Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 28 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Is er nog vraag naar tweedehands paardenspullen?

Profiel   

Mijn paard staat is inmiddels in een rusthuis en ik heb niet de behoefte nog aan een nieuw paard te beginnen ooit.
Dus ik heb echt een complete collectie met dekens, wedstrijdspullen, hoofdstellen, een dressuurzadel enz.

Ivm verhuizing heb ik een paar jaar geleden wel wat spullen verkocht, maar dat ging ontzettend moeizaam en een heleboel is niet verkocht.

Bestaan er nog tweedehands paardenspullenwinkels of veilingen of iets dergelijks? Ik heb nl geen zin om al die spullen een voor een te fotograferen en op MP te zetten.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-24 12:12 

Profiel   

Wij hebben op stal diverse groepsappen waar van alles aangeboden wordt en dat wordt goed verkocht. Welke regio woon je? Anders kan ik je wel een link PB'en.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-24 12:15 

Profiel   

Welke maat zijn de dekens/dekjes en eventueel setjes?
Ik heb altijd wel interesse in 2dehands spullen voor m'n paard, mits het dan wel de juiste maat is :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-24 12:27 

Profiel   

Grote dingen zijn zeker nog wel markt voor, mits je realistisch bent over de marktwaarde. En die zal waarschijnlijk niet overeen komen met wat je nu in gedachten hebt. Dus stel jij hebt nog een bucas deken die nog helemaal heel is maar er wel gebruikt uit ziet, kijk dan eens voor welke prijs ze nu op MP staan en welke er gereserveerd staan.

Klein spul kan je beter doneren aan je lokale manege, tenzij je echt merk hebt en het er echt nog goed uit ziet.

Wat je nog aan kleding hebt, heb je al aan vinted gedacht? Daar is ook wel goede handel voor.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-24 12:39 

Profiel   

Dekens zijn 1.85 en 2.05. Ik doe niet aan setjes haha.
Lara: ik snap heel goed dat ik niet de hoofdprijs krijg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-24 12:44 

Profiel   

Sommige merken/maten verkopen heel snel en andere producten soms weer totaal niet is mijn ervaring. Als het netjes is en je prijs realistisch kan je zeker proberen om alles even op marktplaats te zetten. Als je geen zin hebt in foto's maken, advertenties enz. is bijvoorbeeld een tweedehands winkel een optie om het voor je te verkopen zoals https://www.ruitersportbysas.nl/ . ik heb fijne ervaringen met haar :j Zowel koop als verkoop

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-24 13:04 

Profiel   

Als je on Belgie bent is er Secondhorseshop waar je je spullen naartoe kan brengen of opsturen. Zij zetten die dan op hun website en nemen daar wel een klein percentage voor als je de spullen verkocht hebt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-24 13:14 

Profiel   

De Paardenkamp in Soest kan het goed gebruiken, ze organiseren een paar keer per jaar een snuffelmarkt en de opbrengst gaat naar de verzorging van de paarden. Dus als je het weg wilt geven zijn hun een goede optie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-24 13:17 

Profiel   

Ik heb wel eens spullen als partij op marktplaats gezet, dan ook echt niet de hoofdprijs. Maar gewoon alles wat weg mocht samen op 1 foto en dan alles voor 1 prijs ophalen. Vaak ook met de tekst erbij dat uitzoeken geen optie is en het alles of niets meenemen is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-24 13:32 

Profiel   

Oh dat heb ik echt al jaren geleden opgegeven. Ik doneer standaard alles aan de Paardenkamp, goeie vriendin werkt er dus ik gooi het zo in haar auto en ben er vanaf. Vervolgens ga ik doodleuk wel naar de snuffelmarkt om gerust weer iets anders te kopen :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-24 13:56 

Profiel   

Ik heb alles naar Stichting Cap gebracht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-24 15:05 

Profiel   

daffodil schreef
Oh dat heb ik echt al jaren geleden opgegeven. Ik doneer standaard alles aan de Paardenkamp, goeie vriendin werkt er dus ik gooi het zo in haar auto en ben er vanaf. Vervolgens ga ik doodleuk wel naar de snuffelmarkt om gerust weer iets anders te kopen :D

_O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-24 15:06 

Profiel   

hiphorse schreef
Ik heb wel eens spullen als partij op marktplaats gezet, dan ook echt niet de hoofdprijs. Maar gewoon alles wat weg mocht samen op 1 foto en dan alles voor 1 prijs ophalen. Vaak ook met de tekst erbij dat uitzoeken geen optie is en het alles of niets meenemen is.

O, dat is een goed plan. Ik denk dat ik dat ga doen. Weet alleen niet of het op 1 foto past, want het is een stellingkast vol spullen :=

En anders schenk ik het aan een gehandicaptenmanege. Iets schenken aan een gratis paardenrusthuis terwijl ik zelf de volle mep betaal om mijn paard met pensioen te hebben, voelt voor mij heel erg verkeerd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-24 21:04 

Profiel   

Ik zou de nog goede spullen / van waarde op marktplaats zetten.
Duidelijke foto's en een realistische prijs, dan lukt het wel

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-24 22:04 

Profiel   

Er zijn ook nog wel 2ehands beurzen. Vaak georganiseerd door een rijvereniging. Dan kan je het afgeven en naderhand hetgeen dat niet verkocht is ophalen samen met de opbrengst van de spullen die wel verkocht zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-24 22:12 

Profiel   

Mijn ervaring is ook dat het steeds slechter wil om tweedehands paardenspullen te verkopen. Ik heb ook nog heel veel liggen, vraag echt de hoofdprijs niet, maar het lukt gewoon niet.

Zelfs een westernzadel wat hier gewoon 2500-3000 nieuw kost, merk, in perfecte staat, men komt er niet eens om voor 350. Het is bij mij wel zo dat dit echt de minimum prijs is, en anders kan het zomaar zijn dat ik het zadel demonteer en in de container gooi als het me ineens te hoog wordt.

Het klinkt misschien hard, maar van het zomaar aan een onbekende weggeven ben ik niet. Wel als het verder weinig waarde heeft, maar iets wat zelfs bij 350 euro elders in het land (ik woon verkeerd) zeker met winst verkocht kan worden, nee, dat geef ik niet weg. Aan een bekende zou ik het nog wel doen.
De reden is dat ik nu een keer gehad heb dat iemand met een vrij zielig verhaal iets wilde overnemen, maar weinig geld had. Bleek dat het een verkoper was van notabene best wel een bekende winkel (dit omdat ik het hoorde van anderen dat deze strategie dus vaker wordt toegepast), dus toen heb ik me teruggetrokken. Dat je als winkel winst wilt maken prima, maar begin niet dat het voor jezelf is terwijl je het echt alleen voor de handel wilt kopen.

Ik heb wel eens gewoon bruikbare spullen hier aan een manege gegeven, maar dan weet je ook dat het gebruikt gaat worden. En een keer spullen aan een manege waar alle zadels gestolen waren, en daar waren ze ook gewoon zo eerlijk van als we het niet kunnen gebruiken, dan verkopen we het. Dan is het mij ook prima.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-24 11:56 

Profiel   

Ik doe mijn spullen binnen bij https://www.sportwaasland.be/

Is wel Belgiƫ, ik weet niet van waar jij bent.
Ze kent de markt heel goed, weet perfect waar vraag naar is en wat wel of niet nog verkoopt.
Zij verkoopt de spullen voor mij, neemt er uiteraard haar eigen percentje op, en iedereen is gelukkig! :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-24 12:04 

Profiel   

Fitzroy schreef
hiphorse schreef

O, dat is een goed plan. Ik denk dat ik dat ga doen. Weet alleen niet of het op 1 foto past, want het is een stellingkast vol spullen :=

En anders schenk ik het aan een gehandicaptenmanege. Iets schenken aan een gratis paardenrusthuis terwijl ik zelf de volle mep betaal om mijn paard met pensioen te hebben, voelt voor mij heel erg verkeerd.

Ik koop trouwens ook wel op deze manier spullen 2e hands :+
Zoek eruit wat ik wil hebben, gooi weer spul erbij waar ik vanaf wil en gooi het weer als partij op marktplaats :') werkt prima voor mij

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-24 14:45 

Profiel   

Ik koop eigenlijk veel wel nieuw om eerlijk te zijn, maar ik ben ook zuinig op mijn spullen en doe er dan ook jaren mee. Als ik wat nodig ben zijn het vooral verzorgingsproducten, die koop je toch liever nieuw.

Als ik spullen over heb verkoop ik via een rommelmarkt , of doneer het anders aan bijv. een manege zonder drempels. Vaak gooi ik het eerst nog in de app van stal of iemand interesse heeft, vaak dan ook gratis. Ik krijg ook wel eens wat van mensen voor niks.

Ik denk dat Marktplaats vooral erg vol staat, ik ben dan al snel uitgekeken heb ik de concentratie niet voor :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-24 14:53 

Profiel   

Gegeerde merken in goede staat zou ik nog wel de moeite in steken die apart te adverteren. Kijken of je van een aantal items misschien nog logische pakketten kan maken (bv. longeersingel, longeerlijn, kaptoom,... samen aanbieden). Al de rest zou ik op 1 hoop gooien voor een belachelijk kleine prijs of doneren.
Standaard halsters, dekjes, springschoenen etc. zijn producten die niet echt een doelgroep hebben. Ofwel zijn mensen voorzien en hebben ze geen nood aan tig dubbels ofwel zijn het (setjes)verzamelaars maar die willen merken of kleur X van collectie Y.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-24 14:57 

Profiel   

Ik koop eigenlijk altijd alles nieuw. Soms zet ik wel eens wat te koop, ene keer is het zo weg de andere keer verdwijnt het uiteindelijk in de kliko, of maak er vrienden met paarden blij mee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-12-24 19:53 

Profiel   

Ik heb laatst nog een partij spullen verkocht en daar was ik zo vanaf. Singels, bitten e.d. Dit was wel allemaal A-merk kwaliteit.

Als ik iets moet hebben wat niet in top nieuwstaat hoeft te zijn, zoek ik wel eens op marktplaats. Maar als het dan daar voor 20 euro goedkoper word aangeboden dan splinter nieuw in de winkel, dan koop ik het wel nieuw. En daar gaat het voor mij vaak mis met 2e hands, mensen willen er nog veels te veel geld voor.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-12-24 19:57 

Profiel   

Ik weet niet welke regio je zit maar ik heb goede ervaringen met verkopen via Op de Bok in Heinkenszand, een winkel met 2e hands ruitersport artikelen en partijen. Ze vraagt een percentage van de opbrengst en je krijgt maandelijks een mail als je wat hebt verkocht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-12-24 20:16 

Profiel   

boeflover schreef
Ik weet niet welke regio je zit maar ik heb goede ervaringen met verkopen via Op de Bok in Heinkenszand, een winkel met 2e hands ruitersport artikelen en partijen. Ze vraagt een percentage van de opbrengst en je krijgt maandelijks een mail als je wat hebt verkocht.

Interessant!
Door omstandigheden heel veel a-merk spullen over, is er een website van dit bedrijf?

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-12-24 21:09 

Profiel   

Het is zo enorm moeilijk om nog iets te verkopen dat nieuw is en je niet eens op een paard gelegd hebt. Iets dat 500 gekocht heeft dat je wegdoet voor 100 willen mensen soms nog maar 20 euro voor geven :') of slechter zelf, gratis. Het volle bedrag moet nooit natuurlijk maar volle verlies dragen is het nu ook weer niet. Soms is het gewoon beter om het weg te doen naar een stichting of het wrg te geven aan vrienden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-12-24 22:21 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 28 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp

Zoek naar
Inloggen