Equicrown & Equi flexsleeves, ervaringen & meningen gevraagd

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
X_Michelle_X

Berichten: 3630
Geregistreerd: 06-10-09
Woonplaats: Assendelft

Equicrown & Equi flexsleeves, ervaringen & meningen gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-15 02:54

Lieve bokkers,

Ik kwam wat producten tegen en was best benieuwd naar de werking, naar ervaringen en naar meningen.
Hierbij... ik hoor het graag!

Wat is het grote verschil in werking van de Equicrowns ( http://www.equicrown.nl/ ) in vergelijking met de Equi flexsleeves ( https://youtu.be/5zz1SnsiXYA & http://equiflexsleeve.com/ )

Ik weet dat de Equicrowns een sluiting hebben en de Flexsleeves over de hoef aan gedaan dienen te worden. In mijn ogen zullen de sleeves dus ook uitrekken naarmate deze vaker gebruikt worden. Maar war is het verschil in werking?

Wie heeft er ervaring met een, of met beide?

Van de Equicrowns hoor ik nu regelmatig, maar de Equi Flexsleeves zijn voor mij helemaal nieuw. Over de sleeves kon ik ook helemaal niets vinden hier op bokt.


Alvast bedankt!

CK88

Berichten: 8710
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Rijssen

Re: Equicrown & Equi flexsleeves, ervaringen & meningen gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 12:38

Lijkt mij wel praktischer als bandageren, omdat de druk echt goed is verdeeld bij bandageren kun je soms iets strakker of losser trekken bij elke slag onbewust. Weet je zo de prijs van deze kousen?

Cardy

Berichten: 6680
Geregistreerd: 08-04-05
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 12:40

Ik vind de producten van Equicrown zeer intressant, zijn volgens mij rond de 200 euro per paar. Die van mij heeft flinke gallen in de achterbenen, dus zou zeker een optie zijn voor die van mij. Alleen die prijs he := :') . En ze gaan volgens de website zo rond de 6 maanden mee (bij dagelijks gebruik), dat is een duur grapje dan.

X_Michelle_X

Berichten: 3630
Geregistreerd: 06-10-09
Woonplaats: Assendelft

Re: Equicrown & Equi flexsleeves, ervaringen & meningen gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-15 14:45

De equicrowns zijn bij standaard maten geloof ik €175 per paar en de Equi flexsleeve €40 per paar.

Cardy

Berichten: 6680
Geregistreerd: 08-04-05
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 14:57


X_Michelle_X

Berichten: 3630
Geregistreerd: 06-10-09
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-15 15:58

Cardy schreef:
X_Michelle_X schreef:
De equicrowns zijn bij standaard maten geloof ik €175 per paar en de Equi flexsleeve €40 per paar.


Even ter correctie de Equi flexsleeve zijn 40 dollar, en € 55,- volgens deze website: http://www.lepaturon.com/flexsleeve-tub ... SLEEVE.cfm
(nog geen kunnen vinden die in Nederland leveren)

edit: je hebt toch gelijk, hier vond ik ze wel: http://www.uhg-shop.nl/?Lng=nl&Section= ... 997#Thumb3



Klopt, daar had ik ze gezien. Was alleen het linkje vergeten toe te voegen. Heb dat bedrijf een mailtje gestuurd met wat vragen. Behalve dat zij niet heel vlug zijn in reageren, ben ik toch wel erg benieuwd naar hoe en wat.

X_Michelle_X

Berichten: 3630
Geregistreerd: 06-10-09
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-15 11:38

Het bedrijf heeft de maat van mijn paard eind deze week waarschijnlijk weer op voorraad.
Wat denken jullie?

paars

Berichten: 5645
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Equicrown & Equi flexsleeves, ervaringen & meningen gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 12:52

Ik zoek ook zoiets. Heb het idee dat de equicrowns beter blijven zitten dan de Equi flexsleeve. Als ik rondsnuffel op i-net, dan zakken deze dingen nog wel eens af. Dat wordt voorkomen door tape aan de bovenkant te plakken. De Equicrowns blijven beter zitten.
Die sleeves is echter qua prijs zo gunstig dat ik dat eerst wel wil proberen.
Hoorde alleen van de UHG dat ze niet echt snel zijn...en als ik altijd eenmaal heb besloten dat ik iets wil hebben word ik vaak wat ongeduldig... :-) .

X_Michelle_X

Berichten: 3630
Geregistreerd: 06-10-09
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-15 19:43

paars schreef:
Ik zoek ook zoiets. Heb het idee dat de equicrowns beter blijven zitten dan de Equi flexsleeve. Als ik rondsnuffel op i-net, dan zakken deze dingen nog wel eens af. Dat wordt voorkomen door tape aan de bovenkant te plakken. De Equicrowns blijven beter zitten.
Die sleeves is echter qua prijs zo gunstig dat ik dat eerst wel wil proberen.
Hoorde alleen van de UHG dat ze niet echt snel zijn...en als ik altijd eenmaal heb besloten dat ik iets wil hebben word ik vaak wat ongeduldig... :-) .



hahaha heeeeeeel herkenbaar!!!

volgende week krijgt UHG ze pas binnen (hind, large, de maat die ik nodig heb...), dus dan ga ik denk ik mijn bestelling doen. Heb mijn vragen maar gesteld aan de equiflexsleeve facebookpagina zelf, want UHG is niet bepaald snel met antwoorden....

Calimero_

Berichten: 4013
Geregistreerd: 25-12-07
Woonplaats: In het hoge noorden :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 19:47

Ik heb voor mijn arabier met vreselijke gallen door leverschade de Flexsleeve gehad, dezen werkten perfect en hielden zijn benen mooi dun. Ook heb ik niet gemerkt dat de rek er maar iets uit ging, maar ik heb ze maar 3/4 jaar gebruikt.

Edit:

Met flexsleeve en zonder:

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Calimero_ op 29-05-15 19:51, in het totaal 1 keer bewerkt

16easer24
Berichten: 353
Geregistreerd: 16-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 19:51

De equicrown ben ik zelf erg enthausiast over! Been wordt niet warm. In het begin even wennen met aandoen maar na 1 wk gaat dit prima! Wel belangrijk dat het been goed wordt opgemeten zodat ze goed passen. Die andere ken ik niet

X_Michelle_X

Berichten: 3630
Geregistreerd: 06-10-09
Woonplaats: Assendelft

Re: Equicrown & Equi flexsleeves, ervaringen & meningen gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-15 22:50

Bedankt allemaal!

Calimero_ , waar heb je ze vandaan als ik vragen mag?
Resultaat lijkt verbluffend!
Heb je ze alleen op stal gebruikt? En nu blijven ze dun?

16easer24, zijn ze echt na 6 maanden al aan vervanging toe? Hoe reageert je paard erop?

Calimero_

Berichten: 4013
Geregistreerd: 25-12-07
Woonplaats: In het hoge noorden :)

Re: Equicrown & Equi flexsleeves, ervaringen & meningen gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 22:56

Ik heb ze bij de bovengenoemde website in Nederland. Ik had ze' s nachts op stal om en overdag buiten af. Helaas is hij 10 maanden geleden ingeslapen dus ik kan je niks over nu vertellen.

16easer24
Berichten: 353
Geregistreerd: 16-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 22:57

X_Michelle_X schreef:
Bedankt allemaal!

Calimero_ , waar heb je ze vandaan als ik vragen mag?
Resultaat lijkt verbluffend!
Heb je ze alleen op stal gebruikt? En nu blijven ze dun?

16easer24, zijn ze echt na 6 maanden al aan vervanging toe? Hoe reageert je paard erop?


paarden reageren er goed op!
de levensduur is een beetje afhankelijk van hoe intensief je de kous zou gebruiken.

X_Michelle_X

Berichten: 3630
Geregistreerd: 06-10-09
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-15 05:02

Calimero_ schreef:
Ik heb ze bij de bovengenoemde website in Nederland. Ik had ze' s nachts op stal om en overdag buiten af. Helaas is hij 10 maanden geleden ingeslapen dus ik kan je niks over nu vertellen.



O, sorry.
Sterkte!

X_Michelle_X

Berichten: 3630
Geregistreerd: 06-10-09
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-15 05:04

16easer24 schreef:
X_Michelle_X schreef:
Bedankt allemaal!

Calimero_ , waar heb je ze vandaan als ik vragen mag?
Resultaat lijkt verbluffend!
Heb je ze alleen op stal gebruikt? En nu blijven ze dun?

16easer24, zijn ze echt na 6 maanden al aan vervanging toe? Hoe reageert je paard erop?


paarden reageren er goed op!
de levensduur is een beetje afhankelijk van hoe intensief je de kous zou gebruiken.



Vonden ze het niet vreemd aan het begin? (Denk aan trailerbeschermers) Op de site van Equicrown staat dat ze na 6 maanden al vervangen dienen te worden... dat maakt het wel heel duur!

paars

Berichten: 5645
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Equicrown & Equi flexsleeves, ervaringen & meningen gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 10:31

Calimero, dat werkte goed zeg! Hoe heb jij in het begin de juiste maat bepaald? Lijkt me lastig als het been zo dik is; als je ze te groot bestelt zakken ze mss af als het been slanker wordt, maar zijn ze in de maat voor het been op de tweede foto, dan krijg je ze er mss niet omheen?
Sterkte met het verlies...zeker na zo'n lange periode van ziekte en zorgen.

Odetje92

Berichten: 2682
Geregistreerd: 12-11-06
Woonplaats: Limmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 12:43

Interessant topic om te volgen.
Ik vind de Equicrown ook te prijzig, de Equi flexsleeves zie ik nu voor het eerst en lijken me erg interessant, zeker voor die prijs!

Calimero_

Berichten: 4013
Geregistreerd: 25-12-07
Woonplaats: In het hoge noorden :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 17:43

paars schreef:
Calimero, dat werkte goed zeg! Hoe heb jij in het begin de juiste maat bepaald? Lijkt me lastig als het been zo dik is; als je ze te groot bestelt zakken ze mss af als het been slanker wordt, maar zijn ze in de maat voor het been op de tweede foto, dan krijg je ze er mss niet omheen?
Sterkte met het verlies...zeker na zo'n lange periode van ziekte en zorgen.


Ik heb het maattabel gebruikt wat erbij zat en toen gewoon het dikke been opgemeten.
Er zit zoveel elasticiteit in de flexsleeve dat hij zowel met dik been als dun been nog goed aansluit.

X_Michelle_X

Berichten: 3630
Geregistreerd: 06-10-09
Woonplaats: Assendelft

Re: Equicrown & Equi flexsleeves, ervaringen & meningen gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-15 17:55

Ik kende ze zelf ook nog niet. Ga ze was wel aanschaffen aankomende week :-)

Juut

Berichten: 6909
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Vlakbij het vagevuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 18:01

Vanuit lymfedrainage bekend met Equicrown. Deze zijn er op gericht lymfevaten zoveel mogelijk te ondersteunen: druk onder is hoger dan druk boven. Ik zie dit bij de video van Flexsleeves ook benoemd worden. Maar mogelijk is de algemene druk hierbij lager? Gezien de Flexsleeves over de hoef aangetrokken wordt, terwijl Equicrown een sluiting over de lengte heeft...

RvT

Berichten: 197
Geregistreerd: 10-01-10
Woonplaats: Velp, paard in Arnhem-noord

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 23:48

TS, wat zijn inmiddels je ervaring met de flexsleeves?

X_Michelle_X

Berichten: 3630
Geregistreerd: 06-10-09
Woonplaats: Assendelft

Re: Equicrown & Equi flexsleeves, ervaringen & meningen gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-15 19:34

Helaas nog niet aangeschaft. Bovenstaande webshop is geen aanrader. Geen communicatie mee mogelijk.
Ik twijfel nu om ze zelf voor mij te laten importeren.