Wie heeft er een Custom zadel?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marus
Berichten: 2331
Geregistreerd: 13-07-04
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-23 16:31

Wij hebben de flight inmiddels een aantal maanden.
Maar mijn dochter geeft aan dat ze zo breed zit en dat het niet fijn rijdt. Zij is nog maar 14.
Op de wolfgang die ik had was dat geen probleem. En de icon star waar ze laatst een paard mee reed zat ook fijn. Maar de star is minder geschikt voor de friese paarden denk ik.
Meer die dit herkennen?ik vind de flight zelf juist lekker zitten.

Albert

Berichten: 5732
Geregistreerd: 16-10-02
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-23 16:47

Albert schreef:
Onze merrie is nu 5 en begon een beetje uit haar zadel te groeien waardoor we wat aan het rondkijken waren voor een nieuwe.
Mijn vrouw rijdt al ruim 30 jaar met Daaleman zadels maar gezien jullie positieve verhalen hier hebben we besloten toch eens naar een Custom te kijken.
Jan Pieter Weenink van Custom is gisteren bij ons langs geweest en Donna's zadel is helaas echt te smal geworden bij de schoft, als er nog meer vulling uit zou gaan gaan de takken van de boom prikken.
Ze heeft aardig wat zadels geprobeerd en onder de Icon Flight liep ze echt super en het zat ook nog eens heerlijk.
Eigenlijk vind ik het een vreselijk lelijk zadel maar het verschil in bewegen en zitten is dusdanig groot dat het er toch maar moet komen :D
20 mei gaat Donna weg om keuringsklaar gemaakt te worden en hopelijk is zadel klaar als ze terug komt op 6 juli.
Zadel wordt gewoon helemaal standaard zwart en heeft een redelijk standaard maat dus Jan Pieter verwachtte geen hele lange levertijd.

Net deze post opgezocht om te kijken hoe oud het zadel eigenlijk is en dat is alweer 10 jaar.
Na 10 jaar ziet het zadel er nog steeds supernetjes uit.
Naast de normale opvul-beurten is de vulling van de kussen één keer helemaal vervangen.
Al met al kan ik dus zeggen dat de kwaliteit prima in orde is.
Ondertussen voor de andere jonge paarden wel weer overgestapt naar Daaleman zadels.
"Normaal" model zadel met (veel) minder wrong bevalt toch beter.
Maar aan de kwaliteit ligt het dus niet.

alicelover

Berichten: 2349
Geregistreerd: 28-04-05
Woonplaats: beetgumermolen friesland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 11:57

Ik ben opzoek naar een Custom Coda tweedehands. 17 of 17,5 inch

Heeft een van jullie misschien een te koop of weet er een?

Maaraatje

Berichten: 416
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Noord brabant.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 19:27

alicelover schreef:
Ik ben opzoek naar een Custom Coda tweedehands. 17 of 17,5 inch

Heeft een van jullie misschien een te koop of weet er een?


Stuur maar een pb

BoktVerlaten
Berichten: 431
Geregistreerd: 29-10-21

Re: Wie heeft er een Custom zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 14:27

Hi, ik zoek een (oud model liefst) Custom Flight 17,5 inch….mocht iemand nog iets hebben liggen……

alicelover

Berichten: 2349
Geregistreerd: 28-04-05
Woonplaats: beetgumermolen friesland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-23 14:01

alicelover schreef:
Ik ben opzoek naar een Custom Coda tweedehands. 17 of 17,5 inch

Heeft een van jullie misschien een te koop of weet er een?

Voorzien. :)

eva92

Berichten: 1734
Geregistreerd: 13-08-04

Re: Wie heeft er een Custom zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-23 18:38

Ik ben op zoek naar een aviar rook.of custom advantage 17.5 inch mw boom

Mocht iemand wat te koop hebben!

c_alsemgeest

Berichten: 20667
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-23 15:14

Even een vraagje:

Hebben jullie ervaring met de fitters Ben Ton en Michiel Morisse?
Vooral gericht op een paard wat nogal wat stress krijgt van de zadelmaker/singeldwang :')

Charmaine
Berichten: 1414
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Wie heeft er een Custom zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-23 16:17

Mijn ervaring met Ben Ton is dat hij heel kalm en rustig is. Geen drukke man iig...

mavantos

Berichten: 3598
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Re: Wie heeft er een Custom zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-23 17:24

Mijn zadel komt bij Ben Ton vandaan. Ik kon ook maar één zadel testen, dus wij hebben eerst aan de longe gekeken. Helemaal geen haast, ging top!

c_alsemgeest

Berichten: 20667
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-23 15:53

mavantos schreef:
Mijn zadel komt bij Ben Ton vandaan. Ik kon ook maar één zadel testen, dus wij hebben eerst aan de longe gekeken. Helemaal geen haast, ging top!

Ok top, kan inmiddels bij hem er wel meerdere testen... maar moet hem wel met rust opzadelen en zeker aansingelen.
Anders als ik een zadel maker heb die in een keer die singel aan snorr, bouwt hij veel spanning op en dan is het voelen welk zadel het fijnste is met een bolle rug en opgeblazen buik niet meer zo makkelijk :')

Farjen

Berichten: 7991
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-23 17:33

C_alsemgeest, had jij geen Empire zadel?

Aangezien mijn paard zijn huidige zadel niet meer past (het 2de op 3 jaar tijd :$ ) overweeg ik een Custom.
Ik vind het vooral interessant dat ze een zadel op maat maken, maar je mag het de 2 weken na levering uitproberen. Indien niet goed, nemen ze het terug.
Dat vind ik vooral heel kak bij zadelpassers, ze hebben een assortiment zadels bij. Je zit dan op 7 zadels, inmiddels is paard het steeds op- en afzadelen beu.
En mijn huidige zadel was het laatste zadel dat er op lag, want dan liep paard er goed mee (maar dan was hij natuurlijk ook losgereden...)

mavantos

Berichten: 3598
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-23 18:40

c_alsemgeest schreef:
mavantos schreef:
Mijn zadel komt bij Ben Ton vandaan. Ik kon ook maar één zadel testen, dus wij hebben eerst aan de longe gekeken. Helemaal geen haast, ging top!

Ok top, kan inmiddels bij hem er wel meerdere testen... maar moet hem wel met rust opzadelen en zeker aansingelen.
Anders als ik een zadel maker heb die in een keer die singel aan snorr, bouwt hij veel spanning op en dan is het voelen welk zadel het fijnste is met een bolle rug en opgeblazen buik niet meer zo makkelijk :')


Bij mij had die in ieder geval veel geduld en heb het zadel ook een tijdje mogen uitproberen. Dus dat zou je ook nog kunnen vragen!

Nielojram

Berichten: 7803
Geregistreerd: 14-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-23 19:26

Farjen schreef:
C_alsemgeest, had jij geen Empire zadel?

Aangezien mijn paard zijn huidige zadel niet meer past (het 2de op 3 jaar tijd :$ ) overweeg ik een Custom.
Ik vind het vooral interessant dat ze een zadel op maat maken, maar je mag het de 2 weken na levering uitproberen. Indien niet goed, nemen ze het terug.
Dat vind ik vooral heel kak bij zadelpassers, ze hebben een assortiment zadels bij. Je zit dan op 7 zadels, inmiddels is paard het steeds op- en afzadelen beu.
En mijn huidige zadel was het laatste zadel dat er op lag, want dan liep paard er goed mee (maar dan was hij natuurlijk ook losgereden...)


Wat zou voor jou dan het verschil maken als je 7 verschillende custom-modellen kan passen?
Het terugsturen?

Je kan er ook voor zorgen dat je paard 'losgereden' is voordat de zadelpasser komt. En ja, dat kan niet met een slecht-passend zadel, maar je kan het paard ook prima gymnastiseren met grondwerk, zoals ik het overal hier lees.
Dan geef je je paard en de zadelpasser een eerlijke kans.

Farjen

Berichten: 7991
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-23 19:43

Nielojram schreef:
Farjen schreef:
C_alsemgeest, had jij geen Empire zadel?

Aangezien mijn paard zijn huidige zadel niet meer past (het 2de op 3 jaar tijd :$ ) overweeg ik een Custom.
Ik vind het vooral interessant dat ze een zadel op maat maken, maar je mag het de 2 weken na levering uitproberen. Indien niet goed, nemen ze het terug.
Dat vind ik vooral heel kak bij zadelpassers, ze hebben een assortiment zadels bij. Je zit dan op 7 zadels, inmiddels is paard het steeds op- en afzadelen beu.
En mijn huidige zadel was het laatste zadel dat er op lag, want dan liep paard er goed mee (maar dan was hij natuurlijk ook losgereden...)


Wat zou voor jou dan het verschil maken als je 7 verschillende custom-modellen kan passen?
Het terugsturen?

Je kan er ook voor zorgen dat je paard 'losgereden' is voordat de zadelpasser komt. En ja, dat kan niet met een slecht-passend zadel, maar je kan het paard ook prima gymnastiseren met grondwerk, zoals ik het overal hier lees.
Dan geef je je paard en de zadelpasser een eerlijke kans.


Dat heb ik de laatste keer bij de controle inderdaad gedaan, paard op voorhand al wat gewerkt.
Maar blijft toch wat vervelend, continue op- en afzadelen en ook voor mezelf is gewoon even die paar minuten rijden gewoon te weinig om goed te voelen wat ik zelf nodig heb.
Ik heb al verschillende zadelpassers aangesproken en test-zadels voor een langere tijd hebben ze nooit helaas..

Nielojram

Berichten: 7803
Geregistreerd: 14-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-23 20:11

Wat denk je dat een test-zadel doet voor een ZZP-er?
Hoeveel moet diegene wel niet op voorraad hebben?
Als er genoeg zijn, gaat de prijs omhoog, alleen komen ze dan weer in de knel bij waar ze de zadels afnemen.. Hen maakt het niet uit of het een test-zadel is...

Maar, om een beetje ontopic te blijven, verdiep je even goed in de aanpasbaarheid van custom.

Farjen

Berichten: 7991
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-23 20:17

Dat snap ik dat het ook niet haalbaar is, maar aan de andere kant zijn de nieuwprijzen van de zadels tegenwoordig soms echt belachelijk hoog. En dan vind ik het jammer dat je na 5 minuten proberen al moet beslissen en zo gemakkelijk een miskoop doet. En dan zo'n zadel verkopen doe je helaas met veel verlies :(
Ik heb dat nu zelf ervaren bij mijn zadel en ik sprak toevallig iemand deze week die net hetzelfde heeft (enkel dat die persoon op veel hoger niveau rijdt en dus meer gevoel heeft dan mij)

Benzz
Berichten: 2888
Geregistreerd: 10-02-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-23 20:22

Farjen schreef:
Dat snap ik dat het ook niet haalbaar is, maar aan de andere kant zijn de nieuwprijzen van de zadels tegenwoordig soms echt belachelijk hoog. En dan vind ik het jammer dat je na 5 minuten proberen al moet beslissen en zo gemakkelijk een miskoop doet. En dan zo'n zadel verkopen doe je helaas met veel verlies :(
Ik heb dat nu zelf ervaren bij mijn zadel en ik sprak toevallig iemand deze week die net hetzelfde heeft (enkel dat die persoon op veel hoger niveau rijdt en dus meer gevoel heeft dan mij)

Prestige heeft zadels die op alle manieren aanpasbaar zijn, waarom kijk je daar niet naar?

yeentll

Berichten: 833
Geregistreerd: 10-08-12
Woonplaats: Nederland

Re: Wie heeft er een Custom zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-23 21:28

Ik heb nog een Aviar Rook 2.0 17.5 inch in de verkoop, splinternieuw. Mocht er interesse zijn…

Bielsje

Berichten: 1393
Geregistreerd: 17-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-23 22:21

yeentll schreef:
Ik heb nog een Aviar Rook 2.0 17.5 inch in de verkoop, splinternieuw. Mocht er interesse zijn…


Een vriendin van mij is naar 1tje op zoek. Ik ga je even PBen!

c_alsemgeest

Berichten: 20667
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 13:53

Farjen schreef:
C_alsemgeest, had jij geen Empire zadel?


Klopt, maar na bijna 20kg afvallen (was heel erg aangekomen door een goedaardige tumor op mijn eierstok) zwem ik er in. :')
Erg fijn als je aan het galopperen bent en gaat verzitten waardoor ik mooie onbedoelde series krijg :+
En omdat hij ook erg fijn loopt onder de custom van mijn vriendin wil ik dat ook even proberen.

Hij is erg lastig met zadels, voelt alles en vooral erg gespannen met aanmeten waardoor het voelen of iets echt fijn is ook wat moeilijker is doordat hij zich af sluit. Dus ik wil nu even wat breder kijken omdat ik die er nu ook op heb gehad. Zelf eerst alleen empire er op gehad. Kwam er ook achter dat de persoon die hem in de verkoop had staan hem ook onder een custom had lopen en die vond ik ook erg prettig.

Farjen

Berichten: 7991
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-23 17:37

Even de rode letters negeren en dit topic omhoog schoppen:
Na een zadelzoektocht en verschillende merken te proberen, heb ik toch Custom laten langskomen.
Paard heeft in eerste instantie gekozen en daarna ik :D
Het ene zadel (weet model niet) vond ik eigenlijk wel nog goed zitten, maar zadelpasser wou mij toch graag in iets anders zien. En daar zat ik zo gemakkelijk en vrij in qua benen, dat heb ik echt zelden meegemaakt (en ik heb al heel wat merken geprobeerd)
Dus het is een Wolfgang omni geworden :D Ik heb het model ook als leenzadel, dus ik kan er de komende maanden goed aan wennen :)

SharonIndezz
Berichten: 4693
Geregistreerd: 16-07-10
Woonplaats: 's-Hertogenbosch

Re: Wie heeft er een Custom zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-23 11:57

Wij zijn sinds 2 weken ook in het bezit van een Custom zadel, paard is er heel fijn onder <3 en ik kan er ook fijn in zitten, blij mee!

Afbeelding

Farjen

Berichten: 7991
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Re: Wie heeft er een Custom zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-23 17:31

Mooi zadel! Welk model is dat?
En hoelang heb je moeten wachten? := De zadelpasser ging uit van een 4tal maanden

Orthos
Berichten: 380
Geregistreerd: 25-12-12

Re: Wie heeft er een Custom zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-23 20:58

Fijn, mijn custom icon flight is te lang, volgens een niet custom zadelmaker, en mijn osteopaat.

Daarom tekoop, 17.5 inch, medium wide, croco lak leder op de achterkant.
pb bij interesse.