ICE -VIBE BOOTS iemand die ervaringen ermee heeft?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
AmFe
Berichten: 376
Geregistreerd: 02-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 23:01

Marlou_ schreef:
Mijn paard heeft gallen aan zijn rechter voorbeen waar ik de boots voor zou willen hebben. Vind ze ontzettend duur maar zijn nu in de aanbieding bij de paardendrogist. Ik weet niet wat ik koet doen dat ik er buikpijn van heb!


Je kunt ze ook ergens huren om te testen. Was dat niet bij doc horse?

Marlou_

Berichten: 2826
Geregistreerd: 02-12-06

Re: ICE -VIBE BOOTS iemand die ervaringen ermee heeft?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 12:28

Ja ook bij paardendrogist voor 50 euro maar dan denk ik altijd dat kan ik het net o goed verkopen aangezien E in de aanbieding zijn nu

luffwinny
Berichten: 1544
Geregistreerd: 14-08-06

Re: ICE -VIBE BOOTS iemand die ervaringen ermee heeft?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 23:13

Hoe lang houden jullie de coolpacks om? Kan nergens vinden hoe lang je ze mag om laten.

A_nouk

Berichten: 11632
Geregistreerd: 02-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 06:48

Zo lang als het programma van de ice vibe duurt :)

Tiahastrona

Berichten: 1532
Geregistreerd: 03-06-09
Woonplaats: Heenvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 21:15

Ik gebruik ze voor mijn paard na de cross.
Zit nu thuis met gebroken enkel, blijft erg dik. Ga ze nu zelf gebruiken, hoop dat t werkt :(:)

Damelza

Berichten: 4678
Geregistreerd: 23-09-08
Woonplaats: Egmond-Binnen

Re: ICE -VIBE BOOTS iemand die ervaringen ermee heeft?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 21:58

Ik ben opzoek naar een set voor de achterbenen. Paard heeft meestal maat cob (s/m), zal Full te groot wezen?

Cheminee
Berichten: 1476
Geregistreerd: 22-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 22:01

Bij een dik been grijp ik meteen naar mijn ice vibes! En ik merk meteen verschil!

Jorie

Berichten: 3093
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 11:57

Damelza schreef:
Ik ben opzoek naar een set voor de achterbenen. Paard heeft meestal maat cob (s/m), zal Full te groot wezen?

Voor en achter is hetzelfde.

Ik ben nog steeds erg blij met de ice vibe. Voor Full heb ik de grote ice pacs. Voor mijn nrps, maat cob kan ik gewoon dezelfde gebruiken maar dan met de normale maat ice pacs.

Inmiddels voor mijn grote ouwetje ice vibe hock aangeschaft. Voor sprong gewricht. Ze moest even wennen maar nu accepteert ze het prima.

Ik vind het ideaal. Mijn nrps heeft vorige week haar eerste klasse 2 endurance gelopen. Dus nu elke avond de ice vibes om de voorbenen. Tegelijkertijd bij mijn oude kwpnster de ice vibes om haar sprong gewrichten. En ik kan gewoon doorgaan met voer klaarzetten, hooi pakken etc.

PintoNatal

Berichten: 5407
Geregistreerd: 08-02-03

Re: ICE -VIBE BOOTS iemand die ervaringen ermee heeft?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 10:53

Ik heb een paar pagina's gelezen maar ik heb nog niet kunnen vinden welke maat ik nodig heb voor mijn kwpn van 1.70 met normaal beenwerk... full of xfull

pien_2010

Berichten: 43139
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: ICE -VIBE BOOTS iemand die ervaringen ermee heeft?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 20:47

Moderatoropmerking:
Dit topic verandert meer en meer in een topic waarin vraag en aanbod naar ice boots gedaan wordt hetgeen op de Bokt markt thuis hoort. Dus een aantal recente berichten hierboven verwijderd. Vanaf dit moment zal er op toe gezien worden dat on topic gereageerd wordt en er dus over ervaringen met de ice vibe geschreven wordt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 20:58

pien_2010 schreef:
Dit topic verandert meer en meer in een topic waarin vraag en aanbod naar ice boots gedaan wordt hetgeen op de Bokt markt thuis hoort. Dus een aantal recente berichten hierboven verwijderd. Vanaf dit moment zal er op toe gezien worden dat on topic gereageerd wordt en er dus over ervaringen met de ice vibe geschreven wordt.


Wie heeft er last van dat er af en toe ice vibe's worden aangeboden?

pien_2010

Berichten: 43139
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 21:05

Dag Nini roosje, alleen al op deze pagina zijn 10 vraag/ en aanbod berichten van de 20 verwijderd. Heel bewust is op Bokt de markt ontworpen zodat de topics niet verzanden in allerlei markt zaken want dit is tegen de regels.
Graag dus vanaf nu weer ontopic en moderator opmerking opvolgen.

sammie18
Berichten: 1345
Geregistreerd: 12-08-07
Woonplaats: Omgeving Arnhem

Re: ICE -VIBE BOOTS iemand die ervaringen ermee heeft?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 23:31

PintoNatal, met normaal beenwerk (voor & achter) kom je nog wel uit met een set full, schat ik zo in. Met grover beenwerk zou ik voor extra full gaan om goed uit te komen met de achterbenen.

caro29
Berichten: 8041
Geregistreerd: 15-12-06

Re: ICE -VIBE BOOTS iemand die ervaringen ermee heeft?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 12:39

Ik heb goede ervaringen ermee. Ik heb ze alleen gebruikt voor de knieƫn tijdens een blessure. Nu gebruikt ik ze niet meer.

_WenDy

Berichten: 1170
Geregistreerd: 14-04-06

Re: ICE -VIBE BOOTS iemand die ervaringen ermee heeft?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 06:46

De ice vibe knee zakken af bij mijn paard. Iemand tips?

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: ICE -VIBE BOOTS iemand die ervaringen ermee heeft?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 11:16

Na twijfelen wilde ik toch maar de ice vibe boots bestellen. Blijkt het dat ze alleen in full en extra full te koop zijn. Geen cob of pony bijv. Ik vind dat echt wel vreemd en ook heel jammer.

Setteli

Berichten: 3166
Geregistreerd: 21-03-09
Woonplaats: Twente

Re: ICE -VIBE BOOTS iemand die ervaringen ermee heeft?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 12:02

Ze vallen niet extreem groot. Vooral de koelelementen zijn niet zo groot. Ik kan bijvoorbeeld niet het hele pijpbeen doen en ook de kogel meenemen. Voor een pony zou dat dan wel kunnen.
En de boots kun je best strak er omheen doen.
Wat ik gisteren heb gedaan is 2 koelelementen om 1 been, daardoor zakte ie ook niet meer af.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: ICE -VIBE BOOTS iemand die ervaringen ermee heeft?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 12:06

Bij ons op stal heeft iemand de full en die vind ik echt groot voor een d-pony. De d-pony heeft normaal maatje cob. Maar we hebben 2 quarters van ong 1.50/1.55 en die hebben maat S van Professional's Choice elite. 3in1 beschermers. Dan wilde ik ze bij de jonge ruin ook preventief omdoen na het rijden.

Heb ze alleen in mn handen gehad, maar kan misschien passen. Er zou echt een heel stuk omgeslagen moeten worden en het knopje zit vrij hoog.

A_nouk

Berichten: 11632
Geregistreerd: 02-12-06

Re: ICE -VIBE BOOTS iemand die ervaringen ermee heeft?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 12:27

Omslaan gaat denk ik ook niet lukken aangezien het element in de binnevoering aardig ver tot boven doorloopt. In ieder geval bij die van mij wel.

Moet wel zeggen ik heb een paard met niet hele grote benen, maar ik zou prima uit de voeten kunnen met een maat Xl :j

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: ICE -VIBE BOOTS iemand die ervaringen ermee heeft?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 12:36

Oke, apart hoor. Het paard op stal is denk ik zo een 1.65m en heeft de full om. Die zijn al wat ruim. Ik zou zeker 5cm overhouden aan de bovenkant denk ik bij mn ruintje van 1.42m. En die heeft een peesblessure, dus voor hem is het als eerste wel bedoelt.

A_nouk

Berichten: 11632
Geregistreerd: 02-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 12:46

Je zou het altijd kunnen testen toch :j

Binnen in de boot moet je een element doen wat de trilling veroorzaakt:
Afbeelding

In mijn model boots loopt dit echt van onderkant knie tot de kogel, dus ruimte om ze om te slaan heb je dan ook niet. Nou geloof ik niet dat trilling tegen de knie aan erg veel kwaad kan aangezien je de trilling tot boven in de schoft van je paard/ pony kan voelen... Maar of het praktisch is, is een ander verhaal.

Let niet op zijn extreme zielige hoofd, maar dan heb je een beeld van hoe ze bij mijn paard met een gewone full zitten :)

Afbeelding

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: ICE -VIBE BOOTS iemand die ervaringen ermee heeft?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 20:30

Ik heb ze gepast, maar ze zijn echt veel te groot. De boots zelf zijn te hoog en blijven als een koker van het been af staan. Het raakt een dwel knie en valt over de kogel. Daardoor sluit hij helemaal niet aan daar tussenin.
Ik heb hem tegen mn arm gehouden en vind de trillingen alleen plaatselijk te voelen, dus gaat het echt geen nut hebben.

Maar ik vind het echt belachelijk dat ze geen maten cob, pony en shet hebben.

A_nouk

Berichten: 11632
Geregistreerd: 02-12-06

Re: ICE -VIBE BOOTS iemand die ervaringen ermee heeft?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 21:31

Als jij alleen plaatselijk trilling voelde moet er ook echt iets mis zijn geweest met de trilelementen :j

Wanneer ze bij mij aan staan op stand 1, dan voel ik de trilling doorwerken tot zeker de schouder van mijn paard :)

Dat er geen maatje cob is, is inderdaad balen !

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: ICE -VIBE BOOTS iemand die ervaringen ermee heeft?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 21:39

Het is een hele nieuwe set en bij het paard waar het van is werkt het goed.
Voelde het om het been wel flink trillen. Op mn arm vond ik het weinig doortrillen.

De elementen zijn niet flexibel en blijven op mn d pony dus van de pees af staan.

Maar goed. We kijken verder.

Mette

Berichten: 4012
Geregistreerd: 09-02-08

Re: ICE -VIBE BOOTS iemand die ervaringen ermee heeft?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 11:07

Ik heb de set ook voor mijn haf, met normaal maatje cob/M in peesbeschermers. Bij mij vallen de boots ook over de kogel heen maar zeker niet over de knie. Als ik haar een stukje moet verplaatsen met de boots om is dat geen probleem, ze kan er gewoon mee lopen (of het goed is voor de boots is een tweede :D ). En qua trillingen, ik voel het bij haar schoft nog, op stand 2. Je hebt de verschillende standen geprobeerd? Op jezelf lijkt het niet ver door te trillen omdat je voornamelijk de trilling op de plek zelf voelt, maar het trilt echt ver door! :)

Ik snoer ze gewoon strak aan omdat de coolpacks ook wat uitstaan maar dat gaat gewoon prima. Als de coolpacks opwarmen kunnen ze anders wat afzakken.