Ervaringen met LeMieux #2!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DoCumera
Berichten: 35
Geregistreerd: 12-02-17
Woonplaats: Westerbork

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-23 14:39

Fotocollectie bruin:

Afbeelding
Suede Marine

Afbeelding
Suede Ice Blue

Fotocollectie Zwart:

Afbeelding
Suede Ice Blue


Marine kan ik betere foto van maken op zowel bruin als zwart. Ik heb ook nog Chilli Red die ik eventueel voor beide op de foto kan zetten. Mist ook alleen die ligt niet op stal dus dan moet ik hem even meenemen. Benneton Blue kan ik ook nog foto’s van maken mits dat nog nodig is :o

xxxmh

Berichten: 3482
Geregistreerd: 21-06-11

Re: Ervaringen met LeMieux #2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-23 14:42

Ik heb een haflinger en heb de volgende kleuren, allemaal in suede: wisteria, bruin, frens rose, watermelon pink, fig, sage en peacock. Zal van de week wel ff foto's maken.

Flubberboot

Berichten: 2858
Geregistreerd: 14-09-21

Re: Ervaringen met LeMieux #2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-23 16:02

Weet iemand hier waar er nog LeMieux thermosflessen verkocht worden? Ik heb er in het najaar eentje gekocht en ik vind ze zo fijn dat ik er wel eentje bij zou willen. Zie ze zelf alleen bij LeMieux zelf nog te koop staan…

Haf_Woezel

Berichten: 457
Geregistreerd: 18-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-23 16:38

heb de Ice blue voor haflinger nog gevonden

Afbeelding
Sienna
Afbeelding

Daannvd92
Berichten: 331
Geregistreerd: 27-07-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-23 16:57

Fotocollectie fjord.
Ben ik even blij dat ie zo lekker ongecompliceerd is. :+ :')

Suède black
Afbeelding

Loire black
Afbeelding

Suède Brown
Afbeelding

Rhône petrol
Afbeelding

Loire navy
Afbeelding

Loire inkblue
Afbeelding

Suède benneton blue
Afbeelding

Loire ice blue
Afbeelding

Suède ice blue
Afbeelding

Suède Peacock
Afbeelding

Loire azure
Afbeelding

Loire oak green
Afbeelding

Suède olive
Afbeelding

Loire mulberry
Afbeelding

Suède berry
Afbeelding

Loire fig
Afbeelding

Suède blackcurrant
Afbeelding

Loire sienna
Afbeelding

Suède Square Chili red
Afbeelding

Suède burnt orange
Afbeelding

Suède mustard
Afbeelding

Nessie

Berichten: 8576
Geregistreerd: 29-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-23 17:00

Jij bent druk geweest! :P *\o/*

SpikkelFire

Berichten: 6696
Geregistreerd: 14-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-23 17:01

Heb je ook iets aan mijn paard mooney? Officieel vos maar vind het meer zweetvos :+

Hier alvast de plum suede (fotocollectie) in wintervacht.
Afbeelding

Heb ook nog peacock suede (de oude denk ik, die meer groen is dan blauw) en loire navy. Maar dan moet ik even wat betere foto's maken.

Dit is met zomervacht:

Afbeelding

Daannvd92
Berichten: 331
Geregistreerd: 27-07-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-23 17:04

Nessie schreef:
Jij bent druk geweest! :P *\o/*


Ik heb alle dekjes op mn kar meegenomen naar achteren haha. :')
Dekjeskast gelijk maar schoon gemaakt, scheelt ook weer. :P

Afbeelding

mooney

Berichten: 7777
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-23 17:24

Leuk dat iedereen mee doet! Ik zal ze vanavond weer even toevoegen.

Hou er als je speciaal foto's gaat maken (graag natuurlijk!) wel rekening mee dat ik de foto in het juiste formaat moet kunnen snijden zonder hoofden, konten of benen af te moeten snijden.

Ik zal even de foto's toevoegen die ik net heb gemaakt (ik doe het in fases, wel goede training geduld hebben voor de jonkies haha). Ik was nu alleen dus dan maar even geen losse zadels op jonge pony's gooien.
Dit is minder mooi dan een gevuld beeld maar wel een stuk makkelijker voor mij en je loopt niet het risico dat je voor niets een foto maakt:

Kleurcollectie palomino (als iemand anders van palomino foto's wil maken graag! Mijn jaarling verzuipt nog in de dekjes :') )

Afbeelding
Ice blue
Afbeelding
Hunter green
Afbeelding
Marine
Afbeelding
Teal
Afbeelding
Mist
Afbeelding
Azure
Afbeelding
Mint

Kleurcollectie wildkleur vos
Afbeelding
Corn blue
Afbeelding
Hunter green
Afbeelding
Marine
Afbeelding
Ice blue
Afbeelding
Teal
Afbeelding
Mist
Afbeelding
Azure
Afbeelding
Mint

Daannvd92
Berichten: 331
Geregistreerd: 27-07-22

Re: Ervaringen met LeMieux #2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-23 17:47

Wat is t juiste formaat dan? Want niet dat k net 21 foto’s heb gemaakt voor niets haha.

Had ze expres al gemaakt met t hoofd naar links zoals je op de vorige pagina vroeg. :P

mooney

Berichten: 7777
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-23 17:58

Daannvd92 schreef:
Wat is t juiste formaat dan? Want niet dat k net 21 foto’s heb gemaakt voor niets haha.

Had ze expres al gemaakt met t hoofd naar links zoals je op de vorige pagina vroeg. :P

Ik kreeg een beetje angst van die van jou, maar passen precies. Jij hebt in 4:3 formaat en dat is makkelijker, ik heb 6:5 formaat nodig. Dus zulke 16:9 zoals mijn mobiel maakt gaat dan een behoorlijk stuk aan de zijkanten af

Daannvd92
Berichten: 331
Geregistreerd: 27-07-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-23 18:04

mooney schreef:
Daannvd92 schreef:
Wat is t juiste formaat dan? Want niet dat k net 21 foto’s heb gemaakt voor niets haha.

Had ze expres al gemaakt met t hoofd naar links zoals je op de vorige pagina vroeg. :P

Ik kreeg een beetje angst van die van jou, maar passen precies. Jij hebt in 4:3 formaat en dat is makkelijker, ik heb 6:5 formaat nodig. Dus zulke 16:9 zoals mijn mobiel maakt gaat dan een behoorlijk stuk aan de zijkanten af


Ah zo, ik maak foto’s met een ouderwetse iPhone 8. :9
Zag idd bij details 4:3 staan, zal eens googlen hoe dat anders moet haha.

Gelukkig maar dat ze passen!

Maddy_Paola

Berichten: 1329
Geregistreerd: 19-04-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-23 18:09

mooney schreef:
Graag :D die valt namelijk onder wildkleur bruin en daar heb ik nog 0 foto's van (ik verwacht dat dat ook alleen maar fjorden worden, ik heb in het topic nog geen andere wildkleur bruintjes gespot volgens mij).

PS iedereen die foto's gaat maken, maak ze liggend en met genoeg ruimte om het paard heen en goed van de zijkant. Zou super zonde zijn van jullie tijd als je de moeite doet en de foto past niet in de collage.
We zitten na een weekendje al op 89 geschikte foto's van de standaard suede en loire dekjes *\o/*


Van loire bestaan de blush pink en plum niet, die kunnen van je lijstjes :x

mooney

Berichten: 7777
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-23 18:31

Maddy_Paola schreef:
mooney schreef:
Graag :D die valt namelijk onder wildkleur bruin en daar heb ik nog 0 foto's van (ik verwacht dat dat ook alleen maar fjorden worden, ik heb in het topic nog geen andere wildkleur bruintjes gespot volgens mij).

PS iedereen die foto's gaat maken, maak ze liggend en met genoeg ruimte om het paard heen en goed van de zijkant. Zou super zonde zijn van jullie tijd als je de moeite doet en de foto past niet in de collage.
We zitten na een weekendje al op 89 geschikte foto's van de standaard suede en loire dekjes *\o/*


Van loire bestaan de blush pink en plum niet, die kunnen van je lijstjes :x

Top! Dankjewel. Ik heb zelf geen loire en kon nergens een lijst vinden van alle kleuren. Dus ik heb het op geheugen gedaan, maar dus een beetje overijverig

filou

Berichten: 1547
Geregistreerd: 26-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-23 19:48

Kan je met gewone iPhone camera kiezen op welk formaat je foto’s maakt? Ik heb net even bij instellingen gekeken, maar ik zie het niet :+
Wil morgen namelijk wat foto’s maken, maar dan is het wel handig om op goed formaat te schieten natuurlijk.

Edit: zie dat mijn telefoon ook foto’s maakt op 3:4, dat moet dan zolang het hele paard er maar op staat wel goed komen toch? :)

@mooney ik heb een vos en kan van de volgende dekjes eventueel (opnieuw) een foto maken, welke heb je nog nodig?
- Rioja
- Oak
- Hunter green
- Bruin
- Fig
- Benneton blue
- Wisteria
- champagne
- paprika
Allemaal suede

rob1998
Berichten: 1
Geregistreerd: 23-01-23

Re: Ervaringen met LeMieux #2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-23 20:08

Als je er voor zorgt dat er genoeg “ruimte” om het paard heen zit kan de foto altijd uitgesneden worden tot het juiste formaat. Met 4:3 of 3:4 heb je hem al bijna vierkant dus hoef je niet heel veel ruimte over te houden. De meeste telefoons en camera’s schieten ofwel 4:3 ofwel 16:9, ofwel schermvullend en dan ligt het aan de afmetingen van je scherm.

Ik had het idee om een website te maken met alle dekjes (mbv al jullie foto’s) zodat je makkelijk door de verschillende soorten, kleuren, etc. heen kunt bladeren. Ook kunnen er dan meerdere fotos van 1 dekje op etc. Is er iemand die er bezwaar tegen heeft om de foto’s hiervoor te gebruiken?

lotlot2
Berichten: 1355
Geregistreerd: 21-09-12
Woonplaats: xxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-23 20:37

filou schreef:
Kan je met gewone iPhone camera kiezen op welk formaat je foto’s maakt? Ik heb net even bij instellingen gekeken, maar ik zie het niet :+
Wil morgen namelijk wat foto’s maken, maar dan is het wel handig om op goed formaat te schieten natuurlijk.

Edit: zie dat mijn telefoon ook foto’s maakt op 3:4, dat moet dan zolang het hele paard er maar op staat wel goed komen toch? :)

@mooney ik heb een vos en kan van de volgende dekjes eventueel (opnieuw) een foto maken, welke heb je nog nodig?
- Rioja
- Oak
- Hunter green
- Bruin
- Fig
- Benneton blue
- Wisteria
- champagne
- paprika
Allemaal suede


Zou heeeel graag de Wisteria op je vos willen zien
:o

lies

Berichten: 9626
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-23 20:54

Daannvd92 schreef:
Fotocollectie fjord.
Ben ik even blij dat ie zo lekker ongecompliceerd is. :+ :')
(...)


Hahaha, 'Ga vooral je gang hoor, ik lik ondertussen wel een poosje aan de paal..' :Y)

Tribunals

Berichten: 2682
Geregistreerd: 22-06-10
Woonplaats: Steenwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-23 21:02

Wat een ontzettend leuk idee! Ik heb een (lichte) valk, een perlino en bruine waar ik de loire oak green en suede dijon op kan leggen :D

Daannvd92
Berichten: 331
Geregistreerd: 27-07-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-23 21:23

lies schreef:
Daannvd92 schreef:
Fotocollectie fjord.
Ben ik even blij dat ie zo lekker ongecompliceerd is. :+ :')
(...)


Hahaha, 'Ga vooral je gang hoor, ik lik ondertussen wel een poosje aan de paal..' :Y)


Snoepje erin; likken aan de paal; 3 dekjes passen; bedelen om snoepje; snoepje erin en we gaan weer verder. :')

ZoeyDercks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 23-09-09
Woonplaats: Knegsel

Re: Ervaringen met LeMieux #2!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-23 22:43

Oprecht als iemand tijd over heeft wil ik ze wel alle 59 op mn witte en grijze schimmel gooien :+

De nieuwe collectie foto zie ik ook nog erg tegenop :=

Bielsje

Berichten: 1385
Geregistreerd: 17-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-23 22:55

Jullie zijn er maar druk mee zeg _/-\o_

Aangezien jullie al genoeg bruine fotomodellen hebben, ga ik maar door met dekjes wassen, ik denk dat ik zo'n 75% de verkoop in gooi :Y)

mooney

Berichten: 7777
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-23 23:08

@filou: tot nu toe zijn jouw foto's de enige die ik heb voor de collectie vos bij suede. De foto's die je postte waren precies goed uit te snijden, maar liggend met 3:4 is inderdaad wel makkelijker voor de kleurtjes die je nog niet had gepost.

@Tribunals: die zijn ook zeker welkom!

@ZoeyDercks dat is in 1 sessie best intens denk ik :') Ik doe in mijn eentje ongeveer een minuut per dekje voor een foto (zonder zadel erop dan). Even twee uurtjes knallen :+ Ik reken wel een beetje op jou voor de zeldzame kleurtjes. De schimmel collectie zouden we toch wel compleet moeten kunnen maken....

@spikkelfire: kom maar door!

De teller staat nu op 155.... nog iets meer dan 1000 te gaan :D

Belker

Berichten: 15300
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-23 23:09

Bielsje schreef:
Jullie zijn er maar druk mee zeg _/-\o_

Aangezien jullie al genoeg bruine fotomodellen hebben, ga ik maar door met dekjes wassen, ik denk dat ik zo'n 75% de verkoop in gooi :Y)

Toevallig de olive dressuur?

lotte002

Berichten: 1528
Geregistreerd: 29-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-23 09:08

kwam deze net tegen op insta :)


Afbeelding