Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 286 van de 287 [ 7155 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 283, 284, 285, 286, 287  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Arno Brandt zadel

 
Profiel   

Ik kan er helaas nog niet over mee praten. Enkele weken nadat het zadel afgeleverd werd raakte mijn paard kreupel.
Ik zit er op maar enkel in stap.
Wat wel opvalt is dat aan de kant waar ik op en afstap er allemaal krassen zitten op de zitting.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-09-20 09:12 



 
Profiel   

Heb je vaak iets aan met een rits er in? Vest of dergelijke? Of een rits achter op je broek?

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-09-20 09:22 



 
Profiel   

Wij hebben ook een paar flinke krassen. Kwamen erachter dat het een combinatie was van de manier van afstappen(echt plat liggen en laten glijden) en een bepaald vest aan waar een scherp stukje aan de rits zat. Enorm zonde en helaas onze eigen schuld...

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-09-20 09:24 



 
Profiel   

ynskek schreef
Heb je vaak iets aan met een rits er in? Vest of dergelijke? Of een rits achter op je broek?


Ja rits op de achterkant. maar de krassen zitten echt onderop (dus niet achterkant op de lepel bijv)

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-09-20 10:49 



 
Profiel   

_coquette_ schreef
Ik heb hier na mijn laatste bericht ook niet meer gereageerd. Maar voor mij is het uiteindelijk ook niet goed gekomen. En voor mij ook geen brandt zadel meer!
En zoals bobje26 zegt, had ik er niet aan moeten beginnen. Bijna 8 maanden op gewacht gewacht om uiteindelijk nog geen goed zadel te hebben.


Zou ik morgen vragen wat er precies niet goed is gegaan?

Bedankt voor al jullie reacties!

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-09-20 16:59 



 
Profiel   

Excuses dat ik hier zo kom binnen vallen, maar ik wil graag wat meningen. Dus ik hoop dat dat mag.

Ik heb sinds 4 jaar een Brandt zadel. Altijd tevreden geweest, tot december vorig jaar. Het zadel ging schuiven. Arno laten komen, heeft het zadel opgevuld. Loste het probleem niet op helaas. In februari heeft hij het zadel meegenomen naar Engeland om er andere kussens onder te plaatsen (kortere kussens). In augustus kwam het zadel terug. Schoof nog steeds. Toen heeft hij de voorste singelstoot verplaatst, zodat deze als een soort voorsingel werkt. Daarna was het schuiven minder.

Wel was het zadel erg slecht afgewerkt. De kussens zaten er los onder. Het zadel was scheef gevuld en je keek zo het kussen in. Dit heb ik Arno laten weten en toen kwam hij met een verhaal dat hij pas wilde afwerken als het zadel goed lag. Ik heb hem toen gevraagd het zadel netjes af te werken, aangezien het ook wel beter leek te liggen als eerst. Arno heeft zelf aangegeven dat hij het zadel niet passend kon maken als bovenstaande aanpassing niet zou werken.

Ik dacht dus, werk maar netjes af. Als het zadel goed genoeg blijft liggen heb ik een fijn zadel en anders een net zadel voor de verkoop.

Afgelopen vrijdag heb ik het zadel opgehaald. Met rijden liep mijn paard er kreupel mee (voor het eerst en zonder zadel is ze gewoon goed). Ook is de afwerking niet netjes. Scheve vulling, nagels (goudkleurig) erg zichtbaar en de afwerking van de kussens is ongelijk.

Arno geeft aan dat hij niks aan de pasvorm verandert heeft, maar feit blijft dat ze er kreupel mee loopt. Ik heb hem gevraagd het zadel van mij terug te kopen.

Respect als je alles gelezen hebt, maar nu komt mijn vraag. Hebben jullie wel eens een zadel aan Arno terug verkocht? Hij reageert helemaal niet op mijn vraag, terwijl het mij wel lijkt dat hij dat zadel makkelijk verkocht moet krijgen als het zo'n goed zadel is. Hij heeft het netwerk immers.

Voor mij als particulier is het zadel wel behoorlijk in waarde gedaald door de amateuristische afwerking en ik moet nu dus wel een nieuw zadel kopen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-20 17:06 



 
Profiel   

Terugkopen doet hij volgens mij niet hoor.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-20 17:23 



 
Profiel   

Tooske schreef
Terugkopen doet hij volgens mij niet hoor.

Dat begrijp ik, uit het compleet negeren van mijn berichten. Maar waarom niet? Hij zou zijn eigen zadels toch gemakkelijk weer moeten kunnen verkopen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-20 17:24 



 
Profiel   

Tooske schreef
Terugkopen doet hij volgens mij niet hoor.

Jawel hoor, al was er niks mis met mijn zadel op wat slijtplekjes onderaan het zweetblad na.
Mijn paard was overleden en had geen zin in geleur met het zadel, dus arno gevraagd of hij interesse had om hem terug te kopen.
Uiteraard wel een paar honderd minder gekregen dan particuliere verkoop.

Oh ja de communicatie en geld terug duurde wel 2 maanden.
Hij is gewoon altijd erg druk en zijn secretaresse werkt maar parttime.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-20 17:32 



 
Profiel   

listiglistje schreef
Tooske schreef
Terugkopen doet hij volgens mij niet hoor.

Jawel hoor, al was er niks mis met mijn zadel op wat slijtplekjes onderaan het zweetblad na.
Mijn paard was overleden en had geen zin in geleur met het zadel, dus arno gevraagd of hij interesse had om hem terug te kopen.
Uiteraard wel een paar honderd minder gekregen dan particuliere verkoop.

Oh ja de communicatie en geld terug duurde wel 2 maanden.
Hij is gewoon altijd erg druk en zijn secretaresse werkt maar parttime.


Mm, misschien toch maar volhouden dan. Volgens Arno is er met mijn zadel ook niks mis. En dat het niet meer past, maakt het geen minder zadel. De afwerking heeft hij ten slotte ook zelf zo gemaakt.
Het zadel zag er, voor december vorig jaar, nog erg nieuw uit.

Nog even een voetnoot. Dat van die afwerking is mijn mening en is niet de hoofdreden dat ik het zadel niet wil houden. Dat is het niet meer passen op mijn paard. Ik wil het gewoon netjes afwikkelen en heb inderdaad geen zin in geleur met het zadel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-20 17:35 



 
Profiel   

Hier ook zadels terug gekocht, zowel van oude paard als zadel van huidige paard toen dat niet meer paste. Maar wij hebben wel telkens een nieuwe gekocht dus ingeruild.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-20 17:48 



 
Profiel   

Over 3 weken komt hij bij mij. Zadel moet aangepast worden van paard van 1,73 naar pony van 1,50. Anders kan hij m ook terug hebben.. zadel is als nieuw.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-20 18:13 



 
Profiel   

Ik wilde hier even laten weten dat Arno het met mijn zadel uiteindelijk netjes heeft opgelost. Hij heeft mijn zadel van me teruggekocht. Ik dacht, als ik hier kom mopperen op de communicatie, dan ook laten weten als het goed is opgelost.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-20 13:29 



 
Profiel   

Arno is net langs geweest om een spring zadel aan te meten. Ik ga denk ik voor donkerbruin met een donker rood biesje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-11-20 15:02 



 
Profiel   

Arno is vrijdag ook nog bij mij geweest. Zadel viel niet echt aan te passen, dus hij heeft hem meegenomen en gaat nu zorgen dat ik een ander zadel krijg! Top vent :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-11-20 16:52 



 
Profiel   

Ik volg al een tijdje mee met dit topic, ik had voor mijn paardje ook een Brandt. Dit was echt het enige zadel wat goed op haar lag! Ze had een lang doorlopende schoft, en met de extreme vrijheid van het Brandt zadel kon zij eindelijk haar rug echt goed gebruiken.

Helaas is zij niet zo lang geleden ingeslapen en staat het zadel te koop, hij ligt niet helemaal lekker op mijn nieuwe jonkie die nu ingereden wordt.

[ img ]

Lees hier nu iets over een springzadel, kan niet echt ervaringen vinden van een AB springzadel. Is dat wat?

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-20 16:50 



 
Profiel   

Ik heb een springzadel in bestelling. Dus kan pas rond januari iets meer vertellen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-20 18:04 



 
Profiel   

vera_pino schreef
Na een lange poos wachten ben ik dan ook de gelukkig eigenaar van niet een maar 2 dressuurzadels van Arno ;)

Ik heb het leenzadel gekocht voor de andere paarden die ik rijd en dan houd ik deze speciaal voor mijn vosje ;) Net op tijd voor het nieuwe seizoen!

Deze is bruin, tweede zadel is zwart zelfde model, met bordeaux biesje maar dan met het biesje nog recht achterop. Dat is tegenwoordig rond.

[ [url=m/eOgLJt.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/pFGXtx.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/JHFApN.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/KCy37Q.jpg]Afbeelding[/url] ]



Mocht iemand interesse hebben in dit zadel ze is eruit gegroeid, hij is niet meer zo nieuw als op deze foto's maar is in totaal maar 1,5 jaar in gebruik geweest door ellende en blessures. Bij interesse PB

Ik twijfel nog om een nieuwe afspraak te maken ze loopt erg fijn op mijn Albion maar die ligt niet perfect deze heeft alleen wel veel meer schoudervrijheid als dit zadel. Bovendien zit ik ook veel beter op mijn Albion.

Als ik naar de andere modellen kijk weet ik niet of de zadels van Brandt de schoudervrijheid kunnen bieden die het paard nodig heeft. Alleen het monoblad komt in de buurt maar daar zijn zo weinig voorbeelden van.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-03-21 10:55 



 
Profiel   

Ik heb een monoblad met veel schoudervrijheid omdat paard anders niet loopt. Ik denk alleen niet dat ik echt foto's heb? Ik geloof dat de kussens langs de schouders ook korter zijn uit mijn hoofd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-03-21 10:57 



 
Profiel   

Kan iemand me zeggen of Arno de boom van medium-wijde naar medium kan veranderen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-09-21 20:29 



 
Profiel   

xlauws schreef
Kan iemand me zeggen of Arno de boom van medium-wijde naar medium kan veranderen?


Zal er dan niet een nieuwe boom in moeten? Alles kan natuurlijk :+

ik heb een SB met boommaat wide te koop, 17,5 inch :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-09-21 06:03 



 
Profiel   

xlauws schreef
Kan iemand me zeggen of Arno de boom van medium-wijde naar medium kan veranderen?


Arno kan heel veel aanpassen dus ik zou zeggen pak de telefoon en vraag het zijn assistent. Die is heel behulpzaam.

Een paar jaar geleden heeft Arno mijn zadel ook geheel aangepast op paard en moest daarvoor ook wat aanpassingen doen aan de boom.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-09-21 06:46 



 
Profiel   

Dan moet er een nieuwe boom in, heb ik vorig jaar ook laten doen. Ik was geloof ik 300 euro kwijt, maar pin me daar niet aan vast

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-09-21 09:21 



 
Profiel   

Mijn boom is vh voorjaar ook smaller gemaakt, maar dat was niet zo duur hoor. Hangt er waarschijnlijk vanaf hoeveel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-09-21 03:08 



 
Profiel   

Heeft iemand toevallig een idee van de levertijden momenteel?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-21 11:22 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 286 van de 287 [ 7155 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 283, 284, 285, 286, 287  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen