Wie heeft er een Custom zadel?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Wanted2003

Berichten: 2661
Geregistreerd: 29-06-07
Woonplaats: Achterhoek

Re: Wie heeft er een Custom zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 12:12

Mijn instructrice is 1,5 jaar geleden begonnen met zo´n zadel en had in een jaar tijd 15 klanten in contact gebracht met Custom.

sharon_quiz

Berichten: 1822
Geregistreerd: 29-12-08
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-13 12:12

CK88 schreef:
Ja, die custom zadels makers hebben big business nu dankzij bokt :P. Maar het is ze gegund, service en kwaliteit is gewoon goed dat dat wordt beloond. :)


Nou inderdaad! Alleen al door dit topic hebben ze er tot nu alweer twee klanten bij! :D

CK88

Berichten: 8710
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Rijssen

Re: Wie heeft er een Custom zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 12:17

Twee klanten? Meer toch? Ik heb teminste dankzij dit topic een zadel laten aanmeten en nog een aantal meer toch?

ClauGeli68
Berichten: 104
Geregistreerd: 29-01-13
Woonplaats: Bergen nh

Re: Wie heeft er een Custom zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 12:18

Keep up the good work Bokkers! :)

nadita

Berichten: 5032
Geregistreerd: 28-04-05
Woonplaats: Grunneger Laand

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 12:24

Ik ga de Custom zadels binnenkort (eerst vrijblijvend) proberen. Als ik echt denk dat het een enorm toegevoegde waarde brengt aan mijn zit (en dat is niet ondenkbaar ;) ) dan bestel ik er gelijk eentje.
Heb mijn telefoonnummer doorgegeven en wacht op een telefoontje om een afspraak te maken.

sharon_quiz

Berichten: 1822
Geregistreerd: 29-12-08
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-13 13:05

CK88 schreef:
Twee klanten? Meer toch? Ik heb teminste dankzij dit topic een zadel laten aanmeten en nog een aantal meer toch?


Ik dacht dat LotteEnRypke en jij tot nu toe de enigen waren die een zadel besteld hebben sinds dit topic geopend is..
Correct me if I'm wrong.. :)

Bij Vencedor komt binnenkort een fitter langs :D

grauwman

Berichten: 2687
Geregistreerd: 27-11-04
Woonplaats: aan zee

Re: Wie heeft er een Custom zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 13:30

Ik zoek eerst nog een sponsor :D Ik wordt wel hebberig van al die verhalen over het zadel maar ik wacht nog even totdat m'n paard iets meer spieren heeft gekweekt, hij heeft net wintervakantie gehad.

sharon_quiz

Berichten: 1822
Geregistreerd: 29-12-08
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Wie heeft er een Custom zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-13 13:36

Dat is inderdaad wel slim grauwman, om even te wachten.

digo

Berichten: 866
Geregistreerd: 03-03-06
Woonplaats: overijssel

Re: Wie heeft er een Custom zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 14:42

Ik heb ook een Custom. Echt heerlijke zadels.

Ik heb een Wolfgang constanze.

In alle zadel waar het type met een C begint hebben een polyflex boom

nadita

Berichten: 5032
Geregistreerd: 28-04-05
Woonplaats: Grunneger Laand

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 21:10

Heb een afspraak voor woensdag *\o/*

SiempieBlack
Berichten: 3
Geregistreerd: 14-11-12

Re: Wie heeft er een Custom zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 21:18

Zo, wat een enthousiaste reacties.. Ik ben ook op zoek naar een nieuw zadel, maar wil eigenlijk een beetje weten wat het zadel op de lange termijn doet..

Zoals ik nu de website zie is het weinig schokkends, de boom is wat ouderwets, gelamineerd hout, ijzeren kop, en de vulling is ook feitelijk 'normaal'( imo ouderwets) wol.. Wel een hoop features voor de ruiter.. Of richt dit zadel zich daar op?

Begrepen dat er ook een dressuuramazone is die hem 'aanmeet' ? ( persoonlijk zou ik van mijn instructeur/hoefsmid/veearts nooit een zadel kopen :P )

vencedor
Berichten: 9353
Geregistreerd: 27-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 21:37

Citaat:
Begrepen dat er ook een dressuuramazone is die hem 'aanmeet' ? ( persoonlijk zou ik van mijn instructeur/hoefsmid/veearts nooit een zadel kopen )

Good point, er zijn meerdere aanmeters volgens mij door het hele land?

Bij mij komt er dinsdag een fitter.

sharon_quiz

Berichten: 1822
Geregistreerd: 29-12-08
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Wie heeft er een Custom zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-13 23:45

Leuk Nadita!
SiempieBlack deze zadels zijn voor zowel paard als ruiter erg fijn. Het is ook wel een beetje een wisselwerking. Ik kan beter zitten waardoor mijn paard ook weer beter gaat lopen ik nog beter kan zitten :D Bij mij op stal rijdt iemand al 3 jaar 2 paarden met Customzadels en ze is nog steeds enthousiast.

Klopt over dat aanmeten, dat is Engie Kwakkel. Zij is bij mij niet geweest, maar heb wel positieve verhalen over haar gehoord.

manic

Berichten: 6996
Geregistreerd: 09-01-03

Re: Wie heeft er een Custom zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 15:53

Koop je hem toch ergens anders.

Ouderwets of niet, ik zou zeggen ga er eens op zitten, dan merk je vanzelf wel of je paard het fijner vindt. Die van mij wel in ieder geval. Ik kan nou niet zeggen dat ik erg veel opgeschoten ben met het trouw zijn aan mijn traditionele zadelmaker met zijn jarenlange ervaring...

vencedor
Berichten: 9353
Geregistreerd: 27-05-04

Re: Wie heeft er een Custom zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 12:27

Nog twee dagen..! Ik hoop ZO dat ik al een passend leenzadel kan krijgen. Maar heb al zoveel standaard zadels gepast.. Ik tuf nu rond op zusjes springzadel, niet fijn om je zijgangen mee te rijden.

sharon_quiz

Berichten: 1822
Geregistreerd: 29-12-08
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Wie heeft er een Custom zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-13 18:11

kan me voorstellen vencedor! Hopelijk zit er wat voor je tussen waar je voorlopig op kunt blijven rijden.

manic

Berichten: 6996
Geregistreerd: 09-01-03

Re: Wie heeft er een Custom zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 18:19

Bij mij heeft mijn dressuurzadel al die tijd zo beroerd gelegen dat zelfs -met- springzadel de travers er beter uit komt. Als meneer niet te veel last heeft van voorjaarskriebels dan toch.

Nog 5 weken *\o/*

Ik heb trouwens niet meer om een leenzadel gevraagd. Ik zit het zo wel uit.

Overigens heeft een stalgenootje van me een paar weken terug een Icon Flight besteld en gekregen, maar nu blijkt dat ze zich daarop stukrijdt. Zadel wordt nu van een andere zitting voorzien. Topservice toch?

vencedor
Berichten: 9353
Geregistreerd: 27-05-04

Re: Wie heeft er een Custom zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 19:00

Welke zitting heeft ze?

manic

Berichten: 6996
Geregistreerd: 09-01-03

Re: Wie heeft er een Custom zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 19:42

Qua leer gewoon dat Vienna leer, maar ik begreep dat de Flight en Star redelijk hoog van voren zijn.

Ik heb zelf niet zo snel last van doorrijden, dus maak me er niet zo druk over.

vencedor
Berichten: 9353
Geregistreerd: 27-05-04

Re: Wie heeft er een Custom zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 20:12

Oke goed om te weten. Ik wil denk ik gewoon gladde zitting heb ik nu ook..en vienna of buffel zweetbladen..

manic

Berichten: 6996
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 08:43

Naar wat ik begreep had het meer met de hoogte van de voorkant te maken dan met het leer, maar dat weet ik niet precies. Ik weet wel dat de Star redelijk hoog is, vandaar dat hij ook fijn op mijn paardje ligt.

Hij heeft een hoge, lang doorlopende schoft en omdat hij wat ouder wordt (nou ja, hij is 14 nu) loopt de bespiering langs de schoft wat weg. Het testzadel lag echt gelijk als een huis op hem en ik begreep dat de Star ook echt gemaakt is voor dat soort paarden.

Nog 5 weken *\o/*

(alhoewel er voor het vervangen van de zitting aangegeven werd dat het erg druk is en het best even kan gaan duren... Hm. -O- Wil echt zo graag weer -echt- serieus met hem aan de gang)

Wanted2003

Berichten: 2661
Geregistreerd: 29-06-07
Woonplaats: Achterhoek

Re: Wie heeft er een Custom zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 08:48

Volgens mij wordt er ook aangegeven, minstens 8 weken ;)

Het ligt ook alles aan model etc. Ik ben namelijk voor de Eclipse gegaan en toevallig hadden ze al 10 zadels van dat model in voorproductie laten maken. Ik had hem dus uiteindelijk met 5 weken al.. Ik ken iemand die een Icon Coda heeft aan laten meten begin december en hem nog steeds niet heeft.

Bettine

Berichten: 8557
Geregistreerd: 10-08-01

Re: Wie heeft er een Custom zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 09:17

Ik heb toen ook erg lang moeten wachten op mijn Coda.

En toen de zadels eindelijk in NL aankwamen bleek er een productiefout in te zitten, en moest die hele serie weer terug naar de fabriek gestuurd.... Dus duurde nog een aantal weken langer toen.
Maar gelukkig had ik in de Icon Flight een prima leenzadel, en heb toen als compensatie ook nog een mooie set beschermers erbij gekregen.

Sue_

Berichten: 5041
Geregistreerd: 02-04-05
Woonplaats: Dedemsvaart

Re: Wie heeft er een Custom zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 09:43

Hier ook een Coda in bestelling. :)
In het zwart met een blauwe bies.

Momenteel de Wolfgang Constance als leenzadel. Zit ook als een huis!

sharon_quiz

Berichten: 1822
Geregistreerd: 29-12-08
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Wie heeft er een Custom zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-13 11:09

@Sue dat is echt mooi, met blauw! Heb daar voorbeeldfoto's van gezien en vond het erg chique staan! Wel allemaal een fotootje plaatsen straks he?

De mijne wordt eind maart verwacht, dus als het meet zit heb ik over vier weken mijn zadel. Maar zit tot nu toe ook nog prima op het leenzadel :D