Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 356 van de 367 [ 9156 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 353, 354, 355, 356, 357, 358, 359 ... 367  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

 
Profiel   

mars_mellow schreef
Zijn er hier nog meer mensen die rijden met een half pad + normaal dekje onder een boomloos zadel? Kan dat goed, of heeft het volgens jullie veel nadelen?

De zoektocht voor goedkope en mooie dekjes met inlages stopt namelijk nooit.


Ik rijd met een halfpad met inlages van Lemieux (de versie zonder wol) onder mijn ghost mandriana bbp. De zadelpasser heeft de combinatie beoordeeld bij het testen/zadel passen en gaf aan dat dit prima gaat. Aan de reactie van m'n paard te zien, is zij het hier volledig mee eens.

Ik maak wel enkel rustige (stap)wandelingen buiten ivm semipensioen paard. En dat is dan max anderhalf uur, en dat komt dan neer op 1 uur en 25 minuten stappen en 5 minuutjes draven, dus echt intensief rij ik niet.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 06:33 



 
Profiel   

goldyc schreef
Ik rijd met een halfpad met inlages van Lemieux (de versie zonder wol) onder mijn ghost mandriana bbp. De zadelpasser heeft de combinatie beoordeeld bij het testen/zadel passen en gaf aan dat dit prima gaat. Aan de reactie van m'n paard te zien, is zij het hier volledig mee eens.


Is zo’n half pad wel dik genoeg? Die zien er namelijk erg dun uit op de foto. Mijn zadel heeft aan de onderkant helemaal niks van kussens of zo, vandaar dat stevige inlages nodig zijn.

Bedankt voor de reactie!

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 10:37 



 
Profiel   

Vandaag de mandriana op de mijne gehad en voor t eerst even voet in de beugel ( bezig met zadelmak maken). Wel uiteraard vanaf een opstapje.
Zadel begon wel wat te glijden.. is ook een gladde onderkant natuurlijk.
En wellicht een andere singel eraan Ipv een prolite en een dekje eronder..

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-23 15:49 



 
Profiel   

mars_mellow schreef
goldyc schreef
Ik rijd met een halfpad met inlages van Lemieux (de versie zonder wol) onder mijn ghost mandriana bbp. De zadelpasser heeft de combinatie beoordeeld bij het testen/zadel passen en gaf aan dat dit prima gaat. Aan de reactie van m'n paard te zien, is zij het hier volledig mee eens.


Is zo’n half pad wel dik genoeg? Die zien er namelijk erg dun uit op de foto. Mijn zadel heeft aan de onderkant helemaal niks van kussens of zo, vandaar dat stevige inlages nodig zijn.

Bedankt voor de reactie!


De halfpad heeft 2 extra 'inlagen' bijgeleverd, een dikke en een dunnere. Bij mij zit er 1 inlage in, hiermee is het geheel ongeveer anderhalve cm dik. Je kan het nog dikker maken eventueel, maar mijn paard liep beter met maar 1 inlage erin en de zadelpasser gaf aan dat dit zeker goed was. Paard loopt er goed onder en mijn paard staakt als er iets niet goed ligt, dus ik heb ook wel het idee dat het goed zit. Ik kan over 3 weken voor je nameten hoe en wat , maar ik ben op dit moment niet thuis.

Ik heb deze halfpad trouwens:
https://hypostore.com/lemieux-pro-sorb- ... black.html

Ik zou trouwens wel een zadelpasser vragen met je mee te kijken of jouw specifieke combinatie paard-halfpad-zadel-jij goed is, bij sommige paarden moet je meer moeite doen om ruggengraatvrijheid te krijgen dan bij anderen en dat is lastig zelf in te schatten als je erop zit vind ik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-23 16:29 



 
Profiel   

Maar die pad is niet geschikt voor boomloos. Daar zijn ze veel te dun voor

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-23 10:52 



 
Profiel   

Ervaringen gevraagd :)
Ik heb gisteren een ritje van 3u gemaakt op mijn ghost quevis (met italy kussens), nu heb ik ten eerste het idee dat ik best wat balans mis ten opzichte van het boomwesternzadel die ik had. Volgens mij heb ik daarom spierpijn in mijn rug, want dat heb ik eigenlijk nooit na rijden. Sorry voor degene die een beetje preuts zijn, maar ook is mijn
Spoiler:
foef
onprettig vandaag, dat merkte ik gisteren ook dat dat niet prettig "zat" :') . Nu ben ik benieuwd wat de ervaringen zijn tov bijv een barefoot zadel. Het zal natuurlijk een persoonlijke kwestie zijn, maar ben vooral benieuwd of mensen meer balans hebben met barefoot tov ghost oid. En ook herkennen dat het niet comfortabel zit na een langere rit. Hoor het graag!


Laatst bijgewerkt door Eowyn_95 op 05-06-23 09:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-23 09:17 



 
Profiel   

Ik moest wel even lachen om die spoiler, buiten dat ik het woord ansich niet kende als synonym wordt ie veelvuldig op bokt gebruikt :)
Maar als je een balansprobleem hebt (naar voren valt) is het logisch dat je in die regionen last krijgt.
Óf het zadel past niet bij jou óf je zult het aan de voorkant moeten ophogen (of de achterkant laten zakken).

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-23 09:30 



 
Profiel   

Als je een zadel met boom heel prettig vond en als toch blijkt dat dit zadel wellicht niet bij je past, zou je ook nog naar de Freemax western zadels kunnen kijken. Die zijn semi-boomloos.
Misschien is een pas consult een idee om wat zadels te testen naast je Ghost?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-23 09:35 



 
Profiel   

Wat voor pads gebruiken jullie onder en edix tudor?

Zou graag ook nog me LeMieux gebruiken maar heb die met Foam
En heb en half pad maar begreep dat dat niet lekker past samen

Pas gekocht edix Tudor

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-23 10:20 



 
Profiel   

Wij hebben een Edix katoenen halfpad, met inlages, onder de Tudor.
https://www.edixsaddles.com/product/edix-uni-8-pocket-halfpad-cotton/

En daaronder (oa) een basis LeMieux dekje.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-23 10:31 



 
Profiel   

Nimby schreef
Wij hebben een Edix katoenen halfpad, met inlages, onder de Tudor.
https://www.edixsaddles.com/product/edix-uni-8-pocket-halfpad-cotton/

En daaronder (oa) een basis LeMieux dekje.
[ [url=m/UaBKGf.jpg]Afbeelding[/url] ]


Heb je ooit die met Foam geprobeerd?

Heb 4 splinternieuwe Foam dekjes liggen omdat ik eerst zou gaan rijden met wintec en door sparen voor edix maar kon nu en edix voor mooie prijs kopen

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-23 10:35 



 
Profiel   

@DubbelFun, ja ik denk dat het Vlaams is, maar vind het het minst oncharmant klinken hahaha. Ik zal eens kijken of ik ergens van die dingetjes kan lenen om mijn zadel aan de voorkant op te hogen. Of idd iets anders.

@Lisa, bedankt voor het meedenken! Freemax is denk ik net te lang voor mijn arabier, nu heb ik geen skirt en dat vind ik toch een prettiger idee. Ook ben ik terug naar dressuurlessen gegaan, maar dat maakt me niet zo uit.
Maar een zadelpasser met meerdere modellen is altijd mooi meegenomen! Ik zal eens zoeken. Dacht alleen wat ervaringen lezen is altijd fijn :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-23 11:10 



 
Profiel   

@Eowyn_95: als de Freemax te lang is kun je ook kijken naar een Silverado boomloos. Die zittingen vallen erg groot (ik pas met mijn 38/40 met gemak in een 14,5")
https://www.silverado.de/de/sattel/saettel

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-23 11:51 



 
Profiel   

Eowyn_95 schreef
Ervaringen gevraagd :)
Ik heb gisteren een ritje van 3u gemaakt op mijn ghost quevis (met italy kussens), nu heb ik ten eerste het idee dat ik best wat balans mis ten opzichte van het boomwesternzadel die ik had. Volgens mij heb ik daarom spierpijn in mijn rug, want dat heb ik eigenlijk nooit na rijden. Sorry voor degene die een beetje preuts zijn, maar ook is mijn
Spoiler:
foef
onprettig vandaag, dat merkte ik gisteren ook dat dat niet prettig "zat" :') . Nu ben ik benieuwd wat de ervaringen zijn tov bijv een barefoot zadel. Het zal natuurlijk een persoonlijke kwestie zijn, maar ben vooral benieuwd of mensen meer balans hebben met barefoot tov ghost oid. En ook herkennen dat het niet comfortabel zit na een langere rit. Hoor het graag!


Ik herken dat heel erg. Op de een of andere manier was de trekker een van de weinige zadels waar ik geen last van had.
Ook de barefoot atalanta ging wel. Als ik niet te lang rijd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-23 11:54 



 
Profiel   

monique1983 schreef
Nimby schreef
Wij hebben een Edix katoenen halfpad, met inlages, onder de Tudor.
https://www.edixsaddles.com/product/edix-uni-8-pocket-halfpad-cotton/

En daaronder (oa) een basis LeMieux dekje.
[ [url=m/UaBKGf.jpg]Afbeelding[/url] ]


Heb je ooit die met Foam geprobeerd?

Heb 4 splinternieuwe Foam dekjes liggen omdat ik eerst zou gaan rijden met wintec en door sparen voor edix maar kon nu en edix voor mooie prijs kopen

Nee, alleen ‘dunne’ LeMieux dekjes. Er ligt wel een dikker gevoerd Eskadron dekje wel eens onder, staat op een eerdere foto van mij (even zoeken… augustus 2022).

Misschien weet je zadelpasser of zo’n foamdekje van zichzelf genoeg vrijheid+drukverdeling geeft?

Ik ken ze niet hoor, misschien zijn ze wel helemaal niet stevig genoeg daarvoor. Fijne van die halfpads is idd dat je verschillende soorten inlagen in kan doen, naar behoefte van je paard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-23 13:00 



 
Profiel   

Nimby schreef
[quote="

Heb je ooit die met Foam geprobeerd?

Heb 4 splinternieuwe Foam dekjes liggen omdat ik eerst zou gaan rijden met wintec en door sparen voor edix maar kon nu en edix voor mooie prijs kopen

Nee, alleen ‘dunne’ LeMieux dekjes. Er ligt wel een dikker gevoerd Eskadron dekje wel eens onder, staat op een eerdere foto van mij (even zoeken… augustus 2022).

Misschien weet je zadelpasser of zo’n foamdekje van zichzelf genoeg vrijheid+drukverdeling geeft?

Ik ken ze niet hoor, misschien zijn ze wel helemaal niet stevig genoeg daarvoor. Fijne van die halfpads is idd dat je verschillende soorten inlagen in kan doen, naar behoefte van je paard.[/quote]

Ja zal eens vragen als ze komt anders verkoop ik ze en koop ik de gewone als dat wel prima is met en half pad

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-23 15:59 



 
Profiel   

Zou iemand mij kunnen vertellen hier uit eigen ervaring of de Zoutewelle barebackpad breed zit op de rondgeribte koudbloeden?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-23 20:28 



 
Profiel   

Sterrenpony schreef
Zou iemand mij kunnen vertellen hier uit eigen ervaring of de Zoutewelle barebackpad breed zit op de rondgeribte koudbloeden?


Ja vind ik wel, de Barefoot fysio support zit smaller.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-06-23 06:19 



 
Profiel   

Sterrenpony schreef
Zou iemand mij kunnen vertellen hier uit eigen ervaring of de Zoutewelle barebackpad breed zit op de rondgeribte koudbloeden?


Ja dat zit wel breed ja. Met ritten langer dan 2 uur krijg ik daar wel last van.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-06-23 17:54 



 
Profiel   

Olikea schreef
Ik herken dat heel erg. Op de een of andere manier was de trekker een van de weinige zadels waar ik geen last van had.
Ook de barefoot atalanta ging wel. Als ik niet te lang rijd.


Ben even benieuwd of je hiermee de balans of het tweede probleem mee bedoelt. Balans vind ik momenteel het belangrijkste om op te lossen. Ik twijfel om over te stappen op een boomzadel maar ik vind het idee van boomloos fijner idee voor m'n paard ;( .
Hoewel ik denk dat het belangrijkste is dat ik balans heb anders is het voor hem sowieso onprettig, maakt niet uit met welk zadel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-23 09:15 



 
Profiel   

Eowyn_95 schreef
Olikea schreef
Ik herken dat heel erg. Op de een of andere manier was de trekker een van de weinige zadels waar ik geen last van had.
Ook de barefoot atalanta ging wel. Als ik niet te lang rijd.


Ben even benieuwd of je hiermee de balans of het tweede probleem mee bedoelt. Balans vind ik momenteel het belangrijkste om op te lossen. Ik twijfel om over te stappen op een boomzadel maar ik vind het idee van boomloos fijner idee voor m'n paard ;( .
Hoewel ik denk dat het belangrijkste is dat ik balans heb anders is het voor hem sowieso onprettig, maakt niet uit met welk zadel.


Balans kun je ook veranderen door je stijgbeugelophanging te verplaatsen. Je hebt twee opties bij Ghost, probeer de andere eens. Verder: een frontriser en wellicht je kussens er iets anders onder plakken. Je kunt heel veel zelf uitproberen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-23 10:31 



 
Profiel   

Hoe zit het met de levertijden van barefoot momenteel? Ik heb de vraag ook uit staan bij de webshop maar daar nog geen reactie van gehad. Ik heb de 22e besteld en op de site stond 5 werkdagen maar ik begreep dat ze in de fabriek achter lopen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-23 10:35 



 
Profiel   

Bij wie heb je wat besteld...? :) De meeste artikelen zijn inmiddels weer goed leverbaar.
Hetzij uit de voorraad die ik hier heb liggen, hetzij vanuit de Duitse voorraad.

Maar soms duurt iets wat langer. Doordat het net even op was en nog niet aangevuld vanuit de productie.
Of dat het verzenden heel lang duurt. Of soms heb ik net een bestelling geplaatst voor aanvulling van de voorraad, en gaat de volgende bestelling er dan pas een week later uit weet je wel.

Een bestelling van 22 mei dat is wel rijkelijk lang, maar er is momenteel ook wel een levering die lang op zich laat wachten maar ik nog deze week binnen hoop te krijgen normaal gesproken :)

Humm gezien je onderschrift, gaat het wellicht om die DryTex zwart maat 0...?
Dat is 1 van een aantal artikelen die bijzonder lang op zich laat wachten maar dus in bovenstaande levering moet zitten Y;(


Laatst bijgewerkt door pmarena op 07-06-23 10:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-23 10:39 



 
Profiel   

Eowyn_95 schreef
Olikea schreef
Ik herken dat heel erg. Op de een of andere manier was de trekker een van de weinige zadels waar ik geen last van had.
Ook de barefoot atalanta ging wel. Als ik niet te lang rijd.


Ben even benieuwd of je hiermee de balans of het tweede probleem mee bedoelt. Balans vind ik momenteel het belangrijkste om op te lossen. Ik twijfel om over te stappen op een boomzadel maar ik vind het idee van boomloos fijner idee voor m'n paard ;( .
Hoewel ik denk dat het belangrijkste is dat ik balans heb anders is het voor hem sowieso onprettig, maakt niet uit met welk zadel.


Het 2e probleem..

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-23 10:44 



 
Profiel   

Iemand nog tips waar/hoe ik mijn edix tudor het beste kan verkopen? Ik wil overstappen op mennen en zou het geld goed kunnen gebruiken O:)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-23 13:34 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 356 van de 367 [ 9156 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 353, 354, 355, 356, 357, 358, 359 ... 367  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen