Smaller alternatief Passier Blu Wave singel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SandraWierda

Berichten: 1404
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Friesland

Smaller alternatief Passier Blu Wave singel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-23 17:04

Zoals het kopje al zegt, zijn er nog smallere alternatieven voor de Blu Wave dressuursingel. Mijn hafje heeft maar heel weinig ruimte achter de voorbenen en nu ze wat dikker is geworden in het land en ik toch een langere singel nodig heb, toch nog even kijken of ik misschien een nog betere kan vinden.

Voorkeur heeft met wat elastiek (heeft de Blu wave niet)
Afbeelding

dianaw33

Berichten: 1884
Geregistreerd: 09-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-23 08:12

Ik heb dat model maar dan van Rossner te koop staan, die heeft wel iets rek op de elastieken. Ik wil hem wel voor je opmeten?

SandraWierda

Berichten: 1404
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-23 08:14

dianaw33 schreef:
Ik heb dat model maar dan van Rossner te koop staan, die heeft wel iets rek op de elastieken. Ik wil hem wel voor je opmeten?


Die heb ik idd bekeken bij divoza, maar ik vind het elastiek te erg uitrekken, lukt al met de hand. Heb ook een edix cresent en die is zo sterk dat je dat niet zomaar uitrekt. Nadeel edix is dat de onderdelen grover zijn en dus weer meer in de oksel uitkomen dan de Blu wave

Sky_As

Berichten: 4722
Geregistreerd: 12-05-10
Woonplaats: naast de buren

Re: Smaller alternatief Passier Blu Wave singel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-23 08:46

Geen elastiek, maar lijkt wel vrij smal https://www.cwsaddles.nl/product/equipe ... ngel-gh15/

Ik heb overigens hetzelfde probleem, en ik heb ook maar de passier blue gekocht, Bij mij lijkt het tot nu toe goed te gaan.
Neoprene singels krijgt die van mij ook geen wondjes van.....

SandraWierda

Berichten: 1404
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-23 08:53

Sky_As schreef:
Geen elastiek, maar lijkt wel vrij smal https://www.cwsaddles.nl/product/equipe ... ngel-gh15/

Ik heb overigens hetzelfde probleem, en ik heb ook maar de passier blue gekocht, Bij mij lijkt het tot nu toe goed te gaan.
Neoprene singels krijgt die van mij ook geen wondjes van.....


Lijkt idd ook smal, maar met grote prijs :D

De bouw wave bevalt verder opzich prima, dus kijk ondertussen wel rond of ik ergens een maatje groter te pakken kan krijgen voor geschikt prijsje ;)

Was alleen gisteren na het rijden vergeten foto’s te maken om te bepalen hoeveel groter dan dat ik nu heb. Welke maat heb jij? Ben nl erg benieuwd bij maat groter hoe de verhoudingen van alles dan uitkomt, smalle stuk ten opzichte van midden stuk.

Sky_As

Berichten: 4722
Geregistreerd: 12-05-10
Woonplaats: naast de buren

Re: Smaller alternatief Passier Blu Wave singel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-23 13:15

Mijn singel is 65 cm (D pony van 1.46, heel erg rond gebouwd, geen schoft, geen schouders en singelplek schuift helemaal naar voren doordat buik breder is dan schouders/voorkant)....

Mijn singelstoten heb ik naar voren laten plaatsen, en dat icm Passier singel werkt voor ons tot nu toe nog het beste....

Nibbit

Berichten: 10413
Geregistreerd: 03-06-05

Re: Smaller alternatief Passier Blu Wave singel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-23 08:11

Harry's horse E-motion

Iets minder scherp 'gevormd' maar over het geheel is hij veel smaller dan deze.

De hele singel is licht elastisch.

En mooi prijsje

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Re: Smaller alternatief Passier Blu Wave singel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-23 22:13

Als je paard dikker is geworden, dan zou ik toch echt voor een crescent singel gaan, die vormt veel beter mee en meer kans dat de elleboog dan vrij blijft. In dit topic kun je veel advies vinden en vragen over het vinden van de juiste singel.

[HAR] Toch maar een andere singel??

carika
Berichten: 1584
Geregistreerd: 02-04-10

Re: Smaller alternatief Passier Blu Wave singel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 12:40

Een katoenen koordsingel werk hier het beste. Daar zit rek in en sindsdien heeft ze hier geen last meer van wondjes.
Bij kramer goedkoop te bestellen en echt de moeite waard om te proberen.
Ingrid Klimke gebruikt ze ook op veel paarden.