Forums » Over Paarden » [HAR] Harnachement |
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp | |
Pagina 3 van de 7 [ 154 berichten ]
Ga naar pagina Vorige 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 Volgende |
|
Plaats een nieuw onderwerp |
Wat mist er op de NLse paardensport markt? |
---|
Cambionn | |
Moska schreef Sommige merken vallen gewoon anders. Ik heb in het verleden broeken van Nedhorse gehad en toen had ik confectiemaat 38/40, maar de rijbroek was maat 42 en benam me bijna de adem zo ontzettend smal was de taille. En bij de kuiten en knieën had ik ruimte over. Maar dat verklaard niet waarom ik bij de EJ standaard mijn gewone broekmaat kan pakken en het is de juiste maat ongeacht merk? En bij andere winkels met paardrijkleding precies zo. Lijkt me sterk dat die allemaal toevallig op maat vallen? En mijn oude 2e hands broeken ook. Want dan zou het niet zo'n issue zijn waar veel mensen over klagen. Zoals ik zeg, alle broeken die ik heb gepast vallen zo ver normaal bij mij. Maar bij genoeg mensen die ik ken weer consequent niet. Echt per persoon dus, niet per merk.En broeken van Harry’s Horse moest ik voorheen ook twee maten groter hebben om überhaupt mijn kuiten erin te krijgen (en die waren toen heel normaal qua formaat), maar dan paste natuurlijk de taille niet meer (te groot). Wellicht zit het dan meer in het model dan de maatvoering. Dat het op bepaalde figuur lichamen beter past. Maar dan wordt het vrijwel onmogelijk om een broek te maken die voor iedereen op maat valt. Daarbij vraag ik me af waarom dit bij paardrijbroeken zo'n veelvoorkomend iets is, maar niet bij andere soorten broeken. Wat maakt een paardrijbriek zo "raar" in de maten vergeleken met een skinnyjeans ofzo. |
Laatste bericht |
Geplaatst: 12-09-24 20:16 |
Jorex | |
Voornamelijk dat mensen die die broeken maken dus denken dat paardenmeiden altijd dunne lange benen hebben. Ik weeg net iets te zwaar, pas gewoon in maat 36/38 qua gewone kleding met wat rek in de stof. Maar het is haast onmogelijk om voor die dikke korte benen een goede rijbroek te vinden. Ik heb er tot nu toe nog maar 3 gevonden die passen maar wel te lang zijn maar dat neem ik dan maar voor lief. En een rijlegging voor de zomer waar rek in zit past nog het beste.
|
Geplaatst: 12-09-24 20:28 |
Ayasha | |
SandraWierda schreef Sure_lee schreef Rijleggings zonder grip en 2 ruime zakken op het been. Jaaaa dat dus Jep! Dit!! Voor mij zijn alle broeken dan weer te ruim. |
Geplaatst: 12-09-24 20:44 |
parnassia | |
Equivesta!
Die heeft (duurzaam geproduceerde) rijbroeken, ook voor langere benen. Met vegan suede zitvlak, en handige telefoonzakken. Heb ze nog maar net, dus even afwachten nog, maar voorlopig dik tevreden. Zelf geen hele lange benen, dus dat kan ik niet goed beoordelen. Maar idd, meer duurzaam geproduceerde artikelen! Ook bij bv hoofdstellen etc, als de kwaliteit maar goed is. |
Geplaatst: 12-09-24 20:52 |
Cambionn | |
Jorex schreef Voornamelijk dat mensen die die broeken maken dus denken dat paardenmeiden altijd dunne lange benen hebben. Ik weeg net iets te zwaar, pas gewoon in maat 36/38 qua gewone kleding met wat rek in de stof. Maar het is haast onmogelijk om voor die dikke korte benen een goede rijbroek te vinden. Ik heb er tot nu toe nog maar 3 gevonden die passen maar wel te lang zijn maar dat neem ik dan maar voor lief. En een rijlegging voor de zomer waar rek in zit past nog het beste. Nou troostje, lange benen is het ook niet hoor. Ik ben niet dun, ook niet dik. Maatje 42, met 180m lang aardig normaal en ben op gezond gewicht maar zeker niet dun. De meeste broeken komen tot halverwege mij kuit . Daarom dat ik lengtematen wil .De paar lengtematen die ik aan heb gehad zaten top kwa maat maar hadden iets anders wat ik miste waardoor de keus toch op wat anders viel, de rest zit goed op de lengte na. Dat verstop ik maar onder m'n sokken tot ik een echt goede optie vind. Knie-inzets in de broek zitten ook iets hoog daardoor, maar zitten niet in de weg en gezien mijn laarzen tot mijn knie komen heb ik daar niet zo'n last van/mis ik de grip niet (anders valt het immers onder de laars). Mijn punt is overigens absoluut niet om te zeggen dat de maat klachten ongegrond zijn ofzo. Ik geloof ze juist goed, de vragen waarom dit zo verschilt zijn oprecht. Men zegt broeken te willen die ook echt op maat vallen, of dat de webshop aangeeft op welke echte maat de broeken vallen. Maar dat is dus lastig als het per persoon verschilt. Dus dat moet TS, en andere winkels, begrijpen waarom voordat ze daar wat mee kan. Wellicht is een idee om aan te geven op welke lichaamsvorm de broek valt? En dan broeken voor verschillende vormen te hebben, inclusief die die ver van standaard zijn? En dit filterbaar te maken? Ik ken geen webshop die dat doet voor rijbroeken naar zou denk ik veel mensen helpen. |
Geplaatst: 12-09-24 21:19 |
KiKiDo | |
Bij elk product een goede maattabel, duidelijk in het zicht!
Of het nu kleding, deken of mix & match hoofdstel is. Een echte maattabel. Eventueel nog vermelden wat je moet doen als je tussen 2 maten valt. Voorkomt ergernis en retourzendingen. Edit: zoals hierboven ook genoemd wordt. Topvintage.nl bijvoirbeeld, vind ik goede omschrijvingen hebben. Nog nooit iets terug hoeven sturen. |
Geplaatst: 12-09-24 21:54 |
CxKenzo | |
Nyaleti schreef Rijbroeken ja. Geen leggings. Maar wel zakken. Of broeken voor de kortere benen. Meer kwalitatieve dekens in de kleine mini pony maatjes zonder roze of unicorns. Jaaa gewoon ouderwets flatterende rijbroeken, maar met telefoonzak (heb graag als ik de weg op moet een telefoon bij) graag! |
Geplaatst: 12-09-24 22:28 |
Coentjuh | |
Westernpads Arabieren-maat (anatomisch gevormd) en fleurig
|
Geplaatst: 12-09-24 22:56 |
denisesilver | |
DuoPenotti schreef Brede dekens op de borst met de sluiting laag. Alleen horseware lijkt die te hebben. Bucas heeft wel breed maar voor veel paarden alsnog niet passend omdat ze een lage halsaanzet hebben. En zo met van de grond af eten steeds op de sluiting drukken. En zo ook graasmaskers in xxl. Cheepoo had die vroeger. Het model van harrys horse maar dan met een neusomtrek van 76 cm. My best friend heeft die nu wel. Maar is minder fijne pasvorm. En thinline zo duur en snel stuk. Graasmaskers die niet de neus kapot schuren! En ik mis de ouderwetse ribfluwelen rijbroeken, zonder siliconen of leren zitvlak. Evenals simpele stoffen caps zonder een scala aan glitters en zonder die draaiknop. |
Geplaatst: 12-09-24 23:06 |
Sheran | |
Betaalbare rijbroeken in flinke lengtematen
Betaalbare chaps voor het langere en dunnere been . Maar dit mis ik zelf vooral, haha. Pikeur heeft als enige redelijke lengtematen maar is gewoon echt ontzettend duur. Sowieso meer met lengtematen. Ook jassen bijvoorbeeld. Van alles behalve Kingsland bomber en Uhip zijn de mouwen zo kort. Oh en saaie maar betaalbare dekjes en dekens. Ik ben ook ouderwets |
Geplaatst: 12-09-24 23:22 |
BoktVerlaten | |
Moska schreef Rijbroeken zonder plak en/of kunstleren zitvlak, met hoge, brede taille en steekzakken. En dan het liefst in de kleuren grijs en bruin. Heb nu allemaal dezelfde blauwe broeken van montar, omdat de enige andere kleurkeuze zwart is Bestaan gewoon: flexars (rood, groen, bruin, grijs, zwart, wit, beige…) legging, hoge brede tailleband, zakje op bovenbeen en helemaal geen grip. En in 2 lengte maten. Vallen op maat, ik draag M met maat 40 In Nederland alleen bij equismart verkrijgbaar (niet altijd alles op voorraad) maar ik bestel meestal direct bij flexars in Engeland zelf. Als je die in je assortiment zou kunnen krijgen, is dat super! |
Geplaatst: 12-09-24 23:22 |
paddraigh | |
Betaalbare dekens met het effect wat de smartex stay dry ook heeft . Dus als iemand een idee heeft toevallig
|
Geplaatst: 13-09-24 06:50 |
Moska | |
BoktVerlaten schreef Moska schreef Rijbroeken zonder plak en/of kunstleren zitvlak, met hoge, brede taille en steekzakken. En dan het liefst in de kleuren grijs en bruin. Heb nu allemaal dezelfde blauwe broeken van montar, omdat de enige andere kleurkeuze zwart is Bestaan gewoon: flexars (rood, groen, bruin, grijs, zwart, wit, beige…) legging, hoge brede tailleband, zakje op bovenbeen en helemaal geen grip. En in 2 lengte maten. Vallen op maat, ik draag M met maat 40 In Nederland alleen bij equismart verkrijgbaar (niet altijd alles op voorraad) maar ik bestel meestal direct bij flexars in Engeland zelf. Als je die in je assortiment zou kunnen krijgen, is dat super! Flexar is een legging zonder steekzakken en zonder knoop/rits. En dat is bij mij redelijk oncharmant Telefoonzak gebruik ik nooit. Wel de steekzakken waar ik nog een brokje in kwijt kan en mijn handschoenen. |
Geplaatst: 13-09-24 08:28 |
BoktVerlaten | |
Moska schreef Rijbroeken zonder plak en/of kunstleren zitvlak, met hoge, brede taille en steekzakken. En dan het liefst in de kleuren grijs en bruin. Heb nu allemaal dezelfde blauwe broeken van montar, omdat de enige andere kleurkeuze zwart is Bestaan gewoon: flexars (rood, groen, bruin, grijs, zwart, wit, beige…) legging, hoge brede tailleband, zakje op bovenbeen en helemaal geen grip. En in 2 lengte maten. Vallen op maat, ik draag M met maat 40 In Nederland alleen bij equismart verkrijgbaar (niet altijd alles op voorraad) maar ik bestel meestal direct bij flexars in Engeland zelf. Als je die in je assortiment zou kunnen krijgen, is dat super![/quote] Flexar is een legging zonder steekzakken en zonder knoop/rits. En dat is bij mij redelijk oncharmant Telefoonzak gebruik ik nooit. Wel de steekzakken waar ik nog een brokje in kwijt kan en mijn handschoenen.[/quote] Ja, is idd wel een legging. Met 1 zakje op bovenbeen. Maar jij bedoelt echt broek emt broekzakken? Die zijn zeldzaam zonder grip, denk ik. Ik vind juist broeken oncharmant staan want dan heb ik altijd van die lege ruimtes en hobbels in de stof rond mijn buik als ik zit. De ideale rijbroek/legging moet nog uitgevonden worden, denk ik…… |
Geplaatst: 13-09-24 11:20 |
Tallie1979 | |
Sjabrakken in zadelvorm. Bijna nergens meer te krijgen.
|
Geplaatst: 13-09-24 11:49 |
Moska | |
@BoktVerlaten, ik bedoel idd een normale rijbroek met zakken. En die zijn inderdaad zeldzaam, heb tot nu toe alleen Montar nieuw kunnen vinden (alleen weinig keuze in kleur, alleen blauw of zwart) en verder schuim ik marktplaats af.
|
Geplaatst: 13-09-24 13:34 |
Lisa_WB | |
Nou de eerste samples zijn onderweg!
Een legging van wat dunner materiaal, en eentje met wat dikker materiaal, die ook een uitvoering als “broek” kan hebben met een rits en knoop sluiting. Beide zonder siliconen, met op beide boven benen een “telefoon” zak. Donker grijs en beige/bruin. Gelijk met custom sizing, om te kijken of dat goed gaat! |
Geplaatst: 13-09-24 13:37 |
rien10 | |
Alles zonder glitters.
Of hoort dit in het ergernis topic |
Geplaatst: 13-09-24 13:38 |
JornaR | |
paddraigh schreef Betaalbare dekens met het effect wat de smartex stay dry ook heeft . Dus als iemand een idee heeft toevallig Je hebt sinds kort van horseware de dryliner. Kan ook op een nat paard worden gelegd en worden vastgemaakt aan de buitendeken. Mijn paard bleef er ook goed warm onder bij koudere temperaturen. Ik vond het ideaal voor mijn paard waarbij horseware beter zat dan bucas. |
Geplaatst: 13-09-24 15:58 |
SjonnieZ | |
Tallie1979 schreef Sjabrakken in zadelvorm. Bijna nergens meer te krijgen. Cal rei. |
Geplaatst: 13-09-24 17:06 |
neetoch | |
pjer schreef Rrijbroeken zonder grip in grote maten (tot maat 50 of 52 of groter) en wedstrijd shirts en jasjes ook in grote maten. Menners lopen er namelijk ook graag netjes bij tijdens wedstrijden. Bitten in grote maten zijn ook altijd lastig te vinden (mijn paard heeft 15,5 ) Goede bont onderleggers voor het mennen (en dan ook maat full en niet alleen shetland) maar ook goede singelbondjes die eventueel met klittenband te bevestigen zijn zodat ze op verschillende soorten singels passen bv engels zadel maar ook mentuig. Stevige musketonhaken om een stukke haak te vervangen. en verplaatsbare haken om zadel of tuig tijdens het optuigen aan je stal te kunnen hangen Dit dus. En ook voor de ruiters. Helaas is het nog steeds een feit dat je met een "normale" broek maat toch ook in maat 50 kan verzanden en dan nog trek je ze tot op je knieën zowat. Ik zou ook graag meer grote maten zien in simpele rijbroeken. En zo gaat het helaas ook vaak met de grote reuzen onder de paarden, het past allemaal net niet in de grootste maat vaak. |
Geplaatst: 13-09-24 17:13 |
Ladygiroc | |
Maatwerk cap. Ik heb zo'n vreselijk ovaal hoofd dat alles wiebelt of drukt in mijn voorhoofd waardoor ik giga hoofdpijn krijg.
|
Geplaatst: 13-09-24 18:32 |
Lijsken | |
Lisa_WB schreef Nou de eerste samples zijn onderweg! Een legging van wat dunner materiaal, en eentje met wat dikker materiaal, die ook een uitvoering als “broek” kan hebben met een rits en knoop sluiting. Beide zonder siliconen, met op beide boven benen een “telefoon” zak. Donker grijs en beige/bruin. Gelijk met custom sizing, om te kijken of dat goed gaat! Super fijn! Ik zoek ook broeken zonder plak maar mét telefoonzak. Fijn ook dat er dunnere en dikkere soorten zijn. Een echt warme broek met waterafstotende laag (zoiets als kipwarm van decathlon) zou ook een goede toevoeging zijn. |
Geplaatst: 13-09-24 18:34 |
Moska | |
Lisa_WB schreef Nou de eerste samples zijn onderweg! Een legging van wat dunner materiaal, en eentje met wat dikker materiaal, die ook een uitvoering als “broek” kan hebben met een rits en knoop sluiting. Beide zonder siliconen, met op beide boven benen een “telefoon” zak. Donker grijs en beige/bruin. Gelijk met custom sizing, om te kijken of dat goed gaat! Ik ben heel benieuwd! |
Geplaatst: 13-09-24 18:35 |
Anoniem | |
Stallen waar paarden de normale vrijheid krijgen, sociaal contact, goed ruwvoer, dus niet voorverpakt, en voor de eigenaar ook wat features, goede bak, zadelkamer waarbij inbreken niet lijkt op niezen op een vloeitje, toilet, werktuigen die werken ( bezem, hooivork, mestvork, kruiwagen met 2 (opgepompte) wielen) verlichting.
En het allerfijnste zou zijn, een staleigenaar die niet gehaaid is op alleen de huur binnen te halen. In 35 jaar eigen paarden heb ik dat 2x meegemaakt...In het eerste geval ging de eigenaar dood, en in het tweede geval werd de grond verkocht voor woningbouw.. ( Ja, Santpoort e.o. is een hele nare omgeving om je paard te stallen..) Maar, daar gaat dit topic niet over, vermoed ik.. |
Omhoog |
Geplaatst: 14-09-24 19:38 |
Plaats een nieuw onderwerp | Plaats een reactie |
Pagina 3 van de 7 [ 154 berichten ]
Ga naar pagina Vorige 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 Volgende |
|
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp |
Forums » Over Paarden » [HAR] Harnachement |
Inloggen |