Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 11 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Zadel opsturen voor garantie

 
Profiel   

Hallo allemaal,

In oktober 2021 heb ik een geheel nieuw zadel gekocht en laten maken zoals ik het graag wou.
Nu komen er soort blaren/blaasjes op het zadel en wil de fabrikant graag het zadel retour. Dit wordt door de verkoper van het zadel allemaal geregeld. Echter ben ik minimaal mijn zadel nu 3 weken kwijt. Wat vinden jullie hiervan? Hier zijn de meningen nogal verdeeld. De een zegt, vraag om een leen zadel. De anders zegt ja dat kan gewoon.
Het betreft een kentaur en was zo rond de €2000,-
Graag hoor ik jullie mening en misschien zelfs ervaring.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-23 08:10 



 

Overleg het gewoon even met de verkoper van je zadel als je graag wilt rijden. Als je je drie weken op de grond kunt vermaken, laat je het gaan. Wat de rest van de wereld ervan vindt, is totaal niet relevant.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-23 10:13 



 
Profiel   

overleg met je zadelverkoper/passer, het is maar net wat je zelf wilt. Als jij inderdaad (fanatiek) aan het rijden bent is een leenzadel wel makkelijk, maar als jij het ook prima vind om een aantal weken rustig aan te doen heb je geen leenzadel nodig

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-23 10:21 



 
Profiel   

Weet je al of het garantie is? want ik kan me voorstellen dat hij naar de fabrikant gaat om dat te beoordelen (aangezien het zadel al bijna 1,5/2 jaar oud is).
Ik kan me voorstellen dat ze eerst willen beoordelen of het een fabrieksfout is, of dat er bijv. met verkeerde producten schoongemaakt is/zadel in de zon gehangen heeft of andere. (ik ga ervan uit dat ze ervan uit gaan dat het garantie is hoor!)

Als het garantie is, zou het heel netjes zijn als de leverancier een leenzadel ter beschikking heeft, echter zijn ze dit volgens mij niet verplicht.
Je zou er natuurlijk zelf om kunnen vragen ? Nee heb je, ja kun je krijgen.
3 weken zou overigens echt snel zijn! Maar ben bang dat het langer gaat duren (en voor je het weet ga je de zomersluiting over die veel fabrikanten hebben als je pech hebt).......

Ik zou aan de leverancier vragen of hij een tijdelijk ander zadel heeft, en anders kijken of een stalgenoot een zadel heeft die ik zolang zou mogen lenen....

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-23 10:58 



 
Profiel   

Mkango schreef
Overleg het gewoon even met de verkoper van je zadel als je graag wilt rijden. Als je je drie weken op de grond kunt vermaken, laat je het gaan. Wat de rest van de wereld ervan vindt, is totaal niet relevant.


Dit inderdaad. Het is ook niet gezegd dat je verkoper een extra zadel heeft liggen welke je paard past. Binnen 3 weken je zadel terug is heel netjes, zijn genoeg fabrieken waar je hem langer kwijt zou zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-23 11:32 



 
Profiel   

Drie weken zou ik zelf geen probleem mee hebben. Ik doe dan grondwerk en rijd met de barebackpad.
Je kunt natuurlijk om een leenzadel vragen, niet geschoten is altijd mis.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-23 20:23 



 
Profiel   

Mijn vorige zadel is ook eens terug gegaan naar Engeland ivm bobbel in de zitting, ik heb toen gewoon een leenzadel gekregen van m’n zadelmaakster. Ben m’n zadel ook wel langer kwijt geweest dan 3 weken uiteindelijk. Voor mij was meerdere weken niet kunnen rijden geen optie ;)
Wat zou je zelf het fijnste vinden? Dan zou ik datgene gewoon aan de verkoper voorleggen

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-23 21:42 



 
Profiel   

Ik zou inderdaad om een leenzadel vragen, met een pad met inlagen of een luchtsysteem kan er vast een zadel bruikbaar worden gemaakt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-23 21:47 



 
Profiel   

De TS zegt minimaal drie weken, dus niet maar drie weken. Kan zomaar drie mnd worden.

Leenzadel zou mijn keuze zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-23 22:59 



 
Profiel   

Ik heb om precies dezelfde reden mijn kent&masters tetuggestuurd. Die moest naar UK maar heeft een paar weken in Spanje gelegen, is daarna ergens bij douane belandt, naar Engeland gegaan en daar hebben ze hem retour gestuurd zonder maar de doos te openen. Was mn zadel drie maand kwijt. Toen kwam de lente en dacht ik: laat maar!

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-23 23:10 



 
Profiel   

Ik zou persoonlijk gewoon bareback pad erop gooien en daarmee rijden. Maar dat is natuurlijk persoonlijk, of je dat wilt of niet.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-23 23:15 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 11 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen