Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 152 van de 154 [ 3835 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 149, 150, 151, 152, 153, 154  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

 
Profiel   

Lijkt mij momenteel lastig om wow-dealer te zijn, ze produceren zoveel mogelijkheden om een zadel pas te maken, en daarnaast moet je als dealer genoeg kennis hebben om daarin ook de onkunde & pijnpunten van de combinatie te zien.

Dat laatste geeft een geoefend oog. Iets wat wow zich in NL slecht kan permitteren. Het zijn geen personen die al jaren in het vak zitten..Maar het enthousiasme over het merk, hebben ze allemaal wel.
En dìe ervaring is zo KEIHARD nodig om in dit vak te overleven.

Het merk heeft zich niet echt populair gemanifesteerd ondanks hele enthousiaste dealers..

Ik weet dat er ook dealers/fitters/passers in dit topic zitten, en zij kunnen wellicht beamen dat het moeilijk is om zaken te doen met Engelsen. Waarschijnlijk is iedereen zo gek op Kerry Scherp, die heeft een heel kort lijntje met FTE.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-23 20:38 



 
Profiel   

De samenwerking met UK is idd weinig commercieel.
Het merk is en blijft naar mogelijkheden echt top. Maar los van kennis en ervaring wordt er ook een gigantische financiële input verwacht van nieuwe fitters. Het merk staat en valt door de aanpasbaarheid, maar dat betekent ook zwaar investeren in een stock met idd lage marges. Nu vallen mainstream de meeste paarden/combinaties wel te behelpen met de basiszaken en bepaalde aanpassingen, maar uiteraard (en ook voor dat bedrag) vind ik dat je echt alles moet kunnen voorstellen

Nu heeft het merk, vooral in NL, in het verleden ook wel wat de verkeerde doelgroep aangesproken (allicht onbedoeld). Veelal paarden/ruiters met lichamelijke klachten. Allicht kan dat zadel in sommige gevallen verlichting geven, maar de HKO, KS etc, hadden ze eigenlijk van weg moeten blijven. Het is menseigen om dan een zondebok te gaan zoeken.
Daarnaast zijn Nederlanders (ben zelf van Belgie) ook vaak wel opportunistisch en denken dat ze na een cursusje het vak wel te kennen. ( zelf ben ik destijds 3 keer teruggegaan, vooraleer ik aan paarden van anderen begon)
ook nieuwe eigenaren van het zadel waren vaak vindingrijk.
Heb een tijdje mensen aan de grens met Belgie geholpen en wat ik daar allemaal tegenkwam... (van eigen niet conforme vijzen, tot schuim ingespoten, een springbal in de kussens en legio andere voorbeelden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 08:30 



 
Profiel   

Ik heb destijds mijn wow te koop gezet omdat ik na Arie geen passende fitter bij ons in de buurt meer kon vinden, enorm zonde want ik had zoveel plezier gehad van mijn wow.
Tot ik een nieuwe fijne fitter vond die mijn zadel op mijn jonge paard aan kon passen en waar ik later een nieuwe heb gekocht.
Ik heb wel met dat nieuwe zadel in het begin heel veel problemen gehad, vanwege levering van ander model zitting dan ik had besteld, hij is 2x terug naar Engeland geweest…
Inmiddels wegens tijdsproblemen van mijn fitter weer overgestapt naar een fitter meer in de buurt en dat gelukkig ook naar alle tevredenheid.
Beide paarden hier met de nodige aanpassingen nog steeds onder wow lopend.

Mocht iemand op zoek zijn, door aanpassingen van de zadel heb ik een bruine flat zitting en zwarte kussens, beide maat 2 op dit moment over.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 08:57 



 
Profiel   

Door het gebrek aan goede fitters heb ik mijn wow te koop gezet. Wat is het lastig om een afspraak te maken! Ik kreeg bij meerdere fitters gewoon geen gehoor -O- Gelukkig hebben we nu een regulier passend zadel, maar blijf het jammer vinden. Mijn vorige paard liep er zo fijn onder!

Heeft iemand een idee hoe je kunt zien of er een flat, semi curved of curved boom in de zitting zit? Ik kan dat namelijk nergens terug vinden.

Mocht iemand dus nog interesse hebben in een wow dressuurzadel mag je mij een berichtje sturen ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-23 14:07 



 
Profiel   

Je kan het nummer wat in aan de onderkant van de zitting zit onder het label naar wow mailen. Dan kijken zij welke erin zit.

Ik heb al 1,5 jaar een nieuwe zitting en kussens met 2e hands flappen en meerdere kussens te koop. Gewoon geen reacties. Dit heeft denk ik ook te maken met dat er zo weinig fitters zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-23 14:27 



 
Profiel   

Binau schreef
Door het gebrek aan goede fitters heb ik mijn wow te koop gezet. Wat is het lastig om een afspraak te maken! Ik kreeg bij meerdere fitters gewoon geen gehoor -O- Gelukkig hebben we nu een regulier passend zadel, maar blijf het jammer vinden. Mijn vorige paard liep er zo fijn onder!

Heeft iemand een idee hoe je kunt zien of er een flat, semi curved of curved boom in de zitting zit? Ik kan dat namelijk nergens terug vinden.

Mocht iemand dus nog interesse hebben in een wow dressuurzadel mag je mij een berichtje sturen ;)

Zonde.
Ik zou, als ik jouw fitter was, en je hebt er oren naar, jezelf hebben geleerd om je zadel aan te passen.
Kost je wellicht 1 of 2 headplates, pompset, wat schroeven en de tijd dat je fitter je dit leert.
Iedereen blij. Zeker je paard :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-23 17:56 



 
Profiel   

Idd zonde, welke regio woon je?

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-23 18:11 



 
Profiel   

Ah, dankje Babybeertjes! Dan ga ik dat doen. 1,5 jaar lang in de verkoop! Dat is echt lang! Ik hoop m’ toch sneller kwijt te zijn.

Ja, inderdaad zonde, ik wilde het zadel graag op mijn jonge merrie gebruiken. Er is uiteindelijk een meisje langs geweest die net haar opleiding tot fitter afgesloten had, die vond het zadel met een paar pompjes lucht en een ander kopijzer passend. Terwijl het qua bouw een heel ander paard is dan haar moeder (waar het zadel eerst op heeft gelegen) Maar goed, ik ging uit van haar expertise. Helaas schoof het zadel echt alle kanten op en toen was ik er klaar mee.

Het concept is vreselijk fijn, maar het valt of staat echt met de juiste fitter.

Als het zadel eenmaal passend was gemaakt met de juiste onderdelen had ik zeker interesse gehad in een mini-cursus zadel bijhouden. Maar uiteindelijk heb ik nu een Sella op maat laten maken, en daar zijn we ook allebei blij mee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-23 20:26 



 
Profiel   

Weet iemand hoe ik kan zien welke boom maat er in mijn wow zadel zit?

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-05-23 09:26 



 
Profiel   

Je bedoeld kopijzermaat? Meeste zadelmakers schrijven dat erop, sommige kopijzer hebben een getal in het metaal staan. Moet je even de schroeven aan de voorkant loshalen en de kussens naar achter trekken om dat te kunnen zien.

Wil je het precieze type van je boom/zitting weten dan moet je de 4 cijferige code die je onderop je zadel ziet mailen naar wow, die kunnen je vertellen wat voor zitting het is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-05-23 09:41 



 
Profiel   

Eef_Bam schreef
Je bedoeld kopijzermaat? Meeste zadelmakers schrijven dat erop, sommige kopijzer hebben een getal in het metaal staan. Moet je even de schroeven aan de voorkant loshalen en de kussens naar achter trekken om dat te kunnen zien.

Wil je het precieze type van je boom/zitting weten dan moet je de 4 cijferige code die je onderop je zadel ziet mailen naar wow, die kunnen je vertellen wat voor zitting het is.


Hartelijk dank ik wou inderdaad de maat van het kopijzer weten ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-23 07:34 



 
Profiel   

Dag allemaal,

Wie weet er een goede wow zadelpasser?!
Die vooral ook ervaring heeft met ronde types. In dit geval een lipizanner. Niet de makkelijkste bouw.

Ze is nog jong en zal ook veranderen. Heb nu nog een wintec. De zadelpasser daarvan zal ik zwz nogmaals laten komen. Dit zit echt niet vertrouwd, alsof er een wolk lucht tussen ons zit en schuiven.

Ik hoop dat jullie mij ook kunnen helpen met tips.
Want met een hong dier, is een wow dan makkelijk aan te passen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-06-23 13:27 



 
Profiel   

Horsie84 schreef
Dag allemaal,

Wie weet er een goede wow zadelpasser?!
Die vooral ook ervaring heeft met ronde types. In dit geval een lipizanner. Niet de makkelijkste bouw.

Ze is nog jong en zal ook veranderen. Heb nu nog een wintec. De zadelpasser daarvan zal ik zwz nogmaals laten komen. Dit zit echt niet vertrouwd, alsof er een wolk lucht tussen ons zit en schuiven.

Ik hoop dat jullie mij ook kunnen helpen met tips.
Want met een hong dier, is een wow dan makkelijk aan te passen?


Ik heb sinds kort ook een Lipizzaner met een hele korte rug die heel buikig is, en waarbij alles dus opzij en naar voren schuift, zeker nu hij op de wei staat…
Ik heb Romi v Eikendal als fitter.
Wij zijn ook nog erg aan het zoeken wat werkt maar ze heeft het zadel nu zover aangepast dat hij wel redelijk goed blijft liggen, nog even zoekende naar een fijne singel, omdat hij zich ook snel doorloopt op de singel…

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-06-23 17:51 



 
Profiel   

Romi is een topper, kan ik je ook aanraden.
Had haar ooit als klant en het was een godsgeschenk hoe ze begreep hoe een paard bewoog, de ruiter erop zat en wat voor invloed dat heeft op het zadel.
Zo fijn dat ze fitter is geworden in de omgeving randstad. Aanwinst voor wow.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-06-23 18:26 



 
Profiel   

Nielojram schreef
Romi is een topper, kan ik je ook aanraden.
Had haar ooit als klant en het was een godsgeschenk hoe ze begreep hoe een paard bewoog, de ruiter erop zat en wat voor invloed dat heeft op het zadel.
Zo fijn dat ze fitter is geworden in de omgeving randstad. Aanwinst voor wow.


Absoluut, ook erg blij met haar zo dicht bij huis!

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-06-23 21:02 



 
Profiel   

Mijn billen passen niet lekker meer in mijn size 1 zitting. Heeft of weet iemand een semi-curved size 2 deep te koop? Liefst zwart, maar heel kritisch ben ik niet :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-06-23 07:38 



 
Profiel   

staat er niets op ebay.co.uk ?

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-06-23 09:10 



 
Profiel   

Ik heb evt wel een bruine curved maat 2 te koop, maar daar heb je niks aan vermoed ik… :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-06-23 09:23 



 
Profiel   

Maris schreef
staat er niets op ebay.co.uk ?


Kan dat nog net zo makkelijk als voor de Brexit? Ik heb daar vroeger wel eens wow-onderdelen gekocht via ebay.uk, maar ik ging ervan uit dat het nu niet meer zou lonen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-06-23 10:08 



 
Profiel   

Nouvel schreef
Ik heb evt wel een bruine curved maat 2 te koop, maar daar heb je niks aan vermoed ik… :+


Nee, dat gaat niet passen ben ik bang

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-06-23 10:09 



 
Profiel   

Te andere kussens is curved te fitten naar semi curved, mijn zadel met springbladen ligt bij Mariska van Oest, die heeft deze combinatie. Kan ook zonder spring zweetbladen

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-06-23 10:21 



 
Profiel   

Mrijn schreef
Nouvel schreef
Ik heb evt wel een bruine curved maat 2 te koop, maar daar heb je niks aan vermoed ik… :+


Nee, dat gaat niet passen ben ik bang


Mijn fitter even gevraagd, die heeft alleen een nieuwe, maar die zoek je niet denk…

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-06-23 17:11 



 
Profiel   

Oh wat, dank je! Ik kreeg uit andere hoek ook al een nieuwe aangeboden, maar dat zijn mijn kussens en flappen gewoon niet meer waard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-23 07:47 



 
Profiel   

Ik heb een mooie zitting op de kop getikt alleen bleek deze na bevraag in Engeland een curved. -O- Hij ligt niet heel slecht en met andere kussens (die ik toch nodig had) gaat het waarschijnlijk wel goed komen.
Nu ben ik dus op zoek naar een setje zwarte panels: DWG2 2,5inch met tab en stitch. Heeft iemand een 2e hands setje te koop???

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-23 21:23 



 
Profiel   

Ik ga even binnenvallen haha. Ik wil opzoek naar een WOW voor mijn jonkie.(zal 2e hands worden, ik ga echt geen nieuw zadel op een amper ingereden 4 jarige leggen :') )

Ik heb jaren geleden al eens een wow gereden maar toen verkocht omdat aanpassen echt een ramp was. (Al was dat vooral de fitter hier in de buurt, spreken was echt niet te doen)

Maar ik blijf echter heel erg te spreken over het concept en wil het toch een nieuwe poging geven!

Maar welke wow fitter komt tegenwoordig wel in het Westland/ Hoek van Holland? En heeft bij voorkeur 2e hands, scheelt een hoop bij elkaar zoeken O:)

Wil terug naar een deep seat (gezien rugvorm zal het een semi curved worden), dressuur bladen met movable blocks en dan geen idee welke kussens haha

Maar voor de maat van de boom en de kussens heb ik wel echt een dealer/fitter nodig!
Dus iemand suggesties voor een goede fitter?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-06-23 21:56 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 152 van de 154 [ 3835 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 149, 150, 151, 152, 153, 154  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen