Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 62 van de 63 [ 1568 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 59, 60, 61, 62, 63  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Ervaringen Sella zadels

 
Profiel   

linda_arnold, wij hebben contact gehad over mijn op Bokt te koop staande bijna nieuwe Sella zadel. Staat nog steeds te koop!

:D
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-06-22 11:23 



 
Profiel   

Mocht er iemand nog op zoek zijn naar een Sella, ik heb een mooie Sella impara 18 inch te koop! Pb voor meer info

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-23 18:46 



 
Profiel   

Even een schop omhoog, ik heb een vraag :D

Is er iemand die mij ongeveer kan vertellen hoe lang het draagvlak is van een Velluto 18 inch? Ik kan het nergens vinden, maar zonder die afmeting durf ik hem niet zomaar op mijn lijstje te zetten met mogelijke kandidaten voor een nieuw zadel :+

Ik begrijp dat het wellicht wat kan verschillen, maar het zal geen centimeters verschillen per zadel in dezelfde maat.

Andere modellen mogen ook, dan kan ik kijken of ik die 2e hands kan vinden en mag laten passen door mijn eigen zadelmaker.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-05-23 10:30 



 
Profiel   

Ik heb een 18 inch Rosa en wil best wat voor je opmeten. Hoe doe ik dat precies?

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-05-23 21:37 



 
Profiel   

Ik heb een Sella voor mijnhaflinger en dik tevreden! Zit erg fijn en ligt goed op mijn pony. Kan zeker een Sella aanraden!

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-05-23 21:57 



 
Profiel   

san4nie schreef
Ik heb een 18 inch Rosa en wil best wat voor je opmeten. Hoe doe ik dat precies?


Vind ik een goede vraag :+ Ik heb bij mijn huidige zadel een meetlint gepakt, zadel omgedraaid en van het begin van de kussens tot het einde gemeten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-05-23 19:37 



 
Profiel   

Ik heb vandaag op een heel aantal 2e hands Sella zadels mogen zitten en dat was heel erg fijn. Wat een verschil per zadel, maar eigenlijk zaten ze allemaal erg lekker. Uiteindelijk een Impara meegenomen en die ga ik woensdag laten passen door mijn eigen zadelmaker. Ik ben erg benieuwd. Ik heb hem vandaag al even op mijn paard gelegd en het lijkt zo voor hoever ik het kan voelen en beoordelen niet verkeerd, maar ik ben geen zadelmaker. Dus ik wacht ongeduldig af :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-05-23 19:13 



 
Profiel   

Hier na 7 jaar een nieuw zadel voor mn ruin uigezocht. Mijn Rien model lag altijd wel goed maar laatste jaar wat minder fijn. Paard is natuurlijk in 7 jaar ook veranderd. Voor zijn bouw en mijn zit toch andere modellen geprobeerd en we zijn uiteindelijk voor de Velluto gegaan, wel met wat aanpassingen hier en daar en verstelbare wrongen. Dat heeft mijn Rien model ook en dat bevalt mij super goed.

De Cello vond ik ook fijn zitten maar die wrongen waren voor mij iets te veel van het goede. En er was iets met een nieuwe boom oid blijkbaar zat dat het beste haha!

Hopelijk is het zadel in Juni klaar! :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-05-23 20:26 



 
Profiel   

prugelpiet schreef
Ik heb vandaag op een heel aantal 2e hands Sella zadels mogen zitten en dat was heel erg fijn. Wat een verschil per zadel, maar eigenlijk zaten ze allemaal erg lekker. Uiteindelijk een Impara meegenomen en die ga ik woensdag laten passen door mijn eigen zadelmaker. Ik ben erg benieuwd. Ik heb hem vandaag al even op mijn paard gelegd en het lijkt zo voor hoever ik het kan voelen en beoordelen niet verkeerd, maar ik ben geen zadelmaker. Dus ik wacht ongeduldig af :D


Ik zag dat er een nieuwe reactie op dit topic was en dacht: “oeps, ik zou nog iets meten voor iemand!”. :o
Maar dat is nu niet meer nodig zie ik.
Veel plezier jullie beiden met de zadels.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-05-23 20:57 



 
Profiel   

As vrijdag komt Ali hier langs. Ik ben benieuwd wat voor moois hij kan aanmeten!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-05-23 22:43 



 
Profiel   

Ik heb ook een Velluto geprobeerd… nu heb ik een dilemma _O- ze zitten allebei erg fijn en hebben allebei punten die ik beter vind tov. de andere. Dat wordt kiezen :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-23 07:52 



 
Profiel   

Ik ben vanaf vandaag trotse eigenaar van een Sella Q1 aangemeten door Ali. Wat een leuke man!

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 12:15 



 
Profiel   

Balou_k schreef
Ik ben vanaf vandaag trotse eigenaar van een Sella Q1 aangemeten door Ali. Wat een leuke man!


Q1? Is dat iets nieuws?

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 14:40 



 
Profiel   

Balou_k schreef
Ik ben vanaf vandaag trotse eigenaar van een Sella Q1 aangemeten door Ali. Wat een leuke man!



Q1 tell me more!

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 14:47 



 
Profiel   

Lauke schreef
Inmiddels heeft Ali vorige week ook mijn zadel afgeleverd na 10 weken in spanning wachten! Heel tevreden en ben er super blij mee!


[ img ]

Dit is de Q1, aan mij destijds verkocht ala velluto met verstelbare kniewrongen. Daar heeft hij toen een nieuw model van gemaakt :D Ik ben er nog altijd heel erg blij mee :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 15:04 



 
Profiel   

Yes, die van hierboven dus!

Heel slecht maar ik heb geen foto :+.
Ik was alleen en toen we klaar waren heb ik een foto gemaakt van het zadel op een stoel, maar op dat moment loopt er net iemand achterlangs.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 17:27 



 
Profiel   

Oh dan krijg ik de Q1 ook :D
Ik heb ook een velluto met verstelbare wrongen in bestelling!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-23 12:17 



 
Profiel   

[ img ]
Mijn nieuwe zadel. Onwijs blij mee :D

Mijn oude rien model daar had Ali nog iemand voor die dat model zocht, die was ik dus snel kwijt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-23 22:16 



 
Profiel   

Mooi dat q1 zadel!

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-07-23 16:29 



 
Profiel   

Wat een prachtige zadels hebben jullie!

Ik ben dus opzoek na een goed kort zadel maar wel 18 inch, mij werd getipt op Sella.

Is er hier iemand die wellicht het draagvlak van zijn zadel zou willen opmeten voor mij?

Ik vind nergens direct info over de draagvlakken/lengtes.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-07-23 22:33 



 
Profiel   

Woody2015 schreef
Wat een prachtige zadels hebben jullie!

Ik ben dus opzoek na een goed kort zadel maar wel 18 inch, mij werd getipt op Sella.

Is er hier iemand die wellicht het draagvlak van zijn zadel zou willen opmeten voor mij?

Ik vind nergens direct info over de draagvlakken/lengtes.


M’n zadel ligt bij de maker dus kan helaas niet opmeten maar hou er rekening mee dat 18” Sella meer valt als een 17’5” of zelfs kleiner. Dus een grotere bilpartij wordt al snel krap.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-07-23 22:47 



 
Profiel   

future_vet schreef
Woody2015 schreef
Wat een prachtige zadels hebben jullie!

Ik ben dus opzoek na een goed kort zadel maar wel 18 inch, mij werd getipt op Sella.

Is er hier iemand die wellicht het draagvlak van zijn zadel zou willen opmeten voor mij?

Ik vind nergens direct info over de draagvlakken/lengtes.


M’n zadel ligt bij de maker dus kan helaas niet opmeten maar hou er rekening mee dat 18” Sella meer valt als een 17’5” of zelfs kleiner. Dus een grotere bilpartij wordt al snel krap.


Klopt maar heb Ali gister aan de telefoon gehad en zelfs dat kon hij oplossen zei hij.

Ander optie die ik heb is een Massimo , maar heb het idee dat Sella kwalitatief beter is en met meer mogelijkheden. Mijn pony, een welsh cob, is pas 6 dus zal nog veel veranderen in zijn lijf verwacht ik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-07-23 10:15 



 
Profiel   

Woody2015 schreef
Wat een prachtige zadels hebben jullie!

Ik ben dus opzoek na een goed kort zadel maar wel 18 inch, mij werd getipt op Sella.

Is er hier iemand die wellicht het draagvlak van zijn zadel zou willen opmeten voor mij?

Ik vind nergens direct info over de draagvlakken/lengtes.



Heeft geen zin om dat voor je op te meten want mijn zadel is opgemeten op mijn paard en ik weet zeker dat hij een andere rug / bouw heeft dan jouw paard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-07-23 12:43 



 
Profiel   

Ik denk dat draagvlak/lengte ind helemaal afhankelijk is van het type paard/ruiter waarvoor het zadel wordt gemaakt.

Mijn eerste Sella heb ik in 2016 gekocht, maar echt zeker goede kwaliteit vh leer. Tuurlijk zaten er gebruikerssporen op maar dit zadel kan zeker nog jáááren mee en nu prima 2de hands verkocht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-07-23 13:00 



 
Profiel   

Kan iemand mij het verschil tussen de u en v boom uit leggen? Ik begreep dat voor een rond geribte brede tinker een u boom beter zou zijn.

Mocht iemand nog een zadel weten met u boom 17,5 inch hou ik me aanbevolen haha
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-07-23 21:58 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 62 van de 63 [ 1568 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 59, 60, 61, 62, 63  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen