Toch maar een andere singel??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Muze
Berichten: 5268
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Toch maar een andere singel??

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-23 12:31

Klopt. Hier is ( door mij) nog niet opgezeten, had m alleen even ermee gelongeerd. Maar er moet een andere singel aan.
Uiteindelijk wil ik naar een boomzadel, maar voor de eerste ritjes neig ik naar deze .

Avalanche

Berichten: 15975
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Toch maar een andere singel??

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-23 14:00

Snap ik hoor, je wilt ook dat de eerste ervaringen positief zijn :j

M_Vainqueur

Berichten: 2127
Geregistreerd: 10-07-07
Woonplaats: Ede

Re: Toch maar een andere singel??

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 15:52

Hier inmiddels 2x kort kunnen rijden met de Edix anatomical. En ik vind 'm erg fijn liggen, de druk aan de voor- en achterkant van de singel verschilt niet veel, het zadel blijft netjes liggen en paardlief lijkt hem wel te kunnen waarderen. Geen gigantisch verschil met de singel die ik had, maar wegstappen na het opzadelen is minder met de adem ingehouden. Dus voorlopig ben ik tevreden :)

Afbeelding

Pallatin

Berichten: 2491
Geregistreerd: 30-05-08

Re: Toch maar een andere singel??

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 18:35

Is dit na of voor het rijden? Het lijkt alsof de singel je zadel wat naar voren trekt? Maar als je paard m fijn vindt: +:)+

Avalanche

Berichten: 15975
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Toch maar een andere singel??

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 00:46

Veel netter dan je andere singel, deze heeft ook meer elleboogruimte zo te zien :)

prugelpiet

Berichten: 12562
Geregistreerd: 20-01-12

Re: Toch maar een andere singel??

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 17:26

Ik heb inmiddels ook kunnen rijden met de Edix Crescent en dat voelde goed! Ik kwam er halverwege achter dat ik vergeten was aan te singelen, maar mijn zadel ging nergens heen. Hij sluit mooi aan onder de buik. **\O/**

Ik heb geen foto gemaakt, want ik wou er snel op ivm de hitte. Maar hij ligt zo veel vrijer in de oksels en de singelstoten lopen mooi naar beneden nu.

SandraWierda

Berichten: 1404
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 20:36

Voor de liefhebber ik heb nog een 60cm edix crescent zwart te koop.


Afbeelding

Avalanche

Berichten: 15975
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 20:38

prugelpiet schreef:
Ik heb inmiddels ook kunnen rijden met de Edix Crescent en dat voelde goed! Ik kwam er halverwege achter dat ik vergeten was aan te singelen, maar mijn zadel ging nergens heen. Hij sluit mooi aan onder de buik. **\O/**

Ik heb geen foto gemaakt, want ik wou er snel op ivm de hitte. Maar hij ligt zo veel vrijer in de oksels en de singelstoten lopen mooi naar beneden nu.

Super *\o/* elleboogvrijheid is zo belangrijk :j

dmuts
Berichten: 696
Geregistreerd: 09-03-10

Re: Toch maar een andere singel??

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-23 18:48

ik heb 3 fijne singels in de aanbieding voor de liefhebber (vermeld in onderschrift). 2 supersoft singels en een lemieux gel-tek springsingel. Paard geeft voorkeur aan goedkope memoryfoam

lies

Berichten: 9626
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 22:33

Oh, wat jammer dat de lemieux singel niet 10cm langer is. Ben precies op zoek naar zo'n singel :|
Het beviel je paard dus niet? Kan je me vertellen hoe elastiekerig het elastiek is?

Bielsje

Berichten: 1388
Geregistreerd: 17-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-23 00:49

lies schreef:
Oh, wat jammer dat de lemieux singel niet 10cm langer is. Ben precies op zoek naar zo'n singel :|
Het beviel je paard dus niet? Kan je me vertellen hoe elastiekerig het elastiek is?


Ik had die laatst in mijn handen, leek echt een geweldige singel! Het elastiek leek mooi sterk/dik. Ik moet er alleen een cm of 20 bij hebben, we houden het maar op korte singelstoten :')

dmuts
Berichten: 696
Geregistreerd: 09-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-23 08:30

lies schreef:
Oh, wat jammer dat de lemieux singel niet 10cm langer is. Ben precies op zoek naar zo'n singel :|
Het beviel je paard dus niet? Kan je me vertellen hoe elastiekerig het elastiek is?


Het is stevig elastiek! Mijn grote paard van 1.70 met ook best een buik kon de singel goed hebben, maar heb er een padje onder en nu is ie niet gemakkelijk meer vast te krijgen. En mn paard heeft voorkeur voor memoryfoam ipv deze dure singels (moet je maar weten vt voren )

dianaw33

Berichten: 1884
Geregistreerd: 09-03-10

Re: Toch maar een andere singel??

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-23 12:43

Ik heb een 75 cm Rossner easy go te koop op Bokt markt. Hij was bij mij te kort.

lies

Berichten: 9626
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-23 14:00

Ik heb de gel-tek ook in handen gehad (in dressuur versie dan, dus elastiek voelen heb ik helemaal niet aan gedacht omdat dat verstopt zit natuurlijk) en sindsdien wel een beetje geobsedeerd :+
Zo zacht, het lijkt me een superfijne singel voor mijn gevoelige merrie. Maar moet wel echt een singel hebben die maar minimaal (of helemaal niet) meerekt, want ze is vierkant en m’n zadel gaat anders heel makkelijk op d’r zij..
Dus dank voor jullie antwoorden! Heel stevig elastiek is dan denk ik goed genoeg.

Spenk
Berichten: 21768
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Toch maar een andere singel??

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-23 14:04

De dressuurversie beviel mij niet. Het is een hele lompe singel en het zachte wordt ondanks goed onderhoud al snel een stuk harder :=

Nu weet ik niet of de springversie net zo lomp is maar de dressuur is dat wel.

lies

Berichten: 9626
Geregistreerd: 09-11-01

Re: Toch maar een andere singel??

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-23 14:05

Oh haha, stond al op punt van bestellen, maar dan ga ik me nog even verder inlezen of meer mensen deze ervaring hebben.

Spenk
Berichten: 21768
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Toch maar een andere singel??

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-23 14:09

Hier in ieder geval stalgenoot ook dezelfde ervaring :j heb het hier in het topic ook wel meer gelezen dat ze zo lomp zijn.

lies

Berichten: 9626
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-23 14:18

Het lompe maak ik me niet zoveel zorgen om, heb nou niet bepaald een rank paard dus denk dat dat wel kan/past bij haar := Maar dat ie snel hard wordt vind ik wel zorgelijk..

Ik vond de dressuur versie overigens niet lomp, maar heb ‘m niet op paard gezien, alleen in handen gehad bij de zadelmaker.

Enzo_Ollie

Berichten: 775
Geregistreerd: 24-09-20
Woonplaats: Drenthe

Re: Toch maar een andere singel??

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-23 15:15

Een collega van mij heeft 'm ongeveer een jaar (denk ik) en die hoor ik alleen maar over hoe zacht die is!

miereneter

Berichten: 2528
Geregistreerd: 25-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-23 16:45

Is soms toch om gek te worden, al die verschillende ervaringen met hetzelfde spul :D . Ik ben echt bezig met een moeilijke zoektocht, nu de Edix crescent, de prolite, de Eric le Tixerant en de Passier Blu Wave allemaal door paard zijn afgekeurd. Een simpele rechte neopreen met elastiek lag nog het beste, maar ietwat anatomisch zou voor zijn bouw nog iets beter zijn.

Gelukkig koop ik tweedehands en heb ik tot nu toe vlot kunnen doorverkopen. De Passier kwam vandaag binnen, zo bizar: ik heb 70 cm nodig en er staat 70 cm op, maar hij was veel en veel te kort. Al mijn andere singels waren ook 70 en pasten in lengte prima. Helaas kan deze dus ook weer Markplaats op ;( .

De Gel-Tek durf ik nu ook niet meer aan. Het zijn juist harde randen waar de mijne heel fel op reageert. Ben nu al zo ver dat ik een ouderwetse koordsingel overweeg. Mohair zou nog fijner zijn, maar die zijn stervensduur en ik heb het een beetje gehad met geld in het rond gooien aan singels.

Zijn er mensen die met een koordsingel rijden?

SandraWierda

Berichten: 1404
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-23 16:52

miereneter schreef:
De Passier kwam vandaag binnen, zo bizar: ik heb 70 cm nodig en er staat 70 cm op, maar hij was veel en veel te kort. Al mijn andere singels waren ook 70 en pasten in lengte prima. Helaas kan deze dus ook weer Markplaats op ;( .



Ik vraag ook altijd of ze voor me willen nameten uiteinde gesp tot uiteinde gesp. Zit idd regelmatig verschil ongeacht wat er op de singel staat vermeld.

Ik heb net deze week toch de gok genomen om een nieuwe mattes te bestellen.goed contact gehad met gooisepaarden via de app. Weet ik hoeveel foto’s verschillende singels etc. Goed advies gekregen en de gok genomen.

Ik koop normaal altijd tweedehands en idd hups zo weer Mp op en hopen dat je herleefde geld er weer voor terug krijgt. Helaas kon ik toentertijd de edix niet 2de hands te pakken krijgen dus nieuw gekocht, ging perfect totdat ik een ander zadel kocht en we weer opnieuw zijn begonnen met de zoektocht naar de perfecte singel. :(

Avalanche

Berichten: 15975
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Toch maar een andere singel??

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-23 17:01

Miereneter: die wordt door veel paarden wel goed geaccepteerd :) je zou het kunnen proberen, ze zijn niet duur. Stubben heeft een fijne, met bont bij de gespen :)

miereneter

Berichten: 2528
Geregistreerd: 25-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-23 17:04

SandraWierda, vreemd toch dat ze zo kunnen verschillen. Hier staat de maat nota bene op de singel, het is niet dat de verkoper verkeerd heeft gemeten. Goede tip wel, ik ga voortaan ook vragen of ze eens willen nameten.

Die Mattes zat ik ook naar te lonken, hoop dat die jullie bevalt!

Dank Avalanche, ik twijfelde eigenlijk alleen maar doordat je ze bijna niet meer ziet.
Die van Stubben ga ik direct opzoeken.

Maddy_Paola

Berichten: 1330
Geregistreerd: 19-04-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-23 18:29

miereneter schreef:
Is soms toch om gek te worden, al die verschillende ervaringen met hetzelfde spul :D . Ik ben echt bezig met een moeilijke zoektocht, nu de Edix crescent, de prolite, de Eric le Tixerant en de Passier Blu Wave allemaal door paard zijn afgekeurd. Een simpele rechte neopreen met elastiek lag nog het beste, maar ietwat anatomisch zou voor zijn bouw nog iets beter zijn.

Gelukkig koop ik tweedehands en heb ik tot nu toe vlot kunnen doorverkopen. De Passier kwam vandaag binnen, zo bizar: ik heb 70 cm nodig en er staat 70 cm op, maar hij was veel en veel te kort. Al mijn andere singels waren ook 70 en pasten in lengte prima. Helaas kan deze dus ook weer Markplaats op ;( .

De Gel-Tek durf ik nu ook niet meer aan. Het zijn juist harde randen waar de mijne heel fel op reageert. Ben nu al zo ver dat ik een ouderwetse koordsingel overweeg. Mohair zou nog fijner zijn, maar die zijn stervensduur en ik heb het een beetje gehad met geld in het rond gooien aan singels.

Zijn er mensen die met een koordsingel rijden?



Ik rijd met koordsingel, eindelijk geen wondjes meer, heb die van kramer, die zijn nog geen 20€ dus ook prima om te testen. Die van kramer rekken wel ongeveer 10 cm uit maar dat staat ook netjes in omschrijving. Mijn merrie en ik zijn er allebei blij mee

Afbeelding

Bielsje

Berichten: 1388
Geregistreerd: 17-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-23 19:23

Spenk schreef:
De dressuurversie beviel mij niet. Het is een hele lompe singel en het zachte wordt ondanks goed onderhoud al snel een stuk harder :=

Nu weet ik niet of de springversie net zo lomp is maar de dressuur is dat wel.


De springversie is verre van lomp in ieder geval, heel mooi smal singeltje! En zooo zacht, ik baal nu dat ik de dressuurversie niet even heb bekeken om te zien of het hetzelfde leer is...