Zadel voor korte, rechte rug

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Paisy

Berichten: 219
Geregistreerd: 18-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-24 02:13

Hier wil ik graag even op reageren.
€400,- hoger uit dan verwacht kan niet kloppen.
Er wordt een consult en voorrijkosten berekend. Dit komt nooit boven de €150,- uit. De kopijzers bedragen €17,50 en €19,95.

Bij veel zadelfitters betaal je inderdaad geen consultkosten bij een zadel vanaf +/- €3000,-
Hierintegen zijn de RS zadels in aanschaf weer een stuk aantrekkelijker geprijsd.

Ook werken we met diverse dealers verspreid door het land en worden routes gecombineerd om de voorrijkosten aantrekkelijk te houden voor de klanten.

boemel schreef:
Let bij RS op met alle bijkomende kosten.
Daar wordt niet echt duidelijk over gecommuniceerd.
Bij veel zadelfitters heb je geen consult kosten als je een zadel afneemt. Hier wel.
En daarbij afleverkosten, reiskosten, en kosten kopijzer.
Recent aangekocht zadel viel hierdoor eur 400,00 hoger uit dan verwacht.

46cm draagvlak is niet heel kort.
Volgens mij heb je dan behoorlijk wat keuze. Ik zou ivm groei wel opletten op verwisselbaar kopijzer of verstelbare boom.

Wellicht heeft Kifra Horse wat? Of Raisa van zadellogisch.

overzee2

Berichten: 666
Geregistreerd: 13-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-24 10:14

Paisy schreef:
Hier wil ik graag even op reageren.
€400,- hoger uit dan verwacht kan niet kloppen.
Er wordt een consult en voorrijkosten berekend. Dit komt nooit boven de €150,- uit. De kopijzers bedragen €17,50 en €19,95.

Bij veel zadelfitters betaal je inderdaad geen consultkosten bij een zadel vanaf +/- €3000,-
Hierintegen zijn de RS zadels in aanschaf weer een stuk aantrekkelijker geprijsd.

Ook werken we met diverse dealers verspreid door het land en worden routes gecombineerd om de voorrijkosten aantrekkelijk te houden voor de klanten.

boemel schreef:
Let bij RS op met alle bijkomende kosten.
Daar wordt niet echt duidelijk over gecommuniceerd.
Bij veel zadelfitters heb je geen consult kosten als je een zadel afneemt. Hier wel.
En daarbij afleverkosten, reiskosten, en kosten kopijzer.
Recent aangekocht zadel viel hierdoor eur 400,00 hoger uit dan verwacht.

46cm draagvlak is niet heel kort.
Volgens mij heb je dan behoorlijk wat keuze. Ik zou ivm groei wel opletten op verwisselbaar kopijzer of verstelbare boom.

Wellicht heeft Kifra Horse wat? Of Raisa van zadellogisch.





Dank je voor je toelichting, ik schrok inderdaad van de hoge extra kosten.

xSCWx
Berichten: 7060
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-24 21:18

Bedankt voor al jullie reacties :j
Dees schreef:
Als jouw paard wel in een Tekna en een Prestige Roma past, dan zal het draagvlak wel eerder 50cm zijn dan 46cm.

Ik denk dat je hier een punt hebt :D Mijn Thorowgood t8 was simpelweg te lang (54cm), maar ze heeft niet zozeer een erg korte rug (ik heb dat er zelf van gemaakt denk ik).
En wel een redelijk rechte rug maar ook wel niet bizar recht. De Kentaur Ithaka was in ieder geval wel teveel gewelfd voor haar (achterkant stond daarbij omhoog).
Ik heb momenteel een euroriding diamant (48cm 17") in gebruik welke erg goed zit. Ik merk alleen dat ik zelf fijner zit in een veelzijdig (of een dressuur waarbij de wrongen naar voren gezet kunnen worden zodat ik 1 of 2 gaatjes korter kan ivm mijn heupen).
Ik vind Wintec Hart zadels ook erg fijn, kan iemand voor mij de kussens (draagvlak) opmeten van een dressuur en veelzijdig? Ik wil nog een zadelmaker laten komen maar wil wel weten in welke richting ik moet zoeken.

Vinnie123
Berichten: 39
Geregistreerd: 04-05-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-24 14:37

Ik heb op dit moment een euroriding Luxor evolution op mijn paard met mega korte rug liggen. Ligt super en gaat nergens heen. Als je in de buurt woont mag je hem best passen!

JornaR

Berichten: 21
Geregistreerd: 21-09-18

Re: Zadel voor korte, rechte rug

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-24 16:05

Op mijn kort gebouwde cruzado had ik een kentaur afrodite 17,5 inch liggen. Helaas is hij nu uit het zadel gegroeid en staat het zadel te koop. Is een zadel met redelijke wrongen en een diepe zit. Heb er altijd fijn mee gereden. Is net 3 jaar oud, maar de afgelopen 9 maanden niet gebruikt.