Erreplus zadels

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: Erreplus zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 19:51

Heb je een foto van je zadel Noukie?

Noukie
Berichten: 10955
Geregistreerd: 27-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 19:56

Nee, nog niet eigenlijk
wil proberen er aan te denken een foto te maken :)

astridastrid

Berichten: 5792
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Warmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 09:22

Capriootje schreef:
Ah dus jij hebt hem net iets eerder waarschijnlijk :D

Ja hier ook groot verschil, ben vooral benieuwd hoe de kortere zweetbladen uitvallen voor mijn korte pootjes.

De boom moet bij mij wel gelijk aangepast worden, bij jou ook? Of paste die de standaard maat? Hoop hem wel eind van de maand te hebben.

Capriootje

Berichten: 6779
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Erreplus zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 10:31

Heb niks gehoord over de boommaat nog, kreeg wel bericht uit Italië dat ze toch andere kussens voor mijn paard aanbevelen dus dat zie die eronder maken ipv die Kees en ik in eerste instantie hadden gekozen. Haddy is niet heel breed, eerder smal dus misschien dat de standaard maat wel oké is voor hem.

Ja ik hoop ook snel een belletje te krijgen, zo spannend *\o/*

astridastrid

Berichten: 5792
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Warmond

Re: Erreplus zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 11:18

Oh dat is wel netjes van Italie! Zijn ze er iig mee bezig. Mijn zadel moet wat breder gemaakt worden, de standaard was net te krap haha. Ze heeft flinke spieren gekweekt op haar rug. Dus mijn zadelpasser heeft gelijk de maten opgemeten en dit doorgegeven. De boom passen ze aan met Infrarood dus als het goed is, krijg ik gelijk de juiste maat. Can't wait haha!

Capriootje

Berichten: 6779
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Erreplus zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 11:19

Oh dat is dan ideaal toch! Is het meteen maar geregeld, netjes ook! :j

Kees belt me als ie een bericht heeft dat m'n zadel onderweg is, hoop ook wel deze maand ja.

astridastrid

Berichten: 5792
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Warmond

Re: Erreplus zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 11:21

Moest jij ook foto's maken/ sturen van de rug etc.? Zagen ze daaraan dat er andere kussens onder moesten oid?
Ze hadden die van ons wel samen kunnen versturen, we wonen praktisch naast elkaar, is weer goedkoper hhahahahaa.

Capriootje

Berichten: 6779
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Erreplus zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 11:25

Ja Kees heeft de foto's gemaakt met het aanmeten. Ze zeiden een combinatie van de cm's gemeten en de foto's dat Haddy een grote schouder heeft en een ander type kussen beter zou zijn voor hem.

Haha ja, moet alleen naar een andere zadelmaker :Y) Sturen ze de jouwe naar jou zelf of naar je passer? Mijne gewoon naar Kees had ik begrepen

astridastrid

Berichten: 5792
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Warmond

Re: Erreplus zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 11:37

Haha, vet cool. Ik vond het al zo grappig dat ze foto's moesten hebben van de rug etc. Maar daar word dus wel serieus naar gekeken. Leuk!

De mijne ook eerst naar de zadelmaker hoor haha.

Noukie
Berichten: 10955
Geregistreerd: 27-12-01

Re: Erreplus zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 21:03

haha, saai hoor, de mijne paste gewoon een zadel dat op voorraad was :D
ben wel heel benieuwd hoe die van jullie uiteindelijk gaan bevallen!

Capriootje

Berichten: 6779
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Erreplus zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 22:46

Ik denk dat voor mijn paard het proef model ook goed was. Lag met rijden heel fijn, alleen wilde ik graag de extra korte zweetbladen :=

Noukie
Berichten: 10955
Geregistreerd: 27-12-01

Re: Erreplus zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 06:44

Ook niet onbelangrijk dat je voor jezelf de details kan afstemmen. Ik had ook daarin de mazzel dat ik gelijk goed zat idd.

FenixJL
Berichten: 336
Geregistreerd: 05-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 11:38

Wil ook gaan kijken naar een erreplus zadel zijn er nog meer mensen die er eentje hebben?

Capriootje

Berichten: 6779
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Erreplus zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 13:15

Astrid en ik hopelijk snel :D

aestate
Berichten: 113
Geregistreerd: 03-01-15

Re: Erreplus zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 16:43

@FenixJL Je kan misschien ook naar een ruitersportzaak gaan om daar eerst het zadel zelf te voelen. Zo ben ik ook achter het bestaan van erreplus gekomen (bij het Gareel in Schijndel).

Capriootje

Berichten: 6779
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Erreplus zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 19:56

Daar hebben ze er veel op voorraad liggen inderdaad :j mooie winkel ook!

FenixJL
Berichten: 336
Geregistreerd: 05-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 20:02

aestate schreef:
@FenixJL Je kan misschien ook naar een ruitersportzaak gaan om daar eerst het zadel zelf te voelen. Zo ben ik ook achter het bestaan van erreplus gekomen (bij het Gareel in Schijndel).



Ik heb contact gehad met het gareel of ik een zadel mocht proberen voor een weekje tegen betaling maar dat deden ze niet dan houd het al op voor mij en de man was ook niet echt bepaald vriendelijk.
Wil eerst een zadel uit testen voor 1 week kan niet na 1 keer rijden zeggen wat ik van een zadel vind vooral omdat mijn paard nog al gespannen kan zijn als er iets aan de hand is bijv als er een zadel maker langs komt.
En als het paard zo gespannen is in zn lijf kan ik niet goed mee krijgen wat ik van het zadel vind. Dus helaas geen gareel voor mij

Noukie
Berichten: 10955
Geregistreerd: 27-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 20:07

Ik heb de mogelijkheid geboden gekregen een testzadel tegen borg betaling 2 dagen te proberen.
Maar heb dat uiteindelijk niet gedaan omdat ik na een kwartier een dusdanig goed gevoel had dat ik de knoop direct heb doorgehakt (ook omdat het testzadel toch weer net ietsje ander gevoel gaf en ik daardoor alsnog niet 100% kon vergelijken)
Was overigens niet bij het Gareel..

maar wat aestate volgens mij meer bedoelde was dat je in de zaak zelf (zonder paard) vast meer beeld kan krijgen van de modellen etc

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 20:11

FenixJL schreef:
aestate schreef:
@FenixJL Je kan misschien ook naar een ruitersportzaak gaan om daar eerst het zadel zelf te voelen. Zo ben ik ook achter het bestaan van erreplus gekomen (bij het Gareel in Schijndel).



Ik heb contact gehad met het gareel of ik een zadel mocht proberen voor een weekje tegen betaling maar dat deden ze niet dan houd het al op voor mij en de man was ook niet echt bepaald vriendelijk.
Wil eerst een zadel uit testen voor 1 week kan niet na 1 keer rijden zeggen wat ik van een zadel vind vooral omdat mijn paard nog al gespannen kan zijn als er iets aan de hand is bijv als er een zadel maker langs komt.
En als het paard zo gespannen is in zn lijf kan ik niet goed mee krijgen wat ik van het zadel vind. Dus helaas geen gareel voor mij

Ik koop eigenlijk nooit een nieuw zadel. Het is altijd afwachten hoe een nieuw zadel uiteindelijk zal passen en zitten.
Ik koop eigenlijk altijd een net gebruikt zadel. Die kun je gelijk testen en is ingereden. Ook nog eens goedkoper een mocht je na en tijdje toch iets anders willen dan verkoop je je tweedehands zadel ook nog eens zonder verlies.

FenixJL
Berichten: 336
Geregistreerd: 05-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 20:12

Noukie schreef:
Ik heb de mogelijkheid geboden gekregen een testzadel tegen borg betaling 2 dagen te proberen.
Maar heb dat uiteindelijk niet gedaan omdat ik na een kwartier een dusdanig goed gevoel had dat ik de knoop direct heb doorgehakt (ook omdat het testzadel toch weer net ietsje ander gevoel gaf en ik daardoor alsnog niet 100% kon vergelijken)
Was overigens niet bij het Gareel..

maar wat aestate volgens mij meer bedoelde was dat je in de zaak zelf (zonder paard) vast meer beeld kan krijgen van de modellen etc



Jaa dat is een goed idee van aestate ik kan eens langs gaan.
Maar was al zo onvriendelijk te woord gestaan dat me interesse al weg was.
Wie heb je laten komen voor je erreplus zadel? Zou indd voor mij mooi zijn als ik hem 2 dagen kan uitproberen

FenixJL
Berichten: 336
Geregistreerd: 05-11-16

Re: Erreplus zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 20:13

Er is helaas niet zoveel aanbod 2de hands voor mijn paard
En heb daarbij ook liever een nieuw zadel die ik zelf kan samenstellen naar Mn eigen smaak :)
En erreplus zadel 2de hands ben ik nog niet tegengekomen

Anoniem

Re: Erreplus zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 20:17

Maar wie zegt je dat jij goed in een Erreplus past? Of dat jouw paard gebouwd is vor een Erreplus?
Als ik je een advies mag geven dan zou ik gewoon eens wat zadels gaan proberen. Er staan er genoeg te koop. Pas als je diverse merken hebt geprobeerd weet je wat lekker zit en geschikt is voor je paard.

FenixJL
Berichten: 336
Geregistreerd: 05-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 21:54

_Rataplan schreef:
Maar wie zegt je dat jij goed in een Erreplus past? Of dat jouw paard gebouwd is vor een Erreplus?
Als ik je een advies mag geven dan zou ik gewoon eens wat zadels gaan proberen. Er staan er genoeg te koop. Pas als je diverse merken hebt geprobeerd weet je wat lekker zit en geschikt is voor je paard.



Daarom wilde ik ook graag een erreplus gaan proberen
Voor een paar dagen
Ik heb nog meer afspraken bij andere zadelmakers
Maar ik kon nog niet zo veel vinden over erreplus zadels.
Heb volgende een afspraak staan met kees om zadels te proberen van erreplus
Ik ga niet een zadel kopen zonder het uitgeprobeerd te hebben

Seventeen
Berichten: 1204
Geregistreerd: 20-01-12

Re: Erreplus zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 22:15

Het Gareel is over het algemeen een best hele stugge winkel... In Nuenen bij Ruyters voor Ruiters hebben ook Erreplus, erg kundige man en hebben mij super geholpen!

aestate
Berichten: 113
Geregistreerd: 03-01-15

Re: Erreplus zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 23:52

Ik heb het zadel niet direct via her gareel gekocht, maar via een zadelmaker die daar mee werkte. Ik ben inderdaad gewoon langs het gareel geweest en heb daar op wat zadels gezeten op een beetje een idee te krijgen wat voor mij werkt. Maar als een zadel bij je past weet je dat eigenlijk direct bij het rijden, daar heb je niet nog een week voor nodig (is mijn idee tenminste). Toen ik op het erreplus zat in de winkel wist ik direct dat dit bij me paste. Later bij het proberen van zadels op mijn paard heb ik er nog op meerdere gezeten, maar bij de erreplus klopte het gewoon. Dit is natuurlijk ontzettend persoonlijk, dus ik zou ook gewoon langs wat winkels gaan die verschillende merken verkopen. En dan met een zadelmaker afspreken dat hij je opties meeneemt, zodat je een goede keus kan maken