Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 198 van de 206 [ 5132 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 195, 196, 197, 198, 199, 200, 201 ... 206  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Wie heeft er een Custom zadel?

 
Profiel   

Ik heb al zoveel zadelfiasco s gehad, twijfel nu over een custom. Ik hoor veel over dat ze fantastisch zitten, maar ben zo huiverig geworden door zoveel slechte ervaringen.
Hoe zit het met de service? Mijn paard laat meestal na een week of 3 merken dat hij het wel of niet wat vind. En scheve bomen heb ik ook vaker voorbij horen komen...
Wat als je tweedehands zou aanschaffen en dan custom zadelmaker laat komen, heb je dan ook gewoon goede service?

Ondertussen ga ik het topic even verder uitpluizen :Y)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-12-20 21:47 



 
Profiel   

Ik heb hem tweedehands via custom zelf gekocht met garantie. Ik had hem een tijdje op proef. Ik weet de exacte tijd niet meer, ik dacht 4 weken. Na die periode kwam de factuur.

Ik ben (op mijn gebroken boom na) heel erg blij met mijn Custom. Het is even wachten hoe ik hem terug krijg :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-12-20 07:53 



 
Profiel   

Moratoetje schreef
Voor mijn New Foresthengst ben ik me aan het oriënteren voor een ander (nieuw of 2e hands) zadel. Ik heb er momenteel een Macrider Challenge op liggen, was eigenlijk van mijn paard maar het zadel wat eerder op de hengst lag was voor hem niet voldoende pas te maken en de MR wel. Qua lengte gaat de MR net, voordeel is dat de kussens achter vroeg 'weglopen' en daardoor past het net.

Maar sinds gisteren krijg ik het idee dat het zadel iets schuift en hij reageert soms ook anders dan voorheen. Nu laat ik de MR-zadelfitter weer een keer langskomen, wellicht kan zij het nog wel iets op hem aanpassen maar ik wil met de tijd toch een ander zadel voor hem.

Wat zijn de mogelijkheden bij Custom voor wat betreft korte kussens etc? Zijn er hier mensen die een Custom (17/17,5 inch) op een pony hebben liggen?

Ter illustratie, het gaat om deze pony:

[ Afbeelding ]


Mooie pony! Ik heb ook een Custom op mijn pony (welsh nwr). Een 17 inch met ponykussens, valt mooi kort op de rug hierdoor.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-12-20 14:33 



 
Profiel   

Wie heeft er ervaring met het repareren van zijn custom?

23 november meegenomen door de fitter om mijn boom te laten maken... het zou ongeveer een maand duren maar hij is er nog niet....

Ik begin serieus bang te raken dat ze hem kwijt zijn...

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-21 07:53 



 
Profiel   

En toen heb je gebeld: “Hey, hoe lijkt het met mijn zadel?” En toen zeiden ze...?

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-21 08:11 



 
Profiel   

Met een gebroken boom moeten ze hem naar Engeland sturen en ik kan me voorstellen dat dat nu wellicht wat moeilijk gaat. En dat daar veel meer tijd overheen gaat dan normaal. Ik ben mijn zadel destijds ongeveer drie weken maar kwijt geweest maar dat waren andere tijden.
Al contact gehad met je fitter?

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-21 09:22 



 
Profiel   

Cheminee schreef
Wie heeft er ervaring met het repareren van zijn custom?

23 november meegenomen door de fitter om mijn boom te laten maken... het zou ongeveer een maand duren maar hij is er nog niet....

Ik begin serieus bang te raken dat ze hem kwijt zijn...


Ik denk dat custom wel een betrouwbaar merk is. Op dit moment duurt alles langer. Ik werk in een hele andere branche, maar veel fabrieken zijn maar half open en sommige werken ook nog eens op halve mankracht, door zieke, of omdat het moet door andere omstandigheden. Iets wat normaal 3-4 weken duurt, kan nu zomaar 3.maanden duren. Voor iedereen erg vervelend. Ik zou gewoon de fitter een mail of app sturen, dan kunnen ze er even voor je achter aan gaan.

Ik verwacht dat zelfs al zijn ze je zadel kwijt, ze heus wel met een nette oplossing komen. (maar ik verwacht dat het gewoon vertraging heeft door corona)
Wachten duurt altijd lang :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-21 09:27 



 
Profiel   

Ja ik heb meerdere malen contact gehad en het excuus is inderdaad corona. Toen hij hem op 23 nov haalde zei hij een maand. Ik zag de bui al hangen en wist dat het wel ergens januari zou worden.. maar ik heb nog steeds geen goed nieuws #)

Er was onlangs een andere zadelmaker en die zei dat het een bekend probleem is van custom en dat ik er nog wel maanden bovenop mag tellen... het zal toch niet?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-02-21 08:10 



 
Profiel   

Ja ik heb eens een zadel laten repareren, duurde 8 weken, had wel een leen zadel gekregen :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-02-21 09:35 



 
Profiel   

Ik had vorige zomer een gebroken boom in mijn Custom. De zadelpasser heeft het opgehaald op 7 juli en ik had het terug op 17 september, dus een 10-tal weken. Ik had gelukkig ook een leenzadel van de zadelpasser gekregen.
Misschien dat Brexit ook voor vertraging zorgt, douane ofzo?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-02-21 10:02 



 
Profiel   

Antonius schreef
Ik had vorige zomer een gebroken boom in mijn Custom. De zadelpasser heeft het opgehaald op 7 juli en ik had het terug op 17 september, dus een 10-tal weken. Ik had gelukkig ook een leenzadel van de zadelpasser gekregen.
Misschien dat Brexit ook voor vertraging zorgt, douane ofzo?



Dan heb ik nog even te gaan met 10 weken!! Ja ik denk dat alles gewoon meespeelt...

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-02-21 19:25 



 
Profiel   

Mijn zadel is er nog steeds niet :(
Bleek iets mis met de papieren dus mijn zadel is weer terug gestuurd naar de fabriek in Engeland..

Hij is dus gemaakt en op de terugweg.. maar wanneer hij hier zal arriveren weet niemand....

Wat een ellende die brexit :(

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-03-21 08:31 



 
Profiel   

Welke zadelfitter hebben jullie van custom? Iemand die er een aanraad in noord Holland

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-03-21 12:52 



 
Profiel   

Jumahph schreef
Welke zadelfitter hebben jullie van custom? Iemand die er een aanraad in noord Holland

Ja hier ook een Noord-Hollandse erg benieuwd!!
☺️

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-21 17:13 



 
Profiel   

Ik heb Ben Ton, nog geen ervaring mee want ik ben naar hem overgewitched vanaf Linda. Niks mis met Linda maar wilde graag een frisse blik op mijn zadel Ben heeft het zadel nu opgestuurd naar Engeland en mocht hij ooit nog terug komen zal Ben hem weer fitten

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-21 10:16 



 
Profiel   

Ik kom even binnen vallen.

Ik ben inmiddels al jaren tevreden met mijn Icon Star, maar paard is inmiddels op leeftijd en be spiering is erg veranderd.

Daarbij kraakt het zadel enorm sinds de laatste keer dat ik hem heb laten services (opgevuld).

Ik zou er graag weer iemand naar laten kijken, maar kan zo snel niet iemand vinden die in de buurt van Utrecht/Groenekan werkt. Een stukje op de trailer is voor mij ook geen probleem.

Iemand suggesties? Er zal ook nog een Stubben spring zadel nagekeken moeten worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-21 19:17 



 
Profiel   

manic schreef
Ik kom even binnen vallen.

Ik ben inmiddels al jaren tevreden met mijn Icon Star, maar paard is inmiddels op leeftijd en be spiering is erg veranderd.

Daarbij kraakt het zadel enorm sinds de laatste keer dat ik hem heb laten services (opgevuld).

Ik zou er graag weer iemand naar laten kijken, maar kan zo snel niet iemand vinden die in de buurt van Utrecht/Groenekan werkt. Een stukje op de trailer is voor mij ook geen probleem.

Iemand suggesties? Er zal ook nog een Stubben spring zadel nagekeken moeten worden.


Ik heb Maud Baselier van Horse&More onlangs op bezoek gehad op stal, deze ligt tussen Gouda en Utrecht. Misschien haar eens bellen of zij ook in jouw buurt komt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-05-21 21:57 



 
Profiel   

Een vraagje aan de recente custom kopers.

Mijn zadelpasser heeft een custom icon coda voor 3500 euro te koop met buffelleer en geen extra's. Ze zegt dat het buffelleer niet meer standaard is en ik daarom 250 euro meer moet betalen voor het zadel. Nu wordt het zadel van memel leer gemaakt? Echter staat op de website nog gewoon buggelleer..

De vraag is dus welk leer krijg je als je de standaard versie koopt? En moet je inderdaad 250 euro extra betalen voor buffelleer?

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-05-21 12:13 



 
Profiel   

Zonnetje97 schreef
Een vraagje aan de recente custom kopers.

Mijn zadelpasser heeft een custom icon coda voor 3500 euro te koop met buffelleer en geen extra's. Ze zegt dat het buffelleer niet meer standaard is en ik daarom 250 euro meer moet betalen voor het zadel. Nu wordt het zadel van memel leer gemaakt? Echter staat op de website nog gewoon buggelleer..

De vraag is dus welk leer krijg je als je de standaard versie koopt? En moet je inderdaad 250 euro extra betalen voor buffelleer?


Ik heb er sinds eind december een in bestelling staan die standaard buffelleer wordt zonder bijbetaling. Het is ook een coda.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-05-21 13:01 



 
Profiel   

L_Ruiterhuis schreef
Zonnetje97 schreef
Een vraagje aan de recente custom kopers.

Mijn zadelpasser heeft een custom icon coda voor 3500 euro te koop met buffelleer en geen extra's. Ze zegt dat het buffelleer niet meer standaard is en ik daarom 250 euro meer moet betalen voor het zadel. Nu wordt het zadel van memel leer gemaakt? Echter staat op de website nog gewoon buggelleer..

De vraag is dus welk leer krijg je als je de standaard versie koopt? En moet je inderdaad 250 euro extra betalen voor buffelleer?


Ik heb er sinds eind december een in bestelling staan die standaard buffelleer wordt zonder bijbetaling. Het is ook een coda.


Heb gebeld met custom zelf en het klopt dat ze nu 200eu extra vragem voor buffelleer is slecht leverbaar vanwege de corona. Heb ik net even pech..

Maar zit ook niet echt te wachten op 5 maanden levertijd, dus dan maar wat meer betalen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-05-21 21:27 



 
Profiel   

Wanneer heeft jouw zadelpasser dat zadel gekregen dan?

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-05-21 08:34 



 
Profiel   

wendely schreef
Wanneer heeft jouw zadelpasser dat zadel gekregen dan?


Geen idee ‍♀️
Heb 2e hands ook nog gezocht, maar zijn dan alsnog 2500 (heb 17" en ponykussens nodig) en dan komt er nog een extra zadelpasconsult bij en eventueel boom verstellen etc..

Heb het maar gekocht, erg jammer van die 200eu, maar is niet anders.

Paardje loopt er zo ontzettend fijn mee!

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-05-21 11:33 



 
Profiel   

Mijn paard is na 4 jaar uit zijn Custom icon coda 17 inch M/W verkorte zweetbladen hybrid panel voor betere drukverdeling gegroeid Bij intresse PB

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-05-21 18:25 



 
Profiel   

Ik heb gisteren de Customfitter op bezoek gehad. Ik ga overstappen van de Wolfgang Solo naar de Advantage. De wachttijd is wel echt lang met ongeveer 14 weken, kon ook wel 16 worden zei ze. En inderdaad geen buffelleer meer standaard. Dat is memel geworden en dat vind ik net karton...

Ik heb de Wolfgang bij een 2e hands zadelsverkoper gekocht en die heeft dus nog een praktisch nieuwe Advantage liggen. Die ga ik morgen ophalen. Niet helemaal de wrong die ik zelf gekozen zou hebben, maar als ik er mee uit de voeten kan neem ik het voor lief. Evenals de steentjes die van mij ook niet zo hoeven hehe. Heb dan geen wachttijd en deze is met buffelleer. Dan komt de Customfitter m weer afpassen en kan ik meteen door.

Toch meer merken die met langere levertijden zitten nu. Wintec ook bijvoorbeeld.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-07-21 19:00 



 
Profiel   

Ben wel benieuwd wat de prijs nu doet voor een buffellederen zadel.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-07-21 19:27 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 198 van de 206 [ 5132 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 195, 196, 197, 198, 199, 200, 201 ... 206  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen