wow zadel echt zo "WOW"

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Isaura
Berichten: 252
Geregistreerd: 11-04-09

wow zadel echt zo "WOW"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-10 15:06

Graag had ik ervaringen van mensen met een wow zadel,
ze zijn best prijzig, dus zijn ze het geld waard of niet ?

knollentuin
Berichten: 10397
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Re: wow zadel echt zo "WOW"

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 15:08

volmondig JA . ik ben er zo blij mee. paard loopt heerlijk ik zit er lekker op en je paard kan erin groeien,door de aanpassingsmogelijkheden loop je niet het risico dat je een ander zadel moet kopen na een jaar.[bv bij jongere of oudere paarden]

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: wow zadel echt zo "WOW"

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 15:09

Hele fijne zadels. Ik heb er ook een. Maar hier zijn meerdere topics over hoor.

Isaura
Berichten: 252
Geregistreerd: 11-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-10 15:10

knollentuin schreef:
volmondig JA . ik ben er zo blij mee. paard loopt heerlijk ik zit er lekker op en je paard kan erin groeien,door de aanpassingsmogelijkheden loop je niet het risico dat je een ander zadel moet kopen na een jaar.[bv bij jongere of oudere paarden]


en het zit niet zo dat er zogezed lucht uit de kussens kan ontsnappen ?

sassie76
Berichten: 699
Geregistreerd: 21-11-07
Woonplaats: Echten

Re: wow zadel echt zo "WOW"

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 15:12

Zeg nooit nooit maar ik heb altjid begrepen dat het lucht niet kan ontsnappen.

knollentuin
Berichten: 10397
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Re: wow zadel echt zo "WOW"

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 15:16

nee hoor er zitten stopjes op de luchtslangetjes en ze kunnen m afdichten,extra met een gelpropje.
je zadel bijwerken lucht erbij of eruit gebeurd gewoon aan huis.

White_Fella

Berichten: 1847
Geregistreerd: 10-07-08
Woonplaats: Limburg

Re: wow zadel echt zo "WOW"

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 15:21

Ik heb er ook een besteld!! :D en kan na de pas-sessie ook volmondig JA zeggen!!! Kan niet wachten tot ik hem eindelijk heb, viel gisteren erg tegen weer met m'n oude zadel te moeten rijden...

Isaura
Berichten: 252
Geregistreerd: 11-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-10 15:23

Ankie_Boris schreef:
Ik heb er ook een besteld!! :D en kan na de pas-sessie ook volmondig JA zeggen!!! Kan niet wachten tot ik hem eindelijk heb, viel gisteren erg tegen weer met m'n oude zadel te moeten rijden...

wat verschil voel je dan ?

White_Fella

Berichten: 1847
Geregistreerd: 10-07-08
Woonplaats: Limburg

Re: wow zadel echt zo "WOW"

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 15:29

Nou, ik heb een heul breed paard met veel beweging om het zo te zeggen. Meestal heb ik na een kwartier/ half uur rijden het idee dat mijn bekken uit elkaar scheuren..
Ook heb ik wel eens de neiging voorover 'te vallen' en veelal wiebelbenen.
Nou, toen ik in de WOW ging zitten was het ten eerste al erg confortabel door de extra diepe zit die ik had gekozen. Toen ik ging rijden zat ik veel beter in balans en de diepe zit en kniewrongen zorgde ervoor dat ik heel rustig zat, en dan ik de bewegingen van mijn paard goed kon opvangen. Mijn benen bleven heel rustig en ik had nu totaal niet het idee dat ik zo breed zat of voorover neigde..
't is ook wel een gevoelskwestie, moeilijk om zo letterlijk te vertellen, maar dat is wat me al meteen opviel..

_Sammy_

Berichten: 4339
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: Zoetermeer

Re: wow zadel echt zo "WOW"

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 15:35

ik ga even googlen naar dit zadel, ben erg benieuwd aangezien ik zoveel goede verhalen hoor.

Ik heb nog een nieuw zadel nodig, (bijna) altijd passend dus dit zadel?

knollentuin
Berichten: 10397
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 15:39

het wow zadel heeft een andere boom, een y vorm ipv de traditionele bomen, deze geeft je meer de beweging van het achterbeen mee en op de zitting waar je been afhangt zit een versmalling zodat het ronde bovenbeen mooi aan je paard ligt. ook kun je je stijgbeugel wat meer naar achter hangen waardoor je been meer onder je lichaam geplaatst wordt en het je helpt met stabiel zitten kijk maar eens op de site wowsaddlery.com
@sammy, ja bijna wel je paard moet wel helemaal opgemeten worden want er zijn zeer veel aanpassingsmogelijkheden. het zadel bestaat uit meerdere 'modules'die je aanelkaar gezet een zadel geven maar deze modules kun je dus tussentijds wisselen. je kan dus 2 paar zweetbladen bij je zadel nemen .. dressuur en spring en dan kun je dat omzetten

Darkness85

Berichten: 2439
Geregistreerd: 17-08-08
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 15:43

_Sammy_ schreef:
ik ga even googlen naar dit zadel, ben erg benieuwd aangezien ik zoveel goede verhalen hoor.

Ik heb nog een nieuw zadel nodig, (bijna) altijd passend dus dit zadel?


Het zadel is idd "bijna" altijd passend. Mijn paard is weer de uitzondering op de regel. Ik heb ook een nieuw WOW zadel aan laten meten. Maar op mijn paard past dat dus niet.

Ik heb nu een maand of 4 een Albion. En die ligt echt perfect op hem.

Raiza

Berichten: 1608
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: In het mooie zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 15:46

Ik heb sinds een jaar een WOW en heb er misschien 20x mee gereden.
Na het aanpassen waren de luchtkussens na 3 keer rijden helemaal leeg. Toen zijn ze komen kijken en zat er waarschijnlijk een slangetje niet goed. Alles eruitgehaald en kussen gecontroleerd, waren niet lek. Alles weer opnieuw erin maar na een aantal keer rijden heb ik het gevoel dat weer een groot deel van de lucht eruit is. Heb hem sindsdien in de kast hangen en rij gewoon weer met mijn oude zadel.
Bij het proefrijden had ik wel het gevoel dat je beter kon blijven zitten (mijn paard gooit erg hoog op) maar ik ben er inmiddels wel achter dat het maar lijkt, maakt eigenlijk geen verschil met mijn oude zadel. Het zit wel lekker zacht, maar mijn paard loopt er niet anders onder.

Heb ook nog een merrie waar ik zelden op rij omdat ze niet zo graag werkt onder het zadel. Heb daar de WOW een paar keer opgelegd en zij liep er wel beter onder, maar durf hem er nu niet op te leggen omdat er volgens mij weinig lucht meer inzit. Moet nog steeds bellen dat ze weer moeten komen, maar al met al niet zo'n goede ervaring ermee.

White_Fella

Berichten: 1847
Geregistreerd: 10-07-08
Woonplaats: Limburg

Re: wow zadel echt zo "WOW"

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 15:50

Raiza: het is ook de bedoeling/ kunst om met zo weinig mogelijk lucht te werken in de kussens. Mijn paard heeft maar heel weinig lucht nodig, en zijn de kussens ook heel zacht van..

Raiza

Berichten: 1608
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: In het mooie zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 15:55

Ik weet dat ze niet volgepompt worden omdat je anders zo'n skippybal effect krijgt, en de kussen zijn na het afvullen ook zacht, maar ik kan ze nu echt zowat helemaal platdrukken. Ik merk duidelijk verschil tussen na het afvullen en nu.
Ik hoor onder het rijden ook steeds pufjes... volgens haar kon dat maar was dat luchtverplaatsing, ze had navraag gedaan in Engeland en dit was geen probleem, maar aangezien de kussens na iedere rijbeurt kleiner worden vraag ik me toch echt af of er geen lucht ontsnapt.

White_Fella

Berichten: 1847
Geregistreerd: 10-07-08
Woonplaats: Limburg

Re: wow zadel echt zo "WOW"

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 15:57

hmm dat is idd vreemd...zou het wel even laten checken, neem aan dat zoiets toch wel bij de service hoort van een nieuw zadel. Zonde als je het in de kast laat liggen..

lonnie

Berichten: 7845
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Moergestel

Re: wow zadel echt zo "WOW"

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 17:21

ik wil ook niks anders meer, heb voor allebei mijn paarden een WOW. Paard 1 heeft moelijke rug en paard 2 was altijd met een te krap zadel gereden en had erg veel rugpijn. Beide paarden lopen stukken beter en gaan nog elke keer vooruit. Hebben ook meer bespiering gekregen. ikzelf heb geen rug[ijn mer en zit beter. Er zijn wel al veel topics hier op bokt over WOW zadels, even zoeken dus voor meer ervaringen

knollentuin
Berichten: 10397
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Re: wow zadel echt zo "WOW"

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 23:23

@raiza, ik zou wel voor de garantie gaan en het na laten kijken, ik neem aan dat degene die jou het zadel verkocht heeft hier wel wat aan gaat doen?

Yellomofoon

Berichten: 2020
Geregistreerd: 09-09-07
Woonplaats: Antwerpen

Re: wow zadel echt zo "WOW"

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 23:24

ja, ik heb nu 3 maanden een wow en wil niets anders meer!
wow is wow! :D

_Sammy_

Berichten: 4339
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: Zoetermeer

Re: wow zadel echt zo "WOW"

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 14:06

Wat zijn ongeveer de totale kosten, aanmeten + zadel zelf?

Ben wel heel benieuwd, i.p.v. een hulsebos laten aanmeten :)

miesie

Berichten: 7408
Geregistreerd: 28-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Re: wow zadel echt zo "WOW"

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 14:14

Voorheen waren alle WOW zadels 2450 euro, kleur, zweetbladen enz. maakte niets uit. Maar sinds (ik geloof) augustus zijn de prijzen vanaf 2475 en is de duurste (toevallig heb ik die zelf.. maar gelukkig nog voor de oude prijs) 2800 euro. Het is dus afhankelijk van de versie zweetblad die je neemt en of je spring of dressuur neemt.

jouke_h
Berichten: 1353
Geregistreerd: 15-11-07
Woonplaats: Bennekom

Re: wow zadel echt zo "WOW"

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 14:18

Vind het fijne zadels om te voelen wat er allemaal onder je gebeurd. Het nadeel vind ik dan weer dat je kan blijven bijvullen en laten corrigeren naar de bespiering van het paard. Zat pas zo onmogelijk scheef op 1 paard omdat het zadel zich naar de rug gaat vormen en die dus blijkbaar aan 1 kant minder bespiering had/gebruikt.

lonnie

Berichten: 7845
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Moergestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 17:04

jouke_h schreef:
Vind het fijne zadels om te voelen wat er allemaal onder je gebeurd. Het nadeel vind ik dan weer dat je kan blijven bijvullen en laten corrigeren naar de bespiering van het paard. Zat pas zo onmogelijk scheef op 1 paard omdat het zadel zich naar de rug gaat vormen en die dus blijkbaar aan 1 kant minder bespiering had/gebruikt.



ik vind het grote voordeel van WOW juist dat het zo makkelijk aan te passen is! Zadel vormt zich niet naar de rug, dat kan ook niet met lucht, maar lucht beweegt wel. Zo voel je idd precies als je paard scheef is. Ik merkte het een jaar geleden ook, pony was aan een kant meer in bespiering toegenomen en ik zat meteen scheef

Precious20

Berichten: 2096
Geregistreerd: 25-06-06
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 19:23

lonnie schreef:
Ik vind het grote voordeel van WOW juist dat het zo makkelijk aan te passen is! Zadel vormt zich niet naar de rug, dat kan ook niet met lucht, maar lucht beweegt wel. Zo voel je idd precies als je paard scheef is. Ik merkte het een jaar geleden ook, pony was aan een kant meer in bespiering toegenomen en ik zat meteen scheef


Klopt! Ik heb mij ook laten vertellen dat de boom niet scheef kan trekken, door het materiaal (carbonvezel) waaruit het opgebouwd is. De boom beweegt mee maar trekt altijd terug in zijn oorspronkelijke vorm.
Mede-wow-fan! :j :D

Isaura
Berichten: 252
Geregistreerd: 11-04-09

Re: wow zadel echt zo "WOW"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-10 19:31

ik hoor altijd vanalles over dressuur en springzadels, bestaat er ook een vzh versie van de wow ?