Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 197 van de 206 [ 5132 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 194, 195, 196, 197, 198, 199, 200 ... 206  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Wie heeft er een Custom zadel?

 
Profiel   

Ik heb inmiddels een fitter gehad.
Helaas voor mij nog geen custom, mijn paard bolt zich zo vreselijk op dat hij met zijn rug het zadel weg wil drukken.
Waarschijnlijk oorzaak van binnenuit (maag/lever/nieren).
Eerst onderliggende probleem oplossen en dan verder zoeken.
Baalde als een stekker want wat zat ik weer goddelijk.
Was slechts een kleine reiskosten vergoeding verschuldigd
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-10-20 19:07 



 

Hier ook custom fitter gehad, zat heel netjes op de flight maar kon zelf beter doorzitten op de star.
Mocht iemand 1 van deze twee aanbieden, let me know :z

Nieuwprijs van beide deden mij wel schrikken, wat een geld tegenwoordig voor zadels zeg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-20 14:26 



 
Profiel   

bobje26 schreef
Hier ook custom fitter gehad, zat heel netjes op de flight maar kon zelf beter doorzitten op de star.
Mocht iemand 1 van deze twee aanbieden, let me know :z

Nieuwprijs van beide deden mij wel schrikken, wat een geld tegenwoordig voor zadels zeg.


Brutale vraag; wat zouden deze zadel gekost hebben?

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-20 18:06 



 
Profiel   

Toen ik custum gekocht heb, jaar of 3 geleden moest je rekening houden met 2995 zonder extras. Zou mij niet verbazen als dit nu al 3000(+) is?

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-20 19:43 



 
Profiel   

Tesss84 schreef
bobje26 schreef
Hier ook custom fitter gehad, zat heel netjes op de flight maar kon zelf beter doorzitten op de star.
Mocht iemand 1 van deze twee aanbieden, let me know :z

Nieuwprijs van beide deden mij wel schrikken, wat een geld tegenwoordig voor zadels zeg.


Brutale vraag; wat zouden deze zadel gekost hebben?



Op pagina 194 staan meerdere prijzen vermeld.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-20 20:58 



 

Ja ik begreep vanaf 3150, dat gaat mij nu echt de pet te boven.
Ik wil graag een zadel met niks (geen lak, bling oid) maar meeste wat aangeboden wordt is alsnog 2500+ met van alles erop (omdat ze dus extra's hebben en de aanschaf een stuk hoger lag).

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-20 10:44 



 
Profiel   

bobje26 schreef
Hier ook custom fitter gehad, zat heel netjes op de flight maar kon zelf beter doorzitten op de star.
Mocht iemand 1 van deze twee aanbieden, let me know :z

Nieuwprijs van beide deden mij wel schrikken, wat een geld tegenwoordig voor zadels zeg.

Op marktplaats staan een paar flights ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-20 11:57 



 
Profiel   

https://www.marktplaats.nl/a/dieren-en- ... ousPage=lr

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-20 12:11 



 

Ja deze heb ik ook allemaal gezien, maar dik 2 uur rijden (enkele reis) is niet echt fijn haha. Thanks voor het meedenken, ik heb gisteren een star geprobeerd weer en die vond ik toch wel heel fijn ook.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-20 13:27 



 
Profiel   

hoi allemaal, ik verkoop mijn Custom Zadel Gemini R, 17.5 inch. Mocht je interesse hebben?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-20 14:27 



 
Profiel   

Ik heb net een nieuwe custom flight en die was 3450 zonder “toeters en bellen”

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-20 19:16 



 

Oef! Dank Ladypronk, maakt weer een hoop duidelijk denk ik. Helaas nieuwe dus boven budget haha. Even doorsparen en MP in de gaten houden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-20 10:57 



 
Profiel   

Ik heb een tweedehands Custom Icon Flight maar ik zou graag een nieuw Custom zadel willen bestellen, aangemeten op mijn paard. De fitter die ik eerder had verkoopt geen Custom zadels. Ik zie dat ik voor Overijssel dan terecht kom bij Jan Pieter Weenink. Heeft iemand ervaring met hem als zadel fitter? (Mag ook via pb).

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-20 15:04 



 
Profiel   

Ik heb er weer 1 mogen passen. Goed gevoel bij. Als ik 'm overneem komt er sowieso eerst mijn zadelmaker bij voordat ik hem ga gebruiken, maar wat vinden we hier van op het oog? Als hij niet passend te maken is, gaat hij de verkoop weer in. Zijn voldoende geïnteresseerden hier in de omgeving.

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Even ter vergelijking mijn huidige zadel.

[ img ]

En nee bokt is geen zadelmaker, ben gewoon benieuwd naar meningen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-20 15:44 



 
Profiel   

MerleSimone, naar mijn idee ligt hij zeker niet slechter dan je oude zadel. Voor een nog duidelijker beeld zouden foto's van voor en van achter ook wenselijk zijn. Mij lijkt het dat je zadelmaker dit wel passend moet kunnen krijgen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-20 16:24 



 
Profiel   

[ img ]

Heb geen foto van de voorkant, stom. Kon er nog goed onder met mijn hand in ieder geval. Ik ga ervoor, ben heel benieuwd of mijn zadelmaakster hem passend krijgt. :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-20 23:40 



 
Profiel   

Ik heb vandaag 3 zadels geprobeerd, de Alpha, Flight en de Avantage-R. Onder die laatste wilde Sprite niet lopen, dus die viel direct af. De Alpha vond hij het fijnste in draf en de Flight in galop. Omdat ik zelf de Flight een heel stuk fijner vind heb ik die besteld. *\o/* Het zadel wordt bruin, met lak facing voor en achter en een croco cantle. Het lange wachten kan beginnen! :D 16 weken!

Binnenkort zet ik mijn huidige Flight te koop (zwart, 17,5 inch, m tot mw boom, voor paarden met wat minder tot normale schoft) mocht er interesse zijn dan mag je n pb sturen!

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-20 20:50 



 
Profiel   

Voor mijn New Foresthengst ben ik me aan het oriënteren voor een ander (nieuw of 2e hands) zadel. Ik heb er momenteel een Macrider Challenge op liggen, was eigenlijk van mijn paard maar het zadel wat eerder op de hengst lag was voor hem niet voldoende pas te maken en de MR wel. Qua lengte gaat de MR net, voordeel is dat de kussens achter vroeg 'weglopen' en daardoor past het net.

Maar sinds gisteren krijg ik het idee dat het zadel iets schuift en hij reageert soms ook anders dan voorheen. Nu laat ik de MR-zadelfitter weer een keer langskomen, wellicht kan zij het nog wel iets op hem aanpassen maar ik wil met de tijd toch een ander zadel voor hem.

Wat zijn de mogelijkheden bij Custom voor wat betreft korte kussens etc? Zijn er hier mensen die een Custom (17/17,5 inch) op een pony hebben liggen?

Ter illustratie, het gaat om deze pony:

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-11-20 13:18 



 
Profiel   

Moratoetje schreef
Voor mijn New Foresthengst ben ik me aan het oriënteren voor een ander (nieuw of 2e hands) zadel. Ik heb er momenteel een Macrider Challenge op liggen, was eigenlijk van mijn paard maar het zadel wat eerder op de hengst lag was voor hem niet voldoende pas te maken en de MR wel. Qua lengte gaat de MR net, voordeel is dat de kussens achter vroeg 'weglopen' en daardoor past het net.

Maar sinds gisteren krijg ik het idee dat het zadel iets schuift en hij reageert soms ook anders dan voorheen. Nu laat ik de MR-zadelfitter weer een keer langskomen, wellicht kan zij het nog wel iets op hem aanpassen maar ik wil met de tijd toch een ander zadel voor hem.

Wat zijn de mogelijkheden bij Custom voor wat betreft korte kussens etc? Zijn er hier mensen die een Custom (17/17,5 inch) op een pony hebben liggen?

Ter illustratie, het gaat om deze pony:

[ Afbeelding ]



Hoi! Ik heb pony kussens onder een 17,5 inch laten zetten. Foto’s staan bij een eerdere post van mij. En hieronder

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-11-20 20:39 



 
Profiel   

Tot voorkort mega blij met mijn Custom... in oktober steeds zo’n last van mijn rug en opeens begon mijn zadel te kraken. Moest even wachten tot de agenda’s van de fitter en die van mij matchten.. maar ja hoor boom gebroken |( Gelukkig nog garantie erop maar wel een maand mijn zadel kwijt

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-11-20 23:43 



 
Profiel   

Wauw dat is bizar := Hoe kan dat nou -O-
Jij blijft wel bezig, is het je paard niet wat in de kreukels zit dan nu wel weer je zadel :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-20 09:52 



 
Profiel   

Ik heb met mn coda ook een gebroken boom gehad, was ook garantie want dat scheen vaker te gebeuren met de kunststof bomen.
Dus er zit nu een houten in, met 3 weken had ik m terug!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-20 11:22 



 
Profiel   

Goldie schreef
Wauw dat is bizar := Hoe kan dat nou -O-
Jij blijft wel bezig, is het je paard niet wat in de kreukels zit dan nu wel weer je zadel :=


Komt vaak voor bij zadels die onder een pers breder of smaller worden gemaakt..
Had je hem tweedehands gekocht?

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-20 19:24 



 
Profiel   

Ja klopt ik heb hem tweedehands via de Custom dealer gekocht! De fitter ging iedere keer maar smaller persen dus het zat er aan te komen. Nu een andere fitter erbij en ik moest er aan denken dat ik mijn zadel een maand kwijt ben... gelukkig heb ik nog een springzadel!

@goldie haha ja loopt mijn paard fantastisch, gaat mijn zadel stuk :Y) Gelukkig heb ik 2 zadels :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-20 08:28 



 
Profiel   

Ik zit er ook aan te denken een Custom zadel aan te schaffen! Wel tweedehands, nieuw is me wat te duur. Zijn er mensen die overstap van Anatomica naar Custom hebben gemaakt? Momenteel op mijn paard een fit 4 (medium wide) maar weet niet hoe dit ik Custom uit valt. Mijn paard is 1.67, niet heel breed. Uiteraard laat ik er ook een passer bij komen, maar dan heb ik een idee in welke richting ik moet zoeken. Hoop dat iemand me een stukje op weg kan helpen hier :D
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-20 21:24 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 197 van de 206 [ 5132 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 194, 195, 196, 197, 198, 199, 200 ... 206  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen