Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne
listiglistje schreef:Hier super tevreden met service, zelfs na lastige blessures plan gemaakt voor iedere x aanpassen.en op het begin vaak aanpassen ivm slechte rug/bespiering. (vaak kostenloos!)
Afspraken komt hij altijd na.
Nieuw zadel was er binnen 8 weken en ziet er na 3 jaar nog steeds top uit!
Slecht stuk leer treffen kan altijd....dan heb je Gewoon pech!
Leer is een natuurproduct en bewerkt. Dat het zadel dan terug moet naar Engeland (fabriek) lijkt mij een normale oplossing.
Gewoon zorgen dat je aanwezig bent op de dag van een afspraak, dan heb je ook geen last van slechte communicatie.
Babootje schreef:Babootje schreef:Maar dat wil je toch niet... een half jaar wachten op je zadel.. bizar gewoonLottekuhh_x schreef:Helemaal mee eens. Ik vind het ook erg jammer dat het zo is. Hij heeft het blijkbaar erg druk.
Ja dat bedoelde ik ook Hij gaat een beetje ten onder aan zijn eigen succes. Hij loopt volgens mij ook alleen en als zich dan een probleem voordoet (en dat kan natuurlijk altijd) dan gaat je planning schuiven als je die helemaal hebt volgestopt. Hij zou eigenlijk iemand in dienst moeten nemen zodat hij kan blijven groeien en de service en onderhoud op peil blijft of
Ik vind 3 maanden levertijd ook al veel te lang.
Persoonlijk was ik een beetje klaar met de halffabrikaten / zgn maatzadel na slechte ervaring met Daaleman en Brandt. Maar omdat op mijn nieuwe paard ook lastig een zadel te vinden was dat niet naar voren schoof ben ik bij Hulsebos terecht gekomen omdat een stagenootje ook een Hulsebos had dat goed lag op haar soortgelijk gebouwde paard.
Levertijd 6-8 weken vond ik nog te doen. Ze maken de zadels als een van de weinigen in NL nog helemaal zelf. Dus dat is dan beter te plannen. Goed aangemeten mooi zadel, ik blij. Maar binnen een half jaar tijd groeide mijn paard een hele boommaat. Dan wordt de boom dus niet breder geperst, maar gaat er een hele nieuwe boom in.
Kostte me maar € 100 euro, omdat het binnen een half jaar was. Alles in 2 weken gepiept.
Fijn dat het zo kan. Juist omdat we midden in de wedstrijden zaten en je bij ons paard niet zomaar even een zadel van iemand anders kan lenen. Maar ook daar moet je er zelf "bijblijven" we zijn echt samen tot een oplossing gekomen. Eerst geprobeerd de vulling aan te passen, maar dat was niet voldoende. Zadel bleef een fractie achterover liggen en dan zit je bij ons paard (omdat ie zo kort is) al snel op de rem. Toen stond er de volgende week al iemand. Was overigens ook even passen en meten in de planning, maar het kon wel.
Maar bij Hulsebos lopen er dus 3 zadelpassers/-makers dus dat scheelt.
Ook daar gaan ongetwijfeld ook dingen mis. Maar het kan wel sneller opgelost en dat is fijn.
mywayzidane schreef:Hierbij vraag ik me dan echt af of je weleens een zadel van de binnenkant hebt gezien dus hoe een boom is opgebouwd en dergelijke.
mywayzidane schreef:De boom van Brandt Zadels is ook op gebouwd vanuit verschillende lagen triplex echter bij het verbreden van de boom wordt het kopijzer verwijderd de boom in de pers gelegd en een nieuw kopijzer teruggeplaatst.
Hulsebos werkt ook op deze manier. De houten boom is namelijk geheel verwerkt in de zitting. Zoals het nu hier gezegd word zal het dus inhouden dat er een nieuwe zitting op het zadel is gemaakt. Voor dat geld zeer onwaarschijnlijk.
mywayzidane schreef:Ze zijn maximaal 1 boommaat aan te passen anders komt er teveel spanning op het kopijzer te staan.
mywayzidane schreef:Dit is misschien wel een interessant stukje om dan te lezen. Het grote verschil is dan dat bij de zadels van Arno het kopijzer wel degelijk wordt verwijderd voordat het in de pers gaat dit om de stevigheid te blijven garanderen.
Babootje schreef:Maar waarom kan je nieteen hele boom vervangen?
het zadel zal uit elkaar moeten inderdaad maar het kan blijkbaar wel, want Hulsebos zegt beslist niet geperst. Dat gaat ten koste van de kwaliteit. Nieuwe boom.
Joman schreef:Hoewel al een tijdje geleden heb ik ook een zeer slechte ervaring met Brandt zadels. Het lijkt erop dat wanneer een paardenrug niet standaard is, maar het bijv een rondgeribd paard betreft, het allemaal erg lastig wordt voor Brandt. Mijn zadel paste ook helemaal niet. Kwam aan de achterkant omhoog en hij was ook echt niet voor reden vatbaar.
Ik kan eigenlijk ook niet begrijpen dat mensen akkoord gaan met een service als de service die door Brandt wordt geleverd. Zeer lange levertijden, moeilijk met maken van afspraken etc. Volgens mij neem je een duur product af en dan mag je een fijne service verwachten. Voor hetzelfde geld kun je elders een fijn zadel aanschaffen en wordt wel service geleverd.
Xritt schreef:Sorry, maar ik vind het een vreselijke man. Ik heb hem ongeveer twee jaar terug aan het werk gezien. Over het aanmeten kan ik niks zeggen. Het was niet mijn paard. Communicatief was het waardeloos. Ieder zijn ding. Ik wil graag ook een fijn gevoel hebben bij de zadelmaker. Ook iemand die in sociale omgang fijn is. We hoeven geen vrienden te zijn. Maar enige klik vind ik wel fijn.
Ik zag hem laatst weer bij ons op stal voor iemand anders. Ik heb toen ook proefgereden op een zadel. Toen vond ik hem nog stugger en kortaf. Hij nam ook niet echt de tijd om goed te kijken. Die vrouw van stal twijfelde over het zadel omdat het paard niet goed liep. Hij had nog een andere afspraak. Dus geen tijd. Ik hoorde hem wel zeggen dat hij druk was en eigenlijk iemand erbij in dienst moest nemen. Uuuhh, daar heb je als koper toch geen boodschap aan. Je koopt voor veel geld ( vind ik) een zadel. Dan wil je dat hij goed ligt en de zadelmaker goed met je mee kijkt. Of gaat hij de DA betalen als door het zadel er problemen ontstaan.
Dat verhaal over een zadel dat is beschadigd en dat daar moeilijk over werd gedaan herken ik ook.
Mijn indruk is zeer slecht. Vandaar geen Brandt voor mij.