Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 15 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Geen passend zadel voor Welsh B, help!

 
Profiel   

Voor onze 4-jarige welsh-b pony (1,25 m) zijn we momenteel op zoek naar een zadeltje. Jeetje wat is dat lastig!

Zadeltjes gepast met zadelmaker en deze gingen niet passen.. Pony is rondgeribt, weinig schoft en schouder, singelplek zit ver naar voren en ze heeft wat vetjes.

Zadeltjes schoven over de schouder naar voren en achterkant komt omhoog.

Maar wat nu? Bareback? Boomloos? Iets anders?

Pony is nog erg onervaren en zie het niet zitten om de kinderen zonder zadel steeds te laten rijden en lijkt mij ook niet fijn voor de pony. Maar wat kunnen we nog verder?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-18 17:54 



 
Profiel   

Lastig... ken het probleem wij hebben zn variant staan in een D pony formaat.
Echter hebben we daar via Sella een goed passend zadel voor laten maken. Maar de vraag is ook een beetje wat wil je aan een zadeltje kwijt?.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-18 18:02 



 

Boomloos is een goede optie! Toen ik mijn pony net had was ze 5 jaar en nog enorm aan het veranderen in dr lijf. Kocht een boomlooszadeltje en deze vormt mooi mee. Inmiddels wel een boomzadel gekocht en deze ligt als een huis. Pony is bijna 8 dus zal niet extreem meer veranderen. Alleen qua bespiering. :)

Snap dat je niet een op maat gemaakt zadel wil aanschaffen voor zo’n jonge pony. Kans bestaat dat ie over een halfjaar flink verandert is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-18 18:04 



 
Profiel   

Als je echt niks kan vinden dan zou ik toch boomloos proberen. Het voordeel is dat je zo'n zadel een week kan testen. Kun je mooi zien hoe je kids hem vinden en hoe hij op de pony ligt.

Ik had met mijn shet hetzelfde probleem. Verschillende zadels gehad maar alles schoof en ik ben geen voorstander van een staartriem. Uiteindelijk een roze barefoot kids gekocht en dat zadel blijft met elastische singel keurig liggen. De kinderen vonden het lekker zitten en mijn pony's leken het ook niet onprettig te vinden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-18 18:11 



 
Profiel   

Ik zou gaan voor Engelse zadels, bij Welsh shows zie je altijd mooi passende boomzadels, zelfs bij de kleintjes.
Misschien kan je eens horen bij een masterfitter :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-18 18:28 



 
Profiel   

Oliiviia schreef
Ik zou gaan voor Engelse zadels, bij Welsh shows zie je altijd mooi passende boomzadels, zelfs bij de kleintjes.
Misschien kan je eens horen bij een masterfitter :)


Precies wat jij zegt, zoeken bij Engelse zadels.
Als je zoekt bij een Engels geschoold iemand, bijvoorbeeld een SMS geschoold iemand ipv MSFC, dan hebben die vaak ook wel contacten met Engelse zadelmakers en kun je misschien net dat ene zadeltje vinden

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-18 23:36 



 
Profiel   

Kan er 15" op? Dan zou ik kijken voor een Wintec Lite Pony, kan erg breed en singelsysteem kan ver naar voren waardoor de singel het zadel niet mee naar voren trekt. Ik heb er erg goede ervaringen mee op zulke pony's. Ook erg prettig zadeltje voor kinderen, licht en lange stoten zodat ze makkelijk zelf kunnen zadelen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-18 14:49 



 
Profiel   

15 is voor zo’n uk al te lang hoor.
Mijn pony is 1,32 en 14 inch was de max.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-18 14:56 



 
Profiel   

Wij hebben een Trekker zadeltje voor zo'n type pony (verstelbare kussens) :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-18 15:01 



 
Profiel   

moonfish13 schreef
15 is voor zo’n uk al te lang hoor.
Mijn pony is 1,32 en 14 inch was de max.

Sectie b is vaak wat langgelijnder.

Ik heb op mijne van vergelijkbare schofthoogte een 15 inch dressuurzadel liggen, wintec 500 met wit kopstuk. Moeten ze dus wel voldoende lengte in de rug hebben en geen badkuip model zijn.

Maar boomloos (met goede pad!) kan ook een oplossing zijn, zit vaak wel anders dan een boomzadel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-18 15:12 



 
Profiel   

Odetje92 schreef
Oliiviia schreef
Ik zou gaan voor Engelse zadels, bij Welsh shows zie je altijd mooi passende boomzadels, zelfs bij de kleintjes.
Misschien kan je eens horen bij een masterfitter :)


Precies wat jij zegt, zoeken bij Engelse zadels.
Als je zoekt bij een Engels geschoold iemand, bijvoorbeeld een SMS geschoold iemand ipv MSFC, dan hebben die vaak ook wel contacten met Engelse zadelmakers en kun je misschien net dat ene zadeltje vinden



Heb ik ook gedaan. Native pony saddle company zadel ligt erop. Ze komen tweemaal per jaar naar country mill, vanuit Engeland.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-18 15:26 



 
Profiel   

moonfish13 schreef
15 is voor zo’n uk al te lang hoor.
Mijn pony is 1,32 en 14 inch was de max.

Dat is echt heel verschillend hoor hoogte zegt dan niet altijd wat

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-18 15:32 



 
Profiel   

Ik heb een 14" Norton zadeltje voor mijn welshje, die vormt fijn mee met de rug en schouders.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-18 15:32 



 
Profiel   

Is de Prestige Lucky dressage misschien een optie? Dit zadel ligt op mijn ronde b welsh met weinig schoft. Zadelmaker heeft verschillende zadels gepast en vele vielen gelijk af waarbij we uiteindelijk op prestige uit kwamen. Zadel kunnen ze zelfs nog aanpassen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-18 10:48 



 
Profiel   

Bedankt allemaal! Ben nu in contact met een SMS zadelpasser. Ik zal sowieso jullie tips qua zadels meenemen!

Ze kan max 15 inch op haar rug, 15,5 wordt te lang.
Hebben nu een tekna en een thorowgood geprobeerd. Beide zelfde uitkomst.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-18 13:20 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 15 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen