ICE -VIBE BOOTS iemand die ervaringen ermee heeft?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sunny43
Berichten: 1060
Geregistreerd: 14-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-21 17:35

Ik ben ook aan het kijken naar dit product, koelen met een slang kost zoveel tijd. Iedereen nog steeds tevreden of ook mensen die het eigenlijk tegen vinden vallen en het of laten verstoffen in de kast of weer hebben verkocht?

MRIIIS

Berichten: 5362
Geregistreerd: 19-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-21 23:05

Ik ben er heel tevreden over! Paard heeft een ocd operatie gehad, wondje is tijdens herstel gaan onsteken en stond met enorm dik been. Heb toen elke dag foto's gemaakt (om het verschil te zien) en been is in een paar dagen weer geslonken. Kogel is nog een beetje dik dus gebruik ze nog steeds :) Nadeel is dat de coolpacks vooral in de zomer snel warm worden, dus ik doe ze max 15 minuten om. Heb ook de koeltas en blijven zeker 2 uur koel.

sunny43
Berichten: 1060
Geregistreerd: 14-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-21 11:31

MRIIIS schreef:
Ik ben er heel tevreden over! Paard heeft een ocd operatie gehad, wondje is tijdens herstel gaan onsteken en stond met enorm dik been. Heb toen elke dag foto's gemaakt (om het verschil te zien) en been is in een paar dagen weer geslonken. Kogel is nog een beetje dik dus gebruik ze nog steeds :) Nadeel is dat de coolpacks vooral in de zomer snel warm worden, dus ik doe ze max 15 minuten om. Heb ook de koeltas en blijven zeker 2 uur koel.


Ik heb mijn paarden aan huis dus heb ze zo terug in de diepvriezer...

grauwman

Berichten: 2686
Geregistreerd: 27-11-04
Woonplaats: aan zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-21 13:55

Hier ook nog steeds tevreden. Als ik hele dag op pad ben doe ik ze met gewone koelelementen in de bijbehorende koeltas. Ze zijn dan eind van de dag nog goed koel.

sunny43
Berichten: 1060
Geregistreerd: 14-06-11

Re: ICE -VIBE BOOTS iemand die ervaringen ermee heeft?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 16:50

okay ik heb ze binnen, die trildingen opgeladen, rood is laden, groen is vol? Als ik ze eraf haal en op die knopjes druk, gebeurt er niets, hoe gaan ze trillen?

grauwman

Berichten: 2686
Geregistreerd: 27-11-04
Woonplaats: aan zee

Re: ICE -VIBE BOOTS iemand die ervaringen ermee heeft?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 16:57

Ingedrukt houden. Duurt even de 1e paar keer.

sunny43
Berichten: 1060
Geregistreerd: 14-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 17:47

grauwman schreef:
Ingedrukt houden. Duurt even de 1e paar keer.


Yes soms is het zo simpel dat je het zelf niet verzonnen krijg! *\o/*

sunny43
Berichten: 1060
Geregistreerd: 14-06-11

Re: ICE -VIBE BOOTS iemand die ervaringen ermee heeft?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-21 09:12

Doen jullie iets tussen huidhaar en coolpack? Ik had wel ergens gelezen dat als ze stijf bevroren zijn (- 19 graden is dat in mijn diepvries) ze ff 5 minuten laten liggen voor om te doen, dat heb ik vandaag dan gedaan. Heb alleen de coolpacks omgedaan, omdat ie voor een hoefzweer heeft en daarboven een verdikte kogel, en achter een verdikte peesschede waar ik een soort ontstekingsremmer om moet smeren 2x daags... De dierenarts is op vakantie, de hoefsmid ook, dus het is me, mijn coolpacks en de pony's....
:n

LiselotZorro
Berichten: 597
Geregistreerd: 14-03-20

Re: ICE -VIBE BOOTS iemand die ervaringen ermee heeft?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 10:06

Ik doe ze zo uit de diepvries om het been. Als ze een paar dagen in de diepvries hebben gelegen zijn ze heel hard, in dat geval leg ik ze voor de training even in de koelkast.

Gebruik ze rondom na iedere training bij een nogal blessure gevoelig paard.

sunny43
Berichten: 1060
Geregistreerd: 14-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 10:34

LiselotZorro schreef:
Ik doe ze zo uit de diepvries om het been. Als ze een paar dagen in de diepvries hebben gelegen zijn ze heel hard, in dat geval leg ik ze voor de training even in de koelkast.
.


Ah okay, nou hebben die van mij een dikke vacht, maar het ene been is geschoren vanwege een echo... die is misschien wel wat kwetsbaar zonder haar... -O-

grauwman

Berichten: 2686
Geregistreerd: 27-11-04
Woonplaats: aan zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 10:38

Aangezien ik nog een ook reistijd naar stal heb doe ik ze zo om. Ze zijn bij aankomst op stal iets zachter geworden.

Zelfs als de benen geschoren zijn ivm scans etc doe ik ze er zo op.

MyWishMax

Berichten: 25262
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: ICE -VIBE BOOTS iemand die ervaringen ermee heeft?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 10:49

Ik gebruik ze ook, ook geschoren na echo, meteen uit de vriezer. Je voelt het zelf al, normale coolpack gaat plakken aan huid, deze kan je gewoon vasthouden.

sunny43
Berichten: 1060
Geregistreerd: 14-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 13:52

MyWishMax schreef:
Ik gebruik ze ook, ook geschoren na echo, meteen uit de vriezer. Je voelt het zelf al, normale coolpack gaat plakken aan huid, deze kan je gewoon vasthouden.


is ook wel dikker plastic dan een gewone coolpack, dus misschien is dat het...

Blaze1994
Berichten: 618
Geregistreerd: 01-10-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-22 16:07

Vraagje,

Zijn er mensen die alleen de icepacks van ICE- VIBE (dus zonder de trillingen) gebruiken ter preventie na een training?

Onze bak is momenteel tijdelijk best zwaar dus ik train kort maar ik kwam op het idee om toch ter preventie de pezen te koelen..

Doen jullie er dan er dan nog iets tussen als je niet het complete set aanschaft?

En hoe is de maatvoering.

Veel vragen sorry. Ik hoop dat jullie mij mij wat wijzer kunnen maken.

MyWishMax

Berichten: 25262
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-22 16:15

Nee voor alleen koelen gebruik ik gewoon water en heel soms normale coolpack op plaatsen waar deze niet passen.
Zonder de boots eromheen vind ik ze wat minder goed blijven zitten en juist die trillingen zijn ook goed, dus ik gebruik ze altiid met trilling, ook ter preventie. En ze zijn gemaakt om direct op de huid te doen, maar worden ook minder koud als normale coolpacks/je kan ze gewoon beetpakken zelf ook.

Lenexa

Berichten: 604
Geregistreerd: 05-12-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-22 16:23

Ik gebruik alleen de coolpacks, de mijne heeft een breuk en mocht dus geen trillingen maar moest wel 2x per dag koelen maar niet haar stal uit. Ik vind het ideaal en 5 maanden later gebruik ik ze nog steeds 2x per dag. Ik koel nu nog steeds vanwege een schiefel en die voelt echt goed koud als ik de pack eraf haal.

Ik heb een haflinger met normale benen en wij hebben de full. Als ze keihard uit de vriezer komen moet je ze wat vaker opnieuw het klitteband opnieuw vastmaken omdat de vorm van de pack verandert omdat de inhoud zachter wordt. Ik vind het makkelijk want nu koel ik terwijl ze graast of terwijl ik haar poets. Ik doe er niets anders tussen, gewoon zo om het been.

Muze
Berichten: 5262
Geregistreerd: 24-04-20

Re: ICE -VIBE BOOTS iemand die ervaringen ermee heeft?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-22 19:51

En ik ben juist benieuwd of mensen ze ook met alleen de tril platen gebruiken.?

MyWishMax

Berichten: 25262
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-22 20:02

Volgens mij moet je wel de coolpacks eronder gebruiken. Staat op hun eigen site volgens mij wat iver. Misschien dat ze dan niet in de vriezer hoeven, maar weet het niet precies meer.

Thorn2006

Berichten: 875
Geregistreerd: 03-01-09
Woonplaats: Er gaat niks boven Groningen!

Re: ICE -VIBE BOOTS iemand die ervaringen ermee heeft?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 18:36

Hier een aantal jaren geleden alleen trilfunctie na een peesblessure. Was een uitprobeersel en een heftig traject maar ze doet het weer.

Muze
Berichten: 5262
Geregistreerd: 24-04-20

Re: ICE -VIBE BOOTS iemand die ervaringen ermee heeft?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 14:11

Ik zou dit namelijk voor sommige paarden wellicht fijn vinden als aanvulling van lymfedrainage..
Of bij een blessure..

Ipsilonka

Berichten: 5860
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Re: ICE -VIBE BOOTS iemand die ervaringen ermee heeft?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-22 13:14

Zijn er mensen die de ice Vibes gebruikt hebben bij gallen en heeft dat nut?

grauwman

Berichten: 2686
Geregistreerd: 27-11-04
Woonplaats: aan zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-22 13:56

Ik gebruik ze wel maar ik zie niet echt verschil. Paard is dol op de ice vibes dus ik gebruik ze meer als extraatje voor hem.

Popstra
Berichten: 13714
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-23 13:28

Ik wil geef even een schopje om mijn ervaring met de boots te delen.

Ik heb een paard dat een blessure heeft gehad boven aan de pees van het voorbeen. Ik heb de ice vibe boots expres in de grote maat genomen zodat deze tot haar knie komen om dus die pees bovenaan te kunnen koelen.
Wat wil het geval, het koelt enkel het gebied onder. Dus de kogel en net daarboven.
Daar waar het de pees moet koelen in ons geval, dus hoger is het zo warm :?
Als ik de pakking er uit haal voel je het verschil ook heel erg. Onder is het koud en vanaf de helft is dat een gewone temp.
Ik heb al geprobeerd die gel in die pakking naar boven te masseren maar dat doet niks.
Ik doe nu die pakking dus helemaal tot boven de knie en met de onderkant boven. Dan de boots er over wil het wat koelen.

Trillen gaat wel goed.
Enyway, ik had er meer van verwacht.
Als je een blessure net boven de kogel hebt zal het het goed doen maar de pees word dus niet helemaal tot bovenaan gekoeld. Jammer!

MyWishMax

Berichten: 25262
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: ICE -VIBE BOOTS iemand die ervaringen ermee heeft?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-23 14:03

Nooit last van gehad eigenlijk. Daarnaast was na de acute fase het trillen ook nuttiger volgens de da. Maar ik gebruik ze ook op achterbenen waar ze eigenlijk te klein voor zijn en ook bij aanhechting gebruikt.

kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-23 14:18

Popstra schreef:
Ik wil geef even een schopje om mijn ervaring met de boots te delen.

Ik heb een paard dat een blessure heeft gehad boven aan de pees van het voorbeen. Ik heb de ice vibe boots expres in de grote maat genomen zodat deze tot haar knie komen om dus die pees bovenaan te kunnen koelen.
Wat wil het geval, het koelt enkel het gebied onder. Dus de kogel en net daarboven.
Daar waar het de pees moet koelen in ons geval, dus hoger is het zo warm :?
Als ik de pakking er uit haal voel je het verschil ook heel erg. Onder is het koud en vanaf de helft is dat een gewone temp.
Ik heb al geprobeerd die gel in die pakking naar boven te masseren maar dat doet niks.
Ik doe nu die pakking dus helemaal tot boven de knie en met de onderkant boven. Dan de boots er over wil het wat koelen.

Trillen gaat wel goed.
Enyway, ik had er meer van verwacht.
Als je een blessure net boven de kogel hebt zal het het goed doen maar de pees word dus niet helemaal tot bovenaan gekoeld. Jammer!



Hier ook een blessure op die plek gehad maar ik had hier geen problemen mee, ook bovenin werd het gekoeld.