Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 15 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

BoT zadelonderlegger ervaring

 
Profiel   

Ik gebruik nu een cellpad naar tevredenheid. Maar zag onderstaande back on track zadel onderlegger langs komen.

Ik kan alleen nergens reviews vinden.
Volgens de webwinkels (3 benaderd) is de pad een cm dik. Dus dat is tegenover de cellpad 32mm verwaarloosbaar qua dikte.
Ik wil namelijk niet dat het zadel teveel gecorrigeerd wordt.
[ img ]

[ img ]


Iemand die de pad al in handen heeft gehad?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-04-23 20:16 



 
Profiel   

Helaas niet! Ben ook wel benieuwd

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-04-23 15:09 



 
Profiel   

Niemand nog een ervaring of in handen gehad?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-23 11:07 



 
Profiel   

wat ik me dan afvraag, wanneer je zadel goed past is een schabrakje toch voldoende? f zie ik dat verkeerd...

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-23 11:32 



 
Profiel   

In de meeste gevallen is dat zeker waar.
Maar mijn pony geeft zelf aan comfortabeler te zijn met wat meer demping gezien medische redenen.
Momenteel voldoet haar cellpad daar prima voor. Dit beinvloed het zadel niet.

Maar deze pad spreekt me toch aan en gezien de dikte heeft het geen tot minimaal invloed op de ligging.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-23 11:53 



 
Profiel   

aah duidelijk. nou begrijp ik het beter

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-23 12:26 



 
Profiel   

Ah deze is wel interessant, ben ook al een tijdje op zoek naar iets wat niet te dik is maar dat is nog steeds niet gelukt en een gelpad vind ik niks.
Zadel ligt goed maar paard wordt wat ouder dus hier ook voor comfortabel/demping.

Zie dat Hypostore ze heeft, ga m denk ik bestellen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-23 13:34 



 
Profiel   

Ik heb op zich niks tegen zadelonderleggers (ik ken iemand met een drukmeetsysteem dus ook een stukje "wetenschappelijk" erachter), het enige wat ik me dan bedenk bij deze:

Hij ligt tussen het dekje en je zadel. wat heeft het welltex gedeelte dan voor zin?
betere doorbloeding lijkt me sterk dat dat door het dekje heen gaat, dan zou je dit ding rechtstreeks op de rug moeten leggen.

Iedereen die altijd zegt dat als je zadel goed past er geen onderlegger tussen hoeft vind ik ook onzin. Als je het je paard comfortabeler kan maken met een drukpad er tussen, waardoor de druk beter verdeeld is, waarom zou je dat dan niet willen.

Uit de test bleek overigens zelfs dat een bontje zorgde voor de beste drukverdeling. Het enige wat er met een bontje was, dat je als ruiter iets minder stabiel kwam te zitten (dit kwam vooral tot uiting in het lichtrijden in draf, in plaats van dat je het zwaartepunt naar voren en achteren zag gaan, zag je met een bontje aanzienlijk meer zijwaartse beweging van het zwaartepunt > zwaartepunt bedoel ik de ruiter mee, dus een bontje beïnvloed de stabiliteit van de ruiter. Qua drukverdeling voor het paard zorgt dit wel voor het "grootste drukoppervlak")

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-23 14:22 



 
Profiel   

Na contact met een bokker die hem besteld en getest heeft. Kon ik gezien mijn twijfels niet achterblijven.

Met pinksteren besteld bij hypostore en vandaag geleverd gekregen (door postnl en zn vertraging)

Indruk is echt goed. Prachtig product. Echt over nagedacht. Mooi stevig.

Dikker dan ik had verwacht en daarbij sloeg de twijfel toe. Is het niet te?

Mijn pony is rond, boommaat XW. Met schapenvacht ga je bijv enorm schuiven van rechts naar links want dan komt de boel er teveel bovenop ipv omheen.

Ik was bang dat het nu ook zou gebeuren. Maar eigenlijk lag het zadel als een huis. Ik had de indruk dat ze over de rug iets losser begon dan anders. Dat zal heus niet aan de welltex liggen, maar meer aan het verminderen van druk gok ik?We hadden springles op ander terrein.

Eerste indruk is dus tevreden. Binnenkort even onder het dressuurzadel leggen en als dat ook goed blijft gaan.
Zal ik binnenkort even de zadelmaker informeren of het zadel nog passend blijft of zo nodig aangepast moet ivm de pad.

Na het rijden zie je overigens in de pad helemaal de afdruk van het zadel terug. Dat hersteld zich vrij snel maar de vorm zie je duidelijk.

Fotos volgen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-23 21:22 



 
Profiel   

Oh goed dat je reageert! Reminder voor mijn reactie die ik was vergeten haha.

Ik heb m nu een week, is geen centimeter dik maar ongeveer 1,5 a 2. Maar heel tevreden, mijn jonge paard voelde fijner aan, ook gebruikt op mijn oudere paard maar hij geeft niet zo snel iets aan. Qua eigen zit voelde het ook goed. Terwijl ik voor mijn gevoel niet lekker zat met een bontje eronder.

Foto is mijn 18 inch zadel op mn kruising trekpaard;
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-23 21:40 



 
Profiel   

Wij zijn hem nu twee weken aan het gebruiken en zijn er heel tevreden over. Voor ons is het grootste verschil dat je echt veel minder schokken krijgt in je lichaam als ruiter. Dat klinkt nogal raar maar het geeft echt een fijner gevoel.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-23 22:03 



 
Profiel   

Interessant hoor .
Wat zijn de prijzen? Zoek een pad voor onder springzadel voor extra demping .

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-23 22:22 



 
Profiel   

Ik snap best dat een pad demping kan geven voor zowel ruiter als paard. Maar ik zie in deze pad niet de toegevoegde waarde van welltex? Zonder huid contact?

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-23 06:27 



 
Profiel   

Muze schreef
Ik snap best dat een pad demping kan geven voor zowel ruiter als paard. Maar ik zie in deze pad niet de toegevoegde waarde van welltex? Zonder huid contact?


Klopt. Daarvoor raden ze aan om hem eventueel onder je zadeldoek te gebruiken. Maar aangezien ik de zadeldoeken van BoT gebruik is dat niet nodig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-23 07:43 



 
Profiel   

_bloempje01_ schreef
Wij zijn hem nu twee weken aan het gebruiken en zijn er heel tevreden over. Voor ons is het grootste verschil dat je echt veel minder schokken krijgt in je lichaam als ruiter. Dat klinkt nogal raar maar het geeft echt een fijner gevoel.

[ [url=m/14oTxU.jpg]Afbeelding[/url] ]



Herken ik hoor!

Ik heb ooit een winderen getest en dat vond ik vreselijk. Die leek echt het gehele gevoel compleet weg te nemen. Ik voelde mijn pony daarmee niet meer hoe ze in haar lijf bewoog of compenseerde met mijn zit.
Terwijl ik een pony heb die dat allemaal duidelijk laat aanvoelen.

Ik ben overigens al ruim 3 jaar ook echt heel tevreden over de cellpad. Pony ook.
Terwijl ook de meningen daarover verschillen of het wel druk verminderend is.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-23 07:45 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 15 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen