Equestic Saddleclip ervaringen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sh4e
Berichten: 118
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: op stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 11:44

ninne1 schreef:
sh4e schreef:
Waar laten jullie de telefoon tijdens het rijden? Ik heb met regelmaat dat de app toch afsluit tijdens het rijden. Erg jammer!
Heb m in de broekzak, of zo'n hardloop ding. Maar ook dat gaat niet altijd goed..


Ik draag met rijden een hele dunne bodywarmer waar mijn telefoon inpast. Broekzak heb ik ook geprobeerd, maar rijd niet fijn. Heb de telefoon ook wel langs de bak gelegd, maar dan mislukt het bijna altijd. Heb dan meestal maar de 1e 10 min ofzo en daarna niets meer.


Nee langs de kant mislukt ook. En in de broek oid gaat t zoals lijkt meteen mis. Want dan meet hij niets. maar ook vaak dat het wel goed gaat..
Dus even op zoek naar tips wat nou wel echt werkt..
Jammer dat je de telefoon niet echt op slot kan zetten dat zou ideaal zijn.

Romanoff
Berichten: 3565
Geregistreerd: 25-12-10

Re: Equestic Saddleclip ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 13:04

Altijd in mn broekzak of ind bodywarmer.
Nooit problemen met metingen gehad?
App blijft gewoon open en geen contact verlies

0011223344
Berichten: 450
Geregistreerd: 29-08-09
Woonplaats: Bij mijn paard in de tuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 10:28

Ik ben nog razend enthousiast over de clip. Ik heb zoveel meer inzicht in de training van mijn eigen paard en mijn trainingspaarden gekregen. Ook revalideren doe ik met ondersteuning van de clip. Het geeft me zelfvertrouwen doordat ik inzicht krijg in de manier waarop mijn paarden lopen en daardoor weet ik waar ik verder aan moet werken. Wat een top ding.

zorro

Berichten: 8761
Geregistreerd: 19-02-05

Re: Equestic Saddleclip ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 10:31

Ik heb een clip voor mijn verjaardag gekregen! Echt blij mee, en heel benieuwd naar hoe alles werkt en wat hij aangeeft na het rijden. Ik heb mijn paarden er al ingezet, hij ligt nu aan de oplader :D

Ansie

Berichten: 1229
Geregistreerd: 16-03-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: Equestic Saddleclip ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 11:29

Mooi Marise! Het is zeker een heel fijn hulpmiddel! Zo ervaar ik het ook.

@zorro: dat is nog eens een mooi verjaardagskado zeg! Gefeliciteerd! Ben benieuwd hoe het jou bevalt.

zorro

Berichten: 8761
Geregistreerd: 19-02-05

Re: Equestic Saddleclip ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 14:26

Dank je wel! Ja ik ook, zonde dat het nu zo warm is, ik wil rijden :') maar even wachten tot het wat minder heet is.

Moossie90
Berichten: 473
Geregistreerd: 12-01-14

Re: Equestic Saddleclip ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 16:52

Service is top! Die van mij koppelde slecht of niet. Kreeg gelijk een nieuwe. Waarschijnlijk een batterij dingetje geweest. Nog niet de nieuwe getest ivm vakantie.

Romanoff
Berichten: 3565
Geregistreerd: 25-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 23:45

Bwoh echt balen dit hoor.. heb sinds 17 juli een nwe clip toegezonden gekregen omdat mijes niet meer wilde opladen..

Nu doet deze steeds raar met opladen.. groene lampje gaat niet meer uit.. zelfs niet na 4,5uur aan de lader..
En als ik het stekkertje uit de clip haal krijg ik al die discokleurtjes..

Hij loopt ook binnen 2 dgn leeg..

Ik word er wel verdrietig van :(

Heb ze net gemaild.. ik ben benieuwd.

kobuss1

Berichten: 751
Geregistreerd: 09-06-10
Woonplaats: Colijnsplaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 12:02

ninne1 schreef:
sh4e schreef:

Waar laten jullie de telefoon tijdens het rijden? Ik heb met regelmaat dat de app toch afsluit tijdens het rijden. Erg jammer!
Heb m in de broekzak, of zo'n hardloop ding. Maar ook dat gaat niet altijd goed..


Ik draag met rijden een hele dunne bodywarmer waar mijn telefoon inpast. Broekzak heb ik ook geprobeerd, maar rijd niet fijn. Heb de telefoon ook wel langs de bak gelegd, maar dan mislukt het bijna altijd. Heb dan meestal maar de 1e 10 min ofzo en daarna niets meer.



Ik heb met bovenstaande ook geen problemen hoor, kan de telefoon in m’n zak steken, of op de bakrand leggen. Dan moet je na het rijden met eindigen van je rit wel even wachten tot alle gegevens naar je telefoon (?) zijn geladen. Maar ik laat m’n telefoon bij m’n clippie liggen en ga intussen m’n paard naverzorgen etc. Daarna heb ik keurig alle gegevens op de app staan. Ligt ook beetje aan de internet verbinding hoe snel dat gaat hoor.

Ik heb dus nog geen negatieve ervaringen met opladen of met de meting.
Ik let wel altijd op dat als ik m aanzet, ik wel 5 piepjes moet horen zodat dan de meting pas gaat lopen. Hoor ik die niet dan hangt de clip meestal niet recht aan m’n zadel of staat m’n paard net niet stil genoeg om te kunnen starten...

kobuss1

Berichten: 751
Geregistreerd: 09-06-10
Woonplaats: Colijnsplaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 12:04

Romanoff schreef:
Bwoh echt balen dit hoor.. heb sinds 17 juli een nwe clip toegezonden gekregen omdat mijes niet meer wilde opladen..

Nu doet deze steeds raar met opladen.. groene lampje gaat niet meer uit.. zelfs niet na 4,5uur aan de lader..
En als ik het stekkertje uit de clip haal krijg ik al die discokleurtjes..

Hij loopt ook binnen 2 dgn leeg..

Ik word er wel verdrietig van :(

Heb ze net gemaild.. ik ben benieuwd.


Dit is wel echt pech hebben voor jou zeg!

Anoniem

Re: Equestic Saddleclip ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 10:01

Ik heb er vandaag een gekregen! Vanmiddag kan ik hem ophalen.

Ben aan de ene kant heel benieuwd en aan de andere kant huiverig dat het me te ingewikkeld is.

Anoniem

Re: Equestic Saddleclip ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 22:16

Het begint al goed... hij laadt niet op...

Romanoff
Berichten: 3565
Geregistreerd: 25-12-10

Re: Equestic Saddleclip ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 22:18

In dat t groene lampje niet aangaat?

Anoniem

Re: Equestic Saddleclip ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 22:36

Klopt. Enkel een knipperend groen lampje.

Ze hebben me geholpen via Facebook maar we kwamen er niet uit. Heb een mailtje naar het service center moeten doen.

Romanoff
Berichten: 3565
Geregistreerd: 25-12-10

Re: Equestic Saddleclip ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 06:38

Had mijn clip toen ook. En kon geen BT verbinding krijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 07:35

Romanoff schreef:
Had mijn clip toen ook. En kon geen BT verbinding krijgen.


Dat doet ie wel zolang hij aan de oplader hangt.

Heb ze gisterenavond gemaild. Ik Zal vandaag wel antwoord krijgen.

Romanoff
Berichten: 3565
Geregistreerd: 25-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-18 22:26

Die van mij doet het gelukkig gewoon weer goed!

Bijna symmetrisch!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Anoniem

Re: Equestic Saddleclip ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 13:22

Ziet er knap uit volgens mij :P
Heb wat dingen gelezen nu en volgens mij heb ik begrepen dat dit de bedoeling is haha.

Wat een top service bij Equestic!!! Ik had aangegeven dat ik een stic tweedehands gekocht had en dat hij nu niet op wilde laden. Na wat hulp deed hij het nog niet en mocht ik hem retour sturen.

Zaterdag retour gedaan en een foto van het verzendbewijs gestuurd waar ze om vroegen. Heb ik gewoon nu al een splinternieuwe in huis!! Super tof!

JJanss
Berichten: 58
Geregistreerd: 10-10-18

Re: Equestic Saddleclip ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 12:00

Ik heb nu sinds een maandje de Saddle clip aangeschaft, ben er erg tevreden over!
Ik begrijp alleen de symmetrie nog niet helemaal. Heb ik nog de oude versie als ik een stippellijn heb met percentages aan beide kanten? Afgelopen week had ik wel ineens een ander scherm bij 1 paard, maar die bestond uit zo'n 50 verschillende kleine piekjes?? Hij is nu ook weer verdwenen, dus daar heb ik helaas geen screenshot van kunnen maken. Nu heb ik weer gewoon de stippellijn met percentages, maar wel de appversie 1.4.0.

kleinvosje
Blogger

Berichten: 19457
Geregistreerd: 16-03-07
Woonplaats: Cochrane, Alberta, CANADA

Re: Equestic Saddleclip ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 18:49

De stippellijn met percentages is een trendlijn, over verschillende ritten, het schermpje met al die piekjes is van een individuele rit. Als je in de kalender op een datum met een geregistreerde rit tikt, zie je alle data van die rit, en kun je die piekjes terug vinden.

JJanss
Berichten: 58
Geregistreerd: 10-10-18

Re: Equestic Saddleclip ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 08:04

Bedankt! En waar kan ik dan de symmetrie zien zoals bij Romanoff hierboven? Of moet ik daarvoor eerst meer ritten hebben?

Romanoff
Berichten: 3565
Geregistreerd: 25-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 10:06

Als je naar je kalender gaat dan kun je de resultaten per dag zien. Daar kun je dan bij takt afzet en landing nog een keer op het scherm klikken en krijg je de grafiek (wel de nwe versie van de app)

De oude versie deed alleen takt

JJanss
Berichten: 58
Geregistreerd: 10-10-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 10:23

Ah bedankt! Die had ik nog niet gevonden. Sorry voor de vele vragen.
En betekent het hebben van 2 pieken dat het paard vaker in 0.35 en 0.45 beweegt en weer minder bij 0.4? Kon nergens een voorbeeldje gevonden krijgen :)*

Afbeelding

Anoniem

Re: Equestic Saddleclip ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 10:32

Hebben jullie de clip al een keer gebruikt zonder contact met de telefoon?

Ik heb er afgelopen weekend wedstrijd mee gereden. Toen ik daarna de rit wilde afsluiten deed de app moeilijk en later was de rit weg. Erg jammer.

Afgelopen maandag viel mijn telefoon uit tijdens de rit. Dan is helaas ook niet geregistreerd.

kleinvosje
Blogger

Berichten: 19457
Geregistreerd: 16-03-07
Woonplaats: Cochrane, Alberta, CANADA

Re: Equestic Saddleclip ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 16:50

De clip slaat data van een uur op als er geen constante connectie met de telefoon is. Je kunt die dan na de rit opslaan. Had je wel connectie toen je em aanzette?