Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 206 [ 5127 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 206  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Wie heeft er een Custom zadel?

 
Profiel   

Hallo allemaal!

Ik ben erg benieuwd naar wie hier op bokt allemaal met het upcoming brand "Custom" rijden! En natuurlijk lijkt het me leuk als je vertelt hoe je je zadel samen gesteld hebt en wat je ervaringen ermee zijn!

Laat ik zelf maar het goede voorbeeld nemen en beginnen ;)
Bij ons op stal rijden een aantal personen met een Custom en omdat zij allemaal zo positief zijn, heb ik gebeld om een zadelpasafspraak te maken. M'n eerste test was de Icon Flight en wooow! Ik was meteen om. Heb daarna nog 6 andere modellen geprobeerd, maar de Flight bleef de favoriet. Die heb ik dus besteld. Hij wordt in het zwart gemaakt met grijze facing en piping, lak achterkant en grijze stiksels. Past hopelijk mooi bij mijn wedstrijdoutfit ;)

Gisteren heb ik een leenzadel gekregen. Een Flight met lange wrongen. Ik heb hem met korte wrong besteld, dat vind ik lekkerder zitten vanwege mijn lange benen. Heb erg fijn gereden! Wat een topzadels en wat een zitcomfort! <3 Zodra de mijne er is zal ik een fotootje plaatsen :D
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-02-13 14:08 



 
Profiel   

Joh, heb jij een leenzadel? Ik moet nog 7 weken wachten en op mijn springzadeltje doorrijden :\

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-02-13 22:00 



 
Profiel   

Ja, moet je gewoon om vragen, dan krijg je er 1 ;) Ik had gewoon een goed passend zadel, maar ik kreeg een tip van iemand dat als je om een leenzadel vraagt, je die krijgt. Die van mij is eergisteren gebracht. Welk zadel heb je in bestelling?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-02-13 08:30 



 
Profiel   

Icon Star :)

Custom lag niet zo lekker en twijfelde uiteindelijk tussen deze en de Coda, maar deze zat echt als een huis.

Ik was eigenlijk van plan om nog verder te kijken, maar deze zadels verkopen zichzelf gewoon. Ik had echt niet gedacht dat een ander zadel zo veel verschil zou maken, maar ik zie het dressuren weer helemaal positief in nu.

Heb hem pas 2 weken terug besteld en wachten duurt laaaaang.

Ik zal eens even mailen wat betreft dat leenzadel, zou wel heel fijn zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-02-13 11:48 



 
Profiel   

Ik heb er ook één! De Icon Eclipse met lange wrongen.

Vanaf de eerste minuut zat ik als een huis en merk de verbeteringen nu ook bij mijn paard. Meer schoudervrijheid en doordat ik er nu lekker achteraan kan rijden meer en actiever achterbeen gebruik! Dit had ik net nodig om mijn paard flitsender te kunnen rijden zonder dat ik mijzelf in allerlei bochten moet wringen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-02-13 11:50 



 
Profiel   

Ja ze verkopen zichzelf inderdaad! Als je erop gaat zitten, ben je om. Ik had gisteren les en mijn instructrice vond mijn zit veel beter en stiller :) Ik heb ook een Star geprobeerd. Ik moet zeggen, vond alles lekkerder zitten dan mijn KN! Haha.

Wachten is nooit leuk nee.. Maar goed, ze zijn de laatste tijd wel snel geworden met leveren. De mijne zou na 8 weken komen en nu verwachten ze hem met 5 weken al :D

Laat jij nog bijzondere details op je zadel verwerken?

Hopelijk hebben ze snel een leenzadel voor je! Is beter dan een springzadel ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-02-13 11:53 



 
Profiel   

Wanted2003 schreef
Ik heb er ook één! De Icon Eclipse met lange wrongen.

Vanaf de eerste minuut zat ik als een huis en merk de verbeteringen nu ook bij mijn paard. Meer schoudervrijheid en doordat ik er nu lekker achteraan kan rijden meer en actiever achterbeen gebruik! Dit had ik net nodig om mijn paard flitsender te kunnen rijden zonder dat ik mijzelf in allerlei bochten moet wringen.


Heb jij een gewoon zwarte of heb je nog andere kleuren?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-02-13 11:54 



 
Profiel   

Mijn stalgenootje is ook voor de Eclipse gegaan, maar die vond ik zelf helemaal niet lekker zitten :D

@Wanted, dat had ik dus precies zo. Tijdens het proefrijden zat ik er echt glunderend op. IK KON HEM GEWOON LACHEND UITZITTEN IN UITGESTREKTE DRAF! :D Nooit gedacht dat dat nog eens zou gebeuren. Ik helemaal :D :D :D

Ik kom ook van een KN af, die vond ik best okay zitten, maar merk nu pas hoe ver en hoe makkelijk ik voorover gegooid werd. En hakken optrekken kan ook niet meer.

Die van mij wordt gewoon bruin met zilver of cream ofzo. Als het goed is precies in deze kleur.

https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =3&theater

Verder geen rare dingen, ik hou niet zo van frustsels, ben nogal klassiek ingesteld.

5 weken zou helemaal super zijn! Dan hoef ik er nog maar 3 te wachten :))

Overigens wel ernstig mijn maximale budget overschreden :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-02-13 11:59 



 
Profiel   

Mooi hoor! Heb je ook een bruin hoofdstel? Dat gevoel wat jij met uitgestrekte draf had, had ik ook! Haha. Wat een verschil kan dat zijn als je op een ander zadel zit. Had nooit gedacht dat het zoveel verschil kon uitmaken.

Ik ben ik ook niet zo van de frutsels. Vind het bij anderen vaak wel mooi, maar zelf heb ik het niet. De grijze delen worden waarschijnlijk niet heel opvallend. Alleen de lak achterkant is wel apart, maar dat vond ik op de voorbeeldzadels wel heel chique staan :)

Ja mijn budget ook wel een beetje :P Maar goed, je krijgt er als het goed is wel iets moois voor terug :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-02-13 12:23 



 
Profiel   

Dit is echt al het derde topic die ik geopend zie worden over Custom := . Ik heb gereden voor een stal die gesponsord werd door Custom, ik vond het erg fijne zadels!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-02-13 12:25 



 
Profiel   

Ja ik heb wel andere topics gezien, maar die zijn van personen die het zadel niet hebben en om ervaringen vragen. En ik heb deze geopend om op zoek te gaan naar personen die het zadel hebben of in bestelling hebben en ik ben voornamelijk heel benieuwd naar hoe mensen hun zadel samengesteld hebben. Er zijn namelijk zo veel mogelijkheden qua stiksels en leerkleuren enzo. Ik vond het heel moeilijk om een keuze te maken. Het gaat om een hoop geld, dus je wilt het wel perfect hebben :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-02-13 12:34 



 
Profiel   

Gewoon zwart en zilveren naden!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-02-13 12:44 



 
Profiel   

Ja ik vond het ook lastig kiezen wat ik nu precies wou, omdat er niet echt heel duidelijke voorbeelden te vinden zijn. Zo heeft een stalgenootje van mij een Icon Flight in donkerbruin/chocola + zwart, maar ik vind het donkerbruin eigenlijk te donker. Het zou mooi zijn als er meer duidelijke voorbeeld plaatjes zijn.

Ander stalgenootje krijgt buin met een cognac bies erin. Daar heb ik ook nog over nagedacht, maar wou niet precies hetzelfde.

En hoofdstel heb ik nog niet, maar komt er vast wel :) En anders rijd ik wel voorlopig met mijn zwarte hoofdstel door, gaat ook niemand dood van ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-02-13 13:00 



 
Profiel   

Mooi Bo! Ik heb ook over zilveren naden nagedacht, maar ben uiteindelijk toch voor grijs gegaan :) Kan je een foto van je zadel plaatsen? ;)

Manic ze hebben inderdaad weinig goede voorbeelden. Op de fb-pagina van Engie is wel veel te vinden. Van burberry tot swarovski! Haha.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-02-13 13:51 



 
Profiel   

Custom zadels heeft op de facebook pagina een aantal verschillende staan http://www.facebook.com/CustomZadels?fref=ts

Op de Amerikaanse website staan ook nog andere modellen en zelfs verschillende kleuren diamantjes!!!!

www.mysaddle.com

*D

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-02-13 19:29 



 
Profiel   

Dat is bekend, maar ook daar staan niet gewoon de verschillende kleur en leer soorten netjes en overzichtelijk naast elkaar. De kleurstalen die erop staan zijn moeilijk te interpreteren en voor je te zien als heel zadel, zeg maar. Het sou overzichtelijker zijn als alwa gewoon naast of onder elkaar stond.

Zo beweert men dat alle kleuren kunnen, maar de kleur die ik dan weer schitterend vond stond nergens op geen enkele site en bleek kalfsleer te zijn, wat weer extra kostte.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-02-13 22:14 



 
Profiel   

Het grijs dat ik wilde is ook apart. Hier vanuit NL had nog niemand om grijs gevraagd. Het leer moet uit Frankrijk komen. Ben echt heel benieuwd naar het resultaat. Hopelijk krijgen we onze zadels volgens schema. Of eerder! :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-02-13 22:18 



 
Profiel   

Ik heb een Icon Coda en ben er super tevreden over :)

Heb hem 'gewoon' in het helemaal zwart.

Ik heb inderdaad ook een tijdelijk leenzadel gehad toen deze in bestelling was, omdat ik anders niet iets passends had.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-02-13 11:17 



 
Profiel   

Ik vond de Coda ook geweldig zitten! Ik rij nu 3 dagen op het leenzadel en elke keer dat ik opstap is weer een feest. Vandaag ook weer heelijk gereden. Ongelofelijk hoe stil ik mijn benen nu kan houden. Zelfs in de uitgestrekte draf heb ik geen problemen om te blijven zitten en daardoor kan ik hem nog beter activeren. Heel fijn!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-02-13 15:41 



 
Profiel   

Bij mij komen ze 5 maart. Ook met een leenzadel als er iets redelijk tot goed past! Mijn huidige zadel is niet helemaal goed meer voor haar. kwa model vind ik de wolfgang vienna wel aansprekend. Maar ik laat me vverrassen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-02-13 15:46 



 
Profiel   

Leuk vencedor! Wie komt er? Bij mij was Jeffrey geweest. Heb je al eens op een Custom gezeten?

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-02-13 22:06 



 
Profiel   

Edwin als het goed is! Moet zeggen vind nu al dat het contact heel netjes en soepel verloopt! Ik heb nog nooit op een costumzadel gezeten. Ik zocht een zadel dat wat weg heeft van mn huidige Saint Lourdes first. Saint Lourdes is overgenomen door andere fabrikant heb ik begrepen en de kwaliteit is schijnbaar niet zo best meer. Iemand tipte me over de costums en het concept staat me wel aan! Ik ben alleen altijd wat huiverig voor het aanmeten! Bang dat het niet goed gaat enz. Is mn eerste maatzadel en paard is niet heel makkelijk qua bouw. Rondgeribt, weinig schoft, brede ruggengraat.. Dus ben heeel benieuwd!

Ik heb nu deze (oudere model)
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-02-13 22:19 



 
Profiel   

Nooit gehoord van zo'n zadel, maar heeft inderdaad wel wat weg van Custom.
Kan me voorstellen dat je het spannend vindt of het zadel straks goed ligt. Maar bij Custom betaal je pas als je een perfect passend zadel hebt. Als het zadel geleverd is mag (moet zelfs) je er 2 weken mee proef rijden. Als ie dan niet volledig naar je zin is komen ze weer langs om hem aan te passen. En dat gaat zo door tot alles naar wens is en dan pas krijg je een factuur. Echt top geregeld!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-02-13 09:20 



 
Profiel   

De service is inderdaad ook de reden waarvoor ik voor costum gekozen heb!
Nou hopen dat ze vakkundig net zo goed zijn dan word ik erg gelukkig (bankrekening minder).
Ik wil een zwart zadel met bruine piping denk wel een ruw soort leer bij de zweetbladen. Dat heb ik nu ook en is wel prettig. Niks speciaals verder...

Hebben jullie foto's? En nog een vraagje, hoe is de zit? Ik gruwel van hele diepe zadels die je in een bepaalde houding frotten! Ik zit van nature éigenlijk al netjes dus heb ik niet nodig, krijg ik rugpijn van.


Laatst bijgewerkt door vencedor op 24-02-13 10:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-02-13 10:01 



 
Profiel   

Ik lees even mee.. Nu heb ik net een nieuw zadel geocht voor mijn paard (prestige modena) dus hij krijgt de komende tijd geen nieuw zadel meer.. maar ik ben heel benieuwd hoe je zadel eruit ziet straks!
En mag ik vragen wat jullie kwijt waren aan je zadel :oo ook via pb?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-02-13 10:04 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 206 [ 5127 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 206  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen