Zadel lag na het rijden nog top & hij ligt veel mooier vrij dan mn oude singel

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-23 21:07 



 
Profiel   

Klinkt super dan! Mooi dat dit werkt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-23 21:22 



 
Profiel   

Super! Ja kan soms zijn dat het geheel net iets te ver naar voren ligt, dan zie je dat ook zo terug. Fijn dat je een mooie singel gevonden hebt. :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-23 10:24 



 
Profiel   

M_Vainqueur schreef
Avalanche schreef
Nee, ik niet, maar ik heb een bontje eronder :) kan je ook nog proberen.

Zoals hij na het rijden zit, zit hij wel mooi. Overigens was het bij mij een dikke hit, paard wil niks meer anders.

Jouw singelstoten lopen ook anders dan de mijne, die van mij zitten verder uit elkaar en ik heb geen point billets. Ik zou de achterste singelstoot nog wat naar achteren verplaatsen bij jouw zadel, ik denk dat hij dan goed zit.

Zo zit hij bij mij:

[ [url=m/JSS1dB.jpg]Afbeelding[/url] ]



Aah, bij jouw zadel zitten de singelstoten sowieso heel anders. Het lijkt nu ook op mijn foto's dat de achterste singelstoot wat ver naar voren zit/gaat. Echter heb ik daar weinig invloed op gezien de V verbinding, hij zal toch naar de plek gaan met de minste weerstand.

Ik ga morgen even kijken of ik daar nog wat invloed op heb, en sowieso kijken of ze het een tweede keer meer aangenaam vindt. Het is sowieso een gevoelige tante die graag haar mening uit, dus morgen kan maar zo anders uitpakken!

Als ik de singel daadwerkelijk aanschaf zal ik ook voor het bontje gaan, helaas alleen de neopreen versie bij de testsingel gekregen.


Ik heb inmiddels de Stubben equi-soft testsingel terug gestuurd. Het stukje ademruimte kon mijn merrie zeker waarderen maar verder vond ik hem niet heel lekker liggen. Het harde/grote deel kwam behoorlijk ver in de buurt van de elleboog en met rijden merkte ik eigenlijk niks tot weinig van de singel tov mijn huidige. En daar vind ik hem dan toch echt te duur voor.

Inmiddels via marktplaats een Edix singel kunnen kopen voor een aangename prijs, dus als ik die binnen heb ga ik die eens proberen. Iets meer een singel die tussen mijn huidige (vorm) en de stubben (extra elastiek) in ligt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-23 08:06 



 
Profiel   

watnou1 schreef
Iemand mogelijk een tip voor mij?
Ik zoek een singel ( zowel spring 1.35 alsook dressuur 65 cm) die de ellebogen compleet vrij houdt.
Onze merrie, beetje bloedpaard( bwp) heeft ontzettend gevoelig huidje
Beetje schuren en ze heeft meteen een wondje

Misschien hebben jullie tips?

Ik heb zelf de schockemohle pallas gezien, maar €230 voor 1 singel is niet wat ….


Probeer eens de Premiere nepbontsingel voor 35 euro (Premiere Dressuursingel Anatomisch Synthetisch Schapenvacht). Was het enige wat hielp bij mijn merrie. En paarden lopen er beter op dan met de fairfax/prolite, rij alles er nu mee. Ben eigenlijk niet van het nepbont, maar het is gewoon functioneel, en kan ook mooi in de wasmachine.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-23 09:39 



 
Profiel   

M_Vainqueur schreef
Ik heb inmiddels de Stubben equi-soft testsingel terug gestuurd. Het stukje ademruimte kon mijn merrie zeker waarderen maar verder vond ik hem niet heel lekker liggen. Het harde/grote deel kwam behoorlijk ver in de buurt van de elleboog en met rijden merkte ik eigenlijk niks tot weinig van de singel tov mijn huidige. En daar vind ik hem dan toch echt te duur voor.

Inmiddels via marktplaats een Edix singel kunnen kopen voor een aangename prijs, dus als ik die binnen heb ga ik die eens proberen. Iets meer een singel die tussen mijn huidige (vorm) en de stubben (extra elastiek) in ligt.

Het ligt denk ik ook aan je paard zelf, bij de mijne is er zoveel meer ruimte voor de elleboog, maar de mijne is denk ik ook breder, want het grote stuk komt bij de mijne niet eens in de buurt!

Ik vond het verschil dus wel echt groot, ik merk ook veel meer ontspanning bij mijn paard :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-23 10:01 



 
Profiel   

Ik ben tot nu toe heel erg tevreden met mijn Edix singel (https://www.edixsaddles.com/product/edi ... age-girth/)! Daarom zou ik graag nog een keer jullie hulp inschakelen :)

Mijn andere paard is een duidelijk springpaard, veel minder dikke buik dan de vos. Hij heeft net een nieuw zadel, zal proberen vanavond een foto te maken, maar ons probleem is dat zijn zadel+singel snel naar achter schuift. Ook het nieuwe zadel. Sinds dat hij bij ons is, zo'n 6 jaar ondertussen, zijn er verschillende zadelmakers geweest en andere zadels hebben tot nu toe niet geholpen. Springzadels blijven wel liggen, dressuur niet. Ik heb nu een paar keer met de Edix singel gereden, maar ik vroeg me af of dat wel bij zijn bouw past? Hij had eerst een kaarsrechte singel, maar die is sowieso te klein. De Edix vind ik al veel mooier zitten, maar omdat het blijft schuiven vraag ik me af of een singel dat een (klein beetje) kan verhelpen!

Het gaat dus om de schimmel, ik probeer vanavond even foto's te maken van voor en na rijden maar ben pas om 6 thuis en moet er om half 7 opzitten + naar locatie rijden dus wordt wss wel krap :+
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-23 10:12 



 
Profiel   

Bij de mijne schuift ook alles naar achter. De Equisoft is echt een gouden oplossing voor ons.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-23 10:49 



 
Profiel   

Ik kan en durf geen advies geven over singels bij anderen, maar wilde even komen roepen dat ik enorm veel aan dit topic heb gehad. Vooral hoeveel langer een singel moet zijn dan je vaak ziet, om het paard niet in de weg te zitten. Heb dus op mijn nogal (ahum) dikke ronde Arabier van 1.44 een singel van 70 cm, en dat zit perfect. En dat plaatje met singelvormen en paardentypes.

Wel duurde het even voor ik een goede singel had, tenminste, een die door meneer goed werd bevonden. Want alles schoof naar voren. Singelplek ver naar voren en rondgeribt, dat werk.

Ik dacht dat wij maanvormig of anatomisch 'moesten'. Zowel Edix als Prolite leken perfect, zadel bleef mooi op zijn plek. Maar paard vond het overduidelijk niets. Niets anders aan de hand, echt de singel in combinatie met mijn nieuwe zadel. (Bij de Prolite ook omdat die binnen enkel maanden keiharde randen had. Ben daar echt op afgeknapt.) Tussendoor even een hele simpele rechte neopreen met elastiek geleend, dat ging verbazingwekkend goed.

En toen na lang twijfelen een tweedehands Eric Le Tixerant gekocht. Vond die er zo raar uitzien, maar voor de tweedehands prijs durfde ik het aan. En mag ik even een lofzang zingen. Wát een fijn ding. Zacht, volledig elastiek, heel stevig, zadel ligt muurvast, singel kan meerdere gaten losser dan voorheen... en paard vindt hem helemaal prima.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-23 19:18 



 
Profiel   

Iemand hier ervaring met de Crescent singel van Mattes?
Omdat ik (en paardlief) zo tevreden zijn over asymmetrische, maar model van paard helaas veranderd is, nu deze in het crescent model besteld.
Ik zal nog wel even een week of 3 geduld moeten hebben, vrees ik, dus het duurt nog even voor we echt kunnen testen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-23 19:23 



 
Profiel   

Bij deze de foto's van voor het rijden:
[ img ]
en na het rijden:

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-23 20:41 



 
Profiel   

Ik heb eerder het idee dat je zadel ietsjes naar voren schuift?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-23 20:54 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 115 van de 161 [ 4010 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118 ... 161  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen