Welk Veiligheidshalster bij thinline

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lnvdh
Berichten: 956
Geregistreerd: 01-07-17

Welk Veiligheidshalster bij thinline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-23 12:42

Ik overweeg de thinline graasmasker te kopen maar zoek een goede veiligheidshalster die ik ervoor kan gebruiken. Ik vind t halster
Van thinline zelf best prijzig zeker als er ook nog padding/ bescherming moet maar anderszijds ziet het er Wel weer handig uit dat je de
Tyrip erdoor kan schuiven en vast kan maken. Welk Veiligheidshalster gebruiken jullie en hoe lossen jullie t op met De tyrips?

pillow
Berichten: 7796
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-23 14:55

lnvdh schreef:
Ik overweeg de thinline graasmasker te kopen maar zoek een goede veiligheidshalster die ik ervoor kan gebruiken. Ik vind t halster
Van thinline zelf best prijzig zeker als er ook nog padding/ bescherming moet maar anderszijds ziet het er Wel weer handig uit dat je de
Tyrip erdoor kan schuiven en vast kan maken. Welk Veiligheidshalster gebruiken jullie en hoe lossen jullie t op met De tyrips?

Waarom zo'n schrikbarend duur graasmasker, wat is daar de meerwaarde van? Moet je ook nog een halster bij kopen. Een gewoon graasmasker die je zo aan kunt doen voldoet ook prima hoor.

Spenk
Berichten: 21768
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-23 14:58

pillow schreef:
lnvdh schreef:
Ik overweeg de thinline graasmasker te kopen maar zoek een goede veiligheidshalster die ik ervoor kan gebruiken. Ik vind t halster
Van thinline zelf best prijzig zeker als er ook nog padding/ bescherming moet maar anderszijds ziet het er Wel weer handig uit dat je de
Tyrip erdoor kan schuiven en vast kan maken. Welk Veiligheidshalster gebruiken jullie en hoe lossen jullie t op met De tyrips?

Waarom zo'n schrikbarend duur graasmasker, wat is daar de meerwaarde van? Moet je ook nog een halster bij kopen. Een gewoon graasmasker die je zo aan kunt doen voldoet ook prima hoor.

De thinline geeft echt wel 10x meer comfort dan een normale :o en ook geen tandschade.

Ik vind het niet vergelijkbaar. Veel meer comfort in schuren (0 schuurplekken en je hoeft niet overal bontjes aan te maken), materiaal is lichter en koeler en veel beter ademruimte. Daarnaast dus geen schade aan tanden.

Lemieux heeft ook een veiligheidshalster en horseware ook. Voldoen beide prima.

Saaams

Berichten: 13264
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-23 14:59

Ik heb zowel de lemieux als de horseware gehad voor mijn thinline.

De lemieux is nu beschadigd, na 1,5 seizoen is t halster kapot aan het gaan. Dus ik heb nu een halster van horseware. Eerste seizoen en is prettig.

Over de kosten, voor mij niks anders dan een thinline. Rib. Ja. Maar met liefde.

Briiet

Berichten: 2611
Geregistreerd: 10-12-09
Woonplaats: MAKKUM FR

Re: Welk Veiligheidshalster bij thinline

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-23 15:02

Ik heb bij mijn thinline de halster van horseware die los gaat bij ongeveer 80 kg gewicht.
Ik vind dit een erg fijn Graasmasker. Wel erg duur maar lekker flexibel

marley93

Berichten: 6031
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-23 15:13

Ik ben voor de volle set gegaan. :o Dat leek me uiteindelijk ook de minste kans op schuurplekken geven met de bevestiging van het graasmasker; die gaat bij dit halster dóór de neusriem in plaats van eromheen. Hoefde ik ook niet weer aan de klooi met bontjes enzo.

belle_boef

Berichten: 10735
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-23 15:15

pillow schreef:
lnvdh schreef:
Ik overweeg de thinline graasmasker te kopen maar zoek een goede veiligheidshalster die ik ervoor kan gebruiken. Ik vind t halster
Van thinline zelf best prijzig zeker als er ook nog padding/ bescherming moet maar anderszijds ziet het er Wel weer handig uit dat je de
Tyrip erdoor kan schuiven en vast kan maken. Welk Veiligheidshalster gebruiken jullie en hoe lossen jullie t op met De tyrips?

Waarom zo'n schrikbarend duur graasmasker, wat is daar de meerwaarde van? Moet je ook nog een halster bij kopen. Een gewoon graasmasker die je zo aan kunt doen voldoet ook prima hoor.


Ik kan je uit ervaring vertellen dat dat niet altijd werkt.
Ik vindt de thinline een hele fijne.
Mijne hangt aan een normaal halster waar een bontje onder de neus is gedaan. Zo geeft het geen schuurplekken

Spenk
Berichten: 21768
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-23 15:18

marley93 schreef:
Ik ben voor de volle set gegaan. :o Dat leek me uiteindelijk ook de minste kans op schuurplekken geven met de bevestiging van het graasmasker; die gaat bij dit halster dóór de neusriem in plaats van eromheen. Hoefde ik ook niet weer aan de klooi met bontjes enzo.

Dat halster is alleen wel super hard := daar moeten ook bontjes onder helaas bij een gevoelig paard. En het grootste nadeel vond ik dat er geen gesp aan de keel zit. Dan moet de staleigenaar elke dag het halster echt vastgespen.

marley93

Berichten: 6031
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-23 15:25

Spenk schreef:
marley93 schreef:
Ik ben voor de volle set gegaan. :o Dat leek me uiteindelijk ook de minste kans op schuurplekken geven met de bevestiging van het graasmasker; die gaat bij dit halster dóór de neusriem in plaats van eromheen. Hoefde ik ook niet weer aan de klooi met bontjes enzo.

Dat halster is alleen wel super hard := daar moeten ook bontjes onder helaas bij een gevoelig paard. En het grootste nadeel vond ik dat er geen gesp aan de keel zit. Dan moet de staleigenaar elke dag het halster echt vastgespen.


Dat laatste doe ik sowieso al, dus daar heb ik persoonlijk dan weer geen last van. Maar ik weet dat mijn stalgenoten ook balen (die hebben hem ook) dat er geen gesp bij de keel zit. Kan me wel vinden in het harde inderdaad, daarom bouw ik het dragen van het halster ook rustig op wat tijd betreft. Moet er ook even bij vermelden dat het in mijn geval vooral gaat om een preventief masker en niet iets acuuts, zogezegd. Dat scheelt natuurlijk ook een hoop.

dianaw33

Berichten: 1884
Geregistreerd: 09-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-23 16:52

Ik heb er eentje aan een halster van thinline, en eentje aan het goedkoopste halster dat ik kon vinden en merk geen verschil. Een 'passend' halster is voldoende en die tieraps zet je gewoon om de neusriem heen en door de ringen. Dat blijft zitten.Geen schuurplekken en geen kapotte tanden ook en geen gefrustreerde paarden, en dat was bij andere merken wel zo. Of de graaskorf was in 1 dag kapot, die hebben we ook gehad. Hier hebben ze al voor het 2e seizoen dezelfde met 0 slijtage op het graasgedeelte. Het kost wat maar dan heb je ook wat.

lnvdh
Berichten: 956
Geregistreerd: 01-07-17

Re: Welk Veiligheidshalster bij thinline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-23 17:15

Hoe hebben jullie die tyrip dan weggewerkt op neus en kingedeelte? Bij een gewoon halster moet je ze eromheen doen.. met een bontje daarna erom zit je weer met de uitsparingen die je erin moet maken?

lnvdh
Berichten: 956
Geregistreerd: 01-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-23 17:18

pillow schreef:
lnvdh schreef:
Ik overweeg de thinline graasmasker te kopen maar zoek een goede veiligheidshalster die ik ervoor kan gebruiken. Ik vind t halster
Van thinline zelf best prijzig zeker als er ook nog padding/ bescherming moet maar anderszijds ziet het er Wel weer handig uit dat je de
Tyrip erdoor kan schuiven en vast kan maken. Welk Veiligheidshalster gebruiken jullie en hoe lossen jullie t op met De tyrips?

Waarom zo'n schrikbarend duur graasmasker, wat is daar de meerwaarde van? Moet je ook nog een halster bij kopen. Een gewoon graasmasker die je zo aan kunt doen voldoet ook prima hoor.



Ik vind de gewone te hard zoek een die flexibeler is en lees veel positieve verhalen over comfortabeler qua dragen. Mijn paard moet 14 uur p dsg een dragen nml daarbij minder schiurplekken en tanden slijten kennelijk niet/ minder

Spenk
Berichten: 21768
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-23 17:57

lnvdh schreef:
Hoe hebben jullie die tyrip dan weggewerkt op neus en kingedeelte? Bij een gewoon halster moet je ze eromheen doen.. met een bontje daarna erom zit je weer met de uitsparingen die je erin moet maken?

Gewoon onderleggen erom doen dan hoef je geen uitsparingen te maken

Deze heb ik https://www.agradi.nl/kavalkade-hoofd-e ... t-28cm.htm

belle_boef

Berichten: 10735
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-23 18:01

lnvdh schreef:
Hoe hebben jullie die tyrip dan weggewerkt op neus en kingedeelte? Bij een gewoon halster moet je ze eromheen doen.. met een bontje daarna erom zit je weer met de uitsparingen die je erin moet maken?



Afbeelding

lnvdh
Berichten: 956
Geregistreerd: 01-07-17

Re: Welk Veiligheidshalster bij thinline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-23 18:06

Oww super bedankt!! Ik ga t meteen bestellen allemaal❤️

xAnthea

Berichten: 4430
Geregistreerd: 18-09-10
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-23 18:07

Ik heb een veiligheidshalster van Horseware. Aan de kin een bontje maar verder niks. Doet het hier erg goed mee.

dianaw33

Berichten: 1884
Geregistreerd: 09-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-23 19:17

lnvdh schreef:
Hoe hebben jullie die tyrip dan weggewerkt op neus en kingedeelte? Bij een gewoon halster moet je ze eromheen doen.. met een bontje daarna erom zit je weer met de uitsparingen die je erin moet maken?


Die van mij krijgen er geen schuurplekken van, geen bont nodig.

Kims

Berichten: 977
Geregistreerd: 29-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-23 13:39

Ik heb mijn thinline aan een goedkoop veiligheidshalster vastgemaakt. Ik had de thinline vorig jaar gekocht met het dure bijpassende halster, maar dit halster ging halverwege het seizoen al kapot. Nu dus een goedkoop veiligheidshalster gekocht.

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-23 15:49

Ik heb hier het veiligheids halster van Horseware er altijd aan gehad en dan een bontje onder de kin.


Afbeelding

lnvdh
Berichten: 956
Geregistreerd: 01-07-17

Re: Welk Veiligheidshalster bij thinline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-23 10:28

super bedankt, heb alles besteld dus nog een paar dagen wachten en dan hoop ik dat mijn pony snel gewend is aan dit type masker..en ik minder moeite heb met het laten dragen ve masker

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-23 17:45

Dank voor al deze info.
Mijn haflingervriend moet er ook aan geloven.
Heb halster en kinbescherming zojuist besteld.

Ik heb alleen echt geen idee welke maat ik het beste kan bestellen van die Thinline.
Ze hebben op de sites een leuke beschrijving gemaakt, maar daar zit mijn haf dus weer precies tussen in! Full-halster niet op het allergrootst afgesteld, dat zou te groot zijn, maar hij heeft dus wel zo'n stevige vierkante hafsnuit.
Welke maat kan ik nu het beste bestellen?

Saaams

Berichten: 13264
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-23 17:48

Dees schreef:
Dank voor al deze info.
Mijn haflingervriend moet er ook aan geloven.
Heb halster en kinbescherming zojuist besteld.

Ik heb alleen echt geen idee welke maat ik het beste kan bestellen van die Thinline.
Ze hebben op de sites een leuke beschrijving gemaakt, maar daar zit mijn haf dus weer precies tussen in! Full-halster niet op het allergrootst afgesteld, dat zou te groot zijn, maar hij heeft dus wel zo'n stevige vierkante hafsnuit.
Welke maat kan ik nu het beste bestellen?


Ik zou gaan voor full.
Ik heb een D pony, brede kaken maar smalle snoet. Die heeft een cob/standard horse en grotendeels op de laatste gaatjes.

Terwijl de oude cob variant. Weer veel ruimer viel en ik veel ruimte over had.

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Re: Welk Veiligheidshalster bij thinline

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-23 18:29

Dank je wel, Saaams!
Ik ga die grotere bestellen :j

lnvdh
Berichten: 956
Geregistreerd: 01-07-17

Re: Welk Veiligheidshalster bij thinline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-23 21:36

Ik heb alles binnen en net de thinline op t halster gedaan maar t plastic loopt precies voor de neusgaten. Zal morgen ff foto’s maken mss hebben jullie tips.. vind t iig stuk vriendelijker ogen❤️

lnvdh
Berichten: 956
Geregistreerd: 01-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-23 18:28

Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Volgens mij zit de neusriem te laag?? Ben nog niet overtuigd of dit wel de juiste combi is
Het gaatje wijkt wat af naar een kant. Heb kingedeelte de flappen strakker gezet. De flappen bij neus zitten precies voor zijn neusgaten en krijg ik ook niet knap
Morgen weer verder. Het lukt hem wel kort gras mee te eten maar wat langer niet maar dat is was kwestie van tijd.