ICE -VIBE BOOTS iemand die ervaringen ermee heeft?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: ICE -VIBE BOOTS iemand die ervaringen ermee heeft?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 12:31

Oke, heb je wel mazzel.

Hij kan er vast wel mee lopen, maar dat is niet zo belangrijk.

Punt is dat de elementen gewoon het been niet aanraken behalve op de kogel en knie. De elementen zijn te weinig flexibel om dat tegen het been aan te snoeren.

In principe krijgt hij vast wel iets trilling door, maar het is 200 euro en je hebt 2 elementen van ongeveer 25cm die dan maar half of minder zelfs hun werk doen. Het zijn niet voor niks lange elementen die langs het been moeten gaan.

Ik heb ze eerst gevoeld bij het paard die ze dus heeft in de hoge stand en dat trilde behoorlijk inderdaad.
Tegen mn eigen arm aan vond ik dat erg tegenvallen.

Ik heb ze ook omgedaan met cold pack eronder, maar die sluiten wel aardig aan en dan blijft de boot er nog iets af. Strakker kan niet. Dan moet ik de elementen breken.

Nu ben ik aan het kijken naar humane tril dingen die gebruikt worden bij spieren etc. Zit wel echt enorm veel verschil in.

sammie18
Berichten: 1345
Geregistreerd: 12-08-07
Woonplaats: Omgeving Arnhem

Re: ICE -VIBE BOOTS iemand die ervaringen ermee heeft?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 15:41

Misschien een idee om losse trilstrips te kopen en die in een drie in één beschermer te maken van de juiste maat. Wellicht is dat een oplossing

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: ICE -VIBE BOOTS iemand die ervaringen ermee heeft?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 16:25

Ja, zit ik nu naar te kijken. Maar er is wel erg veel keus en wil een beetje langwerpige met veel vermogen.

Overigens heb ik de full ook bij mn quarter ruin van ong 1.55m gepast en ook hij heeft dunne beentjes en kwamen ze over de knie. Voor hem wilde ik het preventief gebruiken.

Ze zijn verder allemaal heel makkelijk, dus dat het dan niet geheel draadloos is, zal niet direct een ramp zijn.

Melis20
Berichten: 552
Geregistreerd: 26-11-07
Woonplaats: Erica (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 12:00

Hallo allemaal,

mijn paard heeft zijn Checkligament stuk, zouden deze Boots hiervoor helpen?
Iemand hier ervaring mee en zullen ze die plek bereiken?

A_nouk

Berichten: 11632
Geregistreerd: 02-12-06

Re: ICE -VIBE BOOTS iemand die ervaringen ermee heeft?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 21:25

Ik zou alvorens je zoiets uit wil gaan proberen even met je DA overleggen of dit geen verdere schade kan veroorzaken :j

Als iets echt kapot is dan weet ik niet of de boots daar echt bevorderlijk voor zijn :)

nutmeg
Berichten: 69
Geregistreerd: 11-11-13
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 15:41

Mijn paard had ook een (niet al te zware, een 'gewone') blessure aan haar check ligament en ik heb dagelijks goed een uur met de ice-vibe boots en de trilelementen gekoeld (en me heel goed aan het opbouw schema e.d. gehouden, wat ik het meest belangrijk vind) en op de eerste vervolgecho was de plek niet meer te vinden, alles was homogeen en wit genoeg voor de DA om groen licht te geven om verder te gaan en zelfs zo goed dat ze eventuele latere echo's onnodig vond.

Bij mij heeft het dus 'geholpen' maar, maar in hoeverre? Ik ben super tevreden, daar niet van, maar dit is haar eerste blessure dus ik heb geen precedent met hoe ze zonder zou herstellen. Ik blijf ze zelf in ieder geval elke dag gebruiken na ons staprondje, voor het goede been preventief en voor haar 'slechte' om het toch weer goed terug te koelen just in case :)

Maiske

Berichten: 413
Geregistreerd: 24-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 13:27

Afgelopen woensdag is er bij mijn paard een beschadiging gevonden bij de aanhechting van de tussenpees van zijn voorbeen, interosseus. Geen gat of scheur maar in ieder geval iets. Door het vocht heeft hij het beeld niet beter gekregen, het leken zwarte streepjes op de echo.

Gisteren heb ik de Ice-Vibe boots gehaald bij Epplejeck in overleg met de DA. Door het kostenplaatje is het niet iets wat zij actief adviseren maar waren blij met mijn vraag en vonden het een erg goed idee.

Nu heb ik wel een paar vragen waar ik het antwoord niet heel duidelijk op kan terug vinden, ik heb een PRE van een krappe 1,60. Het gaat vooral om het gebied boven en om de kogel.

-De ice packs welke er standaard bij geleverd worden krijg ik er niet super omheen, wat ik ook probeer. Het zijn de 'voorgevormde' varianten. Ze sluiten op zich wel dus de omvang is goed maar de vorm is volgens mij waardeloos. Ik heb nu de vierkanten versie besteld. Passen deze beter? Of kan ik ook een hock-pack gebruiken?

-Gisteren en vandaag heb ik stand 1 aangezet, vanavond wilde ik toch met stand 2 beginnen omdat het een acuut iets is. Maar dan? Wanneer stand drie?

-Omdat ik naar verwachting toch een paar maanden hiermee zoet ben wilde ik ze voor achter ook bestellen zodat deze benen ook ondersteund worden / omloop op gang blijft. Buiten zijn postzegel en vanaf volgende week 10 minuten stappen per dag mag hij niks. Moet ik dan inderdaad de XL hebben versus de L voor de voorkant?

Mijn DA is bekend met het principe maar niet met de boots zelf en kon hierop ook geen antwoord geven.

FennaK
Berichten: 1081
Geregistreerd: 13-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 21:37

Even een vraagje, bij warming-up/cooling-down gebruiken jullie dan 1 trilelement per beschermer of 2 in 1 beschermer?

TedjeBed
Berichten: 14
Geregistreerd: 08-10-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 15:24

FennaK schreef:
Even een vraagje, bij warming-up/cooling-down gebruiken jullie dan 1 trilelement per beschermer of 2 in 1 beschermer?

Ik heb per beschermer 1 trilelement. Weet niet of er mensen zijn met meer elementen in 1 beschermer.

Abercrombie

Berichten: 8388
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: *******

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 14:22

Ik heb vandaag de hock ice vibes binnen gekregen, is er iemand hier die daar al ervaring mee heeft?

Lees hier ook over de coolpacks die niet goed aansluiten, helaas heb ik dat ook bij mijn merrie aan de voorbenen. Het kan er mee te maken hebben dat ze te hard bevroren zijn, dan sluiten ze niet mooi aan. Als ze iets ontdooit zijn vormen ze beter is mijn ervaring.

Ik heb ook 1 element per beschermer.

Overigens had ik bij mn paar voor de voorbenen een element wat na het opladen direct leeg liep. Dat is heel netjes opgelost door Dochorse/Horseware. Kreeg direct zonder gedoe een nieuwe thuis gestuurd.

Abercrombie

Berichten: 8388
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: *******

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 10:01

Zijn er hier meer mensen die trilplaten hebben die na het opladen meteen leeg lopen? Bij levering vorig jaar had ik 1 trilplaat die direct leeg liep. Daar heb ik van Horseware meteen een nieuwe voor gekregen. Helaas heb ik nu met de andere trilplaat exact hetzelfde probleem alleen zijn we nu 9 maanden verder.

Heb het weer gemeld bij de winkel, ze gaan er voor mij achteraan. Maar ben benieuwd of meer mensen dit probleem kennen? Het nummer op de trilplaten is ST.P.19.

Mijn andere trilplaten zijn ST.P.43 dus ik hoop dat die productielijn betere batterijen heeft. Anders baal ik wel.

darkadia

Berichten: 5247
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Re: ICE -VIBE BOOTS iemand die ervaringen ermee heeft?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 10:37

Ligt het echt aan de trilplaten of aan de lader? Hier recent de ice vibe hocks aangeschaft. Maar ik had meteen problemen met de oplader.
Zodra ik kabeltje erin plugde (nog niet eens aan de stroom) ging t plaatje trillen. Stekkertje 2 deed ie niks op. Heb het gefilmd en krijg een nieuwe lader van ze.
Service gelukkig goed van horseware.

Abercrombie

Berichten: 8388
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: *******

Re: ICE -VIBE BOOTS iemand die ervaringen ermee heeft?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 10:41

Nee dit ligt echt aan de batterij. Na het opladen werkte ze gewoon, maar als je ze oplaad, en dan een dagje in de kast laat liggen zijn ze direct leeg en dat zo niet zo mogen zijn.

Toen ik een nieuwe kreeg is het een hele tijd goed gegaan. Maar nu heb ik precies hetzelfde probleem weer met 1 plaat. Toevallig hebben ze dus beide ST.P.19.

De eerste keer is het super opgelost door Horseware, ga er vanuit dat ze het nu ook weer netjes oplossen. Het is nog geen jaar oud.

Abercrombie

Berichten: 8388
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: *******

Re: ICE -VIBE BOOTS iemand die ervaringen ermee heeft?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 10:42

Volgens mij staat er in de gebruiksaanwijzing dat je na volledig laden, 3 of 4 trilsessies moet kunnen doen op standje 3.

Nu laad ik die plaat op, leg het weg. En 2 dagen (zonder gebruiken, alleen maar testen of hij aan gaat elke ochtend) gaat hij al niet meer aan.

FennaK
Berichten: 1081
Geregistreerd: 13-04-11

Re: ICE -VIBE BOOTS iemand die ervaringen ermee heeft?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 11:22

Die van mij doen het super hoor! Nog maar 2x op hoeven laden. Bij ontvangst en laatst.

darkadia

Berichten: 5247
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Re: ICE -VIBE BOOTS iemand die ervaringen ermee heeft?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 11:55

@abercrombie ow dat is idd wel gek ja. Een accu slijt wel door gebruik, maar dat is wel heel snel!

Abercrombie

Berichten: 8388
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: *******

Re: ICE -VIBE BOOTS iemand die ervaringen ermee heeft?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 15:09

Ik heb weer keurig netjes van Horseware een nieuwe trilplaat ontvangen per post. Dit keer gelukkig een ander productienummer dus ik hoop dat die ST.P.19 dingen bij toeval 2 slechte waren.

Pluim voor Horseware dat ze zonder enige moeite dit zo netjes oplossen.

Abercrombie

Berichten: 8388
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: *******

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 08:00

Voor degene die de hock variant gebruiken, reageerde jullie paarden ook zo heftig? Soort van "Hoge transportbeschermer om" dansje maar dan een tikkie heftiger :+

Heb ze om gedaan onder de icepacks daar reageerde ze eigenlijk niet op, maar met ice packs vind mevrouw het geen goed plan :n

darkadia

Berichten: 5247
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Re: ICE -VIBE BOOTS iemand die ervaringen ermee heeft?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 09:08

@abercrombie Ja de eerste x bleef ie eerst heel braaf staan, wilde toen een pas zetten en meteen stress. Was gelukkig in zijn uitloop stal en had halster nog om, dus even vast geklikt. Stapje voor stapje laten lopen en toen was t redelijk ok. (Met icepacks). Keer erna glipte hij stal uit naar paddock en heeft er zeker 7x mee gerood om vervolgens zijn shet vriendje te terroriseren. Toen zakte hij helaas wel af naar z'n Koot, omdat ie ging rennen en springen. Daarna even opnieuw gedaan en sindsdien accepteert ie m gelukkig braaf.

Wel nog steeds wat meer zwelling na gebruik met trilplaatje dus iets zit er nog niet goed. :( dus binnenkort maar weer een check laten doen en miss ook een echo.

SteffiiY

Berichten: 22540
Geregistreerd: 26-04-06

Re: ICE -VIBE BOOTS iemand die ervaringen ermee heeft?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 08:41

Mijn merrie heeft helaas 2 dikke pezen door 2 grote schaafwonden op haar pezen door een ongelukje.
De wondjes bloeden niet, enkel huid is eraf geschaafd maar staat wel met 2 dikke pezen.
Ben nu al 2 dagen aan het koelen maar lees nu veel goede verhalen over de ice-vibe, niet alleen voor dit soort situaties maar ook voor-na de training.

Hoe zit het met het gebruik van de ice-vibe bij schaafwondjes? Ik wil natuurlijk niet dat hij straks vastplakt aan haar schaafwondje door de kou?

Abercrombie

Berichten: 8388
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: *******

Re: ICE -VIBE BOOTS iemand die ervaringen ermee heeft?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 11:19

Geen ervaring mee, ik zou ze dan in ieder geval niet te koud om de benen doen. Dus niet direct vanuit de vriezer maar even een klein beetje op temperatuur laten komen? Zo lang het droog is (been en koelelement) zal het denk ik niet plakken.

OneAndOnlyx

Berichten: 2783
Geregistreerd: 14-06-14
Woonplaats: Naast de paarden

Re: ICE -VIBE BOOTS iemand die ervaringen ermee heeft?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 13:32

Ik kom hier even binnenvallen :D

Mijn paard heeft woensdag een echo gehad waaruit blijkt dat hij een verdikte schenkel aan de binnenkant heeft en een 'verdachte situatie van de tussenpees' zoals de da het noemde.(niet geheel perfect, maar niet dusdanig goed te zien vanwege kwaliteit echoapparatuur). Ik heb het advies gekregen 8 tot 12 maanden rust wb rijden en longeren, en 2 maal daags stappen aan de hand.

Is het eventueel iets om de Ice Vibe Boots aan te schaffen? Ik twijfel heel erg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 13:45

OneAndOnlyx schreef:
Ik kom hier even binnenvallen :D

Mijn paard heeft woensdag een echo gehad waaruit blijkt dat hij een verdikte schenkel aan de binnenkant heeft en een 'verdachte situatie van de tussenpees' zoals de da het noemde.(niet geheel perfect, maar niet dusdanig goed te zien vanwege kwaliteit echoapparatuur). Ik heb het advies gekregen 8 tot 12 maanden rust wb rijden en longeren, en 2 maal daags stappen aan de hand.

Is het eventueel iets om de Ice Vibe Boots aan te schaffen? Ik twijfel heel erg.


Met deze diagnose zou ik voor een second opinion gaan bij een andere kliniek. Ik vind 8 tot 12 maanden stappen voor een "verdachte situatie" wel veel.
Wbt de ice vibe. Ik heb ze gehad en verkocht. Stappen had meer effect dan trillen en stromend water koelt beter dan de ice packs.

SteffiiY

Berichten: 22540
Geregistreerd: 26-04-06

Re: ICE -VIBE BOOTS iemand die ervaringen ermee heeft?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 13:46

Zo ik vind 8-12 maanden stappen en rusten wel een vaag advies zeg maar.

janne

Berichten: 1729
Geregistreerd: 21-01-03
Woonplaats: hoevelaken

Re: ICE -VIBE BOOTS iemand die ervaringen ermee heeft?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 15:03

Ik haalde gisteren ze weer tevoorschijn en ik deed ze in de lader.helaas na een nacht aan de lader geen opgeladen trilplaat.ik heb ze 3 jaar en vind dat het stekkertje en of trilplaat dan gewoon nog moeten functioneren.