De ultieme peesbeschermers?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Rosje8
Berichten: 296
Geregistreerd: 30-08-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-22 12:31

weten jullie hoe de gatusos om de kogel valt? Ruim of niet zo ruim?

Ik heb namelijk een D pony en bv de le mieux peesbeschermers passen niet omdat de kogel dan te groot/wijd is. Dat sluit niet aan of komt te ver naar voren.

Daarnaast heb ik vaak het probleem van of te hoog of te wijd in omtrek (om het been of bij de kogel).

Ik heb nu husk peesbeschermers, maar die gaan helaas zakken, wel luchtig!
De gatusos zouden qua lengte wel moeten kunnen (bijzonder wel zelfs een maat L, maar goed het is zo), maar dus wel de vraag of het qua omvang/kogelomvang zou passen.

Raineri
Berichten: 6342
Geregistreerd: 21-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 22:27

Na maanden zoeken ben ik er nog steeds niet achter. Gisteren had ik Lemieux weer in m’n handen met van die ventilatie gaten. Ik betwijfel echt of dit effect heeft. Als ik er door blaas voel ik niet echt lucht aan de andere kant komen. Kan ook door aangekoekt zweet komen. Maar vooralsnog heb ik echt m’n twijfels. Kan net zo goedkope neopreen kapjes kopen dan.. dat is met harde schaal natuurlijk. Kan me voorstellen dat de gatussos en die andere variant met grotere gaten (naam even kwijt) wel doorlatend zijn. Ben er nog steeds niet uit al met al.. gelukkig is m’n paard net 2 maanden 2 :+

xLiez

Berichten: 1899
Geregistreerd: 11-08-14
Woonplaats: Joure

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 23:28

Ik ben voor mijn koudbloed ruin toch opzoek naar peesbeschermers. Ik gebruikte ze eigenlijk nooit omdat ik het niet nodig vond bij hem. Nu merk ik dat hij zichzelf sneller aantikt bij de moeilijkere dressuur oefeningen. Plus hij heeft nu 4 weken stil gestaan door een peesontsteking. Dus ik zou toch graag zijn beentjes meer willen beschermen.

Nu viel mijn oog op de Equilibrium beschermers. Ik zou het liefst bruine beschermers willen maar de open fronted zag ik niet in bruin. Is de all sports ook voldoende of worden die warmer?

Blaze1994
Berichten: 621
Geregistreerd: 01-10-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-22 11:58

@xLiez dat zou ik niet durven zeggen maar wellicht iemand anders hier.


Ik had een andere vraag. Wat is het verschil tussen deze twee Lemieux beschermers? Het materiaal en de prijs ziet er anders uit maar bieden ze dezelfde bescherming en ventilatie? allebei noemen brushing boots....

Afbeelding


Afbeelding

mavantos

Berichten: 3662
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-22 13:21

Ze heten niet hetzelfde. Bovenste zijn normale brushing boots en onderste zijn de mesh brushing boots. De mesh variant is luchtiger!

lina1998

Berichten: 1902
Geregistreerd: 15-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-22 13:27

xLiez schreef:
Ik ben voor mijn koudbloed ruin toch opzoek naar peesbeschermers. Ik gebruikte ze eigenlijk nooit omdat ik het niet nodig vond bij hem. Nu merk ik dat hij zichzelf sneller aantikt bij de moeilijkere dressuur oefeningen. Plus hij heeft nu 4 weken stil gestaan door een peesontsteking. Dus ik zou toch graag zijn beentjes meer willen beschermen.

Nu viel mijn oog op de Equilibrium beschermers. Ik zou het liefst bruine beschermers willen maar de open fronted zag ik niet in bruin. Is de all sports ook voldoende of worden die warmer?


Mijn jonge merrie staat buiten met de all sports, benen worden er niet warmer onder. Zijn hele luchtige en lichte beschermers.

xLiez

Berichten: 1899
Geregistreerd: 11-08-14
Woonplaats: Joure

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-22 13:32

lina1998 schreef:
xLiez schreef:
Ik ben voor mijn koudbloed ruin toch opzoek naar peesbeschermers. Ik gebruikte ze eigenlijk nooit omdat ik het niet nodig vond bij hem. Nu merk ik dat hij zichzelf sneller aantikt bij de moeilijkere dressuur oefeningen. Plus hij heeft nu 4 weken stil gestaan door een peesontsteking. Dus ik zou toch graag zijn beentjes meer willen beschermen.

Nu viel mijn oog op de Equilibrium beschermers. Ik zou het liefst bruine beschermers willen maar de open fronted zag ik niet in bruin. Is de all sports ook voldoende of worden die warmer?


Mijn jonge merrie staat buiten met de all sports, benen worden er niet warmer onder. Zijn hele luchtige en lichte beschermers.


Ah top om te weten! Denk dat ik ze gewoon eens ga bestellen. Hij heeft redelijk iele beentjes dus ze passen vast wel goed dicht :D

Pallatin

Berichten: 2539
Geregistreerd: 30-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-22 20:59

xLiez schreef:
Ik ben voor mijn koudbloed ruin toch opzoek naar peesbeschermers. Ik gebruikte ze eigenlijk nooit omdat ik het niet nodig vond bij hem. Nu merk ik dat hij zichzelf sneller aantikt bij de moeilijkere dressuur oefeningen. Plus hij heeft nu 4 weken stil gestaan door een peesontsteking. Dus ik zou toch graag zijn beentjes meer willen beschermen.

Nu viel mijn oog op de Equilibrium beschermers. Ik zou het liefst bruine beschermers willen maar de open fronted zag ik niet in bruin. Is de all sports ook voldoende of worden die warmer?


Ik wilde de open fronted omdat die op de achterkant nog extra versteviging hebben, dat hebben de all sports niet, ik vond dat ivm aantikken juist wel belangrijk; versteviging op de pees. Ook lijken de open fronted mij iets luchtiger en lijken die iets meer voorgevormd. Heeft je ruin veel behang? Want supergroot vind ik ze niet vallen… ;) paar pagina’s terug heb ik wat foto’s geplaatst.

@blaze: een brushing boot is gewoon een term voor beenbeschermer, verder lijken die eerste me van neopreen? Zo ja= warme benen en die tweede zie ik iets van mesh en kunstleer…luchtig lijken ze me iig beide niet

xLiez

Berichten: 1899
Geregistreerd: 11-08-14
Woonplaats: Joure

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-22 22:49

Pallatin schreef:
xLiez schreef:
Ik ben voor mijn koudbloed ruin toch opzoek naar peesbeschermers. Ik gebruikte ze eigenlijk nooit omdat ik het niet nodig vond bij hem. Nu merk ik dat hij zichzelf sneller aantikt bij de moeilijkere dressuur oefeningen. Plus hij heeft nu 4 weken stil gestaan door een peesontsteking. Dus ik zou toch graag zijn beentjes meer willen beschermen.

Nu viel mijn oog op de Equilibrium beschermers. Ik zou het liefst bruine beschermers willen maar de open fronted zag ik niet in bruin. Is de all sports ook voldoende of worden die warmer?


Ik wilde de open fronted omdat die op de achterkant nog extra versteviging hebben, dat hebben de all sports niet, ik vond dat ivm aantikken juist wel belangrijk; versteviging op de pees. Ook lijken de open fronted mij iets luchtiger en lijken die iets meer voorgevormd. Heeft je ruin veel behang? Want supergroot vind ik ze niet vallen… ;) paar pagina’s terug heb ik wat foto’s geplaatst.

@blaze: een brushing boot is gewoon een term voor beenbeschermer, verder lijken die eerste me van neopreen? Zo ja= warme benen en die tweede zie ik iets van mesh en kunstleer…luchtig lijken ze me iig beide niet


Nee behang valt mee! Denk ook dat ik sowieso M nodig heb. Hij heeft vaak S of zelfs pony maat. Ik zal eens kijken of ik die open fronted kan vinden in Nederland. Zie veel engelse site’s haha

Pallatin

Berichten: 2539
Geregistreerd: 30-05-08

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-22 23:15

Ik heb ze besteld bij de eventingshop, dat is een fijn Nederlands bedrijf/ webshop, maar bruine hebben ze niet iig

Dark7
Berichten: 189
Geregistreerd: 15-05-16
Woonplaats: Brabant

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 20:32

Heel veel terug gelezen, maar opzoek naar ervaringen/tips voor beenbescherming:

Betreft paard met herstelde beenblessure.

* verluchting belangrijk
*harde schaal/ verharde achterkant.
Verder niet echt voorkeuren :o

asjemenou

Berichten: 9004
Geregistreerd: 02-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 19:41

Ik verkoop mijn set equilibrium open frontes tendon boots, maar Full.
Ik heb de peesbeschermers en kogelbeschermers, ze zijn echt super luchtig en benen worden niet warm.

Ze gaan weg wegens verkoop paard.

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door asjemenou op 30-09-22 20:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Marije_jiplover

Berichten: 25420
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 20:22

Welke maat is het?

asjemenou

Berichten: 9004
Geregistreerd: 02-05-06

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 20:23

Full

Blaze1994
Berichten: 621
Geregistreerd: 01-10-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 10:04

asjemenou schreef:
Ik verkoop mijn set equilibrium open frontes tendon boots, maar Full.
Ik heb de peesbeschermers en kogelbeschermers, ze zijn echt super luchtig en benen worden niet warm.

Ze gaan weg wegens verkoop paard.

[ [url=m/wEdE7h.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/tBwDJJ.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wat is je vraagprijs?

asjemenou

Berichten: 9004
Geregistreerd: 02-05-06

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 13:27

60 euro exclusief verzenden

Capriootje

Berichten: 6789
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-22 09:51

asjemenou schreef:
Ik verkoop mijn set equilibrium open frontes tendon boots, maar Full.
Ik heb de peesbeschermers en kogelbeschermers, ze zijn echt super luchtig en benen worden niet warm.

Ze gaan weg wegens verkoop paard.

[ [url=m/wEdE7h.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/tBwDJJ.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik heb deze set overgenomen en ben er echt heel blij mee! Ze passen mooier dan ik had gedacht vanaf alleen de foto’s los en voelen stevig aan. Qua warm worden heb ik nog geen goede recensie omdat ik er Max 20 min mee longeer maar ik ben tot nu toe positief.


Afbeelding

sevke

Berichten: 5276
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-22 10:18

Blaze1994 schreef:
@xLiez dat zou ik niet durven zeggen maar wellicht iemand anders hier.


Ik had een andere vraag. Wat is het verschil tussen deze twee Lemieux beschermers? Het materiaal en de prijs ziet er anders uit maar bieden ze dezelfde bescherming en ventilatie? allebei noemen brushing boots....

[ [url=m/2G8B51.png]Afbeelding[/url] ]


[ [url=m/unefOK.png]Afbeelding[/url] ]


Ik heb die bovenste. Ik vind ze niks bijzonders. Gebruik ze niet veel. Qua ventilatie is het niks, en ik heb ook niet het idee dat ze veel beschermen.

LadyFiesta
Berichten: 692
Geregistreerd: 07-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 12:59

Ik reageer hier even want misschien heeft iemand er iets aan!

Ik heb de Gatusos net binnen en die zitten prima op mijn kwpn’er van 1.64. De bandjes houden niet over, maar het zit prima. Het is een maat L en mijn ruin heeft niet superfijn beenwerk. Ik vind de beschermers wel vrij lomp en dik aan de achterkant, maar ben wel tevreden. Ze sluiten een stuk makkelijker dan de Compositi. Net na de training had mijn paard koele benen. De Compositi schat ik nog net iets luchtiger in.

Ik verkoop mijn Compositi set nu, inclusief kogelbeschermers achter.

Muze
Berichten: 5339
Geregistreerd: 24-04-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-23 20:53

Hoe bevallen de equilibrium trizone All sport beschermers?
Pasvorm, maat en comfort?

upendo

Berichten: 22314
Geregistreerd: 19-02-08

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-23 20:55

Is er iemand hier die wil ruilen? Ik heb Equilibrium tri-zone peesbeschermers maat L maar die zakken af, ik moet dus een maatje M hebben.

Muze
Berichten: 5339
Geregistreerd: 24-04-20

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-23 20:57

Ik moet denk ik ook een m of s hebben..

pol013

Berichten: 9031
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-23 10:25

@muze: Mij al jaren heel goed. Maar ik vind de allsportboots net een tikje aan de lompe dichte kant en heb de voorkeur voor de open fronted versie.
Ze passen wel iets beter bij paarden met normaal tot grof beenwerk. Bij mijn merrie met volbloed pootjes worden ze een tikje grof voor het oog. Al kan dat zelfs goed.

Capriootje

Berichten: 6789
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-23 14:18

Ik heb de open front als train beschermers. Gebruik ze voor 2 paarden , beide rond de 1,72 en 1,74 dus heb maat L. De grootste heeft wat fijner been werk en de jongste wel wat grover maar beide passen ze wel. Blijven goed zitten en zijn vooral met nattere bak ook erg praktisch. Ze zijn niet mooi (vind ik haha) en wat lomp maar de ervaring is wel goed :j

pol013

Berichten: 9031
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-23 14:54

Afbeelding
Hier op een paard met redelijk fijn beenwerk van 1.63. Dit is maat L
Het zijn niet de mooiste ooit inderdaad. Maar ik vind ze zeker niet mis staan. En fubctie gaat wat mij betreft echt voor schoonheid als het om de veiligheid en gezondheid van mijn paard gaat.