Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dani95Jarig
Berichten: 11
Geregistreerd: 01-12-13

Re: Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 23:09

Ja vroeg het me zomaar af, kan nergens online vinden.

Ga ze even opvragen bij de fitter:)

kamsel
Berichten: 3423
Geregistreerd: 12-07-08

Re: Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 18:21

Zo, mijn WoW heeft een vlakke zit gekregen. Zo veel beter.
Iemand nog interesse in een size 1 curved tree diepe zit?

Zonnetje97
Berichten: 249
Geregistreerd: 06-05-20

Re: Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 15:33

Graag wil ik jullie mening.
Ik kan een wow zadel van 10 jaar oud overnemen voor 700 euro. Hier zitten 3 maten kopijzers bij, 2 set kussens en dressuur/springbladen bij.
Ik heb gepast, maar op het moment zit hij niet lekker, begreep dat ik hem wel passend kon laten maken door een wow passer.

Is dit de moeite waard? Zijn onderdelen duur? Zit er niet op te wachten om nog een hoop geld in andere onderdelen te moeten steken om hem passend te maken. Kan ik onderdelen ook inruilen bij bepaalde passers? Wie raden jullie aan om te laten komen, ik woon in zeeland walcheren.

Maris
Berichten: 15927
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 16:09

Onderdelen zijn wel duur ja. Zeker de zitting en de zweetbladen. Dus zou fijn zijn dat die al wel goed zijn. Klopt b,v. de zitting voor de rug van je paard ( boom gebogen, semi gebogen of recht ).
Ik denk dat er wel fitters zijn die onderdelen innemen of inruilen. Zeker als het onderdelen zijn die ze zelf vaak gebruiken/ die vaak gebruikt kunnen worden. Alhoewel je vaak wel bij zult moeten betalen.
En reken ook op best wat kosten om alleen al een fitter te laten komen.
In zeeland zelf zitten geen fitters, daarom betaal je vaak ook behoorlijk wat reiskosten. Reken maar op 100 euro minimaal. Tenminste zo was het een aantal jaren terug.
Fitters die toen in de buurt zaten zijn Eleonora en Iris.

Minoes

Berichten: 1966
Geregistreerd: 11-12-12

Re: Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 17:09

Ik ga helaas ook afscheid nemen van mijn zwarte wow zadel, mijn pony moet definitief met pensioen. Voorlopig zal ik geen ander paard erbij nemen, dus dan vind ik het zonde om mijn zadel te laten verstoffen.

Maat 1 zitting, Deep Seat. DWG panels met stitchline, zonder tab. Dressuurzweetbladen met Giant fixed blocks.

Bij interesse kan ik foto's maken.

Nielojram

Berichten: 7880
Geregistreerd: 14-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 20:09

Zonnetje97 schreef:
Graag wil ik jullie mening.
Ik kan een wow zadel van 10 jaar oud overnemen voor 700 euro. Hier zitten 3 maten kopijzers bij, 2 set kussens en dressuur/springbladen bij.
Ik heb gepast, maar op het moment zit hij niet lekker, begreep dat ik hem wel passend kon laten maken door een wow passer.

Is dit de moeite waard? Zijn onderdelen duur? Zit er niet op te wachten om nog een hoop geld in andere onderdelen te moeten steken om hem passend te maken. Kan ik onderdelen ook inruilen bij bepaalde passers? Wie raden jullie aan om te laten komen, ik woon in zeeland walcheren.


Zevenhonderd euro is een hele nette prijs voor dat alles.
Heb je er wellicht een foto van? Kan het dan Ietjes beter beoordelen of in ieder geval je kussens gangbaar zijn :-)

Zonnetje97
Berichten: 249
Geregistreerd: 06-05-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 22:20

Nielojram schreef:
Zonnetje97 schreef:
Graag wil ik jullie mening.
Ik kan een wow zadel van 10 jaar oud overnemen voor 700 euro. Hier zitten 3 maten kopijzers bij, 2 set kussens en dressuur/springbladen bij.
Ik heb gepast, maar op het moment zit hij niet lekker, begreep dat ik hem wel passend kon laten maken door een wow passer.

Is dit de moeite waard? Zijn onderdelen duur? Zit er niet op te wachten om nog een hoop geld in andere onderdelen te moeten steken om hem passend te maken. Kan ik onderdelen ook inruilen bij bepaalde passers? Wie raden jullie aan om te laten komen, ik woon in zeeland walcheren.


Zevenhonderd euro is een hele nette prijs voor dat alles.
Heb je er wellicht een foto van? Kan het dan Ietjes beter beoordelen of in ieder geval je kussens gangbaar zijn :-)


Zal morgen foto's maken :)

Nielojram

Berichten: 7880
Geregistreerd: 14-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 00:13

+:)+

Maris
Berichten: 15927
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 11:56

700 euro is zeker niet veel. Maar als je dan toch een nieuwe zitting nodig hebt of andere zweetbladen wordt het weer opeens een duur zadel. Wat kost b.v. een nieuwe zitting tegenwoordig ? 1250 euro ???

Zonnetje97
Berichten: 249
Geregistreerd: 06-05-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 13:04

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hier de foto's. Hoe het andere zweetblad en kussens eruit zien weet ik niet.

Maris
Berichten: 15927
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 13:15

Enige wat ik nu zie is dat het een extra diepe zit is. Maar je kan zowieso niet zien aan de buitenzijde welke boom ( recht, semi curved of curved ) erin zit. Dus dat zou ik zeker navragen. Super belangrijk voor de rug van je paard.
Zweetbladmodel weet iemand hier vast wel. Maar daar gaat het erom of jij het fijn vindt zitten.

Van de kussens moet je, denk ik, nog een andere foto maken. Zo kan je niet zien of er een tab aan zit of niet ( maar ik weet ook niet of je die nodig hebt hoor ).

Nogmaals de zitting en de zweetbladen zijn het duurst om te vervangen, dus het fijnst als die wel goed zijn. Kussens is nog wel te doen, maar wel een paar honderd euro om te vervangen.
Als je kan inruilen wordt het al een wat ander verhaal natuurlijk.

Zonnetje97
Berichten: 249
Geregistreerd: 06-05-20

Re: Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 13:19

Wat is een tab?

Maris
Berichten: 15927
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 13:26


Zonnetje97
Berichten: 249
Geregistreerd: 06-05-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 21:52

Naar ons idee zat het zadek goed. Hebben wel de lagere kussens erin gedaan. Mag er nu een week mee rijden, ik voel alleen mijn stijgbeugelriemen onder mijn been hebben jullie dit ook?
Is het de moeite waard om 100 euro aan een zadelpasser uit te geven in de hoop dat hij ik weinig extra uitgaven heb en hem 100% passend te maken?
Zag wel dat de singelstoten ter zijner tijd vervangen moeten worden.
Krijg er trouwens ook nog een singel bij. Dus:
* 3 maten kopijzer
* dressuur en spring zweetbladen
* 2 maten kussens
* lederen anatomische singel
700 euro
Laatst bijgewerkt door Zonnetje97 op 27-03-21 22:16, in het totaal 1 keer bewerkt

knollentuin
Berichten: 10416
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Re: Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 21:54

Ik zou zeker een fitter het zadel laten aanpassen aan je paard, het kleinste beetje lucht maakt echt verschil.
Ik denk dat je voor 700 een goede deal hebt , het zadel ziet er echt nog netjes uit

Maris
Berichten: 15927
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 10:54

Zonnetje97, ik denk dat de kans heeeel klein is dat het zadel helemaal goed passend is voor je paard en jezelf. Gewoon gaan rijden met een wow zadel zonder dat er naar is gekeken lijkt me niet mega slim. Al is het maar omdat je niet zelf kan zien of de goede boom in het zadel zit. Als dat niet zo is, dan zal je paard je niet dankbaar zijn. De hoeveelheid lucht luistert enorm nauw in een wow zadel. Het is soms zelfs nodig om dat 2 maal per jaar aan te passen. Dat moet echt aangepast worden op jouw gewicht en de vorm vand e rug van je paard. Daarom is het ook moeilijk om een andere ruiter op het zadel te laten rijden, of diegene moet ongeveer hetzelfde gewicht hebben als jij.

Zonnetje97
Berichten: 249
Geregistreerd: 06-05-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 19:28

Maris schreef:
Zonnetje97, ik denk dat de kans heeeel klein is dat het zadel helemaal goed passend is voor je paard en jezelf. Gewoon gaan rijden met een wow zadel zonder dat er naar is gekeken lijkt me niet mega slim. Al is het maar omdat je niet zelf kan zien of de goede boom in het zadel zit. Als dat niet zo is, dan zal je paard je niet dankbaar zijn. De hoeveelheid lucht luistert enorm nauw in een wow zadel. Het is soms zelfs nodig om dat 2 maal per jaar aan te passen. Dat moet echt aangepast worden op jouw gewicht en de vorm vand e rug van je paard. Daarom is het ook moeilijk om een andere ruiter op het zadel te laten rijden, of diegene moet ongeveer hetzelfde gewicht hebben als jij.


De vraag is of dat de fitter die passend kan maken zonder veel extra kosten. Ik ga sowieso geen zadel kopen zonder er eerst naar te laten kijken, maar wil voorkomen dat ik straks alsbog 1400 euro kwijt ben, dan kan ik net zo goed iets nieuws kopen..

knollentuin
Berichten: 10416
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Re: Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 20:11

Als de kussens gangbaar zijn dwg , en de boom past bij de vorm van je paard- flat of curved kan je niet heel veel mis, en er zijn dealers die onderdelen uitruilen dus ik zou er wel mogelijkheden inzien

Zonnetje97
Berichten: 249
Geregistreerd: 06-05-20

Re: Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 21:04

Ze wist niet wat voor boom erin zit dus geen idee of die past of niet. Hoe kan ik dat zien? Het zadel oogt te passen en hij liep er heel ontspannen mee. Heb alleen blauwe plekken op mijn bovenbeen van de stijgbeugelriemen.

Hmm twijfel heel erg of ik door moet gaan met dit zadel of niet. Mijn paard is jong en groeit nog daarom zou dit zadel wel fijn zijn omdat je hem zo kan aanpassen, ben alleen bang voor de extra hoge kosten.

knollentuin
Berichten: 10416
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 21:09

Je kan aan de binnenkant op het leer bij de bevestiging van de kussens aan de zitting zien wat voor kussens je hebt
Aan de foto's te zien is het een Curved of semi Curved Seat, en idd met een wow kan je een heleboel aanpassen. Maar zoals je misschien vermoed ik ben een wow fan
En je gespen van de beugeltiemen naar beneden doen, bij je stijgbeugel kan het verschil maken

Zonnetje97
Berichten: 249
Geregistreerd: 06-05-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 21:32

knollentuin schreef:
Je kan aan de binnenkant op het leer bij de bevestiging van de kussens aan de zitting zien wat voor kussens je hebt
Aan de foto's te zien is het een Curved of semi Curved Seat, en idd met een wow kan je een heleboel aanpassen. Maar zoals je misschien vermoed ik ben een wow fan
En je gespen van de beugeltiemen naar beneden doen, bij je stijgbeugel kan het verschil maken


Wat voor boom zou hij nodig hebben zo op het eerste gezicht?

Afbeelding

knollentuin
Berichten: 10416
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Re: Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 21:36

Hij heeft een mooie vloeiende rug, denk dat een Curved of semi Curved passend is, maar voor t zekere moet je de rug van dichtbij zien en voelen

pantarhei

Berichten: 9096
Geregistreerd: 09-01-02
Woonplaats: Naast het bos

Re: Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 21:56

Als je je beugelriemen omdraaide met de gesp bij je beugel heb je waarschijnlijk geen last mee

Zonnetje97
Berichten: 249
Geregistreerd: 06-05-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 22:36

pantarhei schreef:
Als je je beugelriemen omdraaide met de gesp bij je beugel heb je waarschijnlijk geen last mee


Bedabkt voor de tip, ga morgen proberen en kijken of ik het zadel zelf wel echt lekker vind zitten. Moet erg wennen aan de extra diepe zit.

Bedabkt voor jullie meedenken

koetjeboe

Berichten: 4413
Geregistreerd: 02-12-04
Woonplaats: Bathmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 22:40

Ziet eruit als een vrij gangbare rug. Ik ga voor curved of semi curved.

Aan de onderkant van je zadel zit een rond ijzer plaatje met 4 cijfers. Als je die cijfers naar wow maild dan kunnen ze je precies vertellen wat voor seat het is. Vaak mailen ze met een uur al terug