Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 118 van de 161 [ 4010 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121 ... 161  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Toch maar een andere singel??

 
Profiel   

Prugelpiet, het lijkt inderdaad dat de singel meer naar voren ligt dan het zadel, theoretisch zou een crescent dan beter moeten liggen... maar of dat in de praktijk ook zo uitpakt, daar hebben anderen meer ervaring mee!

Ik heb gisteren voor het eerst met mijn 'nieuwe' Edix Crescent gereden. Ik heb het idee dat de voorkant van de singel wat afstaat, maar als je naar het model kijkt is dat (lijkt me) niet te voorkomen. Mijn merrie is op het moment heel bol ivm de grote en volle weide, dus het model zou ze er inmiddels wel voor moeten hebben. Maar toch komt het op mij over dat de 'korte' kant van de singel achter ligt en dus altijd meer druk geeft dan de voorkant. Ik ga er voor het gemak maar even vanuit dat ik hem wel op de juiste manier heb omgedaan (gebaseerd op het ringetje).
Ondanks dat die in stand niet fantastisch lijkt te liggen liep ze er wel direct heel prettig mee. Wegstappen na het opzadelen was veel minder met de schouders vast/adem ingehouden. En met rijden liep ze erg gemakkelijk. Wat vinden jullie er van? Doe ik er toch beter aan om een anatomical versie te kopen? (misschien sowieso voor haar 'wel op gewicht' tijden)

[ img ]
Voor het rijden, nog niet helemaal aangesingeld


[ img ]
Na het rijden, de singel (zijkanten) lijken iets naar achteren zijn geschoven ivm de zweetplek. Al zou het ook algemeen de beweging kunnen zijn (wat bij mij andere singel niet opvallend gebeurt).
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-23 11:48 



 
Profiel   

M_Vainqueur schreef
Prugelpiet, het lijkt inderdaad dat de singel meer naar voren ligt dan het zadel, theoretisch zou een crescent dan beter moeten liggen... maar of dat in de praktijk ook zo uitpakt, daar hebben anderen meer ervaring mee!

Ik heb gisteren voor het eerst met mijn 'nieuwe' Edix Crescent gereden. Ik heb het idee dat de voorkant van de singel wat afstaat, maar als je naar het model kijkt is dat (lijkt me) niet te voorkomen. Mijn merrie is op het moment heel bol ivm de grote en volle weide, dus het model zou ze er inmiddels wel voor moeten hebben. Maar toch komt het op mij over dat de 'korte' kant van de singel achter ligt en dus altijd meer druk geeft dan de voorkant. Ik ga er voor het gemak maar even vanuit dat ik hem wel op de juiste manier heb omgedaan (gebaseerd op het ringetje).
Ondanks dat die in stand niet fantastisch lijkt te liggen liep ze er wel direct heel prettig mee. Wegstappen na het opzadelen was veel minder met de schouders vast/adem ingehouden. En met rijden liep ze erg gemakkelijk. Wat vinden jullie er van? Doe ik er toch beter aan om een anatomical versie te kopen? (misschien sowieso voor haar 'wel op gewicht' tijden)

[ [url=m/dOagUV.jpg]Afbeelding[/url] ]
Voor het rijden, nog niet helemaal aangesingeld


[ [url=m/BFuZWK.jpg]Afbeelding[/url] ]
Na het rijden, de singel (zijkanten) lijken iets naar achteren zijn geschoven ivm de zweetplek. Al zou het ook algemeen de beweging kunnen zijn (wat bij mij andere singel niet opvallend gebeurt).


Die vind ik niet mooi zitten, wat een zoektocht hè! Heb je al een andere crescent geprobeerd? Staan er heel veel in dit topic, ook bijv leren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-23 13:41 



 
Profiel   

Ik vind hem ook niet mooi liggen, anderzijds, de reactie van je paard zegt ook veel. Als zij er fijner mee loopt zal hij beter voelen dan wat je nu hebt :)

Ik zou idd eens de anatomical versie proberen, en kijken hoe ze daarop reageert. Ik verwacht dat die wel iets beter ligt. Hij mag van mij ook nog wat langer :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-23 15:03 



 
Profiel   

Mocht je de anatomical willen proberen: mijn 75cm mag dus weer weg :+

Ik ga toch een crescent proberen. Wie niet waagt wie niet wint.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-23 18:03 



 
Profiel   

Jullie kunnen ruilen dan :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-23 19:12 



 
Profiel   

M_Vainqueur schreef
Prugelpiet, het lijkt inderdaad dat de singel meer naar voren ligt dan het zadel, theoretisch zou een crescent dan beter moeten liggen... maar of dat in de praktijk ook zo uitpakt, daar hebben anderen meer ervaring mee!

Ik heb gisteren voor het eerst met mijn 'nieuwe' Edix Crescent gereden. Ik heb het idee dat de voorkant van de singel wat afstaat, maar als je naar het model kijkt is dat (lijkt me) niet te voorkomen. Mijn merrie is op het moment heel bol ivm de grote en volle weide, dus het model zou ze er inmiddels wel voor moeten hebben. Maar toch komt het op mij over dat de 'korte' kant van de singel achter ligt en dus altijd meer druk geeft dan de voorkant. Ik ga er voor het gemak maar even vanuit dat ik hem wel op de juiste manier heb omgedaan (gebaseerd op het ringetje).
Ondanks dat die in stand niet fantastisch lijkt te liggen liep ze er wel direct heel prettig mee. Wegstappen na het opzadelen was veel minder met de schouders vast/adem ingehouden. En met rijden liep ze erg gemakkelijk. Wat vinden jullie er van? Doe ik er toch beter aan om een anatomical versie te kopen? (misschien sowieso voor haar 'wel op gewicht' tijden)

[ [url=m/dOagUV.jpg]Afbeelding[/url] ]
Voor het rijden, nog niet helemaal aangesingeld

[ [url=m/BFuZWK.jpg]Afbeelding[/url] ]
Na het rijden, de singel (zijkanten) lijken iets naar achteren zijn geschoven ivm de zweetplek. Al zou het ook algemeen de beweging kunnen zijn (wat bij mij andere singel niet opvallend gebeurt).


Dit gebeurde bij mijn paard ook (het openstaan), ongeacht buik of minder buik. Met rijden merkte ik niets, maar op den duur werd ze echt heel narrig op deze singel wanneer ik opzadelde/aansingelde, terwijl ze op een simpele HH emotion niet echt reageerde. Ik heb daarom de singel weggelegd (en inmiddels verkocht).

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-23 19:59 



 
Profiel   

Ik heb het idee dat ze de onafhankelijkheid van de 3 delen en ook het elastiek wel kan waarderen. Als ze ademt zie je duidelijk de borstkas uitzetten (dus heel fysiek ademen), vandaar dat ik zo duidelijk op zoek ben naar elastiek. Tegen een strakke riem ademen is niet heel lekker tijdens het sporten.
Hebben jullie nog een tip van een andere singel die wel die ademruimte geeft? Of toch de anatomische. Prugelpiet, hoe veel wil jij voor jouw anatomische 75 cm? Al twijfel ik nog wel of ik inderdaad voor 80 moet gaan...

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-23 20:08 



 
Profiel   

lies schreef
M_Vainqueur schreef
Prugelpiet, het lijkt inderdaad dat de singel meer naar voren ligt dan het zadel, theoretisch zou een crescent dan beter moeten liggen... maar of dat in de praktijk ook zo uitpakt, daar hebben anderen meer ervaring mee!

Ik heb gisteren voor het eerst met mijn 'nieuwe' Edix Crescent gereden. Ik heb het idee dat de voorkant van de singel wat afstaat, maar als je naar het model kijkt is dat (lijkt me) niet te voorkomen. Mijn merrie is op het moment heel bol ivm de grote en volle weide, dus het model zou ze er inmiddels wel voor moeten hebben. Maar toch komt het op mij over dat de 'korte' kant van de singel achter ligt en dus altijd meer druk geeft dan de voorkant. Ik ga er voor het gemak maar even vanuit dat ik hem wel op de juiste manier heb omgedaan (gebaseerd op het ringetje).
Ondanks dat die in stand niet fantastisch lijkt te liggen liep ze er wel direct heel prettig mee. Wegstappen na het opzadelen was veel minder met de schouders vast/adem ingehouden. En met rijden liep ze erg gemakkelijk. Wat vinden jullie er van? Doe ik er toch beter aan om een anatomical versie te kopen? (misschien sowieso voor haar 'wel op gewicht' tijden)

[ [url=m/dOagUV.jpg]Afbeelding[/url] ]
Voor het rijden, nog niet helemaal aangesingeld

[ [url=m/BFuZWK.jpg]Afbeelding[/url] ]
Na het rijden, de singel (zijkanten) lijken iets naar achteren zijn geschoven ivm de zweetplek. Al zou het ook algemeen de beweging kunnen zijn (wat bij mij andere singel niet opvallend gebeurt).


Dit gebeurde bij mijn paard ook (het openstaan), ongeacht buik of minder buik. Met rijden merkte ik niets, maar op den duur werd ze echt heel narrig op deze singel wanneer ik opzadelde/aansingelde, terwijl ze op een simpele HH emotion niet echt reageerde. Ik heb daarom de singel weggelegd (en inmiddels verkocht).


Dank voor je reactie! Klinkt niet heel gek, nu is de druk heel anders dan de huidige singel, dus dat zal een positief gevoelig zijn. Maar als de matige drukverdeling doorzet dan gaat het vanzelf irriteren... Had jij ook de Crescent? En heb je ook de anatomische geprobeerd?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-23 20:10 



 
Profiel   

Had idd de crescent. Heb de anatomische niet geprobeerd. Maar denk ook dat die weer te recht is voor mijn paard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-23 20:18 



 
Profiel   

Is het nou wel of niet erg als de singel over het dekje heen komt? Ik heb nu een rechte neopreen 65cm die precies op het strakste gaatje zit, zit net tegen het dekje aan. Ik wil eigenlijk een singel met elastiek proberen maar die hebben vaak nog een stuk stof boven de gespen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-23 22:35 



 
Profiel   

M_Vainqueur schreef
Ik heb het idee dat ze de onafhankelijkheid van de 3 delen en ook het elastiek wel kan waarderen. Als ze ademt zie je duidelijk de borstkas uitzetten (dus heel fysiek ademen), vandaar dat ik zo duidelijk op zoek ben naar elastiek. Tegen een strakke riem ademen is niet heel lekker tijdens het sporten.
Hebben jullie nog een tip van een andere singel die wel die ademruimte geeft? Of toch de anatomische. Prugelpiet, hoe veel wil jij voor jouw anatomische 75 cm? Al twijfel ik nog wel of ik inderdaad voor 80 moet gaan...


Voor mijn paard is dat dus de Eric le Tixerant. Volledig elastiek, heel stevig, zadel ligt als een huis. Geen harde randen. Met een speciaal borststuk van een soort schuim. Voor ons werkt deze fantastisch.

Overigens ook de Edix crescent geprobeerd, en hoewel ik hem heel mooi vind van kwaliteit, wilde paard hem niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-06-23 07:14 



 
Profiel   

miereneter schreef
M_Vainqueur schreef
Ik heb het idee dat ze de onafhankelijkheid van de 3 delen en ook het elastiek wel kan waarderen. Als ze ademt zie je duidelijk de borstkas uitzetten (dus heel fysiek ademen), vandaar dat ik zo duidelijk op zoek ben naar elastiek. Tegen een strakke riem ademen is niet heel lekker tijdens het sporten.
Hebben jullie nog een tip van een andere singel die wel die ademruimte geeft? Of toch de anatomische. Prugelpiet, hoe veel wil jij voor jouw anatomische 75 cm? Al twijfel ik nog wel of ik inderdaad voor 80 moet gaan...


Voor mijn paard is dat dus de Eric le Tixerant. Volledig elastiek, heel stevig, zadel ligt als een huis. Geen harde randen. Met een speciaal borststuk van een soort schuim. Voor ons werkt deze fantastisch.

Overigens ook de Edix crescent geprobeerd, en hoewel ik hem heel mooi vind van kwaliteit, wilde paard hem niet.

Daar zit dan iig een verschil tussen jouw en mijn paard, de Crescent lijkt ze prima te kunnen waarderen. Heb de Eric le Trixerant opgezocht, klinkt op zich wel fijn maar alles ik de recensies lees en fotos op marktplaats zie dan blijven ze niet heel mooi en dat voor die prijs... Dat houdt me wel een beetje tegen eigenlijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-06-23 08:22 



 
Profiel   

JasmijnD schreef
Hoi allemaal, ik heb de rambo micklem comfort singel besteld voor mijn paard, nu heb ik alleen echt geen idee wat nou de voorkant is.. voel mij een beetje dom maar wil graag wel de singel op de juiste manier omdoen straks. Ik hoor graag van jullie!
Hier een foto van de singel:



Hoe bevalt de singel?

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-06-23 09:51 



 
Profiel   

M_Vainqueur schreef
Daar zit dan iig een verschil tussen jouw en mijn paard, de Crescent lijkt ze prima te kunnen waarderen. Heb de Eric le Trixerant opgezocht, klinkt op zich wel fijn maar alles ik de recensies lees en fotos op marktplaats zie dan blijven ze niet heel mooi en dat voor die prijs... Dat houdt me wel een beetje tegen eigenlijk.


Hij is heel duur inderdaad, heb hem gelukkig tweedehands kunnen vinden.

Toevallig heb ik vanochtend gereden nadat ik het bericht schreef, en ik twijfel nu zelf een beetje ;( . Paard maakte een paar capriolen en toen hing het zadel op zijn buik (en ik lag in het zand). Nu singel ik echt totaal niet goed aan, dus zou het ook daaraan kunnen liggen (ben altijd bang te hard aan te singelen, en sla een beetje door naar de andere kant).

Morgen eerst proberen met goed aansingelen, maar ben nu dus een beetje sceptisch over de elastiek. Voorlopig raad ik 'm dus even niet meer aan :o .

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-06-23 10:10 



 
Profiel   

miereneter schreef
M_Vainqueur schreef
Daar zit dan iig een verschil tussen jouw en mijn paard, de Crescent lijkt ze prima te kunnen waarderen. Heb de Eric le Trixerant opgezocht, klinkt op zich wel fijn maar alles ik de recensies lees en fotos op marktplaats zie dan blijven ze niet heel mooi en dat voor die prijs... Dat houdt me wel een beetje tegen eigenlijk.


Hij is heel duur inderdaad, heb hem gelukkig tweedehands kunnen vinden.

Toevallig heb ik vanochtend gereden nadat ik het bericht schreef, en ik twijfel nu zelf een beetje ;( . Paard maakte een paar capriolen en toen hing het zadel op zijn buik (en ik lag in het zand). Nu singel ik echt totaal niet goed aan, dus zou het ook daaraan kunnen liggen (ben altijd bang te hard aan te singelen, en sla een beetje door naar de andere kant).

Morgen eerst proberen met goed aansingelen, maar ben nu dus een beetje sceptisch over de elastiek. Voorlopig raad ik 'm dus even niet meer aan :o .


Oh oeps! Hopelijk niet te veel zeer gedaan?
Ik ben nu in gesprek met Prugelpietje om te kijken of we onze singels kunnen ruilen, dan kunnen we allebei met beperkte kosten toch de andere versie proberen. Als de anatomical ook niet goed zit dan ga ik me weer verder verdiepen in andere singels.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-06-23 12:42 



 
Profiel   

Ik ben nog steeds enorm blij met de edix singel.

Om die reden staat mijn harrys horse freefit singel incl afneembaar bontje op marktplaats. Voor evt de geinteresseerde.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-06-23 20:28 



 
Profiel   

M_Vainqueur schreef
Oh oeps! Hopelijk niet te veel zeer gedaan?
Ik ben nu in gesprek met Prugelpietje om te kijken of we onze singels kunnen ruilen, dan kunnen we allebei met beperkte kosten toch de andere versie proberen. Als de anatomical ook niet goed zit dan ga ik me weer verder verdiepen in andere singels.


Nee, ik heb een engel op mijn schouder wat vallen van paarden betreft (klopt af).

Dat zou ideaal zijn, als jullie de singels kunnen ruilen om uit te proberen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-06-23 22:37 



 
Profiel   

[ img ]

Is dit een gevalletje “ banaan singel”?
( Yes, te dik, ik weet het. Jonge pony, wordt rustig aan zadelmak gemaakt.)

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-23 08:57 



 
Profiel   

Denk ik wel, en een stuk langer ook :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-23 10:48 



 
Profiel   

Ja idd. Deze singel had ik nog ( prolite 28 inch ).

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-23 10:49 



 
Profiel   

Snap ik dat je hem er dan even omgooit hoor. Ik vind de Edix Crescent ook geen echte crescent of zo, wat meerdere mensen hier zeggen. Beetje hetzelfde effect als de prolite imo, waar de flap in het midden aan de voorkant af gaat staan, en dan hou je nog maar een heel smal stuk over waar de meeste druk komt.

Maar bij jouw pony Muze zou ik een echte crescent gebruiken, volgens mij heeft Mattes een hele mooie.
Even vooropgesteld: ik heb totaal geen verstand van boomloze zadels, dus misschien heb ik het helemaal fout, maar het zadel wat je er nu op hebt, lijkt er erg bovenop en erg naar voren te liggen (al zal het laatste van de singel komen denk ik).
Past die wel?

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-23 11:10 



 
Profiel   

Dit is een ghost mandriana. Een boomloos zadel/ barebackpad. Kruising bijna. Past wel, ligt er bovenop omdat er simpelweg niemand op zit. Naar voren klopt: door de singel.
Er zit geen enkel hard onderdeel in dit “ zadel”, alles is flexibel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-23 11:12 



 
Profiel   

Een nieuw boomloos moet een ruiter altijd nog inrijden, die lijken altijd een beetje torentjes in het begin

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-23 11:13 



 
Profiel   

Ah ok :) dus als er iemand op gaat zitten zakt hij zeg maar om het paard heen?

Klinkt wel fijn om een jong paard in te rijden :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-23 11:13 



 
Profiel   

Deels dat, en deels gaat hij naar de kont van de ruiter vormen :j
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-23 11:17 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 118 van de 161 [ 4010 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121 ... 161  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen