De ultieme peesbeschermers?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
snorremans
Berichten: 810
Geregistreerd: 04-11-12

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 22:03

Ik heb zonet bij de Divoza de Veredus piaffe revo gekocht. Zien er op het eerste oog erg goed uit. Ze voldoen in ieder geval aan de eisen die ik had! Zondag ga ik ze even passen, ben benieuwd!

Capriootje

Berichten: 6790
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 11:36

snorremans schreef:
Ik heb zonet bij de Divoza de Veredus piaffe revo gekocht. Zien er op het eerste oog erg goed uit. Ze voldoen in ieder geval aan de eisen die ik had! Zondag ga ik ze even passen, ben benieuwd!


En passen ze? Vallen ze ruim of krap qua breedte? :)

snorremans
Berichten: 810
Geregistreerd: 04-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 12:27

Capriootje schreef:
snorremans schreef:
Ik heb zonet bij de Divoza de Veredus piaffe revo gekocht. Zien er op het eerste oog erg goed uit. Ze voldoen in ieder geval aan de eisen die ik had! Zondag ga ik ze even passen, ben benieuwd!


En passen ze? Vallen ze ruim of krap qua breedte? :)


Ik ga ze gebruiken voor een tinker (wel met geschoren benen). Ondanks dat hij wel wat stevigere benen heeft, kunnen ze op het 2e gaatje dicht. Zijn dus ruim!

Afbeelding
(hoeven zijn inderdaad wat droog, iemand hier toevallig nog een tip voor?)

Capriootje

Berichten: 6790
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 13:06

Geweldig! Welke maat heb je?

Ik heb gewone veredus aan laten passen maar nu zakken en draaien ze dus wat :(

snorremans
Berichten: 810
Geregistreerd: 04-11-12

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 13:24

Ik heb maat L! Verschilde qua hoogte niet veel met maat M, maar ivm met stevigere benen voor de L gekozen.

Capriootje

Berichten: 6790
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 13:26

snorremans schreef:
Ik heb maat L! Verschilde qua hoogte niet veel met maat M, maar ivm met stevigere benen voor de L gekozen.


Super dankjewel! Ze bestaan helaas niet in het bruin, dat is wel balen voor mij :o

snorremans
Berichten: 810
Geregistreerd: 04-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 13:40

Capriootje schreef:
snorremans schreef:
Ik heb maat L! Verschilde qua hoogte niet veel met maat M, maar ivm met stevigere benen voor de L gekozen.


Super dankjewel! Ze bestaan helaas niet in het bruin, dat is wel balen voor mij :o


Graag gedaan! :). Dat is jammer inderdaad!

Capriootje

Berichten: 6790
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 17:01


lshannah
Berichten: 417
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: 075

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 19:46

Mijn vraag heb ik inmiddels zelf trouwens al beantwoord (nog bedankt voor de tip om naar Divoza te gaan en zelf de beschermers te bekijken en het materiaal te voelen) en inmiddels heb ik toch de Zandona King Boots gekocht! Zitten perfect, benen voelen na het rijden niet anders aan dan ervoor (qua warmte) en ze staan poepiechique! We hebben al meerdere complimentjes ontvangen :)

FennaK
Berichten: 1081
Geregistreerd: 13-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 22:00

lshannah schreef:
Mijn vraag heb ik inmiddels zelf trouwens al beantwoord (nog bedankt voor de tip om naar Divoza te gaan en zelf de beschermers te bekijken en het materiaal te voelen) en inmiddels heb ik toch de Zandona King Boots gekocht! Zitten perfect, benen voelen na het rijden niet anders aan dan ervoor (qua warmte) en ze staan poepiechique! We hebben al meerdere complimentjes ontvangen :)


Heb je een foto voor ons?

Capriootje

Berichten: 6790
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 22:18

Graag gedaan! Super dat ze bevallen, ben ook wel benieuwd naar een fotootje.

RonTexel
Berichten: 28
Geregistreerd: 09-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 18:08

Wat denk je van geen peesbeschermers?

Capriootje

Berichten: 6790
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 18:12

RonTexel schreef:
Wat denk je van geen peesbeschermers?


In de springsport is dat niet aan te raden ;)

RonTexel
Berichten: 28
Geregistreerd: 09-11-13

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 21:31

Dat is idd wel handig jah :)

Westhof

Berichten: 2942
Geregistreerd: 19-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 19:41

Ik ben ook op zoek naar peesbeschermers voor mijn Haflinger voor bij het springen. Ik heb nu normale van BR, maar daar zweten de benen erg onder en ze schuren. Ik twijfel tussen de Zandona Carbon Air peesbeschermers en de Back On Track Royal Tendon Boots. Kan iemand één van deze twee aanraden? Misschien nog andere tips <€100?

VWestra
Berichten: 1102
Geregistreerd: 04-07-15
Woonplaats: Friesland

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 20:27

Ik ben ook op zoek naar goede beenbeschermers voor m'n Fries; goede bescherming en Ventileren(pezen niet te warm).. Die Premier Equine ziet er interessant uit, maar ben ook wel geïnteresseerd in de back on track beschermers...

Trouwens bij Divoza nu 20% korting op beenbeschermers!

Free2

Berichten: 1383
Geregistreerd: 14-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 23:49

Westhof schreef:
Ik ben ook op zoek naar peesbeschermers voor mijn Haflinger voor bij het springen. Ik heb nu normale van BR, maar daar zweten de benen erg onder en ze schuren. Ik twijfel tussen de Zandona Carbon Air peesbeschermers en de Back On Track Royal Tendon Boots. Kan iemand één van deze twee aanraden? Misschien nog andere tips <€100?

Ik heb de Zandona Carbon nogwat maar dan die van 110. Ik heb ze nu al 2 maanden in mijn kast liggen omdat ik de bandjes nog moet uitrekken want die zitten erg strak. Maar de binnenkant voelt wel lekker zacht aan. Ik denk dat het het proberen wel waard zou zijn.

annelinnie

Berichten: 838
Geregistreerd: 24-09-07
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 08:29

Westhof schreef:
Ik ben ook op zoek naar peesbeschermers voor mijn Haflinger voor bij het springen. Ik heb nu normale van BR, maar daar zweten de benen erg onder en ze schuren. Ik twijfel tussen de Zandona Carbon Air peesbeschermers en de Back On Track Royal Tendon Boots. Kan iemand één van deze twee aanraden? Misschien nog andere tips <€100?

Ik ben echt zandona fan! Ongelofelijk goed spul, en dan zeker voor die prijs. Als een merk als Veredus dit had bedacht kostte ze zeker het drievoudige. Pezen zijn echt net zo warm als dat ze eronder gingen na het rijden. Soms ook gewoon koud, maar momenteel Is het zomer en sta ik echt te kijken als ik de beschermers af doe en aan de pezen voel. Ik wil geen andere meer!
Schijnen ook met de cross erg goed te blijven zitten.

Over de bandjes snap ik de klacht. Heb ze nu twee maanden in gebruik en ze zijn niet meer strak.

Westhof

Berichten: 2942
Geregistreerd: 19-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 10:13

Denk dat het inderdaad de Zandona peesbeschermers worden :) En dan inderdaad die van €109 Free2, maar met de korting bij Divoza zijn ze nu 'maar' €87,92.

Hoe vallen ze? Mijn Haflinger heeft in de BR en HH peesbeschermers die ik nu heb maat cob en dat zit prima. Is dat vergelijkbaar met maat M?

annelinnie

Berichten: 838
Geregistreerd: 24-09-07
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 14:32

Westhof schreef:
Denk dat het inderdaad de Zandona peesbeschermers worden :) En dan inderdaad die van €109 Free2, maar met de korting bij Divoza zijn ze nu 'maar' €87,92.

Hoe vallen ze? Mijn Haflinger heeft in de BR en HH peesbeschermers die ik nu heb maat cob en dat zit prima. Is dat vergelijkbaar met maat M?

Oh kijk dat Is een mooie korting. Maat M heb ik voor mijn kleine (1.65m) paard. Dus ook prima voor een haf denk ik

MoniekV

Berichten: 2162
Geregistreerd: 24-01-13
Woonplaats: Etten-Leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 14:33

Westhof schreef:
Denk dat het inderdaad de Zandona peesbeschermers worden :) En dan inderdaad die van €109 Free2, maar met de korting bij Divoza zijn ze nu 'maar' €87,92.

Hoe vallen ze? Mijn Haflinger heeft in de BR en HH peesbeschermers die ik nu heb maat cob en dat zit prima. Is dat vergelijkbaar met maat M?


Maat M is vergelijkbaar met maat full dus ik zou voor maat S gaan :)

SuperZodiaX
Berichten: 1337
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-15 14:40

Ik zou toch voor de M gaan. Omdat haffies best flinke pijpbenen hebben en Zandona een reputatie heeft voor zeer strakke elastieken sluitingen. Ben bang dat je met de S zijn benen echt afknelt..

Edit: of even de max hoogte meten en de zandona's meten in de winkel.
S is in de omvang denk ik te strak, maar M is miss te hoog.

Westhof

Berichten: 2942
Geregistreerd: 19-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 14:42

Oh, ik zie net dat ze geen maat S hebben, alleen M en L. Dan is de keuze dus makkelijk :P Bedankt!

MoniekV

Berichten: 2162
Geregistreerd: 24-01-13
Woonplaats: Etten-Leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 15:00

SuperZodiaX schreef:
Ik zou toch voor de M gaan. Omdat haffies best flinke pijpbenen hebben en Zandona een reputatie heeft voor zeer strakke elastieken sluitingen. Ben bang dat je met de S zijn benen echt afknelt..

Edit: of even de max hoogte meten en de zandona's meten in de winkel.
S is in de omvang denk ik te strak, maar M is miss te hoog.


Maat M zal idd te hoog zijn, tegenwoordig zie je veel paarden lopen met te 'lange' peesbeschermers. Iets wat ik niet snap..

Westhof

Berichten: 2942
Geregistreerd: 19-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 15:17

Hmm.. zag net wel een tabel met maten voor de Zandona peesbeschermers, maar daarbij wordt alleen naar de omvang gekeken en niet naar de lengte. Mocht iemand de lengte van maat S en M weten dan hoor ik het graag!