[Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
uudje

Berichten: 2012
Geregistreerd: 10-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-23 11:22

Lijsken schreef:
Ik hoop dat het geen probleem is dat ik even kom binnenvallen met een vraag:

Is er qua zitgevoel veel verschil tussen de nieuwe barefoot cheyenne PRO en de 'reguliere' barefoot cheyenne in combinatie met de hipsaver?
De cheyenne met hipsaver heb ik ooit al eens geprobeerd en dat was alsnog te breed voor mij, maar mogelijk biedt de PRO een nieuwe kans :)

Hoi hoi. Ik heb de cheyenne pro. En vind het echt een heel verschil met de normale cheyenne, ook met de hipsaver. Want eerlijk gezegt vond ik de hipsaver niet echt veel verschil maken. De pro zit echt een stuk smaller. Ik vind het een heerlijk zadel. Ben ook blij dat barefoot hier toen mee kwam. Want vond de cheyenne altijd een fijn zadel, maar heb hem toen verkocht omdat ie te breed zat en ik last van mijn heupen en knieën kreeg. Dit probleem is met de pro opgelost. Kwa hoger zitten, vind het allemaal wel mee vallen. Merk daar eigenlijk weinig verschil in vergeleken met de normale cheyenne.

Lijsken
Berichten: 1022
Geregistreerd: 10-02-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-23 15:09

Dank! Ik ga zeker testen :j

Ik twijfel alleen nog wat over de maat, vooral door de foto’s met model te paard:


Afbeelding


Zij lijkt, net als ik een slank/normaal postuur te hebben maar oogt toch wat krapjes in het (maat 1?) zadel te zitten. Of is dit misschien een maat 0?

Eowyn_95
Berichten: 50
Geregistreerd: 16-04-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-23 09:09

Suikerspinda schreef:
Ik heb gisteren de Ghost Buttera als testzadel binnen gekregen van Buitenzinnig! Vandaag meteen even gepast op mijn nog onbeleerde jonkie (wordt 4 jaar in augustus). Van te voren was ik bang dat ie veel te lang zou zijn, maar het kan nog net, als ik het zo zie.

knip

[ [url=m/OxodVa.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/nOuCc3.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/DDkOPp.jpg]Afbeelding[/url] ]


Even benieuwd! Dit is een "normaal" dekje toch? Ik vind m erg mooi, maar in mijn zoektocht naar boomloze dekjes ben ik deze niet tegen gekomen |( . Mocht ik het mis hebben, dan hoor ik het graag, want moekookeh :D

Suikerspinda
Correspondent

Berichten: 6044
Geregistreerd: 22-08-12
Woonplaats: Sabadell

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-23 12:13

Lijsken schreef:
Dank! Ik ga zeker testen :j

Ik twijfel alleen nog wat over de maat, vooral door de foto’s met model te paard:


[ [url=m/FwE4hh.png]Afbeelding[/url] ]


Zij lijkt, net als ik een slank/normaal postuur te hebben maar oogt toch wat krapjes in het (maat 1?) zadel te zitten. Of is dit misschien een maat 0?

Hé! Dat is @howtohorseofficial (instagram). Misschien kan je op haar instagram meer informatie vinden of haar een berichtje sturen over welke maat het is?


Eowyn_95 schreef:
Even benieuwd! Dit is een "normaal" dekje toch? Ik vind m erg mooi, maar in mijn zoektocht naar boomloze dekjes ben ik deze niet tegen gekomen |( . Mocht ik het mis hebben, dan hoor ik het graag, want moekookeh :D

Ja, klopt! Ik heb Equestrian Stockholm dekjes, met daaronder een Ghost half pad met inlagen. Dat is een kleiner soort pad waardoor je dus je eigen dekjes kan gebruiken. :D

Muze
Berichten: 5262
Geregistreerd: 24-04-20

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-23 17:51

Lijkt me zo schuifgevoelig.
Ik zou eerder zelf gevoelsmatig een dun dekje ( gevormd zoals lemieux) op de rug leggen en daarop de half pad en dan een zadel.

uudje

Berichten: 2012
Geregistreerd: 10-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-23 22:45

Muze schreef:
Lijkt me zo schuifgevoelig.
Ik zou eerder zelf gevoelsmatig een dun dekje ( gevormd zoals lemieux) op de rug leggen en daarop de half pad en dan een zadel.

Als je de half pad tussen het zadel en het dekje legt, inplaats van onder het dekje. Dan heb je geen goede ruggegraadvrijheid. Ik heb zelf ook een halfpad onder een gewoon dekje. En ligt prima stabiel. Maar ligt denk ik ook een beetje aan het type paard.

Suikerspinda
Correspondent

Berichten: 6044
Geregistreerd: 22-08-12
Woonplaats: Sabadell

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 01:06

Hier ook nooit last gehad van schuiven. De half pad zit bij mij vast aan het zadel door middel van clipjes, dus het is eigenlijk één geheel met het normale dekje er tussenin:

Afbeelding
Afbeelding

Muze
Berichten: 5262
Geregistreerd: 24-04-20

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 08:24

Oh dat is handig zeg!
Heb je dat zelf bedacht?

Suikerspinda
Correspondent

Berichten: 6044
Geregistreerd: 22-08-12
Woonplaats: Sabadell

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 09:27

Ja! Met behulp van ByBaukje, die heeft het uiteindelijk ontworpen en gemaakt :j de touwtjes die bij de pad bijgeleverd waren hielden er op een gegeven moment mee op :=

Olikea

Berichten: 5459
Geregistreerd: 19-08-07
Woonplaats: InUlst

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-23 11:34

Ik ben op zoek naar een zadelpasser die ook in Zeeuws Vlaanderen komt. Weten jullie wie ik kan benaderen?

Ben vooral geïnteresseerd in de western modellen.

Even er van uit gaande dat mijn nieuwe aanwinst donderdag goedgekeurd wordt.

Suikerspinda
Correspondent

Berichten: 6044
Geregistreerd: 22-08-12
Woonplaats: Sabadell

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 12:04

Ik kwam deze bareback pad tegen, lijkt me een superfijn ding, maar hoe zou het met de singelstoten zitten? Het lijkt wel alsof ze recht over de rug gaan. Er zitten wel inlages in de pad, maakt het het dan 'minder erg' als de singelstoten recht lopen?

https://www.mdequestrians.com/nl/products/md-luxe-pad

Muze
Berichten: 5262
Geregistreerd: 24-04-20

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-23 18:26

Heeft iemand een fijne tip voor een pad/ dekje onder de vierkante mandriana?( quadro? Of hoe heet ie..)
ga deze gebruiken om m’n pony zadelmak mee te maken, met beugels dus .

Buitenzinnig

Berichten: 5094
Geregistreerd: 07-02-06
Woonplaats: Workum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-23 22:40

Muze schreef:
Heeft iemand een fijne tip voor een pad/ dekje onder de vierkante mandriana?( quadro? Of hoe heet ie..)
ga deze gebruiken om m’n pony zadelmak mee te maken, met beugels dus .


De Quadro inderdaad! Ghost maakt mooie passende dekjes, je kunt ook bij JV dekjes informeren,zij maken op maat, met gewenst patroon. Of een grandeur. Belangrijk is dat de inlage vakken van de pad groot genoeg zijn om de inlage vakken van de mandriana te "bedekken"

Muze
Berichten: 5262
Geregistreerd: 24-04-20

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-23 22:43

Dankjewel. Ik wacht even tot hij gearriveerd is ( neem er eentje over) en dan zal ik even goed meten.
Staan de passende ghost dekjes op jouw site?

Buitenzinnig

Berichten: 5094
Geregistreerd: 07-02-06
Woonplaats: Workum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-23 08:51

Niet specifiek, maar ze kosten €130, met scheerwol onderzijde, inlages en gewoon van airshell (kleur kan gekozen worden).
Ze zijn niet op voorraad, dus moeten gemaakt worden in Italië.

Hier zie je bv. een extra pad onder de toscana:


Afbeelding

siskeh
Berichten: 8677
Geregistreerd: 13-05-08
Woonplaats: Drenthe

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-23 17:22

even offtopic, maar toch on topic, wat heeft dat barebackpad een leuke kleur... lijkt op de foto in ieder geval framboos roze, ondanks dat het vreselijk onpraktisch is als je zelf al een soort van regenboog bent maar niet wilt vloeken... vind ik hem wel echt super gaaf.
Heb zelf een mosgroene heerlijk ding.

Buitenzinnig

Berichten: 5094
Geregistreerd: 07-02-06
Woonplaats: Workum

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-23 07:50

Hij is leuk he!

Muze
Berichten: 5262
Geregistreerd: 24-04-20

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-23 10:05

Passen de vierkante Kifra pads er ook netjes onder?
En qua inlages kan je aan de barebackpad zelf niets veranderen toch?

Lyona

Berichten: 2007
Geregistreerd: 10-10-21
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-23 16:39

Mag ik even binnenvallen met een vraag? Ik zoek namelijk een boomloos dressuur zadel voor mijn PRE. Eigenlijk voor mijn 2 PRE's, het zijn broers, ongeveer dezelfde rugvorm. En zelf kom ik er niet helemaal uit.

Ik wil eigenlijk 1 zadel die ik op hun allebei kan gebruiken. Kan dat?
En zo ja, welk merk raden jullie aan?

Ik zit zelf niet zo geweldig in een Barefoot, althands absoluut niet in de Cherokee en de happy valley werdt ik ook niet heel enthausiast over.
De Karlslund en de Silverado zadels vind ik wel fijn.

Ik zoek nu dus echt een dressuur zadel, die er het liefste ook een beetje mooi uitziet. En te gebruiken is op 2 paarden.
Het liefst een zadel waar je geen apart boomloos dekje voor nodig hebt en dus zelf kussens heeft, maar dit is geen harde eis.

Wel een must, het moet een zadel zijn die tweedehands te vinden is, ik wil niet bezuinigen op kwaliteit maar ik heb een klein bugdet, dus als het even kan koop ik het liefste tweedehands. Dus geen relatief onbekend of niet populair merk.

Ik had zelf al een startrekk in gedachten, lijkt wel perfect, alleen las ik iets over dat het niet kan met paarden met een hoge schoft. Klopt dat? Mijn beide heren hebben een redelijke schoft, beetje, niet extreem.

Ik hoop dat jullie advies hebben!

Nala

Berichten: 8188
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-23 19:28

Mijn edix tudor (17“) staat te koop. Looks en zit van een dressuur zadel, ziet eruit als een boom zadel, en is door middel van voorboogjes en shims makkelijk aan te passen. Ik hoor ook van verschillende zadelpassers dat ze zonder dekje gebruikt worden, maar ik heb de pad er altijd bij gebruikt.

darkadia

Berichten: 5245
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-23 21:42

Lyona schreef:
Mag ik even binnenvallen met een vraag? Ik zoek namelijk een boomloos dressuur zadel voor mijn PRE. Eigenlijk voor mijn 2 PRE's, het zijn broers, ongeveer dezelfde rugvorm. En zelf kom ik er niet helemaal uit.

Ik wil eigenlijk 1 zadel die ik op hun allebei kan gebruiken. Kan dat?
En zo ja, welk merk raden jullie aan?

Ik zit zelf niet zo geweldig in een Barefoot, althands absoluut niet in de Cherokee en de happy valley werdt ik ook niet heel enthausiast over.
De Karlslund en de Silverado zadels vind ik wel fijn.

Ik zoek nu dus echt een dressuur zadel, die er het liefste ook een beetje mooi uitziet. En te gebruiken is op 2 paarden.
Het liefst een zadel waar je geen apart boomloos dekje voor nodig hebt en dus zelf kussens heeft, maar dit is geen harde eis.

Wel een must, het moet een zadel zijn die tweedehands te vinden is, ik wil niet bezuinigen op kwaliteit maar ik heb een klein bugdet, dus als het even kan koop ik het liefste tweedehands. Dus geen relatief onbekend of niet populair merk.

Ik had zelf al een startrekk in gedachten, lijkt wel perfect, alleen las ik iets over dat het niet kan met paarden met een hoge schoft. Klopt dat? Mijn beide heren hebben een redelijke schoft, beetje, niet extreem.

Ik hoop dat jullie advies hebben!


Ik had een 2e hands Startrekk dressuur, wel een ouder model, maar deze bleek inderdaad ongeschikt voor de hoge schoft. Wellicht de nieuwere modellen wel, ik weet dat free horse passervice straks een aantal modellen heeft. Edix lag hier wel mooi ondanks de hogere schoft. Dus ik ga die nu toch aanschaffen.

mars_mellow
Berichten: 531
Geregistreerd: 22-06-20
Woonplaats: In de stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-23 21:47

Zijn er hier nog meer mensen die rijden met een half pad + normaal dekje onder een boomloos zadel? Kan dat goed, of heeft het volgens jullie veel nadelen?

De zoektocht voor goedkope en mooie dekjes met inlages stopt namelijk nooit.

Daphneeeej

Berichten: 2999
Geregistreerd: 03-09-11
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-23 21:59

mars_mellow schreef:
Zijn er hier nog meer mensen die rijden met een half pad + normaal dekje onder een boomloos zadel? Kan dat goed, of heeft het volgens jullie veel nadelen?

De zoektocht voor goedkope en mooie dekjes met inlages stopt namelijk nooit.

Ik gebruik met mijn zadels wel gewoon mijn halfpad tussen dekje en zadel. Wel een zadel
met echt goede stevige kussens en trek alles iets de kamer in. Nooit problemen van ondervonden.

Buitenzinnig

Berichten: 5094
Geregistreerd: 07-02-06
Woonplaats: Workum

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-23 07:03

Muze schreef:
Passen de vierkante Kifra pads er ook netjes onder?
En qua inlages kan je aan de barebackpad zelf niets veranderen toch?


Dat weet ik zo niet, om eerlijk te ijn.

Ja hoor, zeker wel. Ze zijn uitneembaar, verwisselbaar en je kunt er iets bij doen indien gewenst. https://buitenzinnig.nl/ghost-barebackpads/

Muze
Berichten: 5262
Geregistreerd: 24-04-20

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-23 07:18

Ah oke. Eerst maar even wachten tot ik m binnen heb.
Vraag t met name omdat ik er wel beugels aan wil doen voor rustig inrijden van mijn jonkie.