Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 26 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Magic brushes

 
Profiel   

Hoi hoi,

Ik heb een super mooi paard dat gek is op rollen. Helaas is haar vachtkleur van nature wit, maar is ze momenteel door het rollen bruin/geel. In de zomer kon ik haar heerlijk wassen en waren de vlekken er redelijk makkelijk uit te halen. Met haar wintervacht is het helaas een nachtmerrie om haar proberen wit te krijgen.

Toen zag ik een advertentie van de Magic Brushes set van Harry's Horse, die volgens velen heel goed zou zijn. Is dit echt zo? (Heeft iemand anders met een wit paard hier ervaring mee?) Ik wil namelijk niet nog een paar borstels kopen, als ze helemaal niet zo goed als beloofd blijken te zijn.

Mocht iemand deze set hebben, zou je dan misschien een foto met het resultaat voor het poetsen met de set en na het poetsen kunnen sturen?
En misschien een foto van de set zelf voor de kleuren? Ik kan niet kiezen tussen de blauwe, groene en love set :p.

Super bedankt alvast voor de reactie! ;)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-18 13:40 



 
Profiel   

Ik vind ze heel fijn! Mijn haflinger ligt veel in zijn stal en heeft ook altijd vlekken op zijn billen. Ik wil niet zeggen dat je alle vlekken weg krijgt, maar wel een stuk minder. Vind ze ook erg fijn na het rijden als die gezweet heeft! Of met het wassen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-18 13:44 



 
Profiel   

Ik weet niet hoe het heet maar je hebt een rubberen blok/staaf.
Met ribbels, puntes en wat afgevlakte hoeken.
Ze zijn wel prijzig ( misschien inmiddels niet meer )

Maar ideaal, je kunt ermee borstelen, ruivachten loshalen, ermee wassen, masseren.

1 ding voor veel verschillende toepassingen, wij willen niet anders meer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-18 13:49 



 
Profiel   

De magic brushes zijn fijne borstels maar zou er op wit geen wonderen van verwachten.
Je krijgt de vacht goed schoon maar vlekken krijg ik er niet mee weg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-18 14:05 



 
Profiel   

ik gebruik alleen nog maar die borstels. paard vind ze fijn, ik ook :D

ik krijg vlekken beter weg. afhankelijk van wat soort vlek, mest gaat soms wat lastig helemaal weg lukt niet altijd

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-18 14:20 



 
Profiel   

Gedroogde modder en poep krijg ik er vrij makkelijk mee weg, maar die van mij zijn bruin.
Ik verwacht dat je verkleuringen er niet zomaar mee uit krijgt.

Moet zeggen dat hij zo ongeveer de enige borstel is die ik gebruik :Y)

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-18 14:22 



 
Profiel   

Gebruik deze borstels heel graag.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-18 14:30 



 
Profiel   

Bij mijn toenmalige verzorgpony (tinker met veel wit) kon ik met behulp van de magic de ergste vlekken er prima uitborstelen, hoewel ik haar vacht er nooit volledig wit kom krijgen liep ze er daarna wel netjes bij. (als ik geluk had bleef er enkel een lichtgrijs vlekje achter dat je van iets verder weg amper kon zien)

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-18 14:32 



 
Profiel   

Ik heb 1 Magic brush...vind t een onding. Paard vindt hem ook echt niet fijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-18 17:11 



 
Profiel   

A3a1 schreef
Ik weet niet hoe het heet maar je hebt een rubberen blok/staaf.
Met ribbels, puntes en wat afgevlakte hoeken.
Ze zijn wel prijzig ( misschien inmiddels niet meer )

Maar ideaal, je kunt ermee borstelen, ruivachten loshalen, ermee wassen, masseren.

1 ding voor veel verschillende toepassingen, wij willen niet anders meer.


De striphair gentle groomer ! Ik heb hem, ben er erg blij mee en paard (echte viespeuk) ook.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-18 17:14 



 
Profiel   

Ik ben er gek op, haalt mest vlekken goed weg en je krijgt ook hardere stukjes modder goed weg. ook makkelijk te gebruiken op bijvoorbeeld de benen omdat ie niet al te groot is.

Ik vind hem ook erg fijn om te gebruiken bij het wassen.

Wel is mijn paard bruin en zie ik zelf geen verkleuringen daardoor. de verkleuringen zelf zul je niet echt weg krijgen.

Wel zijn er geloof ik 'dupes' te vinden met dezelfde werking alleen dan goedkoper.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-18 17:29 



 
Profiel   

Beter babydoekjes halen :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-18 17:29 



 
Profiel   

Kmbrly schreef
Beter babydoekjes halen :')


De billendoekjes of de snoetenpoetsers?

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-18 08:12 



 
Profiel   

Ik gebruik ze nu bij mijn moddermonster, werken super. Wel eerst de viezigheid laten drogen natuurlijk, maar dan borstel je het er zo af! Ook voor de verhaarperiode vind ik ze erg fijn.
Mijn vorige merrie en huidige ruin vinden ze wel lekkerder op hun wintervacht.

Edit: even autocorrect gecorrigeerd. :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-18 08:22 



 
Profiel   

Ik vind de borstels ideaal om modder en mest vlekken uit m'n paard te krijgen, vooral met wintervacht, voor de zomervacht vind ik hem eigenlijk net iets te hard/scherp. Ook met verharen vind ik hem ideaal. Of hij je paard wit gaat krijgen weer ik niet, ik heb alleen ervaring op zwarte en donkerbruine paarden

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-18 08:28 



 
Profiel   

Ik vind ze niet bijster veel beter dan andere harde borstels..

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-18 08:32 



 
Profiel   

mvdbijl schreef
De magic brushes zijn fijne borstels maar zou er op wit geen wonderen van verwachten.
Je krijgt de vacht goed schoon maar vlekken krijg ik er niet mee weg.

Dit is ook mijn ervaring.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-18 08:37 



 
Profiel   

Droogshampoo werkt ideaal om een paard weer wit te krijgen zonder nat te maken!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-18 08:41 



 

Het is geen wonderborstel, maar wel flink veel fijner dan een rosborstel! Ook dekens krijg ik er vaak best schoon mee! ^^ ik heb een setje van 3 en gebruik ze fanatiek!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-18 08:55 



 
Profiel   

Fijn om mee te wassen. Ik vind ze veel te hard om er dagelijks mee te poetsen

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-18 09:03 



 
Profiel   

ik gebruik altijd toch als eerste de rotborstel en daarna de Magic Brush.. krijg het er anders gewoon niet af. mss ligt het aan de vacht vh dier??? de mijne heeft een ruime stal en is een e pony maar gaat altijd in dat hoekje liggen waar hij ook mest.. elke dag dus weer een uitdaging om die opgedroogde mest vh lijf af te halen...

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-18 09:05 



 
Profiel   

Ik gebruik eigenlijk alleen nog de magic brush en een zachte borstel erna. Het is handig voor modder of poepvlekken, maar verkleuring ga je niet weg krijgen.
De green spot remover van Cowboy magic doet die truc! Even een spuitje op de vlek en je borstelt het er zo af erna.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-18 09:17 



 
Profiel   

Voor onze schimmel gebruikte ik o.m. een poetsblok, zo'n zwart rechthoekig blok. Daarin zit actieve koolstof en het hielp echt wel om vlekken weg te krijgen. Verder schijnt zilvershampoo goed te werken.

Mocht je naar een wedstrijd moeten dan zou je buiten een dunne deken kunnen gebruiken, dan blijft je pony grotendeels schoon.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-18 09:34 



 
Profiel   

Super bedankt voor alle tips!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-18 18:09 



 
Profiel   

Ik gebruik om te poetsen nu ook bijna alleen de Magic Brush. Ik heb een wit paard, althans, zo heb ik haar ooit gekocht.. maar ik durf niet te zeggen dat de Magic Brush mijn paard ook goed wit krijgt/houdt..

Ik heb de hoop mijn paard wit te houden trouwens al héél lang geleden opgegeven :')
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-18 18:13 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 26 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen