Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 29 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Zadelmaker noord Drenthe (tweedehandszadels)

 
Profiel   

ik wil langzaam toch op zoek naar een eigen zadel. Ik leen nu een zadel die op zich prima ligt.

Ik ben nu dus opzoek naar ervaringen van mensen met zadelmakers/zadelpassers die ook tweedehandszadels verkopen in noord drenthe.
Ik had een zadelpasservice gebeld maar daar beginnen de prijzen bij €1500,- en de Wintec vanaf €1000,-

Maar graag zou ik wel iets meer keuze vrijheid willen voor een zadel waar ik vooral lekker op naar buiten kan. Ik dacht met een budget van max €1500, best wel wat leuks te kunnen kopen en keuze te hebben. Maar dat valt vies tegen dus. Daarom zoek ik ook ervaringen met andere passervices/verkopers.

*typfoutje verbetert


Laatst bijgewerkt door Jokonootje op 02-06-23 09:17, in het totaal 2 keer bewerkt
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-23 08:45 



 
Profiel   

Jij zoekt eigenlijk een soort Divoza busje vol met tweedehands zadels, liefst in de richting waarin je zoekt.

Helaas... dat bestaat eigenlijk niet. Zelfs als je Divoza belt zul je daar geen busje vol tweedehands zadels aantreffen.
Daarnaast, de meeste zadelmakers/passers hebben Wintecs ed als bijhandeltje (er is kwa passen immers geen eer aan te behalen) en voeren doorgaans de standaard Wintecs en niet de speciale zadels waar minder vraag naar is.

Denk dat je eerst op zoek moet gaan zelf naar welk zadel jij het liefste zou willen, en dan gericht een leverancier zoeken die bij jou aan huis dit zadel op het paard kan aanmeten.
Bij een wintec kun je een gokje wagen - ze zijn ook voor leken prima aanpasbaar (tenzij je toevallig een paard met hoge schoft hebt, dan valt het tegen).

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-23 09:02 



 
Profiel   

Nou dat zoek ik niet. Fijn dat je het even voor me invult allemaal.
Er staat dat ik zoek naar ervaringen met zadelmaker/zadelpasservice in deze omgeving.
Ik wil gewoon kunnen overleggen, desnoods vooraf, met degene die ik laat komen.
En me niet vast bijten op 1 soort zadel. Dus 2 of 3 merken zou prettig zijn.
Ik weet wel ongeveer wat ik wil van een zadel maar heb werkelijk geen idee wat goed past op mijn merrie.

En dan kan ik online vanalles gaan opzoeken maar nergens worden prijzen genoemd. Ik heb geen zin om 4000 euro voor een zadel uit te geven. Natuurlijk moet het goed liggen en moet ik er goed op zitten maar ik wil een passervice waarbij ik gewoon binnen mijn wensen 2 of 3 zadels kan passen.
Dat is toch helemaal niet zo gekke vraag?
De passervice die ik gebeld heb zou met 40 zadels kunnen komen. Maar ik ga dat geld er gewoon niet aan uit geven. en wil niet vast zitten op alleen een wintec zadel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-23 09:14 



 
Profiel   

Dees schreef
Jij zoekt eigenlijk een soort Divoza busje vol met tweedehands zadels, liefst in de richting waarin je zoekt.

Helaas... dat bestaat eigenlijk niet. Zelfs als je Divoza belt zul je daar geen busje vol tweedehands zadels aantreffen.

Deze zadelpasser/maker heeft echt wel een busje vol :D
https://zadelmakerij-bosch.nl/zadelpasservice/
TS Ik weet niet of ze daarheen rijden, maar je kan sowieso bij hun terecht.
Gewoon even bellen wat de mogelijkheden zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-23 09:28 



 
Profiel   

Ik heb absoluut geen goede ervaring met bovenstaande, en die zijn ook nog best duur. Die vind ik niet aan te raden.

Als je al een beetje weet wat je wil, kan je ook bij divoza tweedehands zadels kopen en die proberen. Dat mag gewoon bij hun. Je kunt ze dan weer retour brengen. Je hebt dan niemand die meekijkt, maar je krijgt wel een beetje een beeld van de richting die je op kunt gaan..

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-23 09:34 



 
Profiel   

Ik zou gewoon een aantal zadelmakers bellen om te vragen of ze wat hebben liggen en je budget aangeven, maar er is sws tekort aan tweedehandse zadels volgens mij. Toen ik vorig jaar voor mijn eigen paard aan het zoeken was ben ik uiteindelijk bij een nieuwe uitgekomen... Qua prijs scheelde dat nauwelijks met een 2e hands waar ik lekker op zat :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-23 09:38 



 
Profiel   

Jade Zadelmakerij! Die komt met een bus vol :D en heeft voor bijna elk budget wel wat. Kundig, heel eerlijk. Ze is nu een paar keer bij mij geweest, hele goede ervaring mee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-23 09:49 



 
Profiel   

HAR -> ED

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-23 11:10 



 
Profiel   

Ik ben juist heel enthousiast over Harry van den Bosch en velen met mij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-23 11:12 



 
Profiel   

pillow schreef
Ik ben juist heel enthousiast over Harry van den Bosch en velen met mij.


Ik inderdaad ook. :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-23 11:13 



 
Profiel   

Berdien schreef
Jade Zadelmakerij! Die komt met een bus vol :D en heeft voor bijna elk budget wel wat. Kundig, heel eerlijk. Ze is nu een paar keer bij mij geweest, hele goede ervaring mee.


Ik heb ook goede ervaring met Jade Zadelmakerij. Kundig en super aardig!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-23 11:36 



 
Profiel   

Tja zelf heb ik mijn zadelmaaker gebeld en voorgelegd wat ik zocht ( had al een zadel bij haar in onderhoud...) en wat ik als richtprijs uitwou geven en een paard maand gewacht toen had ze meerdere zadels mee ook wel wat boven budget mocht er niks passend bij zitten en ben helemaal geslaagd. ( oké ik vind een vale plek niet erg das mijn geluk )

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-23 11:47 



 
Profiel   

Hier ook blij met Desiree van Jade Zadelmakerij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-23 11:50 



 
Profiel   

Waar zit je in drenthe?

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-06-23 12:05 



 
Profiel   

snorkel1986 schreef
Tja zelf heb ik mijn zadelmaaker gebeld en voorgelegd wat ik zocht ( had al een zadel bij haar in onderhoud...) en wat ik als richtprijs uitwou geven en een paard maand gewacht toen had ze meerdere zadels mee ook wel wat boven budget mocht er niks passend bij zitten en ben helemaal geslaagd. ( oké ik vind een vale plek niet erg das mijn geluk )



Ik kan ook best even wachten. Maar ik heb geen zadelmaker dus ben nu vooral op zoek naar ervaringen.


Caily schreef
Hier ook blij met Desiree van Jade Zadelmakerij.



Ik ga haar ook maar eens bellen


germie schreef
Waar zit je in drenthe?


Paard staat omgeving Assen

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-06-23 12:34 



 
Profiel   

Super blij met de service van Jade Zadelmakerij en passervice.
Hoewel ze me een gloednieuw zadel had kunnen verkopen vond ze dat ik beter het huidige zadel over kon nemen als die te koop stond.
Met een kleine opvulling was het perfect voor haar...

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-23 17:57 



 
Profiel   

Topruiter.nl heeft mij heel goed geholpen aan een mooi tweedehands zadel! Die komt vast wel bij jou in de omgeving.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-23 18:07 



 
Profiel   

Ik heb de Peertil er bij gehad. Die komen ook naar het noorden van Drenthe.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-23 06:13 



 
Profiel   

Guusje17 schreef
Topruiter.nl heeft mij heel goed geholpen aan een mooi tweedehands zadel! Die komt vast wel bij jou in de omgeving.


Hier ook. Monique is echt top. Heeft echt heeeeeel veel zadels tweedehands. Is haar ding.

Heb van haar een fairfax gekocht en kon mijn twee thorowgood er op in ruilen.
Was daardoor 1050 kwijt.

Eerlijk. Das best wel lekker.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-23 06:18 



 
Profiel   

Wij zijn erg tevreden over Zadels en Meer.

https://www.zadelsenmeer.nl/

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-23 18:45 



 
Profiel   

Marianne Hoiting
De Zadeladviseur

Wij hebben haar al jaren en altijd weer tevreden. Geduldig kijkt en luisterd goed, heeft meerdere merken en denkt ook heel goed mee naar merken die bijv niet in haar bus liggen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-23 18:51 



 
Profiel   

In Elp zit Zadelboer: https://zadelboer.nl/

Toevallig dat ik dat weet, maar geen ervaring mee :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-23 18:58 



 
Profiel   

Seven schreef
Marianne Hoiting
De Zadeladviseur

Wij hebben haar al jaren en altijd weer tevreden. Geduldig kijkt en luisterd goed, heeft meerdere merken en denkt ook heel goed mee naar merken die bijv niet in haar bus liggen.


Marianne is echt heel slecht. Ken meerdere mensen die niet passende zadels van haar gekocht hebben en heb haar tweemaal aan het werk gezien, met m'n neus bovenop gestaan en beide keren geconstateerd dat ze echt geen idee heeft wat ze doet.
Ze zal op een 'makkelijke' rug vast meestal de juiste keuze maken, maar bij iets moeilijkere ruggen verkoopt ze rustig een niet passend zadel en zegt vervolgens dat het aan de ruiter ligt dat het paard niet meer wil lopen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-23 19:13 



 
Profiel   

lies schreef
Seven schreef
Marianne Hoiting
De Zadeladviseur

Wij hebben haar al jaren en altijd weer tevreden. Geduldig kijkt en luisterd goed, heeft meerdere merken en denkt ook heel goed mee naar merken die bijv niet in haar bus liggen.


Marianne is echt heel slecht. Ken meerdere mensen die niet passende zadels van haar gekocht hebben en heb haar tweemaal aan het werk gezien, met m'n neus bovenop gestaan en beide keren geconstateerd dat ze echt geen idee heeft wat ze doet.
Ze zal op een 'makkelijke' rug vast meestal de juiste keuze maken, maar bij iets moeilijkere ruggen verkoopt ze rustig een niet passend zadel en zegt vervolgens dat het aan de ruiter ligt dat het paard niet meer wil lopen.



Dat is mijn ervaring totaal niet. Ik ken haar ook echt al tientallen jaren en haar met onzettend veel paarden en zadels aan het werk gezien met enkel positieve uitkomst. Ook met echt lastige combi's.

Jammer dat julliel(je kennissen) zo'n slechte ervaringen hebben, dat wens je geen enkel paard/ ruiter
Hopelijk is het alsnog netjes opgelost

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-23 21:03 



 
Profiel   

Beetje late reactie, maar hier ook slechte ervaring met vd Bosch... heeft me een tweedehands Kieffer zadel uit 1992 verkocht voor 850 euro. Was het totaal niet meer waard, die zadel staan voor 100 euro op marktplaats. En uiteindelijk paste het niet eens goed, want mijn paard kreeg er rugproblemen van (nu wel een goed passend zadel ergens anders weg gelukkig). Uiteraard ook dom van mezelf dat ik me dat heb laten aansmeren, maar ik wist er toen zelf helemaal niks van en dan vertrouw je een deskundig persoon. Helaas heeft hij daar flink misbruik van gemaakt.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-08-23 16:22 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 29 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen